Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 operatörs-bundle

Tråden skapades och har fått 228 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Inställningar > Allmänt

Problemet för mig är att jag inte kommer in i Inställningar > Allmänt eftersom den skickar ut mig till springboard igen. Error-rapporten säger att det är fel på ipcc-filen.
Har lekt i iPhone configuration utility och försökt skicka in inställningar men det verkar inte funka så bra.

Det jag behöver är en ipcc-fil som funkar under IOS4.

Får leva med det, är väl så med allt man moddar själv

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-23 10:28
Ursprungligen av Fugly:

Förlåt men hur ska jag navigera till iTunes.exe filen ? Med kommandotolken eller med Utforskaren sen skriva in adressen ? Jag är redan admin.

öppna terminalen där man ser dos prompten. Skriv cd tills du är i samma mapp som iTunes.exe filen sen skriver du kommandot. Se till att iTunes programmet är avstängt.

//Rob

Jo jag har kört GM verisionen vilket är samma som idag släpptes, och den gamla ipcc Filene går inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 23:58

ingen som kan fixa nya bundles? e väldigt okunnig om detta haha...

visst vore det fantastiskt med ett fungerande Bundle -just nu förlorar Tele2 stora pengar på att jag kan inte surfa alls i Danmark ...
( senast debiterade de mig 300.- per dag :-(()

Ångrar mig som faaan att jag uppgraderade till OS4 .

visst vore det fantastiskt med ett fungerande Bundle -just nu förlorar Tele2 stora pengar på att jag kan inte surfa alls i Danmark ...
( senast debiterade de mig 300.- per dag :-(()

Ångrar mig som faaan att jag uppgraderade till OS4 .

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-06-22 10:04

Du kan ju fortfarande lägga in internet- och mms-inställningar manuellt under Settings->General->Network->Cellular Data Network

Mobildata:
APN: internet.tele2.se
user: <blank>
pw: <blank>

MMS:
APN: internet.tele2.se
user: <blank>
pw: <blank>
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS Proxy 130.244.202.030:8080

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-07-09 15:22

Någon som har använt iPhone 4 i tele2 nätet ännu?
Funkar det bra, några problem?

Frågar detta p.g.a. att jag nyss läste denna fråga på twitter till tele2:
Twitter / Jens Modin: @tele2sweden Nu med iOS4 k ...
Och tele2's svar:
Twitter / Tele2: @m0din Vi säljer idag inte ...

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-07-09 16:03
Ursprungligen av Lisinge:

Någon som har använt iPhone 4 i tele2 nätet ännu?
Funkar det bra, några problem?

Frågar detta p.g.a. att jag nyss läste denna fråga på twitter till tele2:
Twitter / Jens Modin: @tele2sweden Nu med iOS4 k ...
Och tele2's svar:
Twitter / Tele2: @m0din Vi säljer idag inte ...

iOS4 (inte samma sak som iPhone 4) kan man installera på dagens iPhones, och det fungerar i Tele2s nät utan några problem för mig.

Ursprungligen av Lisinge:

Någon som har använt iPhone 4 i tele2 nätet ännu?
Funkar det bra, några problem?

Frågar detta p.g.a. att jag nyss läste denna fråga på twitter till tele2:
Twitter / Jens Modin: @tele2sweden Nu med iOS4 k ...
Och tele2's svar:
Twitter / Tele2: @m0din Vi säljer idag inte ...

Min fru kör en 3Gs med iOS 4 och Tele2, funkar finfint.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-07-09 20:39
Ursprungligen av Ree_Tab:

iOS4 (inte samma sak som iPhone 4) kan man installera på dagens iPhones, och det fungerar i Tele2s nät utan några problem för mig.

Okej, tack

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-07-16 23:16

Jag fick ladda ner nya opratörsinstäölningar idag (från tele2). Så nu har jag fin tele2 opratörslogga och kan ringa till mobilsvaret med röstbrevlådeknappen... Dock tyckte inställningarna att jag skulle ha APN surf.tele2.se vilket inte fungerade....

Ursprungligen av varpan:

Jag fick ladda ner nya opratörsinstäölningar idag (från tele2). Så nu har jag fin tele2 opratörslogga och kan ringa till mobilsvaret med röstbrevlådeknappen... Dock tyckte inställningarna att jag skulle ha APN surf.tele2.se vilket inte fungerade....

Kom till frugans telefon också, surf.tele2.se funkade på hennes faktiskt.

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-07-16 23:38
Ursprungligen av keptang:

Kom till frugans telefon också, surf.tele2.se funkade på hennes faktiskt.

Kan det eventuellt bero på att hon har ett privat abonnemang? (jag har företags abonnemang..)

Ursprungligen av varpan:

Kan det eventuellt bero på att hon har ett privat abonnemang? (jag har företags abonnemang..)

Yes, det har hon, beror kanske på det då om Tele2 har olika APNs för privat/företag.

edit: Fast hon körde på internet.tele2.se innan uppdateringen.

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-07-16 23:56

Lite lurt är det.... Jag fick upp ett felmeddelande "saknar dataabbonemang" eller nåt liknande.. Provade omstart, återställning av nätverksinställningar... Inget hjälpte, bytte tillbaka till internet.tele2.se och då fingerade det... Vet dock inte om tethering funger ännu... Verkar som om den "extra" apn inställningen försvann under inställningar...

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-07-17 12:03

Tethering försvann... Ersattes med en extra knapp "aktivera internet delning" som leder till möjlighet att ringa tele2 för att öppna abbonemanget för internetdelning... Sitter nu i telefonkö hos tele2 för att få höra vad dom säger.../

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-17 12:25

Jag fick också surf.tele2.se, vilket inte fungerade. Dock är tethering kvar, men min är jailbreakad.

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-07-17 12:25

Kundservice person Nr 1 visste inget, skulle kolla satte mig på vänt sen bröts samtalet... Provar igen...

Samma för mig. Jag har företagsabb. den säger att jag inte har nåt data-abb och om jag försöker slå på Tethering så säger den att jag ska ringa Tele2 eller gå in på tele2.se/iphone.
Har alltid använt internet.tele2.se utan problem men det känns som att dom måste aktivera surf.tele2.se på ens abb för att det ska fungera.
Känns lite som att den där profilen skickades ut för tidigt va?

Efter kundservicemänniskan talat med sin tekniker så bad dom mig byta tillbaka till internet.tele2.se. Förklarade snällt att det fungerade bra men att internetdelningen fortfarande var ett problem. Då bad han mig kolla på "internet via gprs-guiden" på deras hemsida. Det löste såklart inte problemet eftersom det är en guide hur man använder sin telefon som "modem".
Orkade inte diskutera saken längre då han inte verkade förstå problemet och inte kunde komma med någon annan lösning.

Bästa lösningen är nog att inte installera Tele2's profil, lite för sent för mig dock eftersom den inte går att ta bort utan en total återställning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 23:01

Hmm, är det någon som får tethering fungera med tele2 utan att jailbreaka med de nya inställningarna? Borde ha anat oråd och "don't fix what's not broken" men trycks det ut nya operatörsinställningar så gissar man ju spontant de är verifierade...

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-07-19 07:21

Inte mycket man kan göra misstänker jag innan tele2 får ording på det..
Kan ju vara så att det finns en tanke bakom (från tekniker håll) som inte vidarebefodrats till Kundservice.. Känns ju ändå rätt genomtänkt (med tanke på den info popup man får som ber en kontakta tele2). Jag hoppas bara att dom inte har tänkt att skapa ytterligare ett tillägg till abbonemanget som kommer att kosta extra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-19 10:15

Jag gissar att dom skapade en operatörsbundle i samband med att dom blev Apple-partners. Och publicerade den utan att tänka på alla konsekvenser

När jag bytte tillbaka till internet.tele2.se funkar nätet igen. Har företags-abb.
Jag kan aktivera Internetdelning, men det verkar inte riktigt som det funkar, datorn reagerar inte på det.
Man blev av med vidarekopplingsrutan - bra. Att bli av med Internetdelning lagom till semestern - mindre bra...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-07-20 12:28

Folks, kan ni posta en screenshot så man får se hur loggan ser ut, jag har ändrat min och kan inte ta bort den eftersom jag inte kör jailbreak..

edit: jag lyckades hitta en bra guide så att man kan ändra filer i backuppen, delar med mig av den:
http://xsellize.com/topic/71624-change-your-carrier-name-without-jailbreak/

Senast redigerat 2010-07-20 13:37
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-07-20 13:38

förövrig hittade jag en jättebra sida, kan nog komma till användning för någon av er:
trejan.com - iTunes Update Table

  • Medlem
  • Leksand
  • 2010-07-20 14:51

Tele2

Jag har nu lagt in denna bundle på min jailbreakade iPhone 3Gs 3.1.3 05.12.01
nu står det tele2 där uppe hela tiden istället för att hoppa mellan s comviq och Telia men känns som om den fortfarande "roamar" mellan näten, vilket inte gör mig någonting förutom att samtalen bryts! Men har bara hänt hemma än så länge *peppar peppar* där jag även med min gamla telefon hade rätt dålig mottagning!
Och enligt comviq support så säger dem att iPhone har rätt dålig mottagning jämfört med andra mobiler! Så får hoppas att det är det som kivas. Jag surfar på "ringen" hemma när jag ej är på wi-fi men nere på noret när man bor i en stad i lilla Dalarna så har jag full mottagning plus 3G loggan där och surf känns mycket Snabbare!
Laddade även ner bredbandskollen och kollade med ringen och då hade jag 0.05 mbit och med 3G 0.95 mbit där, vad är normalt för 3G i fart osv?!
Tacksam för alla svar och synpunkter och kommentarer
Tack på förhand,
pistje

Jag är mest ute efter Internetdelning. Tycker det är så otroligt smidigt med iPhonen och kunna göra detta. Ingen på Tele2's kundtjänst verkar veta nånting om det här. Senast bad dom mig testa mobileinternet.tele2.se men eftersom internetdelning-knappen försvinner så fort man använder nåt annat än surf.tele2.se så funkar det inte...dessutom vet dom ingenting om att aktivera internetdelning på "mitt" konto.
Löser nån detta så lovar jag att donera mitt högra ben

Hmm, internetdelning funkar för mig även med "internet.tele2.se" men MMS funkar inte. Verkar gå att skicka, men inte ta emot.
IPCC-filen de gjort verkar ju funka sådär...

Bevaka tråden