Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 operatörs-bundle

Tråden skapades och har fått 228 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Melker Lindström:

Hmm, internetdelning funkar för mig även med "internet.tele2.se" men MMS funkar inte. Verkar gå att skicka, men inte ta emot.
IPCC-filen de gjort verkar ju funka sådär...

Satt först och väntade 45 min på att komma fram till support, när jag äntligen kommer fram så säger hon att hon inte kan svara och kopplar mig vidare direkt till supporten. Jag undrar fortfarande vad jag ringde till först. Fick rådet att ändra från »internet.tele2.se« till »mobileinternet.tele2.se«. Och sedan en massa inställningar som jag antar att de som använder Windows behöver göra.

Men inte återkom Internetdelning efter detta. MMS fungerar, åtminstone att skicka. Strålande arbete av Tele2 när de nu ska använda iPhone.

Efter att ha kopplat ihop telefonen med datorn så har menyn för internetdelning försvunnit för mig också...
MMS går att skicka, men inte ta emot... Tack Tele2...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 11:38
Ursprungligen av Melker Lindström:

Efter att ha kopplat ihop telefonen med datorn så har menyn för internetdelning försvunnit för mig också...
MMS går att skicka, men inte ta emot... Tack Tele2...

oki... så kanske vi ska avvakta lite?

Ursprungligen av Melker Lindström:

Efter att ha kopplat ihop telefonen med datorn så har menyn för internetdelning försvunnit för mig också...
MMS går att skicka, men inte ta emot... Tack Tele2...

Och nu går det inte längre att skicka MMS för mig. Det här blir bättre och bättre:mad:

Stefan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 20:01

Få tillbaka tethering utan jailbreak

Det går att få tillbaka internetdelning/tethering ganska enkelt om man råkat installera operatörsinställningar från Tele2 tex.

Har precis gjort detta på en iPhone 4 med Tele2-inställningar.

Klicka på länken nedan och fyll i APN: internet.tele2.se
Sen download. Starta sen om telefonen. Efter det skall tethering funka igen. (testat på 3GS & iPhone 4, iOS4).

.mobilconfig Generator by iPhone-notes.de

Happy surfing!
/Johan

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-07-26 22:46
Ursprungligen av Johan-A:

Det går att få tillbaka internetdelning/tethering ganska enkelt om man råkat installera operatörsinställningar från Tele2 tex.

Har precis gjort detta på en iPhone 4 med Tele2-inställningar.

Klicka på länken nedan och fyll i APN: internet.tele2.se
Sen download. Starta sen om telefonen. Efter det skall tethering funka igen. (testat på 3GS & iPhone 4, iOS4).

.mobilconfig Generator by iPhone-notes.de

Happy surfing!
/Johan

Tack!!! Det fungerade utmärkt!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 23:02
Ursprungligen av Johan-A:

Det går att få tillbaka internetdelning/tethering ganska enkelt om man råkat installera operatörsinställningar från Tele2 tex.

Har precis gjort detta på en iPhone 4 med Tele2-inställningar.

Klicka på länken nedan och fyll i APN: internet.tele2.se
Sen download. Starta sen om telefonen. Efter det skall tethering funka igen. (testat på 3GS & iPhone 4, iOS4).

.mobilconfig Generator by iPhone-notes.de

Happy surfing!
/Johan

två frågor:
1) när jag gör detta ska telefonen vara kopplad till datorn/iTunes?
2) får du MMS att fungera me´?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 01:50
Ursprungligen av lelkes:

två frågor:
1) när jag gör detta ska telefonen vara kopplad till datorn/iTunes?
2) får du MMS att fungera me´?

1: Nej, profilen laddas ner via Safari.
2: Har inte testat det men jag gissar att det inte har något med mms-inställningarna att göra och därav inte löser det problemet.

Tänkte att tethering var surt att bli av med för alla semesterfirare på resande fot, kanske därav mer prio än mms-mottagning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-02 01:15
Ursprungligen av Johan-A:

Det går att få tillbaka internetdelning/tethering ganska enkelt om man råkat installera operatörsinställningar från Tele2 tex.

Har precis gjort detta på en iPhone 4 med Tele2-inställningar.

Klicka på länken nedan och fyll i APN: internet.tele2.se
Sen download. Starta sen om telefonen. Efter det skall tethering funka igen. (testat på 3GS & iPhone 4, iOS4).

.mobilconfig Generator by iPhone-notes.de

Happy surfing!
/Johan

vad ska fylllas i i rutorna för username och password?

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-08-02 08:07
Ursprungligen av lelkes:

vad ska fylllas i i rutorna för username och password?

Skall vara blankt, alltså inte fyllas i alls...

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-07-25 18:36

Upptäckte en annan sak idag.. Vet inte om det hänger på operatörsinställningarna. Men jag skulle skicka sms till flera mottagare och då skickades det som ett mms!? Nånstans i bakhuvudet så känner jag igen detta som ett "inställningsproblem"....

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-08-04 10:12

Krångel!
Återställer jag nätverksinställningar funkar internet delning.. men inte att surfa med mobilen (safari mail mm.)
Ändrar jag till internet.tele2.se och startar om mobilen funkar mobilsurf men inte internetdelningen.. !?!?!?

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-08-04 13:36

Testade att återställa som ny telefon..
Nu verkar allting fungera (mobil surf och internet delning) och nu med surf.tele2.se

internetdelningen kommer och går, skitjobbigt. Det har gått bra med bluetooth, men usb säger att den inte är inkopplad. Fattar inte vad som är problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-04 21:46

Jag har en iPhone 4 och tele2 som operatör. Telefonen är olåst, köpt från Apple i England.

Jag vet mycket väl att tele2 bara har GPRS & 3G. Att Telia är enda operatören i Sverige med ett EDGE nät. Men idag visade jag ändå EDGE-uppkoppling?!

Tog en screenshot...

Ursprungligen av josie:

Jag har en iPhone 4 och tele2 som operatör. Telefonen är olåst, köpt från Apple i England.

Jag vet mycket väl att tele2 bara har GPRS & 3G. Att Telia är enda operatören i Sverige med ett EDGE nät. Men idag visade jag ändå EDGE-uppkoppling?!

Tog en screenshot...

Tele2 har Edge på några ställen

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-08 12:41
Ursprungligen av hokarangen:

Tele2 har Edge på några ställen

Nej...

Ursprungligen av zappee:

Nej...

Stäng av 3g i Kista/Akalla området så får du se:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-08 21:35
Ursprungligen av hokarangen:

Stäng av 3g i Kista/Akalla området så får du se:)

runt Tele2-huset i Kista menar du

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-10 07:11
Ursprungligen av hokarangen:

Stäng av 3g i Kista/Akalla området så får du se:)

Jaa exakt, det var i Kista som jag var när jag fick Edge-täckning!!

Och vad händer idag? En ny operatörsinställning från Tele2 dyker upp, och naiv som jag är så tror jag att det är en som fixar de kvarvarande problemen. Så jag installerade denna och så var alla mina närverksinställningar borta. Efter det att jag skrivit in alla de gamla inställningarna så får jag återigen inte igång internetdelning.

Till råga på eländet har jag fått tillbaka att telefonen är vidarekopplad när jag får ett samtal. Tillbaka till ruta 1 med Tele2.

Stefan

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-08-14 20:52
Ursprungligen av stefanprofiler:

Och vad händer idag? En ny operatörsinställning från Tele2 dyker upp, och naiv som jag är så tror jag att det är en som fixar de kvarvarande problemen. Så jag installerade denna och så var alla mina närverksinställningar borta. Efter det att jag skrivit in alla de gamla inställningarna så får jag återigen inte igång internetdelning.

Till råga på eländet har jag fått tillbaka att telefonen är vidarekopplad när jag får ett samtal. Tillbaka till ruta 1 med Tele2.

Stefan

Samma för mig, men nyss kom det en ny (i iTunes) och nu verkar det vara rätt igen.

Problemet löste sig för mig genom att koppla in i iTunes en gång till då fick jag en ny operatörsinställning och efter en omstart av telefonen var allt återställt igen

Senast redigerat 2010-08-16 12:19
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-14 12:02
Ursprungligen av zappee:

Nej...

Eller på Kungsholmen. Nära kungsholms torg har jag fått EDGE-täckning senaste veckorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-07 10:59

någon som har kommit på hur man ändrar carrier logon?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-07 12:27
Ursprungligen av xtrem:

någon som har kommit på hur man ändrar carrier logon?

How to change your Carrier logos on iOS 4 or iPhone 4

Lär ju ligga en motsvarande fil för svenska operatörer också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-07 16:55
Ursprungligen av zappee:

How to change your Carrier logos on iOS 4 or iPhone 4

Lär ju ligga en motsvarande fil för svenska operatörer också.

jag hittade bara för Telenor och Telia. så jag skapade Tele2_se och gjorde symlinks med 24007 och 24005 (S COMVIQ och SWEDEN 3G), men behöver carrier.plist och info.plist

OT:
Min flickvän kör min gamla 2G-lur och har precis bytt till Telia, finns det en sådan bundle att få tag i någonstans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-07 16:06
Ursprungligen av theplague:

OT:
Min flickvän kör min gamla 2G-lur och har precis bytt till Telia, finns det en sådan bundle att få tag i någonstans?

Du behöver inte en custom bundle när det är en officiell operatör, om du inte vill göra något fulhack. Bara att stoppa i Simkortet i telefonen och koppla till itunes så kommer den fråga om du vill hämta "operatörsinställningarna".

  • Medlem
  • Mark
  • 2010-08-16 07:18

Då är jag inte ensam iaf. Men jag har varken godkänt några nya insyällningar eller uppdaterat via iTunes. Men varenda lite "tele2-inställning" verkat vara puts väck...

Bevaka tråden