Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder du Handelsbanken Internet på Mac?

Tråden skapades och har fått 1051 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sedan igår kväll (28/6) kommer jag inte in på mobilsidan med telefonbrowsern. När jag testar på datorn är det samma sak.

Är det någon som vet om det gäller via app också?

Ursprungligen av morgan_a:

Sedan igår kväll (28/6) kommer jag inte in på mobilsidan med telefonbrowsern. När jag testar på datorn är det samma sak.

Är det någon som vet om det gäller via app också?

Japp, samma för appen...

Ursprungligen av morgan_a:

Sedan igår kväll (28/6) kommer jag inte in på mobilsidan med telefonbrowsern. När jag testar på datorn är det samma sak.

Igång igen nu (29/6 11:50).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-30 00:44

Synd bara att det inte går att betala räkningar med den, vore oerhört smidigt ibland när man är på språng! Det där med att man inte kan föra över till vem som helst känns ju dock ganska genomtänkt säkerhetsmässigt!

Idag fick jag en USB-dosa från SHB. Skulle försöka aktivera den, men det första jag måste ta mig igenom är att få en PIN-kod och för det behöver jag logga in med mitt certifikat. Certifikatet är giltigt enligt Personal, men jag får det inte att fungera. Safari 5 slänger upp en ruta med några andra certifikat den hittar i min nyckelring istället och Firefox ger mig bara en errorsida. Jag har senaste Personal. Men så testar jag att rensa alla cookies rörande Handelsbanken i Firefox och efter det går det att använda Firefox för certifikatet.

Kan inte garantera att det var rensningen av cookies, men det är ett tips iaf om någon annan har samma problem.

Handelsbankens mobilsajt är nere igen

Slösurfar i telefonen och får se iGiroApp.
iGiro

Jag har haft den här tanken länge. Varför inte scanna in OCR med telefonens kamera.
Någon som provkört med Handelsbanken?

Ursprungligen av Anders Täpp:

Slösurfar i telefonen och får se iGiroApp.
iGiro

Jag har haft den här tanken länge. Varför inte scanna in OCR med telefonens kamera.
Någon som provkört med Handelsbanken?

Smart! Hoppas det kommer en extension för Safari också, använder ytterst sällan Firefox, och aldrig för internetbanken.

Ursprungligen av Capeman:

Smart! Hoppas det kommer en extension för Safari också, använder ytterst sällan Firefox, och aldrig för internetbanken.

Varför inte datorns webbkamera? Bara att hålla fram räkningen framför datorn.

Ursprungligen av morgan_a:

Varför inte datorns webbkamera? Bara att hålla fram räkningen framför datorn.

Jag kör min MacBook stängd, mot en extern display...

Ursprungligen av Anders Täpp:

Slösurfar i telefonen och får se iGiroApp.
iGiro

Jag har haft den här tanken länge. Varför inte scanna in OCR med telefonens kamera.
Någon som provkört med Handelsbanken?

Får inte iGiro att fungera med Handelsbanken.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-07-15 16:36
Ursprungligen av Anders Täpp:

Slösurfar i telefonen och får se iGiroApp.
iGiro

Jag har haft den här tanken länge. Varför inte scanna in OCR med telefonens kamera.
Någon som provkört med Handelsbanken?

På iGiros sida i App Store finns inte Handelsbanken uppräknad bland dom som fungerar...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-07-17 11:10

Rolig app, men får ju inga räkningar så jag kan testa
Allt kommer ju via efaktura numera...

Jag kan verifiera att iGiro numera fungerar bra för handelsbanken och de flesta andra stora svenska banker. Det finns även en självstående klient för os x som gör det möjligt att använda valfri webbläsare om man inte önskar använda Firefox.

// Utvecklare av iGiro

Hade ju varit fint om det hade kommit en Extension till Safari så man slapp mecka med en klient. Å andra sidan får jag nästan bara e-fakturor nu för tiden, är nog inte ens en pappersfaktura i månaden, så det känns lite "ur tiden" med en scanner för OCR...

Handelsbanken har i december skickat in sin app för iPad. Den kommer även att innehålla marknadsinformation och fonder. Jag hoppas det här betyder att iPhone-appen också uppdateras på samma vis.

Nu kommer Handelsbankens iPad-app - BolagsFakta - Sök gratis årsredovisningar, pressreleaser och bolagsinformation:
iPad - Handelsbanken

Ursprungligen av Anders Täpp:

Handelsbanken har i december skickat in sin app för iPad. Den kommer även att innehålla marknadsinformation och fonder. Jag hoppas det här betyder att iPhone-appen också uppdateras på samma vis.

Androidappen med marknadsinfo släpptes häromdan.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Handelsbanken har i december skickat in sin app för iPad. Den kommer även att innehålla marknadsinformation och fonder. Jag hoppas det här betyder att iPhone-appen också uppdateras på samma vis.

Uppdatering till iPhone släppt.

Jag såg den igår men blev besviken. Jag hade kallt räknat med att "Marknadsinfo" även skulle inkludera värde och kurser på mina fonder. Men så var inte fallet.

Jo det är bra att veta att en viss kurs gått ner 2% men vad betyder det i kronor för just mig?
Den frågan får man inget svar på som app-kund hos SHB.

Någon som har fått Lion och inloggning med dos att fungerar för Handelsbanken? Min dator hittar inte ens säkerhetsdosan (gammal MBP)

(Jo, jag vet att det är en prerelease och allt sådant, det är bara lite frustrerande även om jag har andra datorer som jag kan använda för mina BankId ärenden)

Ursprungligen av BlackSmp:

Någon som har fått Lion och inloggning med dos att fungerar för Handelsbanken? Min dator hittar inte ens säkerhetsdosan (gammal MBP)
(Jo, jag vet att det är en prerelease och allt sådant, det är bara lite frustrerande även om jag har andra datorer som jag kan använda för mina BankId ärenden)

Jag har inte testat, men jag tror inte att de nuvarande drivrutinerna är helt kompatibla med 10.7. Rätta mig om jag har fel.

Ursprungligen av BlackSmp:

Någon som har fått Lion och inloggning med dos att fungerar för Handelsbanken? Min dator hittar inte ens säkerhetsdosan (gammal MBP)

(Jo, jag vet att det är en prerelease och allt sådant, det är bara lite frustrerande även om jag har andra datorer som jag kan använda för mina BankId ärenden)

Kör utan sladd tills vidare så ska det ju fungera. Eller ger det någon nackdel som jag inte känner till?

Det låter inte helt otroligt att det är drivrutinerna som ställer till det. Det verkar som om kortläsaren inte hittas.

För bankärenden så går det givetvis att köra utan sladd (vilket bara är en osmidig lösnig) men jag vill använda mig av bankid för att kunna beställa nya regplåtar till bilen, vilket kräver att jag kan koppla in dosan

Nåväl, jag får väl gå upp till den andra datorn...;)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-29 08:58

Jag kör alltid utan sladd trots att jag har en. Tycker det känns säkrare att inte blanda in extra mjukvara.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-29 09:30

Jag, försökte dra igång med dosa med sladd för att skaffa BankID och deklarera med.
Men efter 2 dagar la jag ner projektet. Det fick bli brevlådan för deklarationen.
Utan sladd funkar det ju utmärkt att göra vanliga banktransaktioner.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-05-30 09:35
Ursprungligen av Keithan:

Jag, försökte dra igång med dosa med sladd för att skaffa BankID och deklarera med.
Men efter 2 dagar la jag ner projektet. Det fick bli brevlådan för deklarationen.
Utan sladd funkar det ju utmärkt att göra vanliga banktransaktioner.

Numera finns ju BankID på kort förutom på fil. Det är mycket enklare med kort och jag har övergivit fil-alternativet sedan kortet kom. Men det stämmer att BankID på fil var ett himla strul.

Någon som testat med Firefox 5.0 och inloggning med dosa. Fungerar det helt OK? Vill veta innan ev uppgradering .... På systemkrav syns 5:a ännu inte.

jag kör utan sladd och har aldrig haft problem med att använda bankID någonstans. Varken i Safari 4 eller 5, Firefox 3,3.5, 4 eller 5.
Det enda irriterande är att Handelsbankens program frågar om den ska läsa in externa filer hela tiden.

Ursprungligen av Micke Byström:

jag kör utan sladd och har aldrig haft problem med att använda bankID någonstans. Varken i Safari 4 eller 5, Firefox 3,3.5, 4 eller 5.
Det enda irriterande är att Handelsbankens program frågar om den ska läsa in externa filer hela tiden.

Handelsbanken har en lösning på att inte läsa in externa filer. Dock säger SHB att den versionen inte fungerar.

Ursprungligen av Micke Byström:

jag kör utan sladd och har aldrig haft problem med att använda bankID någonstans. Varken i Safari 4 eller 5, Firefox 3,3.5, 4 eller 5.
Det enda irriterande är att Handelsbankens program frågar om den ska läsa in externa filer hela tiden.

Det där är ju väldigt intressant eftersom Handelsbanken anger följande om BankID

Citat:

Du behöver:
Inloggningskort från Handelsbanken och din sexsiffriga kod.

Kortläsare ansluten med sladd

Får du verkligen igång BankID utan sladd?

Att du kan logga in på Handelsbanken är inte samma sak som BankID

Bevaka tråden