Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 9-13 juni 2008

Tråden skapades och har fått 148 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vilken tid (svensk tid) är keynoten imorgon? Klockan 10 lokal tid, blir det 19:00 svensk tid???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-08 17:40
Ursprungligen av Knutsson:

Vilken tid (svensk tid) är keynoten imorgon? Klockan 10 lokal tid, blir det 19:00 svensk tid???

Japp så är det.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-08 17:40
Ursprungligen av Knutsson:

Vilken tid (svensk tid) är keynoten imorgon? Klockan 10 lokal tid, blir det 19:00 svensk tid???

mm 19.00

Ursprungligen av acke:

Lite OT: Tror att folk blåser upp att folk bygger egna PC-maccar och hela affären med Psystar. Alla snackar om det och gillar att säga "nu får Apple passa sig", "alla jag känner har en och nu ska även jag ha en!" och "Apple, om du inte ändrar vad jag vill så kommer jag minsann..." Liten klick som är högljudd helt enkelt. Ett ickeproblem.

det beror väl lite på hur man ser det...
hemmameckade mackloner är inget ekonomiskt problem för apple, men det visar att intresset för apples mjukvara (mac os x) är större än intresset för apples hårdvara hos en viss typ av konsumenter.
så det är inte ett problem för apple, men för de användare som vill använda mac os på maskiner de känner sig bekväma med och apple inte tycker att det är värt att sälja.

men med tanke på den lama insatsen mot psystar (jag har inte hört något på sistone?), verkar det väl som att apple inte ens tycker att det är värt att engagera advokater i frågan - än mindre R&D-ingenjörer då, kan man tänka...

Senast redigerat 2008-06-08 18:54

Senast det begav sig så fanns det en spoilerfri tråd, med en länk till keynoten, är det något som kommer att fixas denna gång med?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-08 18:48
Ursprungligen av jonas.larsson:

Senast det begav sig så fanns det en spoilerfri tråd, med en länk till keynoten, är det något som kommer att fixas denna gång med?

En sökning på "spoiler" gav denna:
http://www.99.se/allt-om-mac/244559-spolier-free-l-nk-till-wwdc-2008-keynote.html

Tack så mkt Jetwash! Lovar att söka bättre nästa gång

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-08 23:22

Vevade precis igång frontrow och det dök upp en "iTunes Top Films" under "Filmer", man kommer till något som verkar vara itunes store om man väljer den. Ska det vara så eller är det bara jag som har drabbats av obotlig dagen-innan-wwdc-noja?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-08 23:24

Jag har inte den. Du tänker inte på iTunes top music videos?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 08:41

Verkar för bra att vara sant...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 10:58
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Verkar för bra att vara sant...

Klart det är...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 11:56

sju timmar kvar! Fan va spännande, jag önskar att dom kommer visa upp en ny MacBook som verkligen är revolutionerande. Air är juh snygg men man får för lite för pengarna, Pro är grym men jävligt ful, det bästa jag kan tänka mej är en är en 12" Vit MacBook i aluminium med extra allt, alla som jag känner med MacBook Pro tycker att den är för stor. En 12" MacBook Pro vore fantastiskt!

Men det är knappast troligt att dom kommer med nån ny dator, dom lägger väll allt krut på den där jävla mobiltelefonen eller nån fånig TV.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 13:37
Ursprungligen av Fexxe:

sju timmar kvar! Fan va spännande, jag önskar att dom kommer visa upp en ny MacBook som verkligen är revolutionerande. Air är juh snygg men man får för lite för pengarna, Pro är grym men jävligt ful, det bästa jag kan tänka mej är en är en 12" Vit MacBook i aluminium med extra allt, alla som jag känner med MacBook Pro tycker att den är för stor. En 12" MacBook Pro vore fantastiskt!

Men det är knappast troligt att dom kommer med nån ny dator, dom lägger väll allt krut på den där jävla mobiltelefonen eller nån fånig TV.

Apple TV? På WWDC? Nu får du väl ändå ta och ge dig...

MacBook Pro ful? :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 14:17
Ursprungligen av Fexxe:

...alla som jag känner med MacBook Pro tycker att den är för stor...

Jag har en 17" MacBook Pro och jag tycker inte att den är för stor (möjligtvis kan jag sträcka mig till stor). Hur små är alla du känner egentligen.

Jag tror på:

 iPhone med 3G osv. nice mjukvara etc.
 10.6 som 10.5 borde varit med ical-server, wiki, push mail etc. för att matcha upp nya tjänster för iPhone.
 helt ny dotMac som ev. har nåt samarbete med google.

allt med en utvecklarinriktad twist för syns skull.

Jag säger det igen. Det är en utvecklarmässa och det som kommer presenteras är till för utvecklare. Därav iPhone och något om OS X - jag är rätt säker på att inget annat kommer.
Apple släpper aldrig bombmattor med nyheter längre de är en extremt slipad mediamaskin som vet hur man får största genomslaget.

  • Medlem
  • 2008-06-09 14:34

4,5 timmar kvar till flipp eller flopp.

Hit kommer Apples nya Iphone

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-09 17:55

Älskar din avatar Kraftwerk...ville bara säga det!

Ursprungligen av Adzam 1:

Älskar din avatar Kraftwerk...ville bara säga det!

Tackar! ...har gjort den själv... en gång för ganska längesen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 18:22

Apple store ner

  • Medlem
  • 2008-06-09 18:56

It's all happening.

Telia kommer komma med info ang iPhone imorgon de hade möte idag kl 13 runt telefonen och hur den ska hantera i Sverige.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-10 14:33

Eehr... ok.
Trodde faktiskt att allt sånt var klart... men typiskt Telia att bli överraskade av en presentation som resten av VÄRLDEN känner till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-10 15:50

Avtalet var ju redan spikat, men sen måste ju informationen spridas inom organisationen också. Gissar att bara ett fåtal personer visste om detaljerna fram tills idag då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-10 15:52

Enligt Telia så kommer det mer information närmre själva releasen...

Hysch-hysch kring Iphonelansering - IDG.se

Tycker då att det är ganska trist att de, som är ett kommunikationsbolag, har följande på hemsidan:
"Så fort detaljerna kring nya iPhone släpps kommer all information att finnas här - inklusive bilder. Tills dess hänvisar vi till Apples iPhone-sida »"

Synd att de ska vänta ett par tre veckor innan de säger ett pip. Ge oss ett pris! Så jag vet hur mycket jag kan äta i månaden.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-10 21:57

Steve sa väl att priset kommer att bli $199, i nästan alla länder. Jaga misstänker att Telia aldrig kommer att sälja den för just 1200:- för då kommer ju ingen att köpa deras andra telefoner.

Jag väntar mig ett pris runt 2000 kronor när den väl släpps.

Bevaka tråden