Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fototräff i Göteborg?

Tråden skapades och har fått 161 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kul att du hittat ett bra hus, vad skaffade du för gluggar? Om du undrar över specifika gluggar är det bara att höra av dig, jag har haft ganska många Nikon gluggar genom åren...;)

Ursprungligen av macuddevalla:

Kul att du hittat ett bra hus, vad skaffade du för gluggar? Om du undrar över specifika gluggar är det bara att höra av dig, jag har haft ganska många Nikon gluggar genom åren...;)

Har inga alls än - mer än det möget som hängde med...
Det duger tillsvidare.

Skall få sålt Pentax-grejorna först...

Behöver en normalzoom (typ 17-85) och en 85:a ungefär med macro (för porträtt/macro)
i Julklapp till mig själv blir det ett 70-200
I övrigt ett batterigrepp och måhända en blixt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-10 00:38
Ursprungligen av Goflorp:

Behöver en normalzoom (typ 17-85) och en 85:a ungefär med macro (för porträtt/macro)

Sigma 17-70/2,8-4,5 DC HSM Asp IF Macro och Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro är väl det närmsta med dina preferenser.

Ursprungligen av macuddevalla:

Kul att du hittat ett bra hus, vad skaffade du för gluggar? Om du undrar över specifika gluggar är det bara att höra av dig, jag har haft ganska många Nikon gluggar genom åren...;)

BTW... har du fixat ngt flickr-konto än...
Så du kan bli med i "poolen" av bilder från stan...

Ursprungligen av Goflorp:

BTW... har du fixat ngt flickr-konto än...
Så du kan bli med i "poolen" av bilder från stan...

Tyvärr, har gjort stora vårservicen på bilen hela dagen, men ska fixa det imorgon har jag tänkt...ska bara ta en rejäl sovmorgon först.

Ursprungligen av Goflorp:

Ja, där kan man se vadan ett stads-foto-safari kan ställa till med.
Det fick mig att ta steget att byta märke på kamera.

Ledig idag, uppe 06:00, för att åka till Skåneland och köpa en D300..

Vet ni ngn som vill ha en fin Pentax-utrustning till bra pris?

Gratulerar! Då var det tur att jag fångade din "Pentax-era" på bild i helgen.

Jag har startat en "Group" på FlickR för oss som vart med på Stads-foto-trippen den 4:e April.

Hör av er till mig och tala om vad ni som var med har för flickr-namn så skickar jag en invite.
(invite behövs bara för att lägga in foton i gruppen, inte för att se dem)

http://www.flickr.com/groups/1030830@N25/

Rei och Ruilan är addade än så länge....

(Det här är Crosspostat i "Vi som har FlickR-konto", hoppas Moderator kan ha överseende med det övertrampet - det är för att fånga upp alla som var med.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-08 17:37

Superduper Goflorp, jag har lagt in lite från träffen nu.

Nja, tamron har ngn 28-75/2,8 som verkar kul...

Nikons 85:a, har den macro tro?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-10 10:18
Ursprungligen av Goflorp:

Nja, tamron har ngn 28-75/2,8 som verkar kul...

Nikons 85:a, har den macro tro?

Ok, så det finns ett Tamron, den såg jag inte. Fast 85mm med macro, har jag inte sett. 90mm och 105mm har jag sett med macro.

Jag köper iaf inte ngt med varierande bländare på.

Ursprungligen av Goflorp:

Jag köper iaf inte ngt med varierande bländare på.

Nikons 85/1,8 har inte macro, tror närgränsen var 85cm...annars är det en mycket skarp glugg. Tamron har en välrenomerad klassiker i sin 90/2,8 med macro 1:1 och 29cm närgräns, rekomenderar! annars är det väl inget större fel på Sigmas 70/2,8 macro som du hade i pentax-fattning tidigare? Normalzoom kan jag rekomendera Tamron 17-50/2,8 som du också känner sedan tidigare. Om du kan leva med variabel bländare så har Nikon en otroligt prisvärd och skarp glugg i sin AFS 16-85/3,5-5,6. Annars finns ju alternativet Nikon 17-55/2,8, fast med ett betydligt högre pris...Ska se om jag kan hitta några fräscha beg ex. Du kan hitta bra och seriösa rescensioner på www.photozone.de. Jag rekomenderar ett besök där inför varje objektivköp. Nä, nu ska jag sova, vi hörs (;)kanske) i morgon

Bevaka tråden