Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-05-12 19:32
Ursprungligen av juanito:

Där ser man sänka hastigheten gör oss inte av med olyckor.

Jag får ta på mig ansvaret helt själv, finns inget utom klantighet att skylla på. Får se hur vänster knä och armbåge känns i morgon, det var dessa som tog emot smällen.

Its not the fart that kills, its the smell.

Ursprungligen av cubeis:

Sant latheten är förödande jag är sur och trött på alla som gnäller utan att göra nått åt saken. Man har f. a. n ett personligt ansvar att sköta om sin kropp oavsett ålder går inte att gnälla och skylla på nått i efterhand.

Man sköter om bilen och byter filter och oljor man får också sköta om sin kropp och sitt immunförsvar likaså. Man kan bygga upp det med rätt kost och träning. Man kan rensa ur slaggprodukter genom att fasta ibland om det funkar för den personen ifråga och rensa njurarna och andra organ med olivolja och citronkurer , äta mycket citrusfrukter. Träning 6 dar i veckan och rätt kost funkar för mig.

Sen är en annan sak att man genetiskt kan få olika sjukdomar eller ha otur det säger jag inget om. Men man ska väl försöka minimera och inte maximera chansen att bli sjuk. Folk stirrar sig blind på att ligga under olika max nivå värden på olika hälsa aspekter. Ger väl ingen garanti att hålla sig frisk genom att hålla sig inom vissa riskvärden.

Ut och cykla, löpträna, träna musklerna och ät rätt kost då stärker man immunförsvarset, förebygger sjukdomar, jag vet att det funkar är aldrig sjuk, inga allergier under mina år so far fastän folk har astma och annat skit i min släkt. Mycket beror på att lathet att ta hand om sig själv och sin kropp samt välbefinnande. Tack för ordet.

Några hundra tusen års evolution har fixat så du inte "sparar några slaggprodukter" i kroppen - det där är bara båg.
Njurarna behöver heller inte rensas.

Rör på dig på lagom sätt, sköt om maten. Undvik skitmat.
Tappat 27kg.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-05-26 17:04
Ursprungligen av Goflorp:

Några hundra tusen års evolution har fixat så du inte "sparar några slaggprodukter" i kroppen - det där är bara båg.
Njurarna behöver heller inte rensas.

Rör på dig på lagom sätt, sköt om maten. Undvik skitmat.
Tappat 27kg.

Några hundra tusen års evolution, räkna på det istället för att dra sagor, tack. I övrigt håller jag med

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-26 19:11
Ursprungligen av Goflorp:

Några hundra tusen års evolution har fixat så du inte "sparar några slaggprodukter" i kroppen - det där är bara båg.
Njurarna behöver heller inte rensas.

Rör på dig på lagom sätt, sköt om maten. Undvik skitmat.
Tappat 27kg.

Gott att höra att du tappat kilon bra jobbat. Var och en hittar sin grej som funkar alla är vi olika, men röra på sig i någon form där är vi överens

Visst kosten är A och O helt sant

Bra kost, sömn och träning som man tycker är rolig brukar vara receptet.

Lite småsur på mig själv som köpte pre order på Watchdogs till PS3. Inte så mycket för att grafiken självklart inte är den bästa, påminner om en korsning mellan Max Payne och GTA V, utan snarare om att kontrollerna fullkomligt suger.

För att vara ett spel som kommer från samma företag som gjorde Driver SF så är det förvånande att de inte tagit med "dashcam" körning, dvs att man ser från förarens plats, o motorljuden är ganska dåliga också utom möjligen på MC. För MC är faktiskt roligast att köra. Hackandet är kul o det främsta skälet till att jag hrm blev sittande till 1.40 i natt trots ömmande rygg.

Jag ska sikta in mig på att göra huvuduppdragen o sedan får vi se men att köpa Season pass redan nu var dumt e-som detta inte släpps förrän i augusti vad jag sett

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-05-29 08:35

Blev väckt i natt vid 11:30 av puckot i byn som åkte fram och tillbaka över huset med sitt lätta flygplan!

Ursprungligen av MatsOlov:

Blev väckt i natt vid 11:30 av puckot i byn som åkte fram och tillbaka över huset med sitt lätta flygplan!

Jag känner en kille i Kazakhstan som säkert kan få tag i en ground-to-air missil.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-05-29 09:01

Funderar på en Parrot eller liknande så kan man åka upp och filma/störa skiten när han kommer åkandes.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-05-29 16:04
Ursprungligen av MatsOlov:

Funderar på en Parrot eller liknande så kan man åka upp och filma/störa skiten när han kommer åkandes.

Riktigt nice men för dyr för vad den kan. 12 minuters flygning och bara 50m räckvidd. Lite för snålt för min smak. Det skall nog till annat än WiFi för att få upp räckvidden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-29 17:01
Ursprungligen av onnyt:

Riktigt nice men för dyr för vad den kan. 12 minuters flygning och bara 50m räckvidd. Lite för snålt för min smak. Det skall nog till annat än WiFi för att få upp räckvidden.

Men då får du gå upp lite i pris... En vän till mig har en Microdrone MD4-200 i sitt företag. Vet inte vad han gav, men enligt hemsidan börjar det från € 20 000

  • Medlem
  • International user
  • 2014-05-30 01:38
Ursprungligen av IngoX:

Men då får du gå upp lite i pris... En vän till mig har en Microdrone MD4-200 i sitt företag. Vet inte vad han gav, men enligt hemsidan börjar det från € 20 000

Äh så dyrt behöver det inte bli om man bara vill filma lite och få lite räckvidd, om ni vill följa en svensk kille som håller på med detta kolla in RCExplorer.se

Fick ont som f-n i min vänsterarm efter att ha först trampat snett o sedan förgäves tagit emot framåtfallet med en hand på en våt parkbänk. Jag gleeed tills det slutligen tog stopp när jag satte ner höger knä i backen, samtidigt som det knäppte till i överarmen vilket kändes som en "änkestöt" i kubik

Tanken var att jag skulle cykla ett motionslopp imorgon men efter att ha kännt enorm smärta bara från att försöka dra på mig cykelbyxorna, har jag bestämt mig för att det nog är bäst att glömma det. Kan ta den rundan en annan dag i motionssyfte som träning inför ett lopp jag ska köra i august

Förbaskade japaner! Jag samlar på (och använder) kläder från perioden ~1870-1930. Nu i morse så slutade en auktion som jag har följt, en tidig 20-talskostym som var i vad som såg ut att vara hyfsat skick.

Tyvärr så råder just nu en besatthet av allt som har med 20-talet att göra i Japan, antagligen till följd av tv-serien Boardwalk Empire. Japanerna köper på sig allt som de kan komma åt, och det är så otroligt enerverande att se sitt rimliga bud nästan dubbleras i den sista sekunden.

Att jag dessutom bara har sovit i knappt tre timmar i natt gör ju inte direkt heller saken bättre.

Ursprungligen av Papperskatt:

Förbaskade japaner! Jag samlar på (och använder) kläder från perioden ~1870-1930. Nu i morse så slutade en auktion som jag har följt, en tidig 20-talskostym som var i vad som såg ut att vara hyfsat skick.

Tyvärr så råder just nu en besatthet av allt som har med 20-talet att göra i Japan, antagligen till följd av tv-serien Boardwalk Empire. Japanerna köper på sig allt som de kan komma åt, och det är så otroligt enerverande att se sitt rimliga bud nästan dubbleras i den sista sekunden.

Intressant hobby.

Den där "japaneffekten" märks i många samlarkretsar. När jag var mer aktiv på klockor så drev japanska samlare upp priserna på en hel del objekt och då brukade det vara så att det som försvann in till Japan kom aldrig ut därifrån

Ursprungligen av BlackSmp:

Intressant hobby.

Den där "japaneffekten" märks i många samlarkretsar. När jag var mer aktiv på klockor så drev japanska samlare upp priserna på en hel del objekt och då brukade det vara så att det som försvann in till Japan kom aldrig ut därifrån

Tack.

Ja, jag har förstått att det är ett stort "problem". Jag vet inte hur det är i andra kretsar, men när det kommer till kläder så är det extra frustrerande eftersom deras kultur i det närmaste tycks ha föraktat vintage och second hand (förutom kimonos som ofta går i arv). Det finns därför i princip inga gamla japanska kläder på marknaden och de tvingas således ut på den västerländska marknaden.

Jag insåg inte hur mycket jag ville ha just den här kostymen förrän auktionen var slut och jag hade förlorat. Ser man det från den ljusa sidan så har jag nu lite mer pengar som jag kan lägga på några andra objekt som säljs den här veckan. Men jag har iallafall skrivit ett mail till säljaren där jag har bett om att få mailadressen till köparen. Kanske, om jag har tur, så får jag köpa den av honom. Sannolikheten är väldigt låg, men man vet aldrig.

Japan har också en väldigt stor marknad för högkvalitativa reproduktioner. Tyvärr så är de lite för dyra för min smak, vilket egentligen kvittar eftersom de är väldigt svåra att få tag på utanför Japan.

Gamla original är förstås alltid roligast, men eftersom det är så pass svårt att få tag på original i bra skick så har jag bestämt mig för att jag ska börja sy mina egna. I första hand till mig själv, men när jag har blivit bättre så tänker jag även kan börja tillverka åt andra och ha det lite som en sidoinkomst. Vem vet, jag kanske lyckas ta mig in på den japanska marknaden till slut.

En sommarförkylning har gjort en ovälkommet besök. Det är meningen att jag ska åka till Stockholm på lördag för att gå på Mosquito på Södra Teatern men just nu känns det som det finns risk att jag får avboka den saken.

Igår kväll hade jag ont i halsen o sov dåligt, klev ur sängen runt halv sex, brukar bli 7.20 annars. Jag håller mig inomhus vilket är varmt då solen ligger på. Just nu känns det tjockt i halsen o tungt i kroppen.

Allting går käpprätt åt helvete för mig just nu! GRRR

Ursprungligen av Mymac4ever:

En sommarförkylning har gjort en ovälkommet besök. Det är meningen att jag ska åka till Stockholm på lördag för att gå på Mosquito på Södra Teatern men just nu känns det som det finns risk att jag får avboka den saken.

Igår kväll hade jag ont i halsen o sov dåligt, klev ur sängen runt halv sex, brukar bli 7.20 annars. Jag håller mig inomhus vilket är varmt då solen ligger på. Just nu känns det tjockt i halsen o tungt i kroppen.

Allting går käpprätt åt helvete för mig just nu! GRRR

Länge kvar tills lördag! Jag kör alltid med några droppar Echinagard i ett glas vatten, morgon och kväll, då brukar det gå över på ett par dagar.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Länge kvar tills lördag! Jag kör alltid med några droppar Echinagard i ett glas vatten, morgon och kväll, då brukar det gå över på ett par dagar.

Kan ju hoppas, hade glömt att jag hade den men flaskan jag har är nog gammal. Om bara halsontet kunde försvinna tillsammans m värken i kroppen så är det ok

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-11 16:41
Ursprungligen av Vassius:

Väntar på ett paket från USA som ska levereras med USPS/Posten. Enligt paketspårningen försökte de leverera hem(?) till mig igår, men misslyckades och lämnade en avi istället. Jag var hemma hela dagen igår, men varken bud eller avi dök upp.

Nu har jag suttit i Postens telefonkö i över en timme för att få veta var mitt paket befinner sig. Första kvarten kom de regelbundna "Alla operatörer är upptagna just nu, var god vänta"-uppmuntringarna, men sedan dess är det bara de vanliga uppringningstonerna. Blah.

På tal om ämnet..
Jag förstår inte ens hur vanliga människor ska kunna ta emot paket från UPS, TNT och liknande.
Man adresserar det hem, och dom säger "vi kommer någon gång under torsdagen mellan 09-17:00".
Okej, när alla är på jobbet.
Inte heller när på dagen kan dom säga, utan man måste sitta hemma och glo hela dagen.

Ska man behöva ta ledigt för att ta emot ett jävla paket?!

Ännu värre är det att man, gud förbjude, ringer och vill ändra adressen till arbetsplatsen (alla kan inte ens ta emot paket på sin arbetsplats, så detta funkar inte för alla). Då ska det ta ett par dagar extra innan dom kör ut det...

2014.

Ursprungligen av kladda:

På tal om ämnet..
Jag förstår inte ens hur vanliga människor ska kunna ta emot paket från UPS, TNT och liknande.
Man adresserar det hem, och dom säger "vi kommer någon gång under torsdagen mellan 09-17:00".
Okej, när alla är på jobbet.
Inte heller när på dagen kan dom säga, utan man måste sitta hemma och glo hela dagen.

Ska man behöva ta ledigt för att ta emot ett jävla paket?!

Ännu värre är det att man, gud förbjude, ringer och vill ändra adressen till arbetsplatsen (alla kan inte ens ta emot paket på sin arbetsplats, så detta funkar inte för alla). Då ska det ta ett par dagar extra innan dom kör ut det...

2014.

Jag beställde kaffe på nätet och råkade skriva postnumret till jobbet i stället för hemadressens. Det dröjde några veckor sen kom vår vaktmästare med paketet i handen och levererade till mitt kontor

Sur och sur - jag är uttråkad...

Jag stör mig på min skavank som jag undrar hur den kan ha kommit till. Det är inte en repa så undrar vad det kan vara.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-15 20:16

Jag är bara lite "har vi hört den förut" sur idag. Tröttsamt när samma saker dyker upp i trådarna om och om igen. Hoppas det är okey att få vara lite "hört den förut sur " utan att något klantarsle ska klampa in och citera och kommentera mitt sura inlägg då blir jag really pissed off.

  • Medlem
  • 2014-06-18 21:53

Den eller de jävlarna som har förstört Safari/OS X fullständigt i senaste uppdateringen av OS X som gör att det tar ett halvt sekel att ladda en sidjävel borde inte bara få sparken. De ska fan ha tjära och fjädrar också! Det är helt sinnessjukt att det ska ta över 15 sekunder att ladda en sidjävel när man sitter på en hyfsat snabb lina med runt 800Mb/s!
Att byta DNS eller webläsare (Firefox) hjälper ju inte heller!

Ursprungligen av Dalle:

Den eller de jävlarna som har förstört Safari/OS X fullständigt i senaste uppdateringen av OS X som gör att det tar ett halvt sekel att ladda en sidjävel borde inte bara få sparken. De ska fan ha tjära och fjädrar också! Det är helt sinnessjukt att det ska ta över 15 sekunder att ladda en sidjävel när man sitter på en hyfsat snabb lina med runt 800Mb/s!
Att byta DNS eller webläsare (Firefox) hjälper ju inte heller!

Apple, it just works.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-18 22:20

Det är ju väldigt mycket som är inblandad på vägen från din dator (via DNS) till webservern och tillbaka till dej.
Är det så med alla sidor? Vilken sida tar 15 s? Likadant om du tar med datorn till ett annat nätverk? Loggat in som en annan användare?

  • Medlem
  • 2014-06-18 22:35

@kenjon
Mer eller mindre alla sidor. Men bara på datorerna (Mini och MBA, oavsett kabel eller wifi) på alla i-enheter flyter det på fint. Vilket borde betyda att problemet ligger i OS X och inte i nätverket. Eller tänker jag fel?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-18 23:17

Nej det tror jag inte, men eftersom vi inte vet orsaken är fler tester kanske av värde.
Logga in med annan användare?

Bevaka tråden