Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon EOS 5D mark II

Tråden skapades och har fått 511 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Unconfirmed: More Canon EOS 5D Mark II Specs Leak, Lookin' Good

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-31 23:16

Det här börjar nästan bli tragiskt. Det är så att man börjar tycka synd om alla förväntansfulla 5D mark II anhängare.

Det är likt en obesvarad kärlekshistoria...

Jao, vi älskar ju alla med våra kameror när vi använder dem. *Krama*

hehe som sagt ska bli kul att stänga den här tråden sen.

Destined Evolution

EVOLUTION

Det verkar hemligt, destinerad utveckling och månen… !?
Men den stora frågan just nu är vad Chaosstar skall göra när 5D II väl har släppts? Åka på semester och vila ut? Börja jobba på Canon?

Fejk så det stänker om det... Om inte annat för att man på annan plats kan hitta denna:

Kameran på de två annonserna ovan är dessutom inte samma som den på teasern på Canon UK's sida. Se bara på skarven under Canons namn på prismat, men det kanske innebär att det släpps två kameror.

5D II, 7D, en ny kamera eller två nya kameror. Skiter i vilket räcker om de fixat autofokusen. Sen kan alla testosteronstinna fan-boyz, teknikbögar och dreglande fototidningsjournalister (dreglar över alla annonser Canon kommer att köpa) för inte har man fått sanningen om hur illa autofokusen fungerat hittills på Pro-modellerna. Nu är det upp till bevis för Canon, för annars lär de tappa pro-fotografer i drivor.

bara de inte slänger in HD video och annat junk som man inte behöver...

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-09-08 21:32

32 miljoner pixlar
Det är inte bara uppföljaren till den populära Canon 5D som det ryktas om. Även en 1Ds Mark IV sägs vara i görningen. I februari 2009 ska den släppas, dock finns det inga som helst källor för ryktet.

Specifikationerna är som följer:

32 megapixels fullformatssensor
Dual Digic IV processor
ISO från 50 - 12800 + H1(25600) + H2(51200)
5.5 bps (60 jpg eller 19 RAW i rad)
Lite större AF-område än Mark III
920,000 pixels LCD

ALLA dessa rykten det blir ju snart värre en Iphone trådar
är det panik i bygget ?!

annars lär väl en sån här skojare ligga runt 120 lock + momms

Postar i den här tråden istället för att starta en ny då det ändå avslöjas imorgon…

Vilken kamera är det han plåtar med?
Spännande…

Världsnyhet imorgon! - Foto

Passar ju kanske mest in på Nikons ”Big!” (samtidigt så säger ju det ryktet mellanformat). Hur som så måste de mena att det är världens hitintills högsta upplösning på en småbildsformatkamera (24x36), ja är väll det man kallar för fullformat nu. Iom att Hasselblad har gått ut med att de snart ska släppa en kamera med betydligt mer än 49 megapixel, så det handlar väll om 24x36mm. Så vad kan det vara? Nikon kan överaskan, men givetvis även Sony. Själv hoppas jag ju på att det är någon trevlig ny Canon som han håller i (Mark IV?), fast Canon har ju pratat om 22 september så det lär väll inte hända imorgon då...
Hmm…

Ja ja, som jag sagt tidigare fotohösten kommer bli intressant…

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-09-08 22:17

Canon floods pro-DSLR market with EOS 4D, 7D & 9D?
Canon floods pro-DSLR market with EOS 4D, 7D & 9D? - DigitalRev.com

EVOLUTION
Nu ser man lite mer av kroppen. (Ganska kul ide att visa lite mer eftersom)
Månen är full den 15 sept, ser man hela då tro?
Eller blir det inte förens 22 september då de kallat till pressträff?
Det här börjar bli lite överhajpat kanske?
Eller nää…

Edit:
Vissa forum hävdar att de ändrat tillbaks den nu, jag vet faktiskt inte. Det kanske bara var en grej som spred sig som aldrig hände.
The overhajp you know?

Klockan 06.00 den 17 september släpps Canons nya systemkamera och andra fotonyheter.
Ny Canon Eos den 17 september

Så vad kan då ”evolution” stå för?
Evolution = utveckling, frågan är bara hur mycket…

Förslag som nämnts på nätet är t.ex:

  • Spegellös (är inte det på tiden?)

  • 16/9 (Jag tycker det verkar dumt, jag hade hellre tagit 1/1, vore inte 36x36mm möjligt med samma objektiv?)

  • Inbyggd GPS (Om inte batteritiden påverkas nämnvärt så ge mig)

  • Videofunktion (Tror inte vi är där än, men det blir ju intressant då man kan välja bilder ur en film i efterhand, Full HD 1080p är ju inte användbart för det t.ex.)

  • Bildstabilisering i huset (Inget jag tror på nu, men varför inte?)

  • Utökad vädertätning, bättre än i 1D mark III (En vattentät systemare vore coolt, men knappast)

  • Ställbar kropp (T.ex. låta EFS linser fungera även på fullformatarna vore väll möjligt, frågan är behovet)

  • Fler inställningar till RAW-filen, t.ex. ISO (Om några år kanske?)

  • Dubbla minneskort (Gärna det och möjligheten att spra på båda samtidigt som säkerhet.)

  • Helt ny sensorteknik (Inte än, digi IV it is!)

Bevaka tråden