Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS problem diskussion

Tråden skapades och har fått 133 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Specias:
ang punkt 3:
Har du någon särskilt EQ i ställd? Vissa låter väldigt dåligt.

Ursprungligen av theplague:

Specias:
ang punkt 3:
Har du någon särskilt EQ i ställd? Vissa låter väldigt dåligt.

Hej och tack för att du svarade

Nope, har ingen EQ på, har provat att sätta på ett par för att se om det blir bättre och även ljudkontrollen.. Allt är avstängt. Volymgränsen är också avstängd.

Ett problem som liknar detta var jag med om mina 3 st Ipod Touch 1Gen så det verkar vara ett ganska så förekommande fel. Något som hänt med förstärkaren kanske?

Om jag nu gör en återställning (vilket jag säkert måste göra innan jag skickar in den även om det säkert inte hjälper), vad händer med alla mina program som jag köpt? Jag har gjort en säkerhetskopia på allt.. Säg nu att jag får en ny mobiltelefon, hur kommer Itunes att känna igen att det är jag, så att säga? Vill väldigt ogärna gå miste om alla mina program som kostat en del.

Mvh. Johnny.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 12:35
Ursprungligen av Specias:

Hej och tack för att du svarade

Nope, har ingen EQ på, har provat att sätta på ett par för att se om det blir bättre och även ljudkontrollen.. Allt är avstängt. Volymgränsen är också avstängd.

Ett problem som liknar detta var jag med om mina 3 st Ipod Touch 1Gen så det verkar vara ett ganska så förekommande fel. Något som hänt med förstärkaren kanske?

Om jag nu gör en återställning (vilket jag säkert måste göra innan jag skickar in den även om det säkert inte hjälper), vad händer med alla mina program som jag köpt? Jag har gjort en säkerhetskopia på allt.. Säg nu att jag får en ny mobiltelefon, hur kommer Itunes att känna igen att det är jag, så att säga? Vill väldigt ogärna gå miste om alla mina program som kostat en del.

Mvh. Johnny.

Du kan alltid ladda hem dina program gratis igen.

Återställer du mot backup så blir allt som innan.

Okey! Tack, känns skönt att veta

Ingen som varit med om ljudproblemet alltså?

Jepp... då var det problemdags.

Hämtade ut min vita 3Gs som har varit på lagning igår.(sprickor vid dock kontakten).
Har även märkt att mitt fodral färgar av sig så att telefonen blir rosa på det vita skalet, Inte så vackert.(Xquisit läder sleeve).

När jag nu sitter och tar bort den rosa färgen så märker jag återigen att det finns sprickor i skalet. Dock denna gång vid kameralinsen... VAD ÄR DETTA?? Finns det någon där ute som INTE har sprickor i sitt vita skal?? Försökte få dom att ersätta den med en svart när den var inne på lagning utan framgång... ska man våga på sig att prova igen??

Ursprungligen av mackan_b87:

Jepp... då var det problemdags.

Hämtade ut min vita 3Gs som har varit på lagning igår.(sprickor vid dock kontakten).
Har även märkt att mitt fodral färgar av sig så att telefonen blir rosa på det vita skalet, Inte så vackert.(Xquisit läder sleeve).

När jag nu sitter och tar bort den rosa färgen så märker jag återigen att det finns sprickor i skalet. Dock denna gång vid kameralinsen... VAD ÄR DETTA?? Finns det någon där ute som INTE har sprickor i sitt vita skal?? Försökte få dom att ersätta den med en svart när den var inne på lagning utan framgång... ska man våga på sig att prova igen??

Altså hur stora är de där sprickorna egentligen?
Polaren har en liten (knappt synlig om man inte kolla riktigt nära) mellan ramen och hörlurs-pluggen. Men han tycker inte det är värt att bli av med telefonen i två veckor för en sånn skitsak: "Sålänge den fungerar och det någorlunda bra ut är det ingen fara" typ... Är det den typen av sprickor eller är de förjävla stora?

De sprickor som det blev innan jag lämnade in den var mycket sprickor längst ned vid dock kontakten, skruvarna, och mikrofonen och högtalaren i botten. Det är väl inget direkt som påverkar funktionen än. Men det blev ju mer sprickor hela tiden. Så det kändes bäst att lämna in den.

Nu så har det uppkommit sprickor precis runt kameralinsen. Det är typ 5 småsprickor som är utmed infästningen av linsen. Inget som påverkar funktionen än så länge. Men man är ju lite orolig att de ska sprida sig som ett stenskott på en ruta ungefär.

Kan se om jag kan få till att ladda upp lite bilder på de nya sprickorna här.

Jag har en vit men har turligt nog inte fått några sprickor, men har ändå tillräckligt med problem tycker jag fick den ett par veckor efter release..

Det känns som de kosmetiska skador som uppstår på Iphone 3G och 3GS ligger på framförallt tre ställe:
Runt ingången för headsetet (mest mellan hålet och ramen runt framsidan)
Runt kameralinsen
Runt dock-connector

Egentligen inte konstigt att dessa fel kom med andra generationen då:
Headset-pluggen var försänkt på första generationen
Skalet numera är i plast, till skillnad från aluminium i första generationen

Vad jag förstår det handlade övergången om att få bättre signal (framför allt för 3G då dess mottagare är känsligare), och det kan jag köpa. Men plasten är mycket tunn på just de ställen som nämns (jag har själv sett skalet "lossat" från telefonen) och det känns som Apple får ta sig i kragen och förstärka detta på något sätt i kommande modeller.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-14 16:16

Har en vit utan sprickor... än.

... Jag sade förut att jag var utan sprickor.. Tog en närmare titt och då fann jag en hel del sprickor vid dock-connectorn där skruvarna sitter.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-12-19 04:42
Ursprungligen av Specias:

... Jag sade förut att jag var utan sprickor.. Tog en närmare titt och då fann jag en hel del sprickor vid dock-connectorn där skruvarna sitter.

Min första spricka har just dykt upp just där, vid ena skruven bredvid dock-kontakten. Efter fyra veckor... Så himla trist.

  • Medlem
  • Östhammar
  • 2009-10-30 03:15

Det skramlande ljudet kommer troligtvis från accellerometern.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-18 23:31

Trådad handsfree problem

Tjena !
Är det någon som fått problem med att den trådade handsfreen inte fungerar ?
Min funkade jättebra sen slutade svars knappen funka men ljudet är jättebra.
Testa tjejens 3g den funkade men inte min.

Tack på för hand

Bevaka tråden