Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Dalle:

Nu blir jag nyfiken! Vad ska du köra och vart?

Top Gear Airfield | Köra Ferrari, Lamborghini, Porsche på bana - Live it

Fick det av min familj som 50 års-present

  • Medlem
  • 2012-05-24 21:03
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu känner jag ett behov av en ny tråd. "Näe, nu blev jag riktigt jävla avis".

Haft "alternativ" tjänst idag på jobbet. Kundmottagningen skulle på annat, de behövde en ersättare.

Haft dagen från helvetet i arbetsbörda, mängder av ovana, mängder av regler - oftast i lösa brottstycken.
Ett helt nytt datasystem för mig och hela tiden kunder som ringer och vill anmäla fel på saker.
Ofta väldigt komplicerade ärenden.
"jag vill tala med x" finns knappt.
Däremot felanmäla tre saker på tre olika sätt, tre olika rutiner och med tre olika reparatörer inblandat... det är vanligt.

Skulle få sitta ensam efter 14 var det sagt.
Pga ett panikärende blev det ensam från 9:30... till 15:45.
han som skulle stötta och lösa av mig för raster osv gick hem sjuk, han fixade ingen ersättare innan...

Jag lyckades fanimej sy ihop dagen, gjort några "tekniska småfel" under dagen, men på det hela taget
lyckats sy ihop det hela.

När man så får höra att man är en "naturbegåvning" innan man går hem - då blir man glad.

När jag bodde i England gick jag in till en Renault försäljare och sa att jag ville provköra en Ranault GTA V6 Turbo för "jag funderade på att köpa en", trots att den var väldigt (!) snabb så var det en besvikelse.

De enda sportbilar jag har ägt är en '72 Opel GT 2.2i med Getrag 5-vxl samt en '74 Corvette med L82 och manuell, men jag föredrar riktiga bilar som man kan lasta i... som de El Camino jag haft.

Precis tittat på American Idol finalen, helt rätt vinnare!!

För första gången (hmm, Cookie var bra också) så vinner en riktig musiker/sångare!!

100% rätt, fastnade redan vid audiotions.

Racehelg i Monaco!

Solen har skinit idag. Jag har legat och fläskat i Slottskogen. Snart skall det grillas för första gången i år och vad passar då bättre än lite Tysk afton. Sauerkraut mit Würstchen Deutsch, dank!

Hittade ett KUL skal för en gångs skull; är man nörd så är man...

ebay
HARD DISK DRIVE Retro Stylish HDD Hard Case Cover for iPhone 4 & 4S | eBay

Har precis sett en summering/preview av "Rush", Ron Howards Formula 1 film på BBC pre-kval sändning och vilken film!!!

Stallone sprang omkring i depån och snackade om filmen han skulle göra, som blev rena fjantet, men den här verkar bli en riktig film om F1!

Precis avslutat F1 kvalet (tittar ju försenat på BBC's sändning, därav att jag aldrig skriver resultat).

Yeah!! Snabbast är bäst!!

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Precis avslutat F1 kvalet (tittar ju försenat på BBC's sändning, därav att jag aldrig skriver resultat).

Yeah!! Snabbast är bäst!!

Och snart dags för race!

Ursprungligen av keptang:

Och snart dags för race!

Jag kollar lite senare, alldeles för fin dag för att sitta inne, men så har vi även gårdagens speedway GP att se (vet inte resultaten där heller).

Farbror Ottos uppfinning är något alldeles speciellt!!

  • Medlem
  • 2012-05-27 11:09

Banan i Monaco är en bana jag både älskar och hatar på samma gång. Älskar den för att den är klassisk med mycket historia och att den ställer stora krav på förarna. Men hatar den samtidigt för att loppen avgörs i kvalet och i depån, omkörningar är sällsynta. Hoppas DRS kan råda bot på detta!

Frua med bästa kompisen sitter andäktigt och ser på en av filmhistoriens bästa filmer

En osedvanligt lång förlovning. (Un long dimanche de fiançailles)
En långvarig förlovning (2004) - IMDb

Har du inte sett den, se den.....7,8 av 10 (alldeles för lågt)

Spännande, fruktansvärt bra manus, bra skådespeleri, fantastiska scener.
En del oväntade kändisar ( tex jodie Foster)... en fantastisk Historia

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-28 17:25
Ursprungligen av Goflorp:

Frua med bästa kompisen sitter andäktigt och ser på en av filmhistoriens bästa filmer

En osedvanligt lång förlovning. (Un long dimanche de fiançailles)
En långvarig förlovning (2004) - IMDb

[ATTACH="CONFIG"]33256[/ATTACH]
Har du inte sett den, se den.....7,8 av 10 (alldeles för lågt)

Spännande, fruktansvärt bra manus, bra skådespeleri, fantastiska scener.
En del oväntade kändisar ( tex jodie Foster)... en fantastisk Historia

Den har jag missat Vi får hoppas på lite regn snart så får vi kolla upp den . Jodie Foster gillar jag skarpt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-28 17:27
Ursprungligen av Goflorp:

Frua med bästa kompisen sitter andäktigt och ser på en av filmhistoriens bästa filmer

En osedvanligt lång förlovning. (Un long dimanche de fiançailles)
En långvarig förlovning (2004) - IMDb

Har du inte sett den, se den.....7,8 av 10 (alldeles för lågt)

Spännande, fruktansvärt bra manus, bra skådespeleri, fantastiska scener.
En del oväntade kändisar ( tex jodie Foster)... en fantastisk Historia

Kollade in trailern och det såg ut som något jag skulle kunna gilla. Filmen ska ses vid tillfälle.
Tack för tipset!

Isle of Man TT 2012 har börjat!!!

Go #3 Guy Martin!!

Senast redigerat 2012-06-02 20:46
  • Medlem
  • 2012-05-28 19:59
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Isle of Man TT 2012 har börjat!!!

Go #3 Guy Martin!!

WHAT?! Kan man följa det på någon kanal?

Ursprungligen av Dalle:

WHAT?! Kan man följa det på någon kanal?

Ja nja nej jo liksom...

Fått tillbaka pengarna jag blev skimmad på... Snabbt jobbat ICA Banken! Jävligt skönt!

  • Medlem
  • 2012-05-30 17:32

Lagt handpenning på en båt idag. En Ryds 425R med en sprillans ny Mercury 15. Hämtas nästa vecka.

Jag hade en mysig morgon i solskenet i Skärgården när jag satte dekaler på en Fairline TARGA 38 båt på en privat brygga. Dock inte min båt, brygga eller hus, och dessvärre inte en god vän, bara en kund.

  • Medlem
  • 2012-05-30 20:54

Fick i dag jobbet förlängt t om augusti.

  • Medlem
  • 2012-05-31 18:34

Dagens goda gärning: Hjälpte en kollega som hade en Macbook och en iphone. Men som gnällde över att hon inte hade något modem till datorn.
Vi bestämde att vi skulle ses efter jobbet, och ett par minuter senare hade hon internet. Synd bara att hon satt utan internet i två veckor innan hon beklagade sig. Glad blev hon iaf och i morgon har jag en tårta att inkassera.

Ursprungligen av Dalle:

Dagens goda gärning: Hjälpte en kollega som hade en Macbook och en iphone. Men som gnällde över att hon inte hade något modem till datorn.
Vi bestämde att vi skulle ses efter jobbet, och ett par minuter senare hade hon internet. Synd bara att hon satt utan internet i två veckor innan hon beklagade sig. Glad blev hon iaf och i morgon har jag en tårta att inkassera.

Hoppas hon har data-abb så det inte blir dyrt och du får posta i sur-tråden sen.

  • Medlem
  • 2012-05-31 21:34
Ursprungligen av keptang:

Hoppas hon har data-abb så det inte blir dyrt och du får posta i sur-tråden sen.

Nej då, jag kollade. Hon har fri surf.

äntligen får man gå och lägga sig. Det är jag glad över.

Hela dagen har vart full med sura, griniga, dryga jävla människor.

Har de hällt ngt i vattnet i Alelyckan eller vad är det frågan om?

Fantastiskt skön dag igår, terminsavslutning OCH godkänd omtenta, som jag kämpat med ett tag!

Ny Mac Mini på plats i vardagsrummet som styrs av ett Logitech diNovo Mini Keyboard.

Funkar mycket bra så jag känner mig glad.

Säsongsfinal på The Game of Thrones

Bevaka tråden