Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det är skillnad på design och design

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det finns ett trixigt sätt...men så gjorde denna snubbe ett program som fixar biffen med ett klick :-). LionTweaks. Man får hoppas han släpper MountainLionTwaeks snabbt som blixten om vidrigheterna är kvar i det OSX'et.

Fredrik Wiker Developer - Home of Lion Tweaks

Ursprungligen av klarabara:

Hurdå? Du tar bort hela programmet eller stilen!?
Jag vill ha det som i SnowLeopard..

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-04-22 16:28

Mango Outlook vs iOS Mail:

Mango Notes vs iOS Notes:

Och så vidare...

Inte varje dag man kan tycka att Microsofts produkter ser mer clean ut i GUIet än Apples...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-04-22 17:20

Frågan är ju snarare om våra föräldrar kommer förstå när de är i mailprogrammet och när de är i anteckningsprogrammet med Microsofts stilrena gränsnitt. Fördelen med Apples anteckningar är ju att varenda kotte förstår att det är ett anteckningsprogram. Och det väger ibland tyngre än att det är stilrent.

Nu låter jag som en apple-ursäktare, men jag tror uppriktigt att de tänkt i de banorna.

edit: Jag skulle själv ha svårt att veta om jag tittade på ett öppnat mail eller om jag bytt app efter att först ha sett en screen shot på Mango Outlook och sen ser Mango Notes.

Ursprungligen av bollman:

Inte varje dag man kan tycka att Microsofts produkter ser mer clean ut i GUIet än Apples...

Ursprungligen av bollman:

Inte varje dag man kan tycka att Microsofts produkter ser mer clean ut i GUIet än Apples...

Som ibish säger är det en röra var man är nånstans, trycker man på back-knappen kan man hamna precis var som helst.
På klassiskt Windowsmanér finns det flera olika sätt hamna på samma slutresultat med.
Det är ett evigt swichande med tummen, antingen upp-ner eller åt sidorna. Ibland gör någon av
svepen det man tror, men oftast gör jag fel...

Tycker jag har rätt öppna käften när jag faktist äger en Win7-lur.
http://www.99.se/ovrigt/294599-hur-tanker-microsoft-har-kontakter-mac-wp7.html

Well jag kan tycka att Microsoft har ryckt upp sig på senare tid när det gäller gränssnittet i Windows 7 & 8, Office och Windows Phone, men dock inte till den grad att jag är beredd att överge Os X än. Dock så kan Apple själva se till att övergången blir lätt om Apple inte gör BRA hårdvaran (MacBook Pro & MacPro) lika bra som sin mjukvara. OS X, Aperture 3, iLife 11 och iWork 09 är den stora anledning till varför jag är en glad Apple fanboy

Senast redigerat 2012-04-22 20:27

Som jag har förstått det riktar sig windows phone mer till de som vill läsa sig till information, det är mer text och mindre ikoner om man säger så. Jag fick en demonstration av win8 på webbdagarna och jag vart inte imponerad. Det är nog som vanligt en smaksak, de som är vana vid windows där saker inte känns igen visuellt på samma vis som på apple kör nog lyckligt med windows phone. En tjej på mitt jobb tycker den är jättebra och intuitiv.

Jag hade som sagt satsat på en N9 om de hade fått chansen, där ser man interaktionsdesign i framkant och som inte försöker överleva på gamla meriter, vilket jag tycker både apple och windows gör.

För övrigt har jag aldrig haft svårt att särskilja program jag har haft öppet, oavsett om det är anteckningar eller adressboken. Det har känts cleant och "dator" och det kanske är dit världen är på väg, utan apple. Iaf om man ser på windows och googles look, sjukt likt. Platt och enkelt (för platt enligt mig).

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-04-22 22:03

Swishande med tummen? Vad gör du då? Växla program är väl stenenkelt? Håll nere tillbaka så kommer alla fönster upp, det är väl enklare än iOS där man måste känna igen ikon/namn, inte vad man gör. MS har lyckats med Exposé på telefoner där Apple inte gjort.
Nåja, det är OT.
Jag tycker iOS mer och mer ser ut som en leksak och en massa fånig grafik-gojja där MS är mer "down to business" och extra rent så man kan koncentrera sig på vad det är man skall göra, såsom det alltid varit på Apples grejjer förr. Nåja.

Bevaka tråden