Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XBMC nu på Apple TV 2

Tråden skapades och har fått 148 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2011-03-01 09:46
Ursprungligen av PeeMaN:

ATV gör helt enkelt inte det. Jag vet inte om det ligger i hård eller mjukvaran...

Det vet jag såklart Men det jag tänkte på där du streamar ifrån inte har koll på det och skickar ändå 1080p till aTV som får skala ner skiten

Ursprungligen av studiox:

Det vet jag såklart Men det jag tänkte på där du streamar ifrån inte har koll på det och skickar ändå 1080p till aTV som får skala ner skiten

Ja, och det är nog förmodligen så det fungerar tror jag.

Min mapp med CSI identifieras som CSI New York, blir fel bild. Hittar verkligen inte hur man ändrar det...

Edit: Löste det genom att döpa om mappen till hela namnet, CSI Crime Scene Investigation

Senast redigerat 2011-02-16 18:08

Man kan välja att visa TV serier och Filmer i huvudmenyn, då kommer inte alla TV serier med...Konstig bugg.

Jaja, jag vet, det är en tidig release.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-25 08:48

Jag har en del .avi som inte hittas, utan om jag vill se dessa får jag leta bland filerna och då spela upp dom. Någon som har koll på vad man kan göra så alla filmer kommer med i library?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-28 22:58

Keptang: Vet inte vad du menar med "i interfacet" riktigt? Det känns inte segt att navigera runt eller så nej.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-04 13:38

Meckat runt lite nu och införskaffat mig en ny hårddisk att stoppa in i min timecapsule.. när jag ska läsa in filerna i library så lägger den inte till en enda men jag kan gå in under files och bläddra bland filerna där och på så sätt se dom, men jag missar ju möjligheten att styra det via min iphone.
Någon som varit med om detta eller kanske vet vad det beror på?

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2011-03-06 17:19

mitt xbmc är fruktansvärt slött! nästintill outhärdligt! fjärren funkar skitdåligt och allt är långsamt rent allmänt! nä ska prova plex istället!

XBMC fungerar för de flesta andra, så kika du över din hårdvara så får du nog fix på det.

Ledsen för min nybörjarfråga! :/
Jag har installerat Greenpois0n och sedan XBMC på min Apple TV 2.
Det var hur enkelt som helt och det fungerar jätte bra. Men nu kan jag verken hitta min dator eller min AirPort extreme när jag kör Add source. Hur lägger man till material i XBMC från min filmmapp i min MacBook?
Jätte tacksam för nybörjar guide!

Ursprungligen av ninjin72:

Ledsen för min nybörjarfråga! :/
Jag har installerat Greenpois0n och sedan XBMC på min Apple TV 2.
Det var hur enkelt som helt och det fungerar jätte bra. Men nu kan jag verken hitta min dator eller min AirPort extreme när jag kör Add source. Hur lägger man till material i XBMC från min filmmapp i min MacBook?
Jätte tacksam för nybörjar guide!

Har du aktiverat SAMBA-delning på din Macbook?
Gör det, om du inte vet hur du gör löser du det med en enkel googling. Jag minns inte riktigt vart det är man ska in och peta just nu

Ursprungligen av andlin76:

XBMC fungerar för de flesta andra, så kika du över din hårdvara så får du nog fix på det.

Edit, svar till joarj.

Forumet på iPhone är ganska frustrerande, därför lite tokigt svar.

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2011-03-09 16:01
Ursprungligen av andlin76:

Edit, svar till joarj.

Forumet på iPhone är ganska frustrerande, därför lite tokigt svar.

För sent nu! Har redan installerat plex! Funkar riktigt bra och gillar gränssnittet väldigt mycket!

Har labbat lite med både Plex och XBMC. Gillar tanken med XBMC eftersom det räcker med en nätverksdisk, ingen server som alltid behöver vara på.
Men Plex vann kampen ändå tack vare lättanvänt och snyggt. Hade varit grymt om det fanns en NAS som kunde agera Plex-server...

Går det att köra Greenpois0n på ATV2 4.3 och på så sätt ha kvar XBMC? Någon som har testat får gärna svara, jag är fär feg för att prova.

Ursprungligen av andlin76:

Går det att köra Greenpois0n på ATV2 4.3 och på så sätt ha kvar XBMC? Någon som har testat får gärna svara, jag är fär feg för att prova.

Jo, det går säkert jättebra, KÖR PÅ VET JAG!!!

Så kan du posta ett nytt inlägg när det skitit sig och du förstått hur det fungerar med IOS och jailbreak.

Om koden mellan iOS 4,2 och 4.3 är snarlik är det följt möjligt att Greenpois0n fungerar på 4.3 för ATV2, därför vore det intressant om någon har testat och kan bekräfta.

Ditt svar bidrar inte till något utan får mig bara på dåligt humör.

Ursprungligen av andlin76:

Helt fel tråd att posta i.... Dessutom är det tethered fortfarande. Dessutom verkar det kruxxa med XBMC också!

Senast redigerat 2011-03-11 12:50
  • Medlem
  • bromma
  • 2011-03-13 22:13

Mitt XBMC laggar när jag spelar upp 720p, det buffrar var 20 sek. Sedan stänger XBMC ner sig och AT2 meny visas..

Ursprungligen av Ovic:

Mitt XBMC laggar när jag spelar upp 720p, det buffrar var 20 sek. Sedan stänger XBMC ner sig och AT2 meny visas..

Kör du trådbundet? Trådlöst?

Buffring tyder ju klart på att du har problem med thruput i nätet.

  • Medlem
  • bromma
  • 2011-03-14 19:44
Ursprungligen av Goflorp:

Kör du trådbundet? Trådlöst?

Buffring tyder ju klart på att du har problem med thruput i nätet.

Jepp kör på trådlöst. Har dock aldrig varit några problem tidigare... Kanske något knasigt med nätverket just igår?
Något du kan rekommendera att göra?

rekommendera och rekommendera... tja, prova dra en sladd och se om det försvinner.

Några meter Cat5 (eller ännu hellre CAT6) kan man väl kosta på det hela.

Har dragit tråd från bedbandsuttaget till TC'n, tråd till datorn och ATV2:an.
Trådlösa servar i dagsläget enbart två iPhones..

(Yes, we are an Apple family)

  • Medlem
  • bromma
  • 2011-03-18 22:51

Sedan 1-2 veckor tillbaka har ett uppdateringsmeddelande visat sig innan startmeny i AT2. Jag har valt som alternativ att "uppdatera senare". Sedan detta uppdateringsmeddelande har mitt XBMC spökat.

XBMC stänger ner sig själv efter 2 min tittande (oberoende av vilken film jag spelar upp). Är det någon som haft liknande problem? Isf hur åtgärda ni detta?

Jag noterade även att man inte kunde stänga av uppdateringssökningen, vilket är irriterande.

Ursprungligen av Ovic:

Sedan 1-2 veckor tillbaka har ett uppdateringsmeddelande visat sig innan startmeny i AT2. Jag har valt som alternativ att "uppdatera senare". Sedan detta uppdateringsmeddelande har mitt XBMC spökat.

XBMC stänger ner sig själv efter 2 min tittande (oberoende av vilken film jag spelar upp). Är det någon som haft liknande problem? Isf hur åtgärda ni detta?

Jag noterade även att man inte kunde stänga av uppdateringssökningen, vilket är irriterande.

Finns en patch, mer info här, Jag har problem med xbmc till min Atv2 - MacWorld - allt om Mac & iPhone

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-04 13:05

Någon som har testat att köra det nya UNTETHERED jailbreak till ATV2 och sett hur XBMC fungerar under det?

  • Oregistrerad
  • 2011-04-04 13:38
Ursprungligen av zinned:

Någon som har testat att köra det nya UNTETHERED jailbreak till ATV2 och sett hur XBMC fungerar under det?

Vad betyder UNTETHERED?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-04 14:15
Ursprungligen av studiox:

Vad betyder UNTETHERED?

Att man inte behöver ha den ansluten till datorn om man av någon anledning skulle behöva starta om enheten.

Ursprungligen av zinned:

Någon som har testat att köra det nya UNTETHERED jailbreak till ATV2 och sett hur XBMC fungerar under det?

Jag kommer att prova i kväll:)

Jag har en Sony TV så jag vill verkligen prova 4.3.1...

Bevaka tråden