Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nörderi: Visa dina Apple-kartonger

Tråden skapades och har fått 114 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-06-03 15:03

Jag samlade ihop vad jag fann här hemma. Inga rariteter precis, men ändå.

- Vit Macbook 2,2 GhZ (nov 07)
- Airport Express (802.11g)
- iPod Classic 5 gen(?) 80 GB
- iPod mini 1 gen 4 GB

Senast redigerat 2008-06-03 15:34
Ursprungligen av ollie1:

Jag samlade ihop vad jag fann här hemma. Inga rariteter precis, men ändå.

- Vit Macbook 2,2 GhZ
- Airport Express
- Ipod Classic 5 gen(?) 80 GB
- iPod mini 1 gen 4 GB

Just det, min iPodlåda glömde jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 23:57
Ursprungligen av Torkel:

Håll ut…bilder på PowerCD och Newton-kartonger kommer…

- Torkel

Så ja, här kommer min utlovade bild, sent omsider…

- Torkel

Senast redigerat 2008-08-19 09:47
Ursprungligen av Torkel:

Så ja, här kommer min utlovade bild, sent omsider…

- Torkel

Alltså.... Apple-gänget är duktiga på design och att ligga i teknikens framkant! CD-spelaren hade jag glömt bort, men påminns nu om att jag någon gång i forntiden dräglade över den. För att nu inte tala om all saliv som Newton framkallade...

Ligger originalkartonger här någonstans, orkar inte leta upp dem emellertid. Två dödsbon och lite annat ligger i vägen.. :">

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 13:41

Jag har nog kvar kartonger på 2 iMac, 4 MBP, 2 PB, 1 iPodhifi, massor med möss, iPhones, tangentbord osv, kan även ha en Xserve och en Mac Pro och kanske någon gammal Powermac, jag återkommer när jag är åter på jobbet.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 13:42

Slänga kartonger, vad är det för stil, nej visa lite respekt och i alla fall dokumentera dom innan dom kastas.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 13:58

Till Torkel kan jag säga att det är min tjej som propsar på att alla kartonger ska vara kvar, inte jag. hon vill ha dom vid eventuella flyttar, jag vill ha dom att titta på.

Någon kanske tom har kvar det där gemet som levererades i en plastpåse, jag ska kolla om jag hittar min på jobbet annars.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 14:19

iMac G5, det kommer mera

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-20 11:46

ekorren

Ursprungligen av Tangen:

iMac G5, det kommer mera

innan jag läste den fantastiska sida trodde jag att jag var "bara" samlare, men det fanns ett högre syfte!!! tusen tack.

Man behöver bara använda sig av en kartong.
En del kartonger få plats i en och samma. Jag har mina ipod/iphone, Mighty Mouse, trådbundet tangentbord, Airport, Macbook Pro i en Cinema 30" display kartong. Fick plats precis, då kan inte flickvännen klaga på massa kartonger över allt.
Detta fungerar ungefär som de där Ryska Dockorna:p

/J

Här är lådorna som förvaras i vårt hem. Alla utom iMackartongen står i min garderob och trängs bland det som hänger på galgar. Två lådor saknas tyvärr, det är en iPod video och en G4 MDD (den var för stor att spara på när jag blev sambo, och vi skulle till att samsas om utrymmet förrådet).

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Här är lådorna som förvaras i vårt hem. Alla utom iMackartongen står i min garderob och trängs bland det som hänger på galgar. Två lådor saknas tyvärr, det är en iPod video och en G4 MDD (den var för stor att spara på när jag blev sambo, och vi skulle till att samsas om utrymmet förrådet).

Det där e sweet stuff grabben !

Fint!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-03 16:39

Är det ingen som tänkt tanken att bygga någon slags vägg eller rumsavdelare av Applekartonger? De ser ut otrligt bra ut, man kan sitta bredvid och le nöjt åt denna nostalgikick.

Har ni ett rum med en mindre sidovägg eller ett hörn som står tom borde det också gå att fylla dessa med gamla kartonger, nerifrån och upp till taket.

Något sådant menar jag då: http://www.freemacblog.com/wp-content/images/wall.jpg

Hittade gamla foton på min gamla iMac17 kartong, inte bästa bilden men kartongen finns fortfarande i källaren. Datorn används fortfarande.

En serie uppackningsbilder ligger på Flickr.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-03 17:21

Mina:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 21:39

Ja, detta är ju inte allt...

Ha ha ha! Ja, detta ÄR nördigt... Vad som inte syns i bilden är Mini-mac'en.... he he he....
Och jag lovar, det är inte stage'at.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 21:43

Ok, fick inte me bilden...

Här är den!

Och här är kartongen för min iPhone 3G efter att Morris 7 månader undersökt den.

Även han verkar anse att kartonger inte ska sparas utan kastas. Duktig pojke!

Ursprungligen av Claes Magnusson:

Och här är kartongen för min iPhone 3G efter att Morris 7 månader undersökt den.

Även han verkar anse att kartonger inte ska sparas utan kastas. Duktig pojke!

Du håller Morris inlåst under trappan va? Och med tvångströja så han inte kommer åt något från kundvagnen när ni är ute och handlar? Din unge är ju en naturbegåvning vad gäller att förstöra (brås på sin far förstår jag) och han har en klar framtid som rivare på diverse bygg/rekonstruktionsfirmor (eller varför inte fotbollshuligan)..;)

Hoppas att han bara gör så här mot kartonger och inte mot annan inredning, inomhus som utomhus, i bilen eller hos andra;)

Men nu undrar jag ju då vad som egentligen är det mest "töntiga/efterblivna/skadade" eller vad du nu vill kalla det..?:p

Vi som faktiskt sparar kartongerna till vissa saker, jag sparar vissa kartonger eftersom jag alltid får betydligt mycket mer för mina grejjer än de flesta andra när jag säljer dem med alla orginaltillbehör/kartongerger/emballage, eftersom jag i köparens ögon verkar ta vara på mina grejjer och de är i toppskick..:D
Dina datorer/mobiler ser väl ut som söndertrasat stöldgods kan jag tänka mig haha..;)

Så är de vi som är "knäppa" eller du som faktiskt enbart läser denna tråd och tar dig tid att skriva inlägg (med bilder) enbart för att försöka starta någon form av otrevliga, skrivna diskutions-fighter..?:tveksam:

Om du inte anser att denna tråd är något som intresserar dig så läs den inte.. Lider du av någon form av tvångssyndrom som tvingar dig att läsa trådar som inte intresserar dig och känner ett absolut måste att skriva nedlåtande saker om andra människor så ber jag om ursäkt, för då är det ju inte riktigt ditt fel, utan ditt funktionshinder (tvångssyndromet) som pillar på tangenterna..:">;)

Annars borde du söka dig till trådar som rör dina intressen i stället..:tveksam:

Vilken uppfinnelserikedom det finns här på 99
Jag lyckas i viket fall inte ladda upp bilden Varför en spärr på 1mb?
Iallafall en länk till bilden: IMGP0812.JPG (image)

Från vänster: Powerbook G4 15-tum-Stulen, Ipod Shuffle Röd 1Gig, Ipod Nano Grön 4Gig
MacBook Pro 15-tum. OS X Tiger, Imac Aluminium 20-tum, Airport Express, Magsafe till Macbook Pro, PowerBook G4 15-tum..

Mitt alster
//Svante

  • Medlem
  • Mark
  • 2008-06-03 20:14

F'låt, inte MINA gamla kartonger.. men det var en trevlig dag på jobbet när dom kom

Ursprungligen av varpan:

F'låt, inte MINA gamla kartonger.. men det var en trevlig dag på jobbet när dom kom

Hehe, det är ingen dålig syn.

Men det är på gränsen till att tråden går i fel riktning. Hädan efter ska objekten på bilderna vara era egna.

Ursprungligen av henkebarn:

Hehe, det är ingen dålig syn.

Men det är på gränsen till att tråden går i fel riktning. Hädan efter ska objekten på bilderna vara era egna.

...av egna kartonger...

Eum, en undran. Kartonger till div mjukvara från Apple (tex Hypercard) borde väl också gå att räkna med ifall det tryter i kartongdjungeln ?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

...av egna kartonger...

Eum, en undran. Kartonger till div mjukvara från Apple (tex Hypercard) borde väl också gå att räkna med ifall det tryter i kartongdjungeln ?

Visst!

Ursprungligen av Kidmaster:

Vilken uppfinnelserikedom det finns här på 99
Jag lyckas i viket fall inte ladda upp bilden Varför en spärr på 1mb?

Det var tjusiga ting!

Min gissning om varför spärren på 1mb existerar är att det hade tagit för lång tid att ladda sidorna om man tillät större..

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-06-03 21:10

Har en QuickTake 100 (om det var så den hette? Apples digitalkamera) i originalkartong,
någonstans i källaren. Komplett, endast provkörd, dock så hade batterierna börjat läcka lite :-/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 21:31

Gud vilken rolig tråd ska genast leta upp alla orginal emballage man samlat på sig genom åren

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-03 21:56

Hahahaha!

Detta var den roligaste och knäppaste tråden jag sett på länge. Jag ska attans leta upp mina Apple-kartonger i morgon och slänga upp en bild.

Edit: Förresten, gäller det även produkter som inte är Apple men köpt via Apple Store?

Bevaka tråden