Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av rothman:

samma händer för mig, men mitt iTunes försöker kontakta iTunes Store, och där blir det timeout. Verkar som servern/servrarna är lite överlastade...

samma sak här! men varför ska den koppla upp till internet?!? jag har ju redan laddat ner allt jag behövde

Ursprungligen av Mongoul:

när jag har uppdaterat iphonen så kommer det upp att jag bara kan ringa nödsamtal, och en bild som visar att jag ska koppla ihop med itunes; och i itunes kan jag inte göra ngt för det är vitt och så står det iphone i mitten men inget händer?!?!? snälla hjälp!

Start om dator, samt iPhone.

Ursprungligen av Mongoul:

när jag har uppdaterat iphonen så kommer det upp att jag bara kan ringa nödsamtal, och en bild som visar att jag ska koppla ihop med itunes; och i itunes kan jag inte göra ngt för det är vitt och så står det iphone i mitten men inget händer?!?!? snälla hjälp!

detta har hänt innan kan jag tillägga, vid tidigare uppdateringar!

Ursprungligen av Mongoul:

när jag har uppdaterat iphonen så kommer det upp att jag bara kan ringa nödsamtal, och en bild som visar att jag ska koppla ihop med itunes; och i itunes kan jag inte göra ngt för det är vitt och så står det iphone i mitten men inget händer?!?!? snälla hjälp!

Har du en telia- eller telenor-iPhone?

nu kommer en jätte dum fråga men man stänger väl av iphonen med home och knappen på ovansidan?

jag gör så iaf men har aldrig behövt skriva in min pin kod?

Nice.
Tethering funkar kanon på Telia, kul!
MMS... kanske man får något någon gång... Who cares?

Hoppas på snar jailbreak så att jag kan få tillbaka mina snabbknappar (SBSettings) och terminalen... Men med tethering behöver jag inte kämpa med PDANet längre i alla fall, så klart värt det.
Nu till att testa copy/paste

Ursprungligen av Nefcairion:

nu kommer en jätte dum fråga men man stänger väl av iphonen med home och knappen på ovansidan?

jag gör så iaf men har aldrig behövt skriva in min pin kod?

Finns ju inga dumma frågor...alltså det du beskriver här är ju mer som att "ta ut batteriet och sätta tillbaka det"...liksom en "reset" eller vad man ska säga. Stänga av gör man ju genom att hålla knappen på ovansidan intryckt till slidern med "stäng av" dyker upp.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-06-17 20:50

Restoren till 3.0 är klar, sen hänger den sig efter den är aktiverad när den försöker ansluta till iTunes Store och får sedan felmeddelande enligt bifogad. Någon annan som har samma problem, eller är det överbelastat?

Edit: Nu funkade det. Var nog en överbelastningsgrej

Ursprungligen av badmojo:

Restoren till 3.0 är klar, sen hänger den sig efter den är aktiverad när den försöker ansluta till iTunes Store och får sedan felmeddelande enligt bifogad. Någon annan som har samma problem, eller är det överbelastat?

Jag har samma problem. Gissar att det är överbelastat. Fortsätter i naivt hopp om att så småningom komma igenom.

/.

Ursprungligen av The Sweet Spot:

Jag har samma problem. Gissar att det är överbelastat. Fortsätter i naivt hopp om att så småningom komma igenom.

/.

Ursprungligen av Maxwell:

Det jag behövde göra efter installationen var att stänga ner iTunes och iPhoto och sen starta iTunes igen så fortsatte installationen.

/max

Jag gjorde samma sak som Maxwell, d v s startade om iTunes. Jag gick steget längre och startade om hela datorn. Då fick jag det att fungera. Om det beror på flax eller något annat vet jag inte. Lycka till! Nu ska jag får min att hantera MMS på NetComs nät här i Norge.

/.

Ursprungligen av badmojo:

Restoren till 3.0 är klar, sen hänger den sig efter den är aktiverad när den försöker ansluta till iTunes Store och får sedan felmeddelande enligt bifogad. Någon annan som har samma problem, eller är det överbelastat?

Hände mig också, men jag körde en gång till och efter tredje fungerade det. Kanske har det med ett massivt tryck på servrar, vad vet jag.

Ursprungligen av draags:

Hände mig också, men jag körde en gång till och efter tredje fungerade det. Kanske har det med ett massivt tryck på servrar, vad vet jag.

Tjockt tryck på deras serverar verkar det vara iaf... Får felmeddelandet gång på gång

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-17 20:54

Har just uppgraderat till 3.0 på en olåst telefon med 3 abbonemang, funkar ) utmärkt.
Skickade ett mms, vet j om det funkade...??!
Hur/var ser man mms, var hamnar mms som ngn skickat ?

hehe, hittade det, i meddelanden, såklart......:-))

funkade inte dock, fel inställningar förmodligen, ngn som har facit för 3 ?

  • Medlem
  • 2009-06-17 20:55

Jag fick likadant meddelande. Har en 16 GB OLÅST från italien...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 20:58

Hur testar man tethering? Min iPhone hittar inte min Macbook fast bluetooth är aktiverat på båda.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-17 21:18
Ursprungligen av baller:

Hur testar man tethering? Min iPhone hittar inte min Macbook fast bluetooth är aktiverat på båda.

Enligt Telia gör man det med sladd inte med Bluetooth!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 21:19
Ursprungligen av Trued:

Enligt Telia gör man det med sladd inte med Bluetooth!

Jo, det fungerar med BT.

Nu kickade det igång. Kan både ta emot och skicka MMS. Eller ja. Det funkar att skicka till en del. Till vissa blir det bara fail.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-06-17 20:59

"iPhone-enheten "Mickes iPhone" kan inte uppdateras just nu eftersom iPhone-aktiverinsservern för tillfället inte är tillgänglig."

Någon mer som har det problemet?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-06-17 21:00
Ursprungligen av Micke F:

"iPhone-enheten "Mickes iPhone" kan inte uppdateras just nu eftersom iPhone-aktiverinsservern för tillfället inte är tillgänglig."

Någon mer som har det problemet?

Det hjälpte som vanligt att posta här - nu funkar det!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-06-17 21:03

Kärlek.. Alla mina apps funkar utan 3.0 uppdatering.. Ja, jag har inte hårdkört dom men det funkar i alla fall.
MMS funkar klockrent..

Greeeat!

Find my iPhone var ju kul, perfekt när man glömt var luren är!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 21:05
Ursprungligen av akerstrom:

Find my iPhone var ju kul, perfekt när man glömt var luren är!

inte om man sänkt ringsignalen till noll, då låter den inte!

Ursprungligen av djdisc:

inte om man sänkt ringsignalen till noll, då låter den inte!

Men varför vill man göra det när det finns en Silent-switch?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 21:08
Ursprungligen av Capeman:

Men varför vill man göra det när det finns en Silent-switch?

jag brukar sänka ringsignalen ibland....

det de sa på keynoten var ju att den låter även om den är på ljudlös, men de glömde visst om man sänkt ringsignalen...
Suck

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-17 21:07

Någon som har sett push notifications i 3.0 ännu? Jag hittar inte inställningarna för detta.

  • Medlem
  • Skara
  • 2009-06-17 21:08

jag vill ha min telefon aktiverad nu...!! så jag kan testa om man får samma problem med mms som många andra fått...

Bara jag som inte lycaks uppdatera? Kommer bara felmeddelandet om aktiveringsserven bla bla... segt!

Ursprungligen av opehrson:

Bara jag som inte lycaks uppdatera? Kommer bara felmeddelandet om aktiveringsserven bla bla... segt!

Om du hade läst i tråden hade du sett att du inte var den enda och hade inte behövt posta...

Ursprungligen av Capeman:

Om du hade läst i tråden hade du sett att du inte var den enda och hade inte behövt posta...

läste, dom som skrev de hade lyckats efter att par försök. Hållit på en jävla stund nu och börjar lessna..

Bevaka tråden