Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spara klipp från SVT Play?

Tråden skapades och har fått 128 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jämtland
  • 2011-11-27 02:23

Har varit i kontakt med utvecklaren till Pirateplayer, som jag förmodar är användaren "brnrdbrk" här på forumet. Schysst kille som svarar snabbt på supportmail och som inte är sen att lägga till efterfrågade funktioner. Verktyget som finns på hemsidan för att hämta ut adressen till strömmarna är även det mycket bra om något klipp inte fungerar i Pirateplayer.

Jag är inte utvecklaren av själva appen utan har hjälpt till med bland annat hemsidan och kompileringen till Mac.

Ursprungligen av kim_sv:

Har varit i kontakt med utvecklaren till Pirateplayer, som jag förmodar är användaren "brnrdbrk" här på forumet. Schysst kille som svarar snabbt på supportmail och som inte är sen att lägga till efterfrågade funktioner. Verktyget som finns på hemsidan för att hämta ut adressen till strömmarna är även det mycket bra om något klipp inte fungerar i Pirateplayer.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2011-12-06 14:39

En liten besvärande detalj: Jag sitter i ett nätverk där hastigheten är max 2Mbit och eftersom en fil med god kvalitet blir några hundra MB skulle jag vilja att videon börjar spela när VLC ansluter till den (filen ligger på en server i nätverket). Nu laddas först hela filen ner vilket kan ta flera minuter innan den börjar köras.

Borde väl gå att ställa in någonstans?

P.S. Filen laddas ner med Pirate Player och är .flv

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-12-01 08:40

Kan inte tanka ner något vare sig med rmtpDump eller pirateplayer. Vad gör jag för fel? Kopierar adressen på TV4 och klisrar in klickar ladda ner men inget händer.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-12-01 11:41

Det skall komma ut en dialogruta för att spara filen. Den rutan kanske har gömt sig bakom något fönster?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-12-01 12:36

Rutan där man väljer vad filen skall heta och var den skall sparas har jag fyllt i. Ändå går det inte Verkar som TV4 täppt till alla luckor den här gången.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-12-01 17:18
Ursprungligen av onnyt:

Rutan där man väljer vad filen skall heta och var den skall sparas har jag fyllt i. Ändå går det inte Verkar som TV4 täppt till alla luckor den här gången.

Det fungerar fint för mig. (testade precis)

Jag valde ett av de fria avsnitten på TV4Play. Efter att ha hämtat, laddat, valt filnamn och sparat så började nedladdningen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-12-01 17:26

Jag bor på Filippinerna, kan det ha med det att göra tro? Om jag går in på TV4 Play och väljer program får jag upp den här.

[ATTACH="CONFIG"]31279[/ATTACH]

Jag hade fått för mig att rtmpDump och Pirateplayer kan kringgå dett men så verkar det inte att vara:'(

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-12-01 18:26
Ursprungligen av onnyt:

Jag bor på Filippinerna, kan det ha med det att göra tro?

Absolut. Det har med rättigheter att göra.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-12-01 17:29

Kanske går det med en proxyserver via VPN. Någon som känner till någon sådan i Sverige?

Någon som har hittat hur man donerar till Pirateplayer-projektet?
Även om inte videospelaren fungerar i mac (här finns det ju andra alternativ) så tycker jag att de gjort ett bra jobb

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-01-03 12:54
Ursprungligen av macwitty:

Någon som har hittat hur man donerar till Pirateplayer-projektet?
Även om inte videospelaren fungerar i mac (här finns det ju andra alternativ) så tycker jag att de gjort ett bra jobb

Uppe till vänster, på första sidan, har dom en grön knapp det står Flattr på, tryck där.

Tack Mija!
Mina ögon har inte blivit vana vid Flattr ännu

Pirateplayer har nått version 0.3.1 sedan en tid tillbaka. Se sidan för changelog.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-18 17:22

Tack för länken men fungerar inte för mig som bor utanför Sverige.

Inget som pirateplay begränsar, utan det är Play-kanalerna som har den begränsningen pga licenser. Skaffa en vpn-tjänst eller proxy så att din utgående IP-adress är svensk så borde det fungera.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-18 17:28

Jo jag vet men jag pallar inte. Allt blir segt och till sist stannar allt upp.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-03-09 10:43
Ursprungligen av onnyt:

Jo jag vet men jag pallar inte. Allt blir segt och till sist stannar allt upp.

Jag bor under perioder i Norge och använder svenska VPN-tjänsten anonine.com, utan problem. Jag kom efter mkt testande fram till att den avancerade och något dyrare OpenVPN-tjänsten de erbjuder fungerade bäst. Här finns en enkel guide för installationen. Förlusten i hastighet är väldigt liten för min del. Klart försumbar.

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2012-02-18 17:56

När jag har spelat in onlineundervisning, hm, så använder jag Skärminspelning i quicktime. Jag har inte lyckats spela in ljudet utan att använda mikrofonen, så det måste vara tyst runtomkring. Det blir ganska tunga filer. /marie

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-02-18 17:59

Mja… inget alternativ för mig men tack i alla fall.

har laddat ner pirateplay spelarn till min mac men filen startar inte, blir error direkt jag försöker starta den

  • Medlem
  • Thailand
  • 2012-03-09 04:37

Det går inte att spela upp med pirate player i mac. Det går bara att ladda ner. När du sparat filen på hårddisken kan du spela upp den, t.ex. med VLC player.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-13 22:15

Har just hjälpt en kompis att ominstallera en MBP 2 GHZ Interl Core Duo med 10.6.8
Det mesta har väl gått bra men jag kan inte få Pirateplayer (som jag gillar och därför rekommenderat) att funka. Får bara en ruta med "Det går inte att öppna programmet pirateplayer eftersom det saknas stöd på denna typen av Mac"
Hittar inga systemkrav på deras sida så min fråga är om någon av er vet om det är en för gammal dator eller om det är något tillägg som saknas på denna dator

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-08-13 22:53

Är det en Dual Core eller en Core 2 Duo? Är det den förstnämnda så kan det kanske vara den som spökar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-13 23:13

"Om det här datorn" säger Intel Core Duo, så det är inte en Core 2 Duo.
Började mistänka att datorn är för gammal men ville vara säker på att det inte var något missat tillägg innan jag gav upp.

Maila utvecklaren och fråga. Men ja, en Core Duo är ju ganska gammal vid det här laget, så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-13 23:51

Mail är på väg. Att jag frågade här var mest en chans att få svar innan jag lämnar min kompis och datorn

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-08-14 00:39

Att den är för gammal är inget jag har belägg för, enbart ett möjligt problem då det är en gammal CPU. Precis som Capeman säger så tycker jag du ska maila utvecklaren. Jacques brukar vara snabb på att svara!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-14 15:03

Om fler hamnar i att den inte fungerar så kan jag meddela att jag har fått svar från Pirateplayer och den fungerar inte på 32-bitars mac

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-08-14 15:53

OK. Erkänner, läste inte hela tråden men jag googlade på "svtget" och det verkar inte nämnas på 99mac så… here I go:

Enklaste sättet jag stött på att spara en svtplay-stream är att browsa fram filmen i fråga, byt ut "play" i URLen till "get" och tryck enter. Nu finns det en länk för nedladdning som du kan klicka på.

Alltså: Vincent- Äppelhållare | SVT Play blir http://www.svtget.se/klipp/192996/vincent-appelhallare istället.

Bevaka tråden