Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppesittarkväll med 99mac

Tråden skapades och har fått 438 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-09 21:06
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Äh, tagga ner. Du kanske föredrar att alla säger samma sak, men somliga av oss gillar ju att det finns olika uppfattningar.

Nej det gör jag inte utan min poäng är att det är samma personer varje gång som klagar.
Mönstret är väldigt enkelt att se.

Ursprungligen av cubeis:

Vi behöver båda sidor av feedback. Varför bryr du dig, lika tröttsamt att höra dig bry sig ?. denna tråd är väl ingen halleluljakör för Apple.
Alla får väl tycka vad man vill samt skoja till det lite..finns väl moderatorer som håller ordning i leden..

Så dom får klaga på Apple men jag får inte klaga på dom som klagar?

För att balansera upp det hela kan jag säga.

Jävla piss Apple som inte släppte en ny ATV!!!

Nöjd nu?

Jag är... lite besviken faktiskt. Verkar vara en väldigt bra smartklocka, men utseendet är helt fel. Jag hade föredragit en runt, och mer traditionell klocka.

Sen är det väl värt att poängtera att jag faktiskt inte heller var intresserad innan evenemanget av en smartklocka. Men, hade det varit mer av det jag hoppades på hade jag väl övervägt ett köp mer.

Tyvärr Apple! Men iPhone 6 det blir det iallafall.

Var det någon som hann uppfatta hur man ska betala med sin Apple watch? Inget godkännande?

Äh, det var en jäkla ful klocka i alla fall.

Jag är helsåld på Apple Watch. Har inte fått ett sådant habegär efter en Apple-produkt på ett bra tag nu, men det här blir ett självklart köp för mig. Självklart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-09 21:19
Ursprungligen av kristinadanielsson:

Äh, det var en jäkla ful klocka i alla fall.

Kanske du har en poäng där, lite mer futuristisk , star trek inspirerande hade ju inte varit fel typ kommer ni ihåg den skalliga tjejen i vit dress med en vit tingest runt handleden i någon star treak film..

Lite mer som ett armband hade jag föreställt mig.. mindre "klockig" så att säga ni fattar om ni bara vill

Eller vad säger du Ida om Apple Watch, mer star trek design hade ju inte varit fel säger jag.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-09 21:19
Ursprungligen av Capeman:

Jag är helsåld på Apple Watch. Har inte fått ett sådant habegär efter en Apple-produkt på ett bra tag nu, men det här blir ett självklart köp för mig. Självklart.

Vilken modell blir det?
För mig lutar det åt en Sport och en Edition

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-09-09 21:23
Ursprungligen av dhanjel:

Skulle sålt när de var uppe 5% och sen köpt igen nu, men lätt att vara efterklok.

På vilken kurs köpte du? (om du över huvudtaget har några)

Ursprungligen av lappen71:

Vilken modell blir det?
För mig lutar det åt en Sport och en Edition

Vet inte än! Måste dregla lite till...

Flöt keynoten problemfritt för andra? Var ett bra tag sen jag hade chans att följa live senast, har drygt 20 mbit/s upp och ner verklig hastighet och kan inte minnas när det var så stora problem senast. Given ny lur för min del, mer tveksam till klockan ännu så länge. A-pay kan inte komma snart nog!

  • Medlem
  • Götene
  • 2014-09-09 21:29

7395:- iPhone 6 Plus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-09 21:31

Vad tycker ni om namnet då iPhone 6 "Plus" ? Undrar hur länge Apple har klurat på den höjdaren lol. Air är ju ett annat segment så där gjorde Apple rätt tycker jag iPhone Air hade känts lite småknasigt.
Plus plus plus man kanske vänjer sig :). Vad har du för telefon.. Jag har en iPhone Plus så det så

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-09 21:39
Ursprungligen av Hjopek:

På vilken kurs köpte du? (om du över huvudtaget har några)

Köpte rätt nyligen, runt 97 har jag för mig.

Edit: priserna ligger nu ute. Konstig grej att köra 16 gb och sen ett hopp till 64.
http://store.apple.com/se/buy-iphone/iphone6

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-09 21:40
Ursprungligen av Capeman:

Jag är helsåld på Apple Watch. Har inte fått ett sådant habegär efter en Apple-produkt på ett bra tag nu, men det här blir ett självklart köp för mig. Självklart.

Exakt samma här, broder. Ska vi göra sällskap vid inköpet, as usual?

Ursprungligen av lappen71:

Vilken modell blir det?
För mig lutar det åt en Sport och en Edition

Ursprungligen av Capeman:

Vet inte än! Måste dregla lite till...

Antingen en "vanlig" modell, 42mm Space Black med Black Stainless Steel Link Bracelet...eller en Sport Space Gray med Black Stainless Steel Link Bracelet. Undrar hur man köper produkten, om det följer med ett "default" armband eller om man får välja fritt till den klockan man har valt av de tre modellerna.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-09 21:42

7300 är rätt saftigt för en mobil med 16gb

Ursprungligen av dhanjel:

7300 är rätt saftigt för en mobil med 16gb

Rätt saftigt? Ja, dagens understatement.

27 sep kan man beställa iPhone 6 i Sverige plus för 7400 kr

Ursprungligen av zinned:

Exakt samma här, broder. Ska vi göra sällskap vid inköpet, as usual?

Antingen en "vanlig" modell, 42mm Space Black med Black Stainless Steel Link Bracelet...eller en Sport Space Gray med Black Stainless Steel Link Bracelet. Undrar hur man köper produkten, om det följer med ett "default" armband eller om man får välja fritt till den klockan man har valt av de tre modellerna.

Det tycker jag absolut vi ska göra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-09 21:46
Ursprungligen av koffas:

Edit: priserna ligger nu ute. Konstig grej att köra 16 gb och sen ett hopp till 64.
http://store.apple.com/se/buy-iphone/iphone6

Så det är alltså release den 26 september? Det sas inget om det under keynoten, vad jag såg. Det är hur som kanon, inte så lång väntetid

Ursprungligen av zinned:

Så det är alltså release den 26 september? Det sas inget om det under keynoten, vad jag såg. Det är hur som kanon, inte så lång väntetid

Jepp, kan iallafall beställas då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-09 21:47
Ursprungligen av Capeman:

Det tycker jag absolut vi ska göra.

Ny telefon nu också? Verkar som release i sverige är 26 sep (?)...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-09 21:54
Ursprungligen av dhanjel:

7300 är rätt saftigt för en mobil med 16gb

Det drabbar väl ingen fattig får vi hoppas

En eloge till Apple dom vet i alla fall hur man tar betalt för sina produkter lol...

iPhone 6, 128 GB, 8395 kr, härligt.
Ta mina pengar Apple!

Okej då, Apple Watch var ganska snygg ändå. Däremot tråkigt att det inte kom någon uppdatering till Apple TV, känns väldigt tråkigt att det än så länge fått så lite fokus. Förhoppningsvis kommer det i höst, förhoppningsvis...

Annars, iPhone 6 med 4,7" blir det definitivt, riktigt snygg måste jag säga. Ska bli väldigt intressant och se hur kameran presterar, uppskattas alltid med en bra kamera. Tycker designen är klockren, så blev glad att alla rykten stämde trots allt.

Nu : Broadwell till Macbook Pro så har jag vad jag behöver en lång tid framöver!

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-09 22:00
Ursprungligen av Anderlind:

Rätt saftigt? Ja, dagens understatement.

Note 4 ligger på samma pris.

Ursprungligen av zinned:

Ny telefon nu också? Verkar som release i sverige är 26 sep (?)...

Ja, kanske det. Kan ju inte ha kvar min gamla mossiga iPhone 4s om jag ska ha en Watch...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-09-09 22:02
Ursprungligen av dhanjel:

Köpte rätt nyligen, runt 97 har jag för mig.

Jag kan kanske kosta på mig några 6:or och klockor, jag köpte för runt 1...;D

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-09 22:03
Ursprungligen av lappen71:

Nej det gör jag inte utan min poäng är att det är samma personer varje gång som klagar.
Mönstret är väldigt enkelt att se.

Så dom får klaga på Apple men jag får inte klaga på dom som klagar?

För att balansera upp det hela kan jag säga.

Jävla piss Apple som inte släppte en ny ATV!!!

Nöjd nu?

Eller hur.
Hade inte tid att kolla eventet och innan jag gick in här så funderade jag på vilka som skulle vara negativa, prickade rätt på alla

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-09 22:03
Ursprungligen av Capeman:

Ja, kanske det. Kan ju inte ha kvar min gamla mossiga iPhone 4s om jag ska ha en Watch...

Helt korrekt, min vän

Då gör vi sällskap den 26:e också...bokat!

Bevaka tråden