Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av p6jkf6tt6n:

...eller är det bara min migrän dimma som fått för sig att det inte stått "processing items" innan?

Du gjorde nog samma ögonblicksmisstag som jag när jag växlade mellan den svenska och brittiska butiken:)

Kom igen nu fApple! Skeppa mitt paket nu! Mellan 15 - 17 kommer det att ske!

På tal om 38 eller 42.

Kolla in denna snubbe från Macrumors forumet. Herregud vilken fel size han valde, imho.

Senast redigerat 2015-05-08 15:52
Ursprungligen av j0hanSE:

Kom igen nu fApple! Skeppa mitt paket nu! Mellan 15 - 17 kommer det att ske!

På tal om 38 eller 42.

Kolla in denna snubbe från Macrumors forumet. Herregud vilken fel size han valde, imho.

http://i.imgur.com/c1isPot.jpg

Trodde det var en tjej.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 16:17
Ursprungligen av j0hanSE:

Kom igen nu fApple! Skeppa mitt paket nu! Mellan 15 - 17 kommer det att ske!

På tal om 38 eller 42.

Kolla in denna snubbe från Macrumors forumet. Herregud vilken fel size han valde, imho.

Tycke o smak.

Till saken hör att han har väldigt smala handleder, 138mm. Jag har också smala handleder men mina mäter ca 160mm.

Ursprungligen av grenhall:

Trodde det var en tjej.

Fick för mig det var en kille, men kanske är en tjej? i dunno.

Ursprungligen av zinned:

Tycke o smak.

Till saken hör att han har väldigt smala handleder, 138mm. Jag har också smala handleder men mina mäter ca 160mm.

Mina mäter 167mm. tror 38mm passar mig bra, tror att en 42mm skulle se för stort ut på mig, och det är inte min smak.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 16:34
Ursprungligen av j0hanSE:

Mina mäter 167mm. tror 38mm passar mig bra, tror att en 42mm skulle se för stort ut på mig, och det är inte min smak.

Det är ju det sista som är helt avgörande, vad man själv tycker.

Personligen tycker jag inte att 38mm ser fel ut på mig, däremot tror jag att 42mm kommer vara ännu bättre. Flera anledningar till det men också pga att förhållandet mellan tjockleken och höjden är större än vad det är på 38mm, likaså är 38mm mer kvadratisk än vad 42mm är.

Det skeppas inget till Tyskland idag.

Citat:

In Prague its public holiday and trucks are not allowed to drive until 22:00!
So it is very unlikely that any Watch will hit the road today.

Tråkigt nog så verkar det ändå bara vara så att UK och Tyskland får ut 1(!!!) batch i veckan just nu. Med det tempot så lär det bli så att vi sol har beställt 42mm efter 10/5 får vänta tills jul ungefär. Sorgligt hur lite Apple prioriterar Europa jämfört med USA som får nya batcher varje dag nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 18:14
Ursprungligen av j0hanSE:

Det skeppas inget till Tyskland idag.

Frågan är nu de levererar till UK, låter konstigt om det skulle ske per lastbil. Hoppas fortfarande på ett par sena flighter så det inte är helt stillastående över helgen.

Ursprungligen av zinned:

Frågan är nu de levererar till UK, låter konstigt om det skulle ske per lastbil. Hoppas fortfarande på ett par sena flighter så det inte är helt stillastående över helgen.

De kom med flyg från USA i Onsdagskväll. Medans Tyskland fick sina ifrån flyg från Hong Kong till Prag eller Köln. Osäker.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 19:19

C'MON, GET IN YOU BEAUTY!

Ursprungligen av zinned:

C'MON, GET IN YOU BEAUTY!

ÄNTLIGEN!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 19:49
Ursprungligen av grenhall:

ÄNTLIGEN!

Gytt e de

Btw, gjorde du något speciellt åt nedanstående?

Och man behövde göra något speciellt för att få försäkringen korrekt också, eller hur?

Senast redigerat 2015-05-08 20:02
Ursprungligen av zinned:

Gytt e de

Btw, gjorde du något speciellt åt nedanstående?

Och man behövde göra något speciellt för att få försäkringen korrekt också, eller hur?

Nej inte packa om!!

Klockan är väldigt väldigt bra förpackad. Både AWS och AW.

Värdeförsäkringen läggs automatiskt till på belopp över £200 så du behöver inte göra ngt åt det. Men ta bort att de ska packa om dina prylar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-08 20:30
Ursprungligen av zinned:

C'MON, GET IN YOU BEAUTY!

Härligt. Varit en lång väntan för dig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 20:48
Ursprungligen av grenhall:

Nej inte packa om!!

Klockan är väldigt väldigt bra förpackad. Både AWS och AW.

Värdeförsäkringen läggs automatiskt till på belopp över £200 så du behöver inte göra ngt åt det. Men ta bort att de ska packa om dina prylar.

Will do, ska ändra det.

Gällande försäkringen så chattade jag lite med dem och de verkade gärna vilja ha in en kopia på kvittot för att kunna sätta rätt "estimated value" för att i sin tur få rätt försäkring. Vet inte riktigt hur man bör göra där.

Leveransdatum är satt till den 11/5, på måndag. Förhoppningsvis kan man kanske då ha den under kommande vecka?

Ursprungligen av zinned:

Will do, ska ändra det.

Gällande försäkringen så chattade jag lite med dem och de verkade gärna vilja ha in en kopia på kvittot för att kunna sätta rätt "estimated value" för att i sin tur få rätt försäkring. Vet inte riktigt hur man bör göra där.

Leveransdatum är satt till den 11/5, på måndag. Förhoppningsvis kan man kanske då ha den under kommande vecka?

Välj "Print invoice" på Apple Store och spara som PDF som du sedan skickar till dem.

Ja räkna med 1 dags sändning från UK med DHL Express.

Ursprungligen av Bayhazed:

Jadå du kan välja att betala med kredit kort direkt till apple eller paypal när du kör igenom beställningen.

Hittar ingenting om att det skulle gå att betala med PayPal. Kanske blandar du ihop det med ngt annat. Finns kreditkort och överföring BG. Ingenting mer. Har aldrig hört talas om det - rätta mig om jag har fel.

Ursprungligen av adress@mac:

Hittar ingenting om att det skulle gå att betala med PayPal. Kanske blandar du ihop det med ngt annat. Finns kreditkort och överföring BG. Ingenting mer. Har aldrig hört talas om det - rätta mig om jag har fel.

Det går att betala med Paypal när du checkar ut. Om du väljer det som betalsätt efter att du valt leveransadress.

Frågan är fan när min 42SG skeppas, i december kanske.

Ursprungligen av grenhall:

Det går att betala med Paypal när du checkar ut. Om du väljer det som betalsätt efter att du valt leveransadress.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/7996874/Screen%20Shot%202015-05-08%20at%2022.49.01.png

Tack för det. Klart som korvspad. ?

38mm är en uppenbar tjejmodell, tyvärr märks det inte förrän man håller i den.
Lita inte på bilder, de är helt felaktiga. Jag tror det är avsaknaden av djupkänsla som skapar illusionen av att 42mm är någon "iphone mini på handleden" medan 38mm är normal.
Tyvärr är det tvärt om, 42mm är snarare "medium" och 38mm är extra small.
Själv har jag nu beställt en 42mm istället, 38mm funkade inte för mig, och då har jag ~17cm handled.

Ursprungligen av Cindori:

38mm är en uppenbar tjejmodell, tyvärr märks det inte förrän man håller i den.
Lita inte på bilder, de är helt felaktiga. Jag tror det är avsaknaden av djupkänsla som skapar illusionen av att 42mm är någon "iphone mini på handleden" medan 38mm är normal.
Tyvärr är det tvärt om, 42mm är snarare "medium" och 38mm är extra small.
Själv har jag nu beställt en 42mm istället, 38mm funkade inte för mig, och då har jag ~17cm handled.

38mm är en tjejmodell, please.. Allt handlar om personligt tycke. Kriget mellan 42 eller 38.. Känns lite dagis va?

Ursprungligen av j0hanSE:

38mm är en tjejmodell, please.. Allt handlar om personligt tycke. Kriget mellan 42 eller 38.. Känns lite dagis va?

Dammodell då? Jag avsedde inte att vara nedlåtande, men det är uppenbart när man plockar upp en 38mm att den är bra mycket mindre än majoriteten av analoga herrklockor. Jag avråder de som tvekar från att köra på 38'an, själv får jag nu vänta en månad till.

Ursprungligen av Cindori:

Dammodell då? Jag avsedde inte att vara nedlåtande, men det är uppenbart när man plockar upp en 38mm att den är bra mycket mindre än majoriteten av analoga herrklockor. Jag avråder de som tvekar från att köra på 38'an, själv får jag nu vänta en månad till.

Nja, jag ser modellerna som unisex där de är inriktade mot olika storlekar på handlederna oavsett kön. Och även om kvinnor ofta har smalare handleder än män så innebär det inte att det alltid är så på individbasis.

Jag ska komma med mitt slutliga omdöme till veckan då jag hoppas få en Apple Watch live för första gången men jag tycker att man ska vara försiktig med subjektiva bedömningar som "bra mycket mindre än majoriteten av analoga herrklockor" eftersom innebörden blir så olika beroende på vad vi har för personliga referensramar.

Jag tror snarare att Apple watch är mer som en Rolex Oyster herrklockan (36 mm, den gamla traditionella storleken för herrmodeller - som är något mindre än trenden mot Submarinertyp av klockor). Apple 38 mm är då inte lika liten som den traditionella dammodellen (26 mm) utan någonstans i mitten mellan de två.

Men det vore roligt att få diskutera utifrån egen erfarenhet istället för gissningar.

Ursprungligen av Cindori:

38mm är en uppenbar tjejmodell, tyvärr märks det inte förrän man håller i den.
Lita inte på bilder, de är helt felaktiga. Jag tror det är avsaknaden av djupkänsla som skapar illusionen av att 42mm är någon "iphone mini på handleden" medan 38mm är normal.
Tyvärr är det tvärt om, 42mm är snarare "medium" och 38mm är extra small.
Själv har jag nu beställt en 42mm istället, 38mm funkade inte för mig, och då har jag ~17cm handled.

Håller verkligen inte med ditt konservativa tråkiga tänk.... Allt handlar om hur bred handled man har? Jag har små handleder och skulle ALDRIG kunna ha en 42mm på armen, utan att det ser ut som en dator på armen. 38mm passar mig perfekt! Så snälla, bara för att något inte fungerar för dig, fungerar det inte för alla andra.

Jag kan förstå frustrationen över att man beställt fel modell och klockorna är som sagt mindre i verkligheten än man faktiskt tror. Däremot tycker jag absolut att var och en ska välja den modell som passar. För vissa så ser 42mm GIGANTISKT ut. För andra så ser det bra ut. För vissa ser 38mm perfekt ut och då ska man givetvis välja den. Det ser lika jäkla dumt ut med en person som har 38mm klocka på en handled som mäter 25cm som det gör med en 42mm på en 13cm handled.

Klockorna i sig är definitionen av en "hen-klocka" skulle jag vilja säga. Har sett många bilder på män som har 38mm och det funkar absolut skitbra. Har också sett många män som har 42mm där det inte funkar speciellt bra.

Each to his own helt enkelt.

Jag har aldrig påstått att det är fel att bära en viss modell.
Det jag påstår är att de som valt 38mm efter att bara sett bilder, nog kommer bli besviken.
Om man är nöjd med 38mm efter att sett den IRL, great?
Klockorna är unisex, ja, men 38mm är långt ifrån traditionella herrklockor storleksmässigt, och alla bilder på "42mm som jätteklockor" är felaktiga. Ta den infon och gör vad du vill med den.

Ursprungligen av j0hanSE:

38mm är en tjejmodell, please.. Allt handlar om personligt tycke. Kriget mellan 42 eller 38.. Känns lite dagis va?

Exakt, det beror bara på hur feta armar man har, eller om man föredrar en relativt mindre eller större modell.

4 mm är allt som skiljer, men det kanske upplevs som en större diff i verkligheten?

Bevaka tråden