Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång leveranstid på beställd iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hmm. Verkar vara rätt olika hur Teliabutikerna väljer att hantera beställningsköerna. Jag fick, som G. Lindkvist, i ett samtal från butiken i Birsta tjugo minuter i tre igår veta att klockan tre skulle de börja sälja de exemplar de hade fått in till dem som först dök upp i butiken. Problemet för mig är bara att jag är ute och reser, klantigt nog, varför det hade varit bättre för mig om min butik tillämpat samma köhantering som i Lund, eftersom jag kommer hem igen på måndag. Undrar hur länge jag får vänta på nästa omgång, och var jag är när den kommer in

  • Medlem
  • 2008-07-25 11:26
Ursprungligen av callehedberg:

Hmm. Verkar vara rätt olika hur Teliabutikerna väljer att hantera beställningsköerna. Jag fick, som G. Lindkvist, i ett samtal från butiken i Birsta tjugo minuter i tre igår veta att klockan tre skulle de börja sälja de exemplar de hade fått in till dem som först dök upp i butiken. Problemet för mig är bara att jag är ute och reser, klantigt nog, varför det hade varit bättre för mig om min butik tillämpat samma köhantering som i Lund, eftersom jag kommer hem igen på måndag. Undrar hur länge jag får vänta på nästa omgång, och var jag är när den kommer in

Hmm, det var en aning märkligt gjort av Telia, nåväl... Föresten killen som ringde mig frågade till och med om den gränsen på datum han sa passade mig väl, annars kunde han skjuta upp det åt mig, aja, om en kvart går bussen till stan

Ursprungligen av can:

Hmm, det var en aning märkligt gjort av Telia, nåväl... Föresten killen som ringde mig frågade till och med om den gränsen på datum han sa passade mig väl, annars kunde han skjuta upp det åt mig, aja, om en kvart går bussen till stan

Vi har två Telia-butiker i Sundsvall. Den ena verkar köra med bokningar och den andra inte (eller åtminstone väldigt blandat). Jag köpte min från sistnämnda, därav paniken. Fast det konstiga är att de anställda i butikerna verkar köra efter olika regler. Jag hade bokat en telefon, men fick ändå höra att det inte var säkert att jag skulle få en.

skickade tillbaka min "fellevererade" 8GB idag och fick en ursäkt av Telia – och ett besked om att min 16GB sannolikt levereras om 3-4 veckor.

Igår så här dags hade jag ett leverans-sms och var superpepp på iphone. Aldrig i helvete hade jag kunnat föreställa mig att jag skulle sitta kvar med min gamla choklad-LG i en månad till. Men det är väl det som är tjusningen med livet. Man vet aldrig etc.

Nu har man äntligen hämtat sin iPhone 3G 16GB svart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-25 17:49

Hämtade just min svarta 16 gb på Telia på Norrlandsgatan.
Sweet!

Stinky:

Telia gjorde precis samma sak med mig. Jag beställde en vit 16gb, fick en svart 8gb (som jag inte hämtade ut). Försökte få dem att göra om och göra rätt, men fick besked om att jag måste göra en ny beställning. Skrev och klagade för en vecka sedan, men har inte fått något svar.

  • Medlem
  • 2008-07-25 19:52

Beställde en Svart 16Gb på telia.se den 11 juli, men sedan har jag inte hört ett smack från Telia. Ni som beställt från Telia.se har ni förutom bekräftelse mailet också fått mail när de skickat ordern?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-25 21:37
Ursprungligen av Hogan:

Beställde en Svart 16Gb på telia.se den 11 juli, men sedan har jag inte hört ett smack från Telia. Ni som beställt från Telia.se har ni förutom bekräftelse mailet också fått mail när de skickat ordern?

Undrar samma sak, beställde online den 17:e på morgonen, fått bekräftelsemail men annars inte ett livstecken från Telia!

  • Medlem
  • 2008-07-25 20:03

jag gick in på Telia på A6 i fredags 18e och beställde en 16gb. Jag hade kunnat hämta den igår 24e men det blev idag. Detta skrivs på den!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-25 21:41

Enda jag fått är porteringspapper och en kopia på en kreditupplysning. Annars tyst. Beställde på nätet den 16e, en vit 16gb

Ni som beställt iPhones via telia.se nu i veckan, vad har ni fått för preliminärt leveransdatum? Och vad har ni beställt? Med eller utan portering?

/JM

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-27 08:30
Ursprungligen av Natarjasana:

Ni som beställt iPhones via telia.se nu i veckan, vad har ni fått för preliminärt leveransdatum? Och vad har ni beställt? Med eller utan portering?

/JM

När jag beställde (förra veckan) fick jag aldrig något prel leveransdatum, beställde 16GB svart utan portering.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 14:09
Ursprungligen av Natarjasana:

Ni som beställt iPhones via telia.se nu i veckan, vad har ni fått för preliminärt leveransdatum? Och vad har ni beställt? Med eller utan portering?

/JM

Beställde den 17/7 en vit 16gb, har inte hört ett dugg mer än ett bekräftningsmail. Med portering också. Ska ta och ringa dem imorgon.

Tack för era svar, joniz och zappee. Funderar nämligen på att beställa en nu så att den kommer lagom till nästa lön som blir större än normalt...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 14:20
Ursprungligen av Natarjasana:

Tack för era svar, joniz och zappee. Funderar nämligen på att beställa en nu så att den kommer lagom till nästa lön som blir större än normalt...

tills den bör den ju komma

Ursprungligen av zappee:

tills den bör den ju komma

Jo, men de får inte komma för tidigt heller, för då har jag inte råd. Planen är att bli redigt semesterpank tills slutet på augusti, få bautalön och då köpa iPhone. Om den kommer tidigare än den 25:e så kommer jag ju inte kunna låna bli att hämta ut den och då blir jag ju pank av en helt annan anledning än semestern. Planen fallerar, liksom!

Ringde precis och sa upp min beställning på iPhone 16GB vit. Beställde min den 11/7 men fick i fredags reda på att jag inte skulle få telefonen förrens tidigast i mitten av augusti och därför så avstår jag nu från att köpa den. Beslutet är en ren protest mot telia och på det usla sätt som de behandlar mig som kund. Får bli att köpa den via någon annan operatör eller via Italien nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 15:17
Ursprungligen av Bagewitz:

Ringde precis och sa upp min beställning på iPhone 16GB vit. Beställde min den 11/7 men fick i fredags reda på att jag inte skulle få telefonen förrens tidigast i mitten av augusti och därför så avstår jag nu från att köpa den. Beslutet är en ren protest mot telia och på det usla sätt som de behandlar mig som kund. Får bli att köpa den via någon annan operatör eller via Italien nu.

mitten på augusti?!
damn, får se vad de säger imorgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 12:49
Ursprungligen av zappee:

mitten på augusti?!
damn, får se vad de säger imorgon.

Hört något? Telias svarstid på mail är under all kritik...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-28 14:39
Ursprungligen av joniz:

Hört något? Telias svarstid på mail är under all kritik...

Mail är ju inte ens lönt om det inte handlar om väldigt enkla saker. Ringde dem idag och de sa att när alla papper och liknande har kommit in så tar det 1-3 veckor att leverera.

  • Medlem
  • Klippan
  • 2008-07-28 14:01

Jag beställde 8gb den 12 och den 15 fick jag brev om att leveranstiden var 5 arbetsdagar och har fortfarande inte fått något. Skickat fråga till support om vad som händer då andra fått sina men jag får inget svar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-28 14:40
Ursprungligen av Mjau:

Jag beställde 8gb den 12 och den 15 fick jag brev om att leveranstiden var 5 arbetsdagar och har fortfarande inte fått något. Skickat fråga till support om vad som händer då andra fått sina men jag får inget svar.

Ring, maila är inte lönt.

  • Medlem
  • 2008-07-28 14:48

Väntar som sagt på en svart 16gb sedan den 11:e. Eftersom jag har telia sedan tidigare så har de nog inte gjort en kreditupplysning på mig. Men idag fick jag ett sms med användaruppgifter till Telia HomeRun. Hoppas att detta är ett tecken på att telia skickat min order...

Ursprungligen av Hogan:

Väntar som sagt på en svart 16gb sedan den 11:e. Eftersom jag har telia sedan tidigare så har de nog inte gjort en kreditupplysning på mig. Men idag fick jag ett sms med användaruppgifter till Telia HomeRun. Hoppas att detta är ett tecken på att telia skickat min order...

Fick samma sms idag, hoppas den kommer imorgon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-29 16:39
Ursprungligen av SenatorN:

Fick samma sms idag, hoppas den kommer imorgon!

Har också fått sms:et nu, ingen telefon dock..

Någon som har en uppfattning om vilken butik i Stockholm jag snabbast kan få tag på en svart iPhone 16 GB?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-28 15:20
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Någon som har en uppfattning om vilken butik i Stockholm jag snabbast kan få tag på en svart iPhone 16 GB?

Ring runt är nog lättast.

Jag beställde en svart 16 gb via telias hemsida den 16 juli (onsdagen efter släppet). Kom hem från semestern måndagen därpå och skickade in avtalet som låg hemma. Frid och fröjd. I avtalet så stod det klart formulerat att telefonen kommer att skickas inom 5 arbetsdagar.

Sen händer ingenting, och ingenting. Kollade med Telia senare i veckan och de visste ingenting om leveranser eller om avtal. Efter det att de haft på sig en vecka att registrera mitt avtal och fortfarande inte visste något blev jag förbannad och gav mig ut på jakt aktivt. De fem leveransdagarna som avtalet stipulerade var standard och det kunde man inte räkna med när man handlade iphone....

Jag ringde runt till alla ställen i Stockholm/Uppsala och ställde mig i kö (kön i Kista verkar vara den kortaste). När jag kom fram till Telia i Skärholmen så hade de två vita 16 gb inne och en är numera min.

Killen i teliabutiken informerade om det är olika säljorganisationer (via webb kontra butik) så är hel olika banor. Efter ett 10 tal samtal med Telias kundtjänst kan jag bara konstatera att de vet ingenting kan inte hjälpa till med någonting det enda rådet som man kan få är att vänta. I butikerna har de åtminstonde koll på order och leveranser och det känns som detta är en mycket bättre väg att gå.

Vän av ordning kan bara förundras över hur klantigt och oproffsigt Telia har skött detta. Det är en sak att leveranstiderna kan vara långa (brist från Apple) men att inte kunna informera är pinsamt.

En fördj..va bra telefon är det dock.:D

Ursprungligen av Costanza:

Killen i teliabutiken informerade om det är olika säljorganisationer (via webb kontra butik) så är hel olika banor. Efter ett 10 tal samtal med Telias kundtjänst kan jag bara konstatera att de vet ingenting kan inte hjälpa till med någonting det enda rådet som man kan få är att vänta. I butikerna har de åtminstonde koll på order och leveranser och det känns som detta är en mycket bättre väg att gå.

Dom KAN visste, om dom vill.

Jag beställde min vita 16gb på hemsidan den 17/11. blev lite trött på att man inte fick något leveransdatum i mailet. Ringde kundtjänst häromdagen, fick svaret mitten slutet av augusti. Ringde igen i går, nu sa jag att min mobil har pajjat (det har den också) och om jag inte få veta när den kommer vill jag häva köpet eller byta till en 8gb iphone om det skulle gå fortare att leverera. Då ringde hon någon, pratade nån minut, och vips fick jag veta att min vita 16gb:are skickas i slutet av denna vecka.

Bevaka tråden