Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för önskningar om nya iPhone-funktioner

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Filsystem. Måste den ha innan den blir aktuell för mig. Möjlighet att lagra och hantera filer utanför olika program.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-09-17 20:35

radio

en bra kamera

batteribyte

blixt

Vore lite kul om man i YouTube läsaren också kunde ladda upp filmer, som man filmat med kameran typ.

Tja, det skulle kanske kunna vara nåt, om nu kameran kunnat filma vill säga...

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Tja, det skulle kanske kunna vara nåt, om nu kameran kunnat filma vill säga...

Precis. Nästa version av iPhone borde verkligen ha videomöjligheter, det var rätt konstigt att det inte finns redan nu.

Men handlar inte videomöjligheten mer om en uppdatering av mjukvaran. Eller har jag fel?

Ursprungligen av draags:

Men handlar inte videomöjligheten mer om en uppdatering av mjukvaran. Eller har jag fel?

Enligt vad man kan läsa om chipen i nuvarande iPhone och kamerans spec, så är det endast en mjuvaru uppdatering som krävs för för att tillåta video inspelning i iPhone ... dock tycker jag att det är andra funktioner som bör komma til iPhone innan video.

kontrast, foto-stabilisering, osv ...

Jag vet faktist inte om iPhone har Core Video idag men har den det så vore ju en Photobooth application helt rätt ...

Ursprungligen av Tussen69:

Enligt vad man kan läsa om chipen i nuvarande iPhone och kamerans spec, så är det endast en mjuvaru uppdatering som krävs för för att tillåta video inspelning i iPhone ... dock tycker jag att det är andra funktioner som bör komma til iPhone innan video.

kontrast, foto-stabilisering, osv ...

Jag vet faktist inte om iPhone har Core Video idag men har den det så vore ju en Photobooth application helt rätt ...

Jag tycker det är mest synd att iPhone inte har en fysisk kameraknapp på sidan av telefonen, det är inte samma känsla att ta ett foto och trycka på skärmen.

Video kommer ju garanterat komma, dom ska väl bara komma på nån rolig funktion för det.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-09-22 19:34

Jag länkar till mitt andra inlägg istället för att skriva igen

http://www.99.se/1353472-post57.html

  • Medlem
  • 2007-09-23 12:35

GPS-chip!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 10:16

Personligen köper jag ingen iPhone innan den stöder stereoljud via bluetooth (A2DP). Självklart också fjärrkontroll via bluetooth (AVRP). Eftersom jag har det till min iPod idag (via en NaviPlay) skulle det kännas som ett långt steg tillbaka att behöva ha en sladd inkopplad i iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 19:44

iPhone Mail patch/plug-in to detect tagged mails.

Hi,

I am desperate for a iPhone Mail program patch/plug-in which
would allow for mails which contain certain tags to be dumped
into a user-created folder.

Example, my POP mail account server tags spam with the
tag "[**SPAM**]". I would like mail to detect a tag on my
downloaded mail and dump these "tagged" mails into a folder
of my choice. For example, "SPAM".

I would then be able to handle the 20 mails I get a day rather
than the 200-300 spam mails that actually come to my address.

I sincerely hope that somebody could develop such an
addition to iPhone mail to make it use-able. As it currently is
I do not use the mail because the minute I turn it on it downloads
2-300 mails a day mostly un-usable spam and it takes too long
for me to individually delete all the spam.

Sorry if a similar thread is elsewhere on the site. I'm a newbie
here. Great place for Swedish iPhone owners to learn more
about the factors that affect us locally.

Cheers,

sappleq

En feature som jag hoppas Apple kommer ha med i iPhone är
SRS Labs Virtual Surround Software

eftersom filmer man köper via iTunes Movie store har vis Surround .. vore det fint om man i hörlurarna kunde få en vis virtuel surround upplevelse ...

Om det inte redan skrivits så tillför jag att iPoden gärna får ha stöd för smarta spellistor, vilket den inte har idag!

Finns på alla iPodar utom iPhone.

någon får gärna ändra särskrivningen i rubriken... iPhonefunktioner ev. iPhone-funktioner

filemaker och mer minne

Tänk att kunna köra sina filemaker register. my wet dream:p

Jag körde p1: an en månad innan jag fick tag i min iPhone. och jag får säga att jag gillade verkligen telia navigator. klockren för mina ändamål (kopplingen till eniro). Google map är ju häftigt men inte så användbart. Skulle gärna kunna köra en gps puck. (behövs ingen inbyggd).

Något som jag blev besviken över är att man inte kan ringa från en kalender event.
det fungerar ju perfekt inne från mail och sms. Jag fick uppfattningen att det skulle gå ifrån alla program när steve jobs hade sin presentation.

Med p1:an gick det att ringa inne i kalendern. (den känner igen ett tel. nr.)

Sen hade det varit trevligt om notes synkade med något program i datorn.

Mer minne behövs när man vant sig att inte behöva välja vilka låtar som skall
få följa med till bilen eller båten...

Annars är jag mest rädd för att något skall hända min iPhone så att jag inte kan använda den. Ofrivillig uppdatering eller så. För iPhonen är nog den lilla apparat jag
varit mest nöjd med från start.

Ursprungligen av RockyMontana:

någon får gärna ändra särskrivningen i rubriken... iPhonefunktioner ev. iPhone-funktioner

Fixat.

Hade tänkt att skriva att den måste lära sig känna igen nummer med svensk eller internationell formatering, men sedan hittade jag detta: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=7736

Gött!!!

Dagens käpphäst: Väl många klibbiga trådar här på forumet, va...?

Ursprungligen av tvamvarg:

Dagens käpphäst: Väl många klibbiga trådar här på forumet, va...?

Det var ett försök att städa upp lite, vi hade så sjukt många nya trådar som skapades hela tiden om iPhone med ungefär samma frågor (Köpa i USA, låsa upp osv) så Björnström gjorde ett ryck och städade upp lite. När det lugnare sig kanske vi kan släppa några klibbiga trådar.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2007-10-03 15:14

Att kunna skriva sms i liggande läge

En konding uppjagad till 50 kilovolt eller så som kan "fjärrdetoneras" med en tonvalskod.
Så när ens griniga X ringer och lipar i luren på fyllan så...

*43*567637868723*#

*zzzzzzzttt!!!!!*

Tar ett bra tag innan hon ringer igen

Moahahahahahaha

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-04 17:02

Varför kan inte de skaparen av tråden lägga alla idéer på första inlägget?
Har undrat ett tag varför inte ett sådant system redan finns på sidan. Så man slipper läsa igenom allt, eller att skaparen av ett sånhär stort ämne skriver ett inlägg till för att "reservera" ett lathundsinlägg under första inlägget som man kan läsa om man inte orkar fluma igenom allt för att få fram den faktan man vill ha..

Tycker de skulle vara skönt efterom alla de större trådarna i "99.se » Hårdvara » iPhone"
är så oerhört långa.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-10-04 18:18

Som fjärrkontroll.
Jag skulle gärna använt iPhone som en fjärrkontroll för Apple-TV/Mac Mini. I stället för FrontRow kontrollen. Skulle vara kul att kunna bläddra i cowerflow-läge och välja musik etc från iPhone och kunna spela upp den i vardagsrummet.

Självklart även kunna styra bildspel, presentationer och allt annat.
Med blåtand borde det väl vara en barnlek för Apple att fixa till

/Bauer

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-07 21:21

Jag förstår att USA har en helt annan mobilkultur jämfört med Sverige eller Norden. Men hur kan Apple lågprioritera funktionerna som t ex SMS, MMS och Bluetooth? Kanske för att amerikanarna kanske inte känner till vad mer man kan göra än att skicka textmeddelande ? Typ, vad man inte vet, det lider man inte av.

Apple är ju medveten om att tekniken finns och vad man kan göra med den. Är dessa tre exempel lika dåliga på de olika mobiltelefoner som säljs i USA? Tycker det är konstigt, med tanke på hur väl utvecklade funktioner, mjukvara och hårdvara Apple har i sina andra produkter.

Hela det här med hur man hanterar iPhonen, med touch-displayn är ju grymt imponerande och rätt så unikt. I alla fall som touch-skärm. Respons och effekter. Och så faller det i intrycket när man använder funktionerna.

Nåja, alla dessa negativa synpunkter försvinner när jag är i lyckoruset då jag fått min iPhone! Tur att det mesta går att förbättra med mjukvaruuppdateringar i framtiden.

Installer

Finns det någon sida på internet där man kan titta och läsa om alla program man kan ladda ner via installer, så man får veta lite mer om dom innan man laddar ner dom?:D

installerade Nullriver ringtonepack, med vad hittar man ringtonerna, det finns ej på "förstasidan ej heller under ljud i inst.

Tack för tråden förresten!

Senast redigerat 2007-10-09 14:11

Ändra ljud för larm m.m.

Finns det nåt program där man kan ändra ljud för larm, e-post, SMS, och dylikt i iponen:D

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-10 14:34
Ursprungligen av applemagic:

Finns det nåt program där man kan ändra ljud för larm, e-post, SMS, och dylikt i iponen:D

Larmljudet kan du ju välja när du sätter larmet?

När 1.1.1 är knäckt så kommer man kunna spceifiera olika ringsignaler på olika personer och välja sms signal som jag har förstått det, eller är jag ute o cyklar på mina önskedrömmar?

Olika ringsignaler kan man ändra nu, samt även larm det har du rätt i.
Men sms,kalender,mm kan man ej ändra, inte vad jag kan se i allafall

Bevaka tråden