Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Doepfer vs dotcom?

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-30 17:41

Skulle vilja ha lite från MOTM, COTN och annat här också... så man kan få lite känsla för hur vågformerna ser ut för de lite dyrare maskinerna.... Gjorde en lite koll på Korg MS10, och det vågformerna känns också lite som en bluff...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-08-30 18:20

skulle gärna se båda vco:erna från en ms20 om någon skulle kunna göra det.

så länge det låter bra så inte mig emot. däremot tycker jag att fyrkant
skall låta lite mer fyrkant än den som finns i A-110. kanske är för mycket begärt iofs.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-30 18:30

Nej. Men den låter ju som den gör. Kanske är AFG bra pjäs för dig. Det var ju ngn som hade en sådan på ingång. Vem var det ? Nu vill vi ha vågformsanalys!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-30 18:36
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-30 18:58

En sådan ska det bli. Utan att tveka. Frän! Nästa löning så

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-08-30 19:45

den lät ju inte fel måste jag säga. men priset är ju i stil med cjewman...
får se vad det blir helt enkelt. när det rör sig om vco så verkar ju allt
baseras på en specifik vågform och därefter omvandlas...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-08-30 20:58

Trevliga bilder men är det där verkligen oscilloskop bilder? Många av dina vågformer är nämligen
en aningens högpass filtrerade, syns bra på fyrkants vågorna, och en 3340 har inga såna dära
sluttande plan ut från chippet inte heller A110, den är DC kopplad direkt ut från komparatorn så
där ska du ha svagt sluttande kanter, inte plan och först vid höga frekvenser.

Nånstans sitter det en kapacitiv genomgång, har du kalibrerat proben?:)
Fortsätt gärna posta bilder det är alltid trevligt, man kan lura ut en del med hjälp av dem!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-30 23:31

En newbie fråga: tänkte slänga ihop en A-110 Doepfer DIY#1 låda. Kan man använda andra moduler än Doepfers? Tänkte kanske kompletera med tex Analogue solutions, Cwejmans eller plan B.
Är kontakterna i Doepfer casen till strömförsörjningen kompatibel eller måste man stoppa in adapters och sånt?

Bevaka tråden