Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nörderi: Visa dina Apple-kartonger

Tråden skapades och har fått 114 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Blev inspirerad utav en annan tråd där vi kom fram till att många Apple fans har sparat sina kartonger tillhörandes Apple-produkter och uppmanar nu er alla att visa bilder på era Apple-kartonger!

Jag som själv inte varit Apple-användare så länge skulle älska bilder på gamla kartonger också!

Mitt bidrag:

På bilden ser ni kartongera till:

* Min svarta MacBook, 2,2ghz C2D, 4gb Ram, 250gb hdd, Santa Rosa (Nov 07)
* Trådlös Mighty Mouse
* Trådbundet Keyboard
* Min AirPort Express (802.11g)

Ni ser även mig, morgontrött och på semester (Ja, min semester började igår! Wihoo!)

Detta är nog det nördigaste jag någonsin gjort, men jag skäms inte. Det kommer nog dessutom bli värre när jag köper min iPhone.

Så kom igen nu!

Jättekul, men min sambo har tvingat mig att slänga alla kartonger.
Den enda jag har kvar är min Mac Pro-kartong. Den vägrade jag slänga eftersom den är ovärderlig om jag måste skicka datorn på service.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-06-03 09:18

Har inte plats för alla kartonger så jag slänger dessa då garantin på prylen gått ut. Hade nog blivit några m3 då jag har köpt Apples produkter sen början av 90-talet

Ursprungligen av MatsOlov:

Har inte plats för alla kartonger så jag slänger dessa då garantin på prylen gått ut. Hade nog blivit några m3 då jag har köpt Apples produkter sen början av 90-talet

Neeej! Annars hade det ju varit en guldgruva för denna tråd!

Menförfasen. Inte undra på att apple fanbois har dåligt rykte. Jag slänger mina i busshållplatsens papperskorg på vägen ut från Kullander & Kullander.

Vi utökar regeln; riktiga män sparar inte kartonger, använder inte fordral till datorer, iPods eller iPhones och framför allt hänger inget i bältet.

Ursprungligen av Claes Magnusson:

Menförfasen. Inte undra på att apple fanbois har dåligt rykte. Jag slänger mina i busshållplatsens papperskorg på vägen ut från Kullander & Kullander.

Vi utökar regeln; riktiga män sparar inte kartonger, använder inte fordral till datorer, iPods eller iPhones och framför allt hänger inget i bältet.

Här utökas inga regler. Skippa tråden om den inte passar herrn, som tydligen har mer brösthår än till exempel jag.

Om du inte använder fodral till dina datorer kanske du inte köper plåster till dina barn heller?

Ursprungligen av henkebarn:

Här utökas inga regler. Skippa tråden om den inte passar herrn, som tydligen har mer brösthår än till exempel jag.

Om du inte använder fodral till dina datorer kanske du inte köper plåster till dina barn heller?

Den liknelsen var ju bara dum. Klart man inte behandlar prylar som man behandlar ett mänskligt liv..!

Haha, det är roliga kartonger som ni kommer fram med. Ser att det finns apple-produkter som jag aldrig hört talas om.

Ursprungligen av gabrielp:

Den liknelsen var ju bara dum. Klart man inte behandlar prylar som man behandlar ett mänskligt liv..!

Haha, det är roliga kartonger som ni kommer fram med. Ser att det finns apple-produkter som jag aldrig hört talas om.

Nä det är ju sant, barn kostar ju inget!

Liknelsen är hård, väldigt hård, men jag menar att det man bryr sig om och uppskattar bör man vårda. Men det är upp till var och en. Och med de orden behöver man inte slå ner på oss som sparar våra kartonger utav affektionsvärde, försäljningsvärde tillsammans med enheten eller som praktisk förvaring vid t.ex flytt.

Edit: Jag ska förresten uppdatera snart, har tillkommit en hel del. Men jag väntar tills de nya MacBookarna släpps då min sambo tänkt köpa då.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-08-21 18:33

Och här iMac G3 och G5

Ursprungligen av Claes Magnusson:

Menförfasen. Inte undra på att apple fanbois har dåligt rykte. Jag slänger mina i busshållplatsens papperskorg på vägen ut från Kullander & Kullander.

Så det är du som skräpar ner där. Jag har alltid undrat.

Ursprungligen av Claes Magnusson:

Menförfasen. Inte undra på att apple fanbois har dåligt rykte. Jag slänger mina i busshållplatsens papperskorg på vägen ut från Kullander & Kullander.

Vi utökar regeln; riktiga män sparar inte kartonger, använder inte fordral till datorer, iPods eller iPhones och framför allt hänger inget i bältet.

Bra talat!

Fast Apples kartonger är jag helt med på att man sparar bara för själva ingenjörskonsten. De är konstverk! Rätt igenom!

Får se om jag orkar plocka fram mina kartonger för att ta ett kort...

Det är klart att en riktig man sparar på sina Apple-kartonger! Jag gör det iallafall. Ska se ifall jag orkar leta fram dem sedan.

Kartongerna sparas, skulle inte kunna tänka mig att göra av med dem. Har allt för många gånger råkat ut för garantiåtgärder där leverantören kräver retur i originalemballage.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 10:21

Fåntrattar. Det är klart att man sparar sina Applekartonger. Jag lider fortfarande av att jag slängde kartongen till min iPod Mini docka. Kartongerna får stå ovan på en garderob i arbetsrummet. Visste ni föresten att en MacBookkartong, på högkant, precis får plats mellan en Ikea Pax-garderob och taket i ett vanligt svenskt radhus?

För ett tag sedan köpte jag en miniDvi till VGA adapter. Som ni vet kommer sådan i en liten ful påse med en grön etikett, med ett äpple på. Min dyra kära hustru frågade mig om hon kunde slänga den. Då hör jag mig själv svara att det kunde hon inte göra, det var ju en Appleförpackning. Jag inser ju att den fula påsen inte gärna kan stå framme, så den förvaras nu inne i MacBookkartongen.

Det är mycket möjligt att detta är ett sjukt beteende. Men jag vare sig super eller knarkar så låt mig åtminstone vara en Apple-fanboy i fred.:"> Jag är i allla fall inte en Arla fanboy. Det hade blivit trångt.

Johan

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-06-03 10:50

Sjukt beteende

jag sparar ALLA kartonger, det känns som de hör till produkte. Slänger man förpackningen så slänger man en del av produkten enligt mig, dessutom sänker man andrahandsvärdet.

När jag köpte min första apple produkt som var en ipod nano 2gb gen1 så packade så sparade jag allt i förpackningen, tillochmed plasten runt ipoden och sladdarna kommer nog fortsätta med detta då jag fick bra betalt för den när jag sålde den, vilken jag nu i efterhand inte skulle gjort. med tanke på ev. samlarvärde

känns nästan som ett sjukt beteende men är man Apple fanboy så är man

Så just nu har jag inga kartonger, slänger upp några senare kanske när jag har köpt lite nya grejor, ska bli en iphone och en ny dator snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 10:15

Ska ändå dra fram alla under dagarna eftersom jag ska flytta.. Slänger upp en bild här då, jag vill oxå va nördig!! Sweet..

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-06-03 10:54

Jag skänker alla kartonger till en här på universitetet som samlar. Han har en hel hög och en del ovanliga...

Kan bara instämma, kartonger skall sparas, med allt innehåll.
I 9 fall av 10 använder jag dem aldrig igen, men känslan av att ha kvar allt, oslagbart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 11:21

Det är ett evigt dilemmma det här med orginalemballage…

Att spara sina orginalkartonger har en klart låg WAF Wife Acceptance Factor

WAF enligt Wikipedia
WAF enligt susning.nu

Ämnet/dilemmat med att spara orginalemballage togs upp i en artikel/krönika av tidningen Din Teknik i vintras. Hittar dock inte artikeln på nätet…

- Torkel

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-03 11:02

Autism, medborgare, en lättare form av autism.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2008-06-03 11:08

jag sparar embalaget då jag hela tiden söker efter nya grejjer att köpa/sälja, har man låda brukar man kunna hålla priset liiite högre och så känner sig köparen 100000000ggr säkrare då varorna faktiskt kommer i orginal förpackning.

sen att apple gör cp snygga kartonger gör ju inte saken sämre, om man skulle köpa en till Imac bara för att kunna sätta upp den nya lådan på väggen ;P

Då ser jag fram emot fin-fina bilder ikväll!

Även om jag oxå vill spara Apple- och Nintendoemballage så är det sambon som är fanatisk samlare av alla förpackningar i vårt hushåll. Har ett förråd fullt av dem.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-06-03 11:50

Haha, jag har källaren full av Apple kartonger och både min mamma och min flickvän ogillar det. Själv tycker jag att det är ett mycket bra sätt att hålla ordning på manualer, cd-skivor, extra kablar, mm. Samma gäller andra produkter såsom kartonger till raid-kort eller gamla chassin.

Hur som helst så får jag nog göra mig av med skiten när jag flyttar till lägenhet...

Jag har en del större kartonger för bla min imagewriter, eventuellt se/30 kartongen - fast jag tror inte det, kartongen för min 7600, G5'an, iPod Shuffle (den gamla) samt för något tillbehör till denna. Blir det en bild så blir det nog från min mörka och röriga vind - ska se vad jag kan göra...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-06-03 12:56

Och tänk när din Applepryl antagit antikvitetsstatus, då höjer ju en perfekt originalförpackning värdet ytterligare.

23 inlägg i en tråd som handlar om att visa foto på kartonger, och ännu är det ingen utom trådskaparen som faktiskt har visat upp något...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 14:04
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

23 inlägg i en tråd som handlar om att visa foto på kartonger, och ännu är det ingen utom trådskaparen som faktiskt har visat upp något...

Jesper,

Jag har lite svårt att motivera för min chef att jag under arbetstid behöver åka hem för att fota mina gamla Apple-kartonger…;)

Håll ut…bilder på Power-CD och Newton-kartonger kommer…

- Torkel

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-03 14:44
Ursprungligen av Torkel:

Håll ut…bilder på Power-CD och Newton-kartonger kommer…

- Torkel

RESPEKT!!!
Jävligt härlig tråd!
(Fan, skönt att inte vara ensam i detta sjukdomstillstånd...)

Bevaka tråden