Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggar i forumet!

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-04-13 15:56

Jag skulle gärna vilja se en "Bortskänkes" kategori under köp & sälj.

Jag har aldrig fått en synt, så det vore trevligt!

  • Medlem
  • 2006-04-14 17:21

Lyckas starta ny tråd men inte en köpensannons. Vet inet om det är specifikt för köpes/säljes men det funkar inet för mej just nu.

"Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in c:\inetpub\99musik.com\forum\includes\class_core.php on line 3000"

  • Medlem
  • 2006-04-14 17:57

Det gick fint när jag reloggade?!?

  • Medlem
  • 2006-04-18 16:33

Det går inte att deleta inlägg om jag går in redigera/radera.. Funkar enbart under avancerat.

Vem bestämmer tiden?

Hej

När jag skriver ett inlägg så står tiden 2 timmar fel, dvs 2 timmar innan jag skrev inlägget, anges tiden i den tidszon jag har valt eller är det samma för alla på forumet?

Mvh

För mig så står det att du skrev ditt inlägg klockan 13.05.

Gå in i "Redigera alternativ" i menyn och där ska du hitta tids-inställningarna. Min är inställd på GMT +1.
Även om inställningen verkar korrekt för dig så kan du prova att ändra till något annat, spara inställningen, välja tillbaka den korrekta inställningen och spara igen. Ibland så "fastnar" inte tidsvalet i inställningarna.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

För mig så står det att du skrev ditt inlägg klockan 13.05.

Gå in i "Redigera alternativ" i menyn och där ska du hitta tids-inställningarna. Min är inställd på GMT +1.
Även om inställningen verkar korrekt för dig så kan du prova att ändra till något annat, spara inställningen, välja tillbaka den korrekta inställningen och spara igen. Ibland så "fastnar" inte tidsvalet i inställningarna.

Kanon, det gör inte mig något egentligen, det var bara så att jag upptäckte det, men jag skall prova, tack som tusan

Mvh

  • Medlem
  • 2006-04-28 11:29

Jag tycker det blir segt när man skall ändra teckensnitt.

Jag ser inte Dumb Dan:s inlägg?

Känns lite konstigt att läsa svar till inlägg som inte finns.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-05 05:50

AB: Tror inte det är någon bugg utan beror på att han raderat sitt/sina inlägg efteråt.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-05-07 18:52

Sorry, the administrator has disabled signatures.

Koppar don in "du öer aldrig..." varje ågng?

Ja, Don kör manuellt.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Ja, Don kör manuellt.

Respekt!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-05-07 20:06

eloge till don!!!

bugg eller feutschörr_:
jag lyckades precis skicka ett PM till mig själv...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-05-08 02:11

Vilket får mig att undra varför man inte kan rapportera sina egna inlägg som stötande.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-08 19:42

Färgen på länkarna i funkytemat är lite halvsjaskiga, svårt att se dom i löpande text. Ljusare eller mörkare länkar i funky tack!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-05-18 12:42

Som pf skriver i sin yazoo-tråd så ver kar det vara nått vajsing på sökningen, har sökt och fått 0 träffar på sånnt jag sökt på tidigare och fått träff...

http://www.99musik.com/forum/showthread.php?p=127797#post127797

finns inga "HTTP://" på URL:erna till ljudfilerna vad jag vet - bara till bilderna?

+ att bilderna förut hamnade inom "ramen", men nu utanför
... allt se okay ut vid "Preview"...

MvH

··~

\\kan ha med avararer att göra...i o f s

+ Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.8.0.3) Gecko/20060504 Fedora/1.5.0.3-1.1.fc5 Firefox/1.5.0.3 pango-text

  • Medlem
  • 2006-05-24 17:58

Nu vägrar plötsligt Firefox komma ihåg användarnamn och lösenord. Det funkar varken hemma eller på jobbet så ajg misstänker att det har med forumet och inte browsern att göra. Eller?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-07 01:49

"99musik är ett diskussionsforum inriktad mot studiomusiker. Här hittar du allt du behöver veta om musikproduktion, programvara, instrument och mycket mer."

Skulle vilja korrigera till:

99musik är ett diskussionsforum för musiker. Här hittar du allt du behöver veta inom musikproduktion, programvara, instrument och mycket mer.

Korrigera iaf svenskafelet ("inriktad" - ska vara "inriktat" i så fall, men "för" är mindre krumbuktigt).

Jag letade runt i "language and phrases" och kunde inte hitta den text du meanr PF. Vart finns den? Det verkar vara en text som inte finns inlagd där jag kan ändra så jag får passa vidare till Abens som har bättre "skills" när det gäller sådant.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-08 02:37

Kool. Det är inga konstigheter, helt enkelt 99musik.se-sajtens beskrivning:

http://www.google.se/search?q=99musik&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official

Nördigt kul: det står 52k som storlek sedan på sajten sure...

  • Medlem
  • 2006-06-14 11:20

Har försökt både igår och idag att skapa upp en helt fredlig tråd under offtopic, men det GÅR inte.

  • Medlem
  • 2006-06-14 11:27

Om jag försöker i internet explorer kommer följande upp efter ett bra tag:

Sidan kan inte visas
Sidan du söker efter är inte tillgänglig för tillfället. Det kan bero på tekniska problem med webbsidan eller så behöver du justera inställningarna för webbläsaren.

ja.. standard timeout typ.

här är texten jag försöker lägga in -->

Citat:

Rubrik: Volvo 460, 92:a för 3k. Skall jag köpa?
Min jobbarkompis säljer sin fullt fungerande Volvo 460, 13000 mil, årsmodell 1992 för 3000 kronor.

Har själv åkt med i den här bilen ett flertal gånger och vet att den fungerar och sådär. Inget fel på den. Besiktningen förra gången resulterade i att han bytte nånting.. nån rem eller nån skruvstång eller nåt. Vetifan. Kan inget om bilar. Den skall in på besiktning till hösten. Skatten betald i Januari.

Kommer köpa den ihop med min flickvän isåfall, vilket innebär att den kommer kosta mig ca 1500 kronor. Sedan delar man ju på skatt, försäkring, parkering och bensin.

Hade tänkt att ha den till söndagsåkning helt enkelt. Typ köra den till willys. Åka till stockholm helt spontant. Smuggla knark. Såna saker.

Är det värt?

  • Medlem
  • 2006-06-14 11:32

Ingen aning om varför, men nu har du ett eget topic där:
http://99musik.se/forum/showthread.php?t=19372

  • Medlem
  • 2006-06-14 11:48

tack!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-06-14 12:03

Arghh kan inte skapa ny diskussion

Ursprungligen av indigo:

Arghh kan inte skapa ny diskussion

Jag har pillat lite på inställningarna för ditt konto så du kan testa ifall det hjälpte.
Häromveckan drabbades jag också av det där "timeout"-problemet när jag försökte starta en ny diskussion. Jag antar att det är "time-out"-problemet som du också har, eller?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-06-16 16:08
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag har pillat lite på inställningarna för ditt konto så du kan testa ifall det hjälpte.
Häromveckan drabbades jag också av det där "timeout"-problemet när jag försökte starta en ny diskussion. Jag antar att det är "time-out"-problemet som du också har, eller?

Tyvärr är det inte timeoutproblemet utan det bara står och puttrar i en evighet sedan så hittar den inte servern, testat på flera olika uppkopplingar. Fast det kan ju vara någon muppinställning i min läsare. hm ska kolla upp det.
Annars vet jag inte vad det kan va.

Ja, jag har även stött på liknande problem vid uppstart av trådar, fast det har fungerat när man väl gett sig fan på att göra nya försök, hehe.

Bevaka tråden