Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång leveranstid på beställd iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-17 17:26
Ursprungligen av durre:

Nu vart jag genast väldigt osugen på en iphone

Vad har din osugenhet med iPhonen att göra?

Borde du inte istället bli osugen på Telia eller Apple som företag för deras dåliga leveranser?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-07-17 19:28

Jag var och hämtade upp min förbokade svarta 16GB för några timmar sedan här hemma i Mölndal utanför Göteborg. Jag ringde och kollade om de fått någon leverans idag och det hade de :). Både vita och svarta 16GB fanns. Verkar som det varierar med leveranser i landet...

Ursprungligen av NeoAP:

Jag var och hämtade upp min förbokade svarta 16GB för några timmar sedan här hemma i Mölndal utanför Göteborg. Jag ringde och kollade om de fått någon leverans idag och det hade de :). Både vita och svarta 16GB fanns. Verkar som det varierar med leveranser i landet...

Räknade du med att få den just då, eller var det p.g.a. telefonsamtalet som du nu har iphonen i din hand? Undrar bara hur strikt de följer "kön".

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-07-18 09:01
Ursprungligen av Borkan:

Räknade du med att få den just då, eller var det p.g.a. telefonsamtalet som du nu har iphonen i din hand? Undrar bara hur strikt de följer "kön".

När jag ringde kollade de att jag stod i kön, men hur noga de följde ordningen vet jag inte. Hade jag inte ringt själv så misstänker jag att jag inte hade fått tag i någon. Så vill man ha tag i en telefon så skadar det nog inte att ringa sin Teliabutik ibland och kolla.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-07-17 21:39

Undrar hur länge de dröjer innan andra leverantörer får sälja iphone eller telia tycker de mjölkat ur de första prylgalna kunderna så man får ett abonnemang värd namnet och priset, detta är ju sjukt. Hoppas inte denna dåliga tillgång på lurar försenar detta bara. jag håller på avlider av längtan till jag får en iphone, men utan fri surfning är de meningslöst, binda upp sig på denna skiten när de säkert kommer bättre alternativ om 3 månader.
men hinner väl falla dit på telia's rån jag också innan alternativ dyker upp..

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-18 06:47

Borkan:
här följer de iaf kön, däremot så har du bara 24h på dig att hämta telefon, annars går den till nästa i kön.

//Tim

Aha bra tack då vet jag. Bor också i Göteborg, men eftersom du ringde innan för att kolla blev jag lite tveksam. Gött för dig att du har den nu iaf.. vet inte hur länge en annan kommer få vänta.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-07-18 11:40

Plockade ut min vita 16 igår i butiken på Backaplan, Göteborg.
Alla som var i butiken ca 15 st hämtade sina beställda iPhones

Ursprungligen av iMoz:

Plockade ut min vita 16 igår i butiken på Backaplan, Göteborg.
Alla som var i butiken ca 15 st hämtade sina beställda iPhones

När beställde du din telefon? i fredags?

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-07-18 12:54
Ursprungligen av G.Lindqvist:

När beställde du din telefon? i fredags?

Dagen efter releasen, stod i kö i 3 timmar men tröttnade, så jag åkte ner till Teliabutiken nästa dag och beställde istället.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-18 13:08

Telia får nya leveranser och räknar med att ha iPhone i lager igen nästa vecka.

Ursprungligen av Northwiz:

Telia får nya leveranser och räknar med att ha iPhone i lager igen nästa vecka.

Tänk om den Teliabutiken jag beställde via "visste" något. De vet inte när de kommer få in fler telefoner, tur var visserligen att man fick chansen att klämma på en 8GB iPhone i butiken (den hade de fått upp i dagarna).

Är det någon som anmält intresse i Stockholmsbutiken på Kungsgatan och hämtat ut sin? Jag börjar undra vad säljaren som tog mina kontaktuppgifter gjorde med lappen han skrev ner det på...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-18 15:11

Jag var inne på vår lokala Telia-butik (Trollhättan) idag och frågade om läget. Jag står på väntelistan och nu är jag tydligen på plats 15-16 enligt tjejen som gick och kollade. Dom hade fått in nya igår men dom gick till väntelistan direkt. Hon trodde att jag skulle få min nästa vecka eller möjligen veckan därpå, beroende på hur många som dom får in.
The suspense is killing me...!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-18 16:28

I Skövde hade man inte fått sina lurar än...
Förhoppningsvis dyker dom upp på måndag.

Ursprungligen av MacJake:

I Skövde hade man inte fått sina lurar än...
Förhoppningsvis dyker dom upp på måndag.

Läget verkar vara samma här i Sundsvall.

Ser bra ut i Göteborg! Beställde en svart 16gigare i förgår, onsdag, och fick bekräftat att jag fanns på plats 40. Dessutom skall några framför mig i kön ha beställt vita 16 gigare.

Beställde en vit 16gigare från telias hemsida. När jag fick avtalet såg jag dock att de tänkte skicka en svart 8gigare. Jag ringde dem och bad dem ändra. De vägrade dock. Enda svar jag fick var "ska du ha telefonen eller?". Bra service. Not.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 00:19

Kan någon förklara varför det tar sådan tid? Varför har inte Apple fixat fram tillräckligt med telefoner, när ska de någonsin lära sig? Bygger inte upp något för mig utan är bara irriterande.

Ursprungligen av acke:

Kan någon förklara varför det tar sådan tid? Varför har inte Apple fixat fram tillräckligt med telefoner, när ska de någonsin lära sig? Bygger inte upp något för mig utan är bara irriterande.

Detta är väl ändå inte enbart Apples problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 11:21
Ursprungligen av draags:

Detta är väl ändå inte enbart Apples problem.

I mina ögon som konsument så är det Apples problem. Som konsument bryr man ju sig inte om att någon underleverantör inte har kunnat leverera.

Eller menar du att det finns fler företag som har brist på sina produkter?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-21 12:00
Ursprungligen av draags:

Detta är väl ändå inte enbart Apples problem.

Vems problem är det då?

Operatörerna har begärt fler telefoner men inte fått några. Nu är det brist och slutsålt praktiskt taget överallt och irritationen stiger. Det är klart att det är i huvudsak Apples problem. De har inte sett till att ha lager som motsvarar efterfrågan och de har valt att introducera telefonen i 22 länder samtidigt.

Alltså jag kanske inte var så tydlig men jag menade inte att det var någon annans problem - självklart är det Apples "problem" vad jag menade var att det inte enbart är Apple som har dessa problem utan även andra tillverkare vid ny lansering.

Om detta är ett medvetet val kan man också fundera över.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-21 13:50
Ursprungligen av draags:

Alltså jag kanske inte var så tydlig men jag menade inte att det var någon annans problem - självklart är det Apples "problem" vad jag menade var att det inte enbart är Apple som har dessa problem utan även andra tillverkare vid ny lansering.

Om detta är ett medvetet val kan man också fundera över.

Givetvis händer det andra men det är ingen ursäkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 14:00
Ursprungligen av draags:

Om detta är ett medvetet val kan man också fundera över.

Tänkte också på detta. Någon smartass som tycker det är "skön PR" att det är svårt att få tag på telefonen. Har själv otroligt svårt för den typen av knep. Undrar om det är så i det här fallet då Apple till och med när de hade kniven mot strupen (iMac-lanseringen) också hade lite i lager.

Ursprungligen av acke:

Tänkte också på detta. Någon smartass som tycker det är "skön PR" att det är svårt att få tag på telefonen. Har själv otroligt svårt för den typen av knep. Undrar om det är så i det här fallet då Apple till och med när de hade kniven mot strupen (iMac-lanseringen) också hade lite i lager.

Skön PR har jag nog svårt att säga när man själv väntar på sin telefon.

Däremot tror jag att om det används rätt kan det ge bra PR men det är hårfint mellan att man känner ha begär eller börjar känna hat begär.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 18:02
Ursprungligen av draags:

men det är hårfint mellan att man känner ha begär eller börjar känna hat begär.

Precis

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-21 14:39

Finally! Fick en avi på posten idag. Och det verkar som det funkar att använda 99.se även med en vit 16gb... Beställde på nätet den 16:e.

Whohoo!

Någon får gärna uppdatera när nästa leverans verkar nå butikerna. Om det är tisdagar till storstäderna och att det dröjer en eller ett par dagar tills att det når ut till de glesare områdena. Undrade bara om man kan ta informationen och sätta det i system...

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-07-21 17:30

Jag beställde min vita 16gb via Telia.se söndag den 13/7.

Har fortfarande inte fått den. Bara en massa papper att fylla i förra veckan...

Men jag är inte bitter... Aaaaargh!

Bevaka tråden