Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson P1i-tråden

Tråden skapades och har fått 207 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-14 20:43
Ursprungligen av Robban B:

Du kan installera kartorna till wayfinder på minneskortet. Går att hämta via din mywayfinder och föra över från datorn till luren.

Dock "kräver" väl WF att programmet ska koppla upp sig för att funka? Hörde deras säljare snacka om verifiering av nyckel, uppdatering av POI´s etc. Men det drar bra mycket mindre med kartorna på kortet hursom.

Ursprungligen av tjompa:

Dock "kräver" väl WF att programmet ska koppla upp sig för att funka? Hörde deras säljare snacka om verifiering av nyckel, uppdatering av POI´s etc. Men det drar bra mycket mindre med kartorna på kortet hursom.

okej så hur går man tillväga då ? finns det något program som man inte behöver vara anslutet till.

eller är de lika bra att köpa en navigator en riktig hedlig sak

Hej har problem med syncningen i isync när jag syncar ihop mobilen med datorn så tar mobilen bort massa saker från min ical
men de finns kvar på mobilen men inte i ical

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-09-17 21:17
Ursprungligen av luddee:

Hej har problem med syncningen i isync när jag syncar ihop mobilen med datorn så tar mobilen bort massa saker från min ical
men de finns kvar på mobilen men inte i ical

Valde du att "slå samman" enheterna eller "ersätta". Min erfarenhet är att ersätta data på enheten (telefonen) fungerar bäst..

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-09-20 10:19

Kontaktade SE om att pluginen inte stödjer möten skapade på telefonen. Fick detta som svar..

"Hej Robert!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Ta kontakt med Appel om du har synpunkter på Isync eftersom det är deras program.

Med vänliga hälsningar,
/Linus
Sony Ericsson Call Center

Om du har fler frågor ring oss gärna på 013-244500 och uppge ditt ärendenummer så hjälper vi dig vidare."

Tycker detta är pinsamt, Nokia gör ju plugins till sina telefoner där det fungerar utmärkt. Som det är nu känns lösningen halvdan..Och att de hänvisar till Apple är ju också trist då man garanterat kommer få till svar att SE har utvecklat pluginen så de är ansvariga för supporten på den..Bytte ju lur från N95 till SE p1i pga att jag inte gillade slide funktionen på Nokian men nu känns det som om jag vill göra mig av med denna också..Kanske är dags att slå till på en iPhone så vet man att det fungerar..

telefonboken

Är jag idiot eller går det inte att sortera kontakter/telefonboken t ex på förnamn i P1i?

Ursprungligen av JessicaLangels:

Är jag idiot eller går det inte att sortera kontakter/telefonboken t ex på förnamn i P1i?

Tyvärr, det är det förstnämnda som är närmast sanningen...
Jag har inte luren framför mig men vet att det går alldeles utmärkt, har kört båda varianterna.

Ursprungligen av JessicaLangels:

Är jag idiot eller går det inte att sortera kontakter/telefonboken t ex på förnamn i P1i?

Öppna Kontakter
Klicka på Mer
Skrolla till Inställningar (OBS! Hela menyn syns inte, Inställningar ligger nedanför Ta bort och Hantera kontakter)
Sen tror jag du löser det...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-09-20 18:24

RIngde i eftermiddags och pratade med deras support och fick ett annat svar. Enligt den personen så kommer det att lösa sig med uppdateringen till Leopard..Får hoppas att han har rätt, annars är det "bye bye" SE igen..

P1i och airport?

Flera verkar ju få P1i att koppla till WLAN men är det någon som kunnat koppla upp sig mot airport express?

mvh Erik

Ursprungligen av Bongobong:

Flera verkar ju få P1i att koppla till WLAN men är det någon som kunnat koppla upp sig mot airport express?

mvh Erik

Fungerar lika bra som Airport Base Station.

Ursprungligen av Bongobong:

Flera verkar ju få P1i att koppla till WLAN men är det någon som kunnat koppla upp sig mot airport express?

mvh Erik

Funkar för mig; får dock problem med uppkopplingen beroende på var i huset jag står. Står jag inomhus några meter från bastationen funkar det, står jag utanför huset med dörren öppen in till rummet där stationen står samt på samma avstånd som där det funkar så funkar det inte...

/CX

Ursprungligen av Charles Xavier:

Funkar för mig; får dock problem med uppkopplingen beroende på var i huset jag står. Står jag inomhus några meter från bastationen funkar det, står jag utanför huset med dörren öppen in till rummet där stationen står samt på samma avstånd som där det funkar så funkar det inte...

/CX

För mig funkar det i hela huset, övervåning, undervåning, altan och tom en bit ut i trädgården.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 23:27

Avinstallera program

Hej!

Är det någon om vet hur man avinstallerar program i P1:an? Eller det kanske helt enkelt inte går...:confused:

Mvh
Magnus

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2007-11-19 00:13
Ursprungligen av mlinner:

Hej!
Är det någon om vet hur man avinstallerar program i P1:an? Eller det kanske helt enkelt inte går...:confused:

Enkelt! Gå bara till Huvudmenyn/Kontrollpanelen/Annat/Avinstallera!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-11-23 09:15

Då denna tråd är rätt stor orkade jag inte gå igenom hela för att hitta mitt svar.

Min fråga är:
Behöver man Windows för att inital-synca P1:an ?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-11-25 12:12

Har syncat den med Mac:n nu, och det funkar bra. Alla kontakter och kalendern gick att synca, men inte TODO-listan.

Aja, kommer säkert en ny uppdatering till pluginen snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 01:00
Ursprungligen av High|ander:

Har syncat den med Mac:n nu, och det funkar bra. Alla kontakter och kalendern gick att synca, men inte TODO-listan.

Aja, kommer säkert en ny uppdatering till pluginen snart.

Hur lyckades du?
För mig har det som sagt slutat fungera helt sedan 10.5-uppdateringen.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-11-27 07:42
Ursprungligen av Rajje:

Hur lyckades du?
För mig har det som sagt slutat fungera helt sedan 10.5-uppdateringen.

- Startade blåtand på P1:an.
- Lade till den i iSync.
- Sa till att den skulle rensa telefonen, och sen synca.
- Syncade

Och sen done.

Dock uppdaterade jag firmwiren först.
På telefonen har jag: CXC162037 R9J005

P1i hjärtar iSync - är det sant

Hej vänner,
jag har i kväll plöjt igenom denna tråd, men har inte riktigt hittat mitt problem. Kan Ni med mer kapacitet än jag själv hjälpa mig.

Jag har MacBook Pro, kör Leopard och har bl a en P1i. Har laddat ner SE:s plugin och får efter Leopard synkroniseringen att fungera hyfsat. Dock avbryts synkningarna oftast och de som ändå genomförs meddelar oftast genom en dialogruta att något inte blev synkat.

Mitt största problem är dock att processen "aktiverar" flera år gamla upprepande aktiviteter i iCal och de dyker upp i varje vecka igen. Vid varje gång är det samma, ca ett tiotal, gamla aktiviteter som aktiveras och upprepas. Jag har raderat allt i P1i via uppdateringar via en PC och har raderat/lagt till enhet i iSync ett antal gånger. Trots detta så sker samma sak varje gång vid andra synkroniseringen???

Jag kör tvillingkort via Telenor och använder också en W880i och har en plugin från Feisar - detta fungerar lysande. Innan P1i hade jag en 910i och den fungerade också perfekt via en Feisar-plugin.

Det är bara min positiva läggning och min stränga uppfostran som har hindrat mig, så här långt, ifrån att slänga P1I i väggen.

Kan någon hjälpa mig - ty det kan inte SE:s support.

Ursprungligen av Roosenknopp:

Kan någon hjälpa mig - ty det kan inte SE:s support.

Just nu sätter jag mitt hopp till detta http://www.markspace.com/missingsync_symbian.php

Jag har hittat en överlevnadsstrategi för synkningen som fungerar hjälpligt tills det kommer en fungerande plugg.

  • Kalender och Uppgifter synkar jag med Lotus Notes på jobbet (PC).

  • Kalender synkar jag envägs till iCal hemma mhap990iCal. Jag lägger alltså inte in nya kalenderuppgifter i iCal, utan antingen i Notes på jobbet eller i telefonen.

  • Adressboken synkar jag hemma (se upp bara med att ta bort kontakter på telefonen eftersom de raderas helt och hållet i Adressboken)

  • Heldagshändelser lägger jag in som Högtidsdagar i telefonen

Jag tror för övrigt att antingen SE eller Apple måste ändra något i maskineriet om det någonsin ska funka perfekt.

Uppdatera programvaran

Någon som vet om det är möjligt att uppdatera SE:s mjukvara i telefonen -utan att behöva installera Windows i burken?

Hej på er!
Fanns det inte tidigare ett tema till P990 / P1i som gjorde att ikoner och annat blev lite mac:igt?
Har sökt här och inte hittat något. Någon som vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 22:00
Ursprungligen av Fredrics:

Hej på er!
Fanns det inte tidigare ett tema till P990 / P1i som gjorde att ikoner och annat blev lite mac:igt?
Har sökt här och inte hittat något. Någon som vet?

http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/Themes/Aqua1

Det där hittade jag genom att söka på "uiq3 mac os theme". Jag tror du inte får svårigheter att hitta fler.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2007-10-23 09:44

Någon som har löst problemet med att telefonen automountas direkt man matat ut den?

Ursprungligen av etna:

Någon som har löst problemet med att telefonen automountas direkt man matat ut den?

Så fort den försvunnit är det bara att rycka sladden. Då blir det inget felmeddelande.

Idag publicerades följande på Apples diskussionsforum:

Citat:

Hello, today I received this mail from Sony Ericsson support:

Dear Customer,
Thank you for contacting Sony Ericsson Call Center.
When an email account is set up on the Sony Ericsson P1i not all types of calendar items will be synchronized to the Mac computer. The calendar item types Appointment and All Day Event will not be synchronized to the Mac computer when having an email account set up on the phone. Reminders and Anniversaries are not affected by this problem.
The solution for Mac OS 10.4.x is to delete the email account set up on the phone. According to the latest information this will be fixed in Apple Mac OS 10.5 Leopard.
Best regards,
Sony Ericsson Call Center

Jag uppfattar det som att Sony Ericsson menar att om man tar bort epostkontot på telefonen så kommer synkningen av kalendern fungera. Jag har inte testat...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-06 20:19

Tänkte bara säga att jag har iaf fått det att fungera ok med leopard nu... Dvs, möten synkas även ifrån telefonen och heldagsaktiviteter fungerar också som det ska... trevligt! Sägas skall dock att jag var tvungen att synka typ 5 ggr först utan lyckat resultat.

Hur fick du det att funka - med en extern plugin?

Bevaka tråden