Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-05-10 10:48

Tyvärr blir det två grupperingar av cyklister
- de som har körkort (och riskerar att bli av med det om de cyklar illa/regelvidrigt)
- de som inte har körkort (och därmed ofta begränsade trafikkunskaper; högerregel/väjningsplikt etc.)

Finns givetvis inga garantier att en cyklist med körkort alltid sköter sig, eller att alla cyklister utan körkort är idioter, men med körkort har man nåt att riskera, utan körkort kan det på sin höjd bli böter.

Jag blir så inihelvete förbannad på idioter som budar på Tradera och sen drar sig ur när de vinner auktionen. Skulle sälja min gamla (ok, 2 månader gamla) Nokia E7 och auktionen avslutades idag. Här är vår lilla ordväxling:

Köparen:
hej jag vill inte ha mobilen jag tycker de för dyr att köpa för 3500 kr

så förlåttt

Jag:
Varför har du då budat? Jag anmäler dig nu till Tradera!

Köparen:
okey det lungt

asså det va broshan som vill ha den sen han ongra sig det e inte mitt fel

Jag:
Det är ditt ansvar. Det är ditt användarnamn. Om "broshan" vill ha den kan han buda.
Jävla pisshuvud!

Köparen:
var bor du jag vill träffa dig ??????

Jag:
Dra åt helvete!

Köparen:
de kört för dig jag har ditt nummer och ditt adresss om jag tar dig kommer knulla dig som vänta så får vi se

Jag:
Jag har väl din adress också. Du är välkommen.

Köparen:
jag vet din fitta vänta du se vem jag ärr bara din jävla fittaaa

Jag vet inte. Jag tycker inte det är att dra det för långt att kalla ett pisshuvud för ett pisshuvud. Vad tycker ni?

Ursprungligen av pmarriott:

...Jag tycker inte det är att dra det för långt att kalla ett pisshuvud för ett pisshuvud...

Anmäl honom till Tradera, kör igång en ny auktion, och glöm detta.

Det var trots allt du som först tappade behärskningen och tog till lite hårda ord.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Anmäl honom till Tradera, kör igång en ny auktion, och glöm detta.

Det var trots allt du som först tappade behärskningen och tog till lite hårda ord.

Du har givetvis rätt, men jag har svårt att se med blida ögon på folk som inte har vett av normalgraden i sådana här ting. Helt vanligt hyfs säger att man fullföljer affären även om man tagit sig vatten över huvudet och så får man helt enkelt kränga varan vidare om man inte vill ha den. Hade han befunnit sig på en fysisk auktion hade han legat riktigt pyrt till.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-10 12:02

lol - jag har sålt spelservrar till kids och jävlar vad man fick lära sig nya "ord". Om jag söker i den mailboxen efter "polis" så får jag fler träffar än på mitt eget namn..

Jag vet bara inte, det där med att han skulle komma och "knulla" mig. Ska jag ta det som ett hot eller ska jag bara rodna lite och tacka men förklara att jag inte är lagd på det hållet?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-10 13:07
Ursprungligen av pmarriott:

Jag vet bara inte, det där med att han skulle komma och "knulla" mig. Ska jag ta det som ett hot eller ska jag bara rodna lite och tacka men förklara att jag inte är lagd på det hållet?

Alternativt säga att det kommer definitivt kosta mer än 3500?

Ursprungligen av Drakfot:

Alternativt säga att det kommer definitivt kosta mer än 3500?

Jag hade lite funderingar på att skända hans morsas heder. Han verkar vara en typ som skulle ta illa upp av sånt, men min värdighet kräver att jag jag taggar ner lite. Synd att han bor så långt borta, annars hade jag och min högra skosula kunnat hälsa på honom. Jag menar, så hade han kunnat få ett erbjudande han inte kan tacka nej till med innebörden att vi fullföljer affären.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag hade lite funderingar på att skända hans morsas heder. Han verkar vara en typ som skulle ta illa upp av sånt, men min värdighet kräver att jag jag taggar ner lite. Synd att han bor så långt borta, annars hade jag och min högra skosula kunnat hälsa på honom. Jag menar, så hade han kunnat få ett erbjudande han inte kan tacka nej till med innebörden att vi fullföljer affären.

Äh, sätt dit honom för Tradera. Hoppas han lär sig ngt.

Funkar inte det? 45 ton makadam på uppfarten

Ursprungligen av Goflorp:

Äh, sätt dit honom för Tradera. Hoppas han lär sig ngt.

Funkar inte det? 45 ton makadam på uppfarten

Han lär väl bli utkastad från Tradera men jag tror inte han gråter blod för det. Dessutom verkar han bo i lägenhet, så makadam är inte riktigt rätt. Jag kan ju ta reda på vem de har som störningsjour och ringa och utge mig för att vara granne och klaga på hejdlöst nattligt festande.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-10 12:28

Ok, hur jävla svårt kan det vara att skriva rutiner för nerladdning, detta händer titt som tätt och varje gång det händer blir jag fullständigt rasande på idioter till programmerare.

  • Oregistrerad
  • 2011-05-10 15:58

På tal om idioter - för två-tre veckor sedan fick en idiot stopp på bilen. Stannade mitt i körbanan på en liten "genväg" i stockholm som alla tar som ska från väster (bromma) till norr (Kista). När jag frågade faanskapet vad som hänt så visste han inte "öö den började väl typ ryka, kanske".

Bilen var en fiat på som väger ungefär lika mycket som två cornflakespaket och man behöver väl två tummar för att flytta den. Bilen stannade precis i en vägkorsning och att flytta in den lite fin till kanten för att inte stoppa upp körfältet var inte i den där idiotens hjärnceller. Rusningstrafik och bara ett körfält alltså. Synd att jag inte hade baseballträt med mig för då hade jag gått ut och spöat upp honom.

Har just gjort ett anbud åt Göteborgs Universitet. Hata lagen om offentlig upphandling! Åtminstone krävde de inte denna gång att man lämnar in intyg från kronofogden och skatteverket att man inte var skyldig skatter etc. Det räckte med att man försäkrade att man är en hedersknyffel. Men en offert som tar 10-15 minuter att göra till en ordinär industrikund har jag ägnat hela eftermiddagen åt i något webbgränssnitt från helvetet. Iofs var slutsumman sjusiffrig så det blir eventuellt mödan lönt. Nu behöver jag en kvadrupel expresso.

Ursprungligen av pmarriott:

Har just gjort ett anbud åt Göteborgs Universitet. Hata lagen om offentlig upphandling! Åtminstone krävde de inte denna gång att man lämnar in intyg från kronofogden och skatteverket att man inte var skyldig skatter etc. Det räckte med att man försäkrade att man är en hedersknyffel. Men en offert som tar 10-15 minuter att göra till en ordinär industrikund har jag ägnat hela eftermiddagen åt i något webbgränssnitt från helvetet. Iofs var slutsumman sjusiffrig så det blir eventuellt mödan lönt. Nu behöver jag en kvadrupel expresso.

Jag hade behövt en kvadrupel öl...

Ursprungligen av Capeman:

Jag hade behövt en kvadrupel öl...

Har jag fixat nu men behövde komma hem först.

Säsongens första speedway match i kväll (i Hallstavik) och det mullrar och småregnar...

Cyklistdiskussionen fick mig att komma ihåg vad som hände igår och då blev jag arg igen...

Kommer (i vettig fart) körandes med min Miata. Ska köpa grejer på Biltema. Kommer fram till en rondell innan Biltema i Luleå. En av alla dessa smårondeller som är så populära numera. Ska svänger vänster i rondellen så jag lägger mig i vänster fil, har en bil till höger. Tittar åt vänster, kör ut i rondellen, tittar rakt fram, ställer mig på bromsen...

Bilen till höger fil (som skulle rakt fram) väjer ut till vänster för att undvika att köra in i bilen framför som skulle svänga höger men som stannar för att släppa fram en cyklist som han tror kommer på ett övergångsställe (fast det är inget övergångsställe och zebralagen gäller inte cyklister)

Då var jag förbannad på denna idiotiska lag som skapar fler farliga situationer än vad den tog bort. Nu kan folk tvärnita på väg ut från en rondell. Bra tänkt Trafikverket!

Ursprungligen av BlackSmp:

zebralagen

haha aldrig hört innan!

men inte haha för det andra!

  • Oregistrerad
  • 2011-05-17 21:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Cyklistdiskussionen fick mig att komma ihåg vad som hände igår och då blev jag arg igen...

Kommer (i vettig fart) körandes med min Miata. Ska köpa grejer på Biltema. Kommer fram till en rondell innan Biltema i Luleå. En av alla dessa smårondeller som är så populära numera. Ska svänger vänster i rondellen så jag lägger mig i vänster fil, har en bil till höger. Tittar åt vänster, kör ut i rondellen, tittar rakt fram, ställer mig på bromsen...

Bilen till höger fil (som skulle rakt fram) väjer ut till vänster för att undvika att köra in i bilen framför som skulle svänga höger men som stannar för att släppa fram en cyklist som han tror kommer på ett övergångsställe (fast det är inget övergångsställe och zebralagen gäller inte cyklister)

Då var jag förbannad på denna idiotiska lag som skapar fler farliga situationer än vad den tog bort. Nu kan folk tvärnita på väg ut från en rondell. Bra tänkt Trafikverket!

Skyll på din idiotkommun istället som skapar massor av idiotiska rondeller som ingen vill ha. Det har inget med trafikverket att göra. Dessutom vore det ju en bra idé om kommunhelveterna kan se till att hålla cykelvägarna borta från bilister, helst i en annan dimension eller något..

Ursprungligen av studiox:

Skyll på din idiotkommun istället som skapar massor av idiotiska rondeller som ingen vill ha. Det har inget med trafikverket att göra. Dessutom vore det ju en bra idé om kommunhelveterna kan se till att hålla cykelvägarna borta från bilister, helst i en annan dimension eller något..

Inte är det kommunen som är skyldig till zebralagen direkt. Det är inget fel på rondellerna, de ger ett bättre trafikflöde men zebralagen förvirrar bara folk

  • Oregistrerad
  • 2011-05-20 11:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Inte är det kommunen som är skyldig till zebralagen direkt. Det är inget fel på rondellerna, de ger ett bättre trafikflöde men zebralagen förvirrar bara folk

Åk till Malmö och förklara varför just malmö behöver 318 rondeller eller vad det nu kan vara, bussar och lastbilar kommer knappt runt då rondellerna inte är större än en 5-öring.

Sveriges huvudstad lär ha minst rondeller per invånare eller bil men det går alldeles utmärkt det med.

Zebralagen är lite konstig, det går inte att ändra på beteende, vilket man märker om man åker ner till Tyskland, tur att man överlevde.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-20 12:37
Ursprungligen av studiox:

Åk till Malmö och förklara varför just malmö behöver 318 rondeller eller vad det nu kan vara, bussar och lastbilar kommer knappt runt då rondellerna inte är större än en 5-öring.

Sveriges huvudstad lär ha minst rondeller per invånare eller bil men det går alldeles utmärkt det med.

Zebralagen är lite konstig, det går inte att ändra på beteende, vilket man märker om man åker ner till Tyskland, tur att man överlevde.

Snacka om rondeller. åkte upp till Sälen tidigare i vår, tog e20 från Götet, sedan riksväg 26 kristinehamn - storfors- mora... det lilla samhället storfors har dom tagit stora spaden vid rondell bygget- dom byggde sonika ett mindre berg med allehanda tillbehör inbyggda i berget och förlängde resvägen upp till Sälen med närmare 1 km tack vare detta rondellberg

hmmmm.. kanske lite överdrivet men ta det med en nya salt

Ursprungligen av studiox:

Åk till Malmö och förklara varför just malmö behöver 318 rondeller eller vad det nu kan vara, bussar och lastbilar kommer knappt runt då rondellerna inte är större än en 5-öring.

Sveriges huvudstad lär ha minst rondeller per invånare eller bil men det går alldeles utmärkt det med.

Zebralagen är lite konstig, det går inte att ändra på beteende, vilket man märker om man åker ner till Tyskland, tur att man överlevde.

Jo, smårondeller är knepiga. Man hinner inte blinka när man ska ut ur dem.

Istället borde man prova fler fyrvägsstopp. Jag såg dem första gången i USA och de är riktigt effektiva på rätt ställe. Finns numera en sådan korsning även hemmavid.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-17 19:19

Migrän igen, nuff said..
>: /

Ursprungligen av Drakfot:

Migrän igen, nuff said..
>: /

Ouch!

Det är ett riktigt skit.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-18 21:34

meh... migrän och så spillde man mineralvatten över trådlösa tangentbordet samt Magic Trackpad... dret...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-19 08:18
Ursprungligen av Drakfot:

meh... migrän och så spillde man mineralvatten över trådlösa tangentbordet samt Magic Trackpad... dret...

Och mitt Apple Wireless Keyboard klarade sig inte :<
Trackpaden verkar dock ganska OK. Så nu har man en Magic Wand från Twelve South liggandes som man inte har någon användning för..
(och ja, fortfarande migrän :/, nu börjar jag känna mig lite bitter).

Är inte sur, men ganska irriterad på "småungarna" i min arbetsgrupp som inte kan skriva korrekt svenska i grupparbetett. Jag får sitta och rätta innan inlämningen...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-19 12:24
Ursprungligen av Capeman:

Är inte sur, men ganska irriterad på "småungarna" i min arbetsgrupp som inte kan skriva korrekt svenska i grupparbetett. Jag får sitta och rätta innan inlämningen...

Vi har till stor del Office att tacka för alla särskrivningar vi har där ute :/
Eftersom det "rättar" till orden och folk orkar tydligen inte lyssna på svenskalektioner längre.

Ursprungligen av Drakfot:

Vi har till stor del Office att tacka för alla särskrivningar vi har där ute :/
Eftersom det "rättar" till orden och folk orkar tydligen inte lyssna på svenskalektioner längre.

Helt riktigt. Ett elände det där, men här är det mer än bara särskrivningar... Det är dubbla mellanslag efter punkter (eller inget mellanslag alls), felaktigt och knäppt uppbyggda meningar och dåliga referenser. Usch, detta är varför jag ogillar grupparbeten.

Bevaka tråden