Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC-grill i Umeå 090608

Tråden skapades och har fått 122 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av lufra:

Oj, här sitter jag på jobbet och fantiserar---

You and me both.

På tal om inget. Blir det någon Adrian på träffen eller blev det TS-konsert?

Ursprungligen av staed:

På tal om inget. Blir det någon Adrian på träffen eller blev det TS-konsert?

Well, det blir nog så att min astralkropp är i Blekinge, men fysiskt så är jag med på WWDC-grillningen om jag inte trillar över ett skattkarta inom en snar framtid

  • Medlem
  • 2009-05-26 14:32

Nu börjar det till att inte vara så långt kvar... Är alla med? Är ni glada och uppvarvade? Ja?

Jag ser nu att jag har missat att skriva i den här tråden, jag trodde att jag hade gjort det. Jag är med.

Jodå, det börjar närma sig med stormsteg nu.

  • Medlem
  • 2009-05-27 17:17

Den gode Staed gör tydligen en insats för lokalhistoriken: här. Det har ingenting med WWDC att göra, men jag såg det just och tyckte att det var coolt.

Hehe, ja. Förutom en del felciteringar så

  • Medlem
  • 2009-05-29 10:28

Undrar om di där Palm har någon motsvarighet till WWDC och dylika sammankomster?

Häda icke!

  • Medlem
  • 2009-05-29 17:16

Hähä, nej jag tänkte mer hur vi skulle klappa dem på huvudet och "Men ååh, men nå så dukti då!"

Då är det ok!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-03 15:16

Det gör väl inget om man tar med barnet (inte det jag har inom mig då) eller?

Det torde det väl inte göra. Men frågan är ju om det blir grill eller inte. Vi får nog bestämma oss i helgen, för om det är regnoväder kanske det skulle vara mysigare att sitta på Rött.

Eller vad tror herrskapet?

  • Medlem
  • 2009-06-03 17:15

Jo, idag när det var så fuktigt ute kan man ju undra hur det blir till veckan. Jag minns inte om det finns något utstickande tak att sitta under, någonstans på Gammlia (förutom torkladan, el v d n h). Vi kanske kan spänna upp en presenning mellan några björkar? Jag har dock ingenting emot Rött (bara vi får sitta bra!).

Ursprungligen av lufra:

Jag har dock ingenting emot Rött (bara vi får sitta bra!).

Vi kan ju se om det är möjligt att reservera "vårt" bord som vi brukar sitta vid under träffarna på rött, om vädret inte är med oss på måndag. Borde inte vara några problem att gå in tidigare under dagen och fråga om vi kan få reservera ett bord.

Ursprungligen av lufra:

Jag minns inte om det finns något utstickande tak att sitta under, någonstans på Gammlia (förutom torkladan, el v d n h).

Det är lite dåligt med grillplatser under tak tyvärr, så ser det ut att bli regn är det nog bättre att satsa på inomhusaktiviteter.

Och med torkladan menar herrn kanske storhässjan?

Tror det kan bli fråga om brandrisk att elda där inne

  • Medlem
  • 2009-06-03 17:37

Nä, just! Bra idé. Vi får bevaka SMHI.

Och nu är Abelli bokad också. Från 20 till 02

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-06-04 15:14

Sweet, ingen som har ett Wii/PS3 eller liknande som vi kan fördrtiva tiden med?
Utifall det skulle bli dåligt väder eller liknande.

Jag har ett Wii, men problemet är ju hur man ska koppla in eländet. Den enda videoingång som finns på scenen är VGA, och någon sådan utgång finns ju inte på Wii:et

Jag har också Wii, men den är nedpackad i en flyttlåda djupt inne i garaget.

Eftersom jag inte befinner mig gräsfältet i Norje just nu *snyft* (såhär en timme innan Twisted Sister går upp på stora festivalscenen) så betyder det i alla fall att jag kommer på måndag, ser fram emot lite nördig vaka. Är riktigt sugen på nya iPhone.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-05 08:36

Har min dotter kommande vecka, så jag kan inte vara med på vakan eller rött, om det blir dåligt väder och ingen grillning så får jag vara hemma och vaka själv

Ah. Ja, vi får hoppas på fint väder.

Sen måste vi väl enas om vad som skall räknas som fint väder också. Ser ut nu som att det blir mulet och 15°. Det är ju inte helt illa i alla fall.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-05 08:41

Så länge det inte regnar går det väl, man grillar ju även på vintern

  • Medlem
  • 2009-06-05 19:57

Men king. Då är vi på gång alltså!

Då kanske vi ska sätta ihop en lite mer formell närvarolista? Så vi kan ha upprop

Det är ju flera som verkar på här, staed, lufra, Narogh med flera, men om vi börjar om nu och gör en ny lista:

Vilka kommer på måndag? Äta och/eller vaka?

Jag kommer att komma både på grillning (eller Rött eller hämtmat) och på vakan i Bio Abelli.

Jag kommer att komma och vaka men blir eventuellt lite sen så jag ska inte säga säkert om jag äter.

  • Medlem
  • 2009-06-06 18:23

Jag strävar i vanlig ordning efter så fet och sträv mat som möjligt (isterband, pepparbiff, överkörd säl, hallonsoda).

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-06 19:10

Kommer på grillning.

Bevaka tråden