Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket Apple-inköp ångrar du?

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja, ganska enkel fråga. Kan vara allt från tillbehör, mjukvara till datorer etc.

Det jag ångrar mest att jag köpte var en Apple TV. Ska lägga ut den på Blocket om några dagar, så fort jag hittar kvittot.

Har använt den två eller tre gånger sen jag köpte den, och det vara för att uppdatera mjukvaran. Om man inte bor i USA, så finns det ingen mening med denna produkt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-02-14 00:58

Jag frågade mig själv samma fråga och kunde inte komma på något. Min söta fru lutade sig just över mig och gav mig en puss, hon frågade mig " Vad läser du?". "Jo" svarade jag. "jag läste en fråga på nätet och de undrar om du har ångrat något inköp av någon Apple-pryl någon gång?". Utan att ens funderat fick jag svaret "Nej".

Inget. Det enda jag kan komma på som man kanske ångrar är just Apple TV, men den köpte jag aldrig. Är otroligt nöjd med alla mina inköp, även om de är rätt få.

Om jag var tvingad att köra en vanilla Apple TV så skulle jag ångra köpet bittert, men iom att det går att köra XBMC på den så är det en av mina favoritprylar här hemma. Innan XBMC släpptes till Apple TV så användes den knappt och jag skulle nästan kunna sträcka mig till att säga att jag under en period ångrade att jag köpte den.

Now you'll have to pry it out of my cold dead hands...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-14 01:12

Min första mac, en iBook G3, köpte jag precis innan iBook G4 lanserades - som var både billigare och betydligt snabbare. Samtidigt som G4:an kom vill jag minnas att Panther lanserades, vilket inte gjorde min timing bättre. Det var egentligen inget fel på G3:n som sådan, men läxan är att jag nu köper alla mina macar direkt efter lansering.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-14 12:40
Ursprungligen av jahve:

Min första mac, en iBook G3, köpte jag precis innan iBook G4 lanserades - som var både billigare och betydligt snabbare. Samtidigt som G4:an kom vill jag minnas att Panther lanserades, vilket inte gjorde min timing bättre. Det var egentligen inget fel på G3:n som sådan, men läxan är att jag nu köper alla mina macar direkt efter lansering.

Då löper man iofs större risk att få måndagsexemplar - om man köper DIREKT efter lansering.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-02-14 04:03

Jag får nog också säga AppleTV. Jag köpte den lite i blindo och hoppades på att den skulle gå att hacka o använda till nåt användbart, men den funkade inte aldrig så som jag ville. Hade sålt den om det inte visat sig att Airport Extreme saknade Airtunes (vilket jag inte insett innan jag köpte den, utgick bara från det eftersom det fanns på Express), så nu funkar den som Airtunesförmedlare till min stereo.

Men om apple nån dag får för sig att lansera lite innehåll på den så kanske jag inte ångrar mig längre

Senast redigerat 2010-02-14 10:51

Kommer bara på att det var lite jobbigt att köpa absolut sista generationens PB G4 (iof en riktigt bra och stabil dator), precis innan Macbook Pro och steget till Intel blev klart.

Jag köpte ett kilo McIntosh en gång, men de var inte goda:)

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-02-14 10:13

En Airport Extreme som inte lyckas leverera nån hastighet alls... Min gamla Linksys 54G som den var tänkt att ersätta fungerar sjukt mycket bättre. Jag får väl fortsätta att dra med den - den fungerar ju föralldel riktigt bra, men den ser ju ut som ett modem från 80-talet...

Ursprungligen av tomcat:

En Airport Extreme som inte lyckas leverera nån hastighet alls... Min gamla Linksys 54G som den var tänkt att ersätta fungerar sjukt mycket bättre. Jag får väl fortsätta att dra med den - den fungerar ju föralldel riktigt bra, men den ser ju ut som ett modem från 80-talet...

Jaså. Min Extreme funkar utmärkt faktiskt, men däremot märker jag att den tappar mycket av hastigheten om den är i en garderob med rätt tjocka väggar.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2010-02-14 18:57
Ursprungligen av Patrik D:

Jaså. Min Extreme funkar utmärkt faktiskt, men däremot märker jag att den tappar mycket av hastigheten om den är i en garderob med rätt tjocka väggar.

Ja, jag hade ju hoppats att den skulle leverera, trots en del betong i väggarna, men det gjorde den inte (trots att det är just detta den är känd för att kunna...).
Linksysen klarar det däremot fullständigt felfritt.

Min iPod shuffle. Vilken skit! Det enda användningsområdet är om man är ute och springer eller är på gymmet eller utför nåt monotont, trist jobb och har en (1) spellista.
Just att inte kunna se vilka spellistor du har på den, eller vilken som är nästa låt eller kunna välja låt eller...
Nej, den är inte för mig så jag tycker inte om den.

Ursprungligen av gabbeman:

Min iPod shuffle. Vilken skit! Det enda användningsområdet är om man är ute och springer eller är på gymmet eller utför nåt monotont, trist jobb och har en (1) spellista.
Just att inte kunna se vilka spellistor du har på den, eller vilken som är nästa låt eller kunna välja låt eller...
Nej, den är inte för mig så jag tycker inte om den.

Jag har haft flera, jobbade då i tung industri; perfekt sätta i kragen och köra med SonyEricssons lurar de skickar med sina musik-telefoner.
Ingen risk man slår sönder den, inget som stör, fastnar, sticker ut och knäcks. Bara ett par skivor musik och en hel hög med podcaster i örat.

Förmodligen Apples mest underskattade produkt.

Aldrig ångrat att jag köpt ngn Appleprodukt.
Däremot en del annat; Wii-spelet t ex, såldes nyligen.

Sedan finns det ju andra vägen, saker man ångrar att man sålt, men det är ett annat kapitel.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-14 10:54
Ursprungligen av Goflorp:

Förmodligen Apples mest underskattade produkt.

Word. Shufflen är grym, en minimalistisk produkt som fyller ett syfte: spela musik med en knapptryckning. Dessutom kan man göra fynd i sin musiksamling om man har på "autofill"

Ursprungligen av gabbeman:

Min iPod shuffle.
Just att inte kunna se vilka spellistor du har på den, eller vilken som är nästa låt eller kunna välja låt eller...

Borde du inte vetat det innan du köpte den?

PowerBook Duo 230. Fantastisk liten och bärbar för sin tid. Men jag har faktiskt knappt använt den. Min stationära PM var så mycket vassare och med internetålderns raska intåg blev den än mindre användbar. Men den fungerar fortfarande!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-14 11:35

Jag ångrar bara köp av apple produkter jag inte gjort

Ursprungligen av Lm:

Jag ångrar bara köp av apple produkter jag inte gjort

Borde finnas en FB grupp för alla dessa! jag hade joinat

Min 2x2 Ghz G5 hade jag inte så länge- Hörselskydd ingick inte vid köpet så..

MIn i7:a är suverän!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-19 09:36

Lm skrev:
Jag ångrar bara köp av apple produkter jag inte gjort

[QUOTE="cubeuser_vol2;1872649"]Borde finnas en FB grupp för alla dessa! jag hade joinat

Joina in mig med, jag har en massa fantasi produkter i huvudet som jag vill se realiseras

Samtidigt finns det Apple blundrar när det gäller G5 processorns produkter, men mycket var värmerelaterat men ändå heta ämnen om man säger så O:-)

har fått/hittat alla mina Apple produkter helt klart nöjd

Det skulle vara mighty musen då. Men den fick jag mer för när jag sålde den än vad jag betalade

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-14 12:35

Jag ångrar förstås att jag inte väntade tre veckor i höstas på den nya iMac'en. Instegsmoddellen tog ett skutt från 2.66 - 3.0, dubbelt så mycket minne, större hårddisk, SSD-läsare och 15% LÄGRE pris. Jag lurade mig lite på att man tidigare gjort så blygsamma förbättringar, så jag trodde inte det var hela världen att inte vänta på uppgraderingen.

(Jag tröstar mig med att jag gjorde ett bilköp i precis rätt tid i våras. Precis den bil jag var ute efter och innan beg-priset steg med 15%. Allt jämnar ut sig)

Ursprungligen av planB:

Instegsmoddellen tog ett skutt från 2.66 - 3.0, dubbelt så mycket minne, större hårddisk, SSD-läsare och 15% LÄGRE pris.

Glöm inte att skärmen på den nya 21-tummaren är bättre än den gamla 20-tummaren.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Glöm inte att skärmen på den nya 21-tummaren är bättre än den gamla 20-tummaren.

Lite OT men måste fråga, "bättre" pga upplösningen eller något annat ?

LCR

Köpte en bläckpenna på The Company Store som slutade fungera ganska snart efter jag kommit hem. Det är det enda Apple-inköpet jag kan komma på som inte motsvarade mina förväntningar.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-02-14 19:18

Den tubformade webkameran, iSight. Genuint skräp.

Ursprungligen av Mija:

Den tubformade webkameran, iSight. Genuint skräp.

Skicka din till mig, letar med ljus och lykta...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-02-14 19:44
Ursprungligen av Goflorp:

Skicka din till mig, letar med ljus och lykta...

Det kan jag väl göra. Ska leta upp den i morrn.

Ursprungligen av Mija:

Det kan jag väl göra. Ska leta upp den i morrn.

PM till mig, givetvis skall du ha bättre än "Tack skall du ha" för den.

Bevaka tråden