Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spara klipp från SVT Play?

Tråden skapades och har fått 128 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-01-09 21:17
Ursprungligen av madeinswe_91:

De ger ju inte själva möjligheten att ladda ner både det inte vara enkel matte för de egentligen olagligt / de inte vill man ska göra det?

Att de inte vill det, eller att de inte tillhandahåller enkelt sätt att ladda ned, måste ju inte innebära att det är olagligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-10 00:00
Ursprungligen av madeinswe_91:

Är det lagligt att ta ner klipp från SVT Play och i så fall vilka?

Varför kommer alltid dessa inlägg i sådana här trådar som handlar om rena tekniska lösningar?

Om man skulle koppla en gammal VHS bandspelare på min video-ut port och spela in ett program så är det ingen som bryr sej, men om man sparar en digital kopia så blir det helt plötsligt kriminellt...

Det måste finnas effektiva välfungerande sätt att spara ner videoinformationen med tanke på allt HD TV material som finns tillgängligt utanför SVTplay.

SVT Play är ju modellerat rätt mkt efter BBC iPlayer precis som SVT alltid tagit efter BBC i det mesta, men här skiljer sig SVT Play och BBC iPlayer – för där kan man ladda ner och spara det mesta. Men rättighetsmässigt borde det inte skilja sig allt för mkt från hur det är i Sverige. Så det handlar nog mer om att det är olika tekniska lösningar. (Det enda man inte kan ladda ner av BBC:s streamingmaterial är förresten, i princip, musikrelaterat...)

Och om man sparar klipp för eget bruk är det eventuella "brottet" ändå helt försumbart.

Diskussion om ifall detta är lagligt eller inte behöver inte diskuteras i denna tråd, det är inte vad den handlar om som TureB påpekar ovan.

Mvh

Har någon lyckats spara ner stream från tv4play med pirateplayer? Svtplay funkar fint att spara ner från.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2013-01-19 20:46

Jag får det inte att fungera med nya TV4play. Tror de bytt streamingprotokoll och pirateplay för mac är inte uppdaterad för denna.

  • Medlem
  • 2013-03-22 21:05
Ursprungligen av kim_sv:

Jag får det inte att fungera med nya TV4play. Tror de bytt streamingprotokoll och pirateplay för mac är inte uppdaterad för denna.

Pirateplayer är nu uppdaterat till 0.5.0 så kolla om det funkar nu.
Själv kollar jag inte på tv4 play då de kräver konto och inloggning etc.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2013-03-26 03:28
Ursprungligen av per s:

Pirateplayer är nu uppdaterat till 0.5.0 så kolla om det funkar nu.
Själv kollar jag inte på tv4 play då de kräver konto och inloggning etc.

Jag har försökt ladda ner Fångarna på Fortet men det bryts efter ungefär 15 - 30 minuter av programmet. Har försökt ett antal gånger. Tyvärr verkar möjligheten att återuppta avbruten nedladdning ha försvunnit i 0.5.0. Jag laddar ner från TV4Play utan konto och inloggning.
Några tips?

  • Medlem
  • 2013-03-27 22:54

Jag prövade Fångarna på fortet del 2 och kom upp till 0,93 gb innan min mobilleverantör begränsade nedladdningshastigheten till nästan ingenting Saknas ca 0,3gb så större delen av programmet gick alltså bra. Kan du strömma programmet i sin helhet?

Bevaka tråden