Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-14 20:56
Ursprungligen av Capeman:

Är glad för om tio minuter börjar main cardet för UFC i Stockholm! Enda smolket i glädjebägaren är att jag inte är på plats...

Yes! Jag sitter som nitad framför TV:n, blir kul att se, 3min till sändning

Ursprungligen av stile:

Yes! Jag sitter som nitad framför TV:n, blir kul att se, 3min till sändning

Historiskt för oss stackars svenska fans...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-14 21:57
Ursprungligen av Capeman:

Historiskt för oss stackars svenska fans...

Riktigt bra matcher så här långt, Pickett var grym, Tito Ortiz i publiken och lite senare ska Alexander Gustafsson in i buren. Ett ord: ADRENALIN!!!

Ursprungligen av stile:

Riktigt bra matcher så här långt, Pickett var grym, Tito Ortiz i publiken och lite senare ska Alexander Gustafsson in i buren. Ett ord: ADRENALIN!!!

Nu är det dags!

WAR ALEX!

Trodde aldrig UFC skulle komma till Sverige när jag började titta på MMA...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-14 23:48
Ursprungligen av Capeman:

Nu är det dags!

WAR ALEX!

Trodde aldrig UFC skulle komma till Sverige när jag började titta på MMA...

Gustafsson solklar vinnare! Så jävla kul, Silva är ingen gröngöling direkt, en riktig hårding som käkar småspik och råa köttstycken till frukost. Det här kan bära långt för Gustafsson.

Ursprungligen av stile:

Gustafsson solklar vinnare! Så jävla kul, Silva är ingen gröngöling direkt, en riktig hårding som käkar småspik och råa köttstycken till frukost. Det här kan bära långt för Gustafsson.

Helt underbart! Man var bra nervös innan första ronden - Alexander ser ut som en gänglig och mager ljus pojkspoling och Silva ser ut som en psykopat som tänker äta upp honom. Men Alexander gjorde verkligen ALLT rätt. Underbar vinst!

Vad är det för sport?

Golf?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-14 23:50
Ursprungligen av Goflorp:

Vad är det för sport?

Golf?

Ultimate fighting championship: The Official Website of the Ultimate Fighting Championship® (UFC)

Ja e så jävla glad idag!

Inte den bästa galan men lite starstruck blev jag allt. GSP, Penn och Florian spottade från ca 6meters håll där jag satt på parkettens fjärde rad. Var riktigt nervös inför Alex match vilken gled över i stor lycka!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-04-15 18:42

För att jag åkt ospårat från toppen av Grand montets i Chamonix, eller det var i fredags men glädjen sitter i!!!!

En minisemester närmar sig. På onsdag åker jag till huvudstaden för att besöka syrran, gå på konsert(Michael Bublé) o allmänt slappna av med ett miljöombyte...kanske kan hitta ett par bra dansskor också

I fredags på den historiska otursdagen för vissa vann jag 300 spänn på Keno

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2012-04-17 14:31

Än en gång är jag upplyft i bloggrollen som de har i överkant på Fotosidan.se med mitt senaste inlägg om hur det var att plåta en unik konceptbil, en Lexus LF-LC. Är du det minsta bilintresserad så rekommenderar jag ett besök.
Följ med mig på en fotografering av en unik konceptbil - Fotosidan

Ursprungligen av Potah:

Än en gång är jag upplyft i bloggrollen som de har i överkant på Fotosidan.se med mitt senaste inlägg om hur det var att plåta en unik konceptbil, en Lexus LF-LC. Är du det minsta bilintresserad så rekommenderar jag ett besök.
Följ med mig på en fotografering av en unik konceptbil - Fotosidan

Vad kul!! Tyckte jag kände igen bilden där uppe i hörnet!!

Ursprungligen av Potah:

Än en gång är jag upplyft i bloggrollen som de har i överkant på Fotosidan.se med mitt senaste inlägg om hur det var att plåta en unik konceptbil, en Lexus LF-LC. Är du det minsta bilintresserad så rekommenderar jag ett besök.
Följ med mig på en fotografering av en unik konceptbil - Fotosidan

Lexus LF-LC... Men... Hur då???

Jag köpte faktiskt Teknikens Värld igår för att läsa om Boxsterköpet och noterade artikeln om Lexusen... Så jag är inte avvundssjuk... Inte det minsta...

(Vem lurar jag egentligen?)

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2012-04-20 10:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Lexus LF-LC... Men... Hur då???

Jag köpte faktiskt Teknikens Värld igår för att läsa om Boxsterköpet och noterade artikeln om Lexusen... Så jag är inte avvundssjuk... Inte det minsta...

(Vem lurar jag egentligen?)

Det är hemligt. Näe, det var helt enkelt så att Teknikens Värld var den enda inbjudna motortidningen i Skandinavien. Dagen efter var det någon från Tyskland som skulle komma dit och göra samma sak. Allt som allt så var vi nog inte så många som fick en sådan här speciell inbjudan. Mycket trevligt.

Bra där att du köper tidningen!

SM-GULD SM-GULD SM-GULD!!!

Sluta prata golf....

Ursprungligen av Goflorp:

Sluta prata golf....

Nu ska vi se... Frölunda... Javisstja, kvartsfinalen försvann de ja...

Ursprungligen av LCR:

Nu ska vi se... Frölunda... Javisstja, kvartsfinalen försvann de ja...

Kunde inte bry mig mindre, kan inte bry mig överhuvudtaget faktiskt, inte ens om FrölundaBorg brann ner.

Ursprungligen av LCR:

SM-GULD SM-GULD SM-GULD!!!

Gilla (även fast jag håller på AIK)! (Gilla-funktionen finns inte i mobil-interfacet).

Så jäkla taggad idag efter en fenomenal Inhousedag i Göteborg igår. Ett speciellt tack till Lajjo på stadium för ett fängslande föredrag.

Innebär detta att nu är vi i det underbara glappet mellan Hockeyhelvetet och Fotbollsterrorn?
Hockeyn avslutad och Fotbiolen ännu inte kommit igång.

Fast, då ställer de väl till med VM i hästhoppning vilken dag som helst....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-20 12:13
Ursprungligen av Goflorp:

Innebär detta att nu är vi i det underbara glappet mellan Hockeyhelvetet och Fotbollsterrorn?
Hockeyn avslutad och Fotbiolen ännu inte kommit igång.

Fast, då ställer de väl till med VM i hästhoppning vilken dag som helst....

En masspsykos efter den andra.

  • Medlem
  • 2012-04-20 12:52

Hockeyhelvetet tog slut igår, underbart! Nu kan de säkert sända något mer intressant på TV, bara en testbild vore ett steg framåt för underhållningen!
(Nej jag har inte skrivit i fel tråd, jag är ju glad att skiten är slut!)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-04-20 15:32

2007 igen??

ios-appen är mysko, man ska fylla i en titel men den visas inte sedan..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-04-20 15:47

Men också lite ledsen, jag lämnar Kyoto imorgon för en sista natt i Tokyo innan 10 dygn till i gamla välkända Bangkok.
Jag gillar Kyoto, med japanska mått mätt god mat och trevliga människor, fast nästan ingen utom några på hotellet kan engelska.
Käkade på en liten restaurant i dag, menyn på det lokala språket och inga bilder av maten, men när jag visade intresse och försökte kommunicera så kallade pojken (25 kanske) vid entrén in en vacker och trevlig flicka som kunde engelska.
Visade sig att hon var från Kina.. Och pratsjuk....
Menyn var helt klart obegriplig för mig, men hon beställde in inälvor till mig, både varma och kalla och lite annat.
Somebody up there loves me.
Tur att man kan äta det gamar brukar rata..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-04-20 16:03

Ja e så jävla glad idag!

En sak till, hotellen här i Japan, iallafall de i den prisklass jag håller mig till (runt 500 SKr) har inte trådlösa nätverk, så jag köpte en mikro-router för 2400 yen (runt 230 kr).
Ansluts till RJ45 lan på rummet och skapar ett WPA-säkrat wifi-nät.
Tokbillig och funkar perfekt, så jag köpte två så grabben som pluggar i Tokyo får en.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-20 16:18

Vilken router, fabrikat och modell?

Äntligen kommit till skött och fått beställt nya briller.

Lindberg, glasögonens Stradivarius/Steinway/RR, kalla dem vad ni vill.

Glasögon med så tunna titanbågar att glasen ser ut att sväva framför ögonen.

Här ser man mekanismen i detalj, man kan flexa rakt ut 90 grader. Inga jäkla skruv som ramlar av.
High Grade Titan, ryttare i Silikon, fjädrande ryttarmekanism - också i titan. 1,9g.....

Kändisar gillar Lindberg; jag är numera i sällskap med Tyra Banks, DeNiro, Påven, Dronning Margrete..och Rowan Atkinsson, Michael Caine, Hollande (nästa president i Frakrike), Christina Ricci, Dean McDermott, Matt Lucas (Little Brittain "I want that one"), Bill Gates, Bob Hoskins, Tommy Lee Jones, Danny Boyle, David Cronenberg, Elton John, frank Gehry (amerikansk Arkitekt), Lars von Trier, Michael Parkinsson, Prinsessan Mary af Danmark, Neil Tennant (Pet Shop Boys), Patrick Stewart....

EDIT; priset blev inte alls så farligt som jag trott. 3600:-, det är rätt OK för ett par glas som håller i två år på huvet.

Senast redigerat 2012-04-23 22:11
  • Medlem
  • Vattholma
  • 2012-04-20 16:58

Fint ska de va!

Bevaka tråden