Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Umeå 1 aug: iPhone i stan - MacPuben du inte kan missa!

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag drar ner till Rött vid 18-tiden, tänkte käka med frun innan, så ni hittar mig där. Förhoppningsvis går det att hitta det öppna nätet där inne. Sen får vi hålla tummarna för att telefonen mår lite bättre.

Otroligt trevligt insiativ!
Tyvärr kan jag inte komma

(Detta är för övrigt 2:a iPhonen jag missar. En polare från USA var i Umeå men då passade jag på att regna bort i södra sverige...)

Well, well, den som väntar på något gott väntar ofta för länge

Nu sitter vi här, ni får skynda er hit för just nu fungerar telefonen bra *ta i trä*

Mycket trevligt att höra! Jobba på det Adrian.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Mycket trevligt att höra! Jobba på det Adrian.

Förstår att just du vill höra goda nyheter

Den har fungerat förvånansvärt bra här nu ikväll. Alldeles nyss började den muppa lite, spontan omstart och sånt, men jag är ytterst nöjd.

Live från MacPuben med iPhone! Fotograf: Jetwash

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-01 20:09

Jag råkade ta en bild på Adrian utan blixt av misstag, men den visar verkligen hur magisk iPhone verkligen är!

Ursprungligen av Jetwash:

Jag råkade ta en bild på Adrian utan blixt av misstag, men den visar verkligen hur magisk iPhone verkligen är!

Man ser ju tydligt Steves "Reality distortion field" på denna bild. Blixten liksom skjuter ut från telefonen och in i pannan på Adrian. Ytterst kraftfullt.

Jag blev helt såld på telefonen. Interface:t är helt sjukt snyggt och lättanvänt. Den kommer lätt att inhandlas samma dag som den släpps i Sverige (med reservation för att de skulle välja någon operatör med värdelös täckning).

Tack för lånet Björnström!

Ursprungligen av staed:

Man ser ju tydligt Steves "Reality distortion field" på denna bild. Blixten liksom skjuter ut från telefonen och in i pannan på Adrian. Ytterst kraftfullt.

Jag kommer att få ett ärr i pannan i form av ett äpple

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-01 20:54

Lite bilder från kvällen! Det var verkligen häftigt att få testa iPhone! Tack till Adrian och alla på MacPub:en det var trevligt att träffa er!

Här surfar vi in på denna tråd och tittar på bilden vi la ut först.

Fantastisk telefon! Visst hade jag relativt höga förväntningar på telefonen, men den slog alla mina förväntningar med råge.

Tack till Martin och Adrian som såg till att vi fick en chans att leka lite med iPhone.

Senast redigerat 2007-08-01 23:13

Tack till Jetwash för dom fina bilderna!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-08-01 21:50

Det är förståeligt att Apple sålde så många under en sån kort tid, den ger verkligen starka ha begär...

Haha - kul att ni tycker som jag. iPhone imponerar verkligen!

Jag kan endast sälla mig till beundrarskaran ovan, maken till läcker elektronikpryl har jag nog aldrig sett.. Vill-ha-faktorn är ENORM!

Jag upptäckte en lustig sak när jag skulle tvåfingersscrolla på min MBP efter att ha använt iPhone så mycket nyligt - jag drog åt fel håll!

När man vill scrolla uppåt på datorn tar jag två fingrar och drar dom uppåt. Men när man ska scrolla uppåt på iPhone tar man ju tag i själva sidan (eller listan, eller bilden osv) och drar den nedåt istället! Jag kan tänka mig att detta lär hända de som har både en bärbar dator och en iPhone efter ett tag.

Det verkligen intressanta i sammanhanget är detta: Jag har använt tvåfingersscroll i över två år och jag har använt iPhone i mindre än två dygn. Ändå tog iPhone-sättet överhanden. Det säger en del om vad som är intuitivt, va?

Helt klart. Det är ju egentligen vettigare att dra fingrarna åt det håll man vill flytta materialet man läser än åt det håll man vill flytta scroll-plippen. Frågan är ju om man skulle bli galen om styrplattan fungerade så?

Ursprungligen av staed:

Frågan är ju om man skulle bli galen om styrplattan fungerade så?

Jo, faktiskt. Det är nog två skilda saker att dra "live" på själva skärmen och att dra på en styrplatta.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-03 00:28

Man kan ställa in styrplattans beteende ifall man man kör iScroll 2. Man kryssar i någon liten ruta för att invertera rubb och stubb.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-03 00:29

Man kan ställa in styrplattans beteende ifall man man kör iScroll 2. Man kryssar i någon liten ruta för att invertera rubb och stubb.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-03 00:31

Man kan ställa in styrplattans beteende ifall man man kör iScroll 2. Man kryssar i någon liten ruta för att invertera rubb och stubb.

Bevaka tråden