Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för önskningar om nya iPhone-funktioner

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte det skulle vara intressant att höra vad ni önskar/tror att vi kommer se i framtida versioner av iPhone & tillbehör till iPhone ...

Önskellista:
iPhone 3G - för snabbare data överföring
iPhone & Apple TV integration - för att streama video från iPhone till Apple TV
iPhone med bättre kamera & video inspelning
iPhone iChat Video - iChat för Windows lanseras samtidigt
iPhone med PowerCast - > http://powercastco.com/

min största önskning är faktiskt en helt sluten iPhone ... med detta menar jag att är det något man önska kunde försvinna är alla dessa kablar ... Apple har ju patenter på inductions laddning (trådlös ström) så vore detta något riktigt intressant och spännande. En iPhone eller iPod som inte behövs ansluta till något som inte har någon iPod kontakt på sig. Som synkar trådlöst, som laddas trådlöst ..

Senast redigerat 2007-09-15 18:27

3G är ju helt klart att önska. Världen mest avancerade mobila webbläsare, och sen går det bara i några få kb i sekunden. Visst, WiFi är nice, men man vill ju kunna vara helt fri med sitt internetanvändande. Speciellt när 3G är såpass väl utbyggt i Sverige, och det säkerligen går att få det till överkommliga kostnader.

Sen är väl mer minne som vanligt att önska, 8 Gb känns på gränsen till för lite.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-09-15 17:07
Ursprungligen av vilhelmsd:

3G är ju helt klart att önska. Världen mest avancerade mobila webbläsare, och sen går det bara i några få kb i sekunden. Visst, WiFi är nice, men man vill ju kunna vara helt fri med sitt internetanvändande. Speciellt när 3G är såpass väl utbyggt i Sverige, och det säkerligen går att få det till överkommliga kostnader.

Sen är väl mer minne som vanligt att önska, 8 Gb känns på gränsen till för lite.

16 Gb lär också komma snart, och precis som du säger: flat-rate från operatören är ett måste!

Ursprungligen av koze:

16 Gb lär också komma snart, och precis som du säger: flat-rate från operatören är ett måste!

En bra sak är iaf att de flesta svenska operatörer har tillägstjänster även för gprs, som gör att man kan dra ner surfkostnaderna avsevärt, tycker Tele2s grej verkar lockande.
1GB data per månad, för 169 kr per månad, annars kostar det 15kr/mb.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-09-15 17:05

Jag tror och hoppas på alla dessa saker inom kanske 18 månader, och precis som du säger är en sluten enhet inte alls omöjlig. Det är ju trots allt bara ström som kräver en kabel idag.

Videoinspelning kommer troligtvis i en uppdatering, integration med Apple TV känns som en självklarhet (har för mig att det har figurerat något patent på det), och de andra sakerna kräver ny hårdvara. Kanske version 1.5 med 3G och frontkamera följt av en version 2 med resten av funktionerna?

Inbyggt Skype hade inte varit helt fel, men det lär operatörerna aldrig gå med på...

Ursprungligen av johan_fbg:

Inbyggt Skype hade inte varit helt fel, men det lär operatörerna aldrig gå med på...

Borde inte någon grym hacker eller utvecklare kunna göra något åt det? så att man kan ringa via internet när man har WiFi tillgång? Vore ju ett sjukt bra sätt att dra ner samtalskostnaderna en del. Har iof svårt att tro att skype själva skulle porta sin egen programvara till Iphone, men om något riktigt geni kom på ett sätt att kopiera eller skapa ett eget program, som funkar med skype eller nåt. Det är nog teoretikst möjligt i alla fall.

IP telefoni är bara att glömma på iPhone såvida inte det är en IP telefoni lösning från mobilnätsoperatören .... Skype för iPhone finns redan men då endast för CHAT ..

http://www.s4iphone.com/ <- skype 4 iphone

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-09-15 19:35

Varför inte? Det finns ju Gizmo Project till Symbian S60 osv..

Ursprungligen av koze:

Varför inte? Det finns ju Gizmo Project till Symbian S60 osv..

ja men symbian är väll en öppen plattform att utveckla till ?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-09-15 21:46
Ursprungligen av Tussen69:

ja men symbian är väll en öppen plattform att utveckla till ?

Ja iofs, men vad som är öppet är högst subjektivt. Man har ju utvecklat 3:e partsprogram till iPhonen.. Dessutom kanske man på sikt kommer öppna plattformen, även om det kanske inte är så sannolikt.

För nästa version hoppas jag på en modell i iPod touch-storlek. iPhone är faktiskt rätt smidig, men den är också rätt tung. När man sett bilder på hur läcker iPod touch är så är det svårt att inte önska att iPhone hade samma storlek. Det är troligen fysiskt omöjligt idag, men utvecklingen går framåt...

Mer utrymme och ett mindre halt material. Som det är idag så är det väldigt lätt hänt att den glider ur handen.

Och en vit variant, givetvis. Så att den matchar resten utav min elektronik, men det tror jag inte kommer att komma under en överskådlig framtid, då Apple har övergett den vita färgen.

Sedan så skulle det ju vara trevligt att kunna filma med kameran, men det är ju inte så viktigt. Skulle även vara roligt att ha Photo Booth eller liknande.

Ursprungligen av ztaafen:

Och en vit variant, givetvis. Så att den matchar resten utav min elektronik, men det tror jag inte kommer att komma under en överskådlig framtid, då Apple har övergett den vita färgen.

Ja, det känns ju onekligen så, nu är det väl bara MacBook som säljs i vitt tror jag (ja, plus AirPort-produkterna och Mighty Mouse). Jag tycker vitt fortfarande är grymt snyggt, men jag kan förstå en önskan att förändra sig också.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-15 22:37

Inspelning med inbyggda micken - memofunktion alltså - hyfsad kvalitet, men jag kräver inte 16 bitars 41 khz.
Multikalendrar. GPS.

Exchange ActiveSync är något som vore kanon.
Då blir det en perfekt telefon till arbetet.

Ursprungligen av mjg:

Inspelning med inbyggda micken - memofunktion alltså - hyfsad kvalitet, men jag kräver inte 16 bitars 41 khz.

Finns ett tredjepartsprogram för detta: VNotes.

Senast redigerat 2007-09-16 00:20
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-15 23:23
Ursprungligen av ztaafen:

Finns ett tredjepartsprogram för detta: VNotes.

Aha...intressant...det måste jag ha om jag ska ha en iPhone

"Svenskare" tangentbord. Jag har hellre åäö permanent på tangentbordet och qxz på specialtangenter än tvärtom.

Ursprungligen av Anders Täpp:

"Svenskare" tangentbord. Jag har hellre åäö permanent på tangentbordet och qxz på specialtangenter än tvärtom.

Med tanke på att man idag kan ändra så att å, ä och ö sitter på [, ] och { så kommer det nog inte ta så lång tid innan det finns sätt att ordna så att det blir så som du önskar.

För att vara en som länge har förespråkat att alla iPods ska ha hörlursuttaget på ovansidan har jag fått för mig att det skulle vara väldigt skönt att ha det på undersidan. Iallafall på iPhone.

Ursprungligen av ztaafen:

För att vara en som länge har förespråkat att alla iPods ska ha hörlursuttaget på ovansidan har jag fått för mig att det skulle vara väldigt skönt att ha det på undersidan. Iallafall på iPhone.

Tyvärr så sitter WIFI och EDGE/GSM antennen på undersidan (därav den svarta underkanten), så den fick inte plats där nere.

Ja, jag vet. Men det här var väl en tråd där man fick skriva om vad man önskade i iPhone?

Ordentligt utvecklingstoolkit (SDK) för iPhone/iPod touch, så att vi kan få alla appliktationerna som vi vill ha. Då kommer ju Skype automatiskt t.ex.

Ursprungligen av bjelkeman:

Ordentligt utvecklingstoolkit (SDK) för iPhone/iPod touch, så att vi kan få alla appliktationerna som vi vill ha. Då kommer ju Skype automatiskt t.ex.

Japp, helt klart viktigast för mig med. Om alla smarta programutvecklar som finns inom mac-världen fick möjlighet att bygga små, mobila varianter med automatisk koppling till huvudprogrammet i iPhone så skulle iPhone automatiskt bli en oslagbar produkt.

Drömmer om en iPhon-variant av Delicious Library, där man kan se sin skivsamling när man är hos krängaren.

Ursprungligen av Leftrustle:

Drömmer om en iPhon-variant av Delicious Library, där man kan se sin skivsamling när man är hos krängaren.

Jag startade just en tråd om sådana tankar: Vilka Mac OS X-program vill du se i iPhone?

Skype finns redan?

Ursprungligen av RockyMontana:

Skype finns redan?

http://www.99.se/iphone/222261-skype-i-iphone.html

Ja, precis. Skype finns redan

Vad tror ni om Wimax om de näten börjar byggas ut?

Bevaka tråden