Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställde en 38mm AWS WSB den 7 maj. Ordern har precis ändrat till Preparing for Dispatch. Beställt genom UK butiken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-13 11:26

38:orna går fortfarande snabbare.

Min Watch scannades 00.05 i morse i Malmö, så den hinner väl inte till mig idag, så förhoppningsvis på fredag då.

Jag är i princip inställd på att inte få min förrän i Juni, att släppa 38 olika modeller var ingen bra idé.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-13 11:57
Ursprungligen av CekariYH:

Min Watch scannades 00.05 i morse i Malmö, så den hinner väl inte till mig idag, så förhoppningsvis på fredag då.

Den lär nog hinna till dig idag.

Min däremot, skickades fel av DHL och landade på sorteringsterminal i Örebro istället för i Malmö och nu får DHL ordna det.

Ursprungligen av simulacra:

Jag är i princip inställd på att inte få min förrän i Juni, att släppa 38 olika modeller var ingen bra idé.

Om vi struntar i Edition som är ointressant ur logistisk synvinkel så ser jag det bara som åtta modeller: AWS, AWS SG, SS, SS SB och varje finns i två storlekar 38 respektive 42.

Armbanden är tillbehör (eller kanske förslitningsdelar) och jag ser inte dem som egna modeller även om de säljs tillsammans med klockorna.

Ursprungligen av Bayhazed:

Beställde en 38mm AWS WSB den 7 maj. Ordern har precis ändrat till Preparing for Dispatch. Beställt genom UK butiken.

Ursprungligen av zinned:

38:orna går fortfarande snabbare.

Ja, och jag ser att det återspeglas på planerade tider. 38 mm AWS med blått band, 1-2 veckors leveranstid. Vitt band 3-5 veckor. Jag tror att de snart är ikapp.

Jag ser 6 modeller i två olika storlekar:
2 standard (blankt stål eller mörk stål), 2 sport (ljus aluminium eller mörk aluminium) och 2 edition (gult eller rött guld).
6 modeller.

Jippie! Polaren åkte iväg på ledighet kl 11, paketet kom till kl 12 till hans jobb som tog hand om paketet. Röd dag imorgon i tyskland, så han skickar det på Måndag.. Han påstår att de tar 5 dagar att skicka ett paket med DHL till Schweden. Det kan väl inte stämma?!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-13 13:02
Ursprungligen av j0hanSE:

Jippie! Polaren åkte iväg på ledighet kl 11, paketet kom till kl 12 till hans jobb som tog hand om paketet. Röd dag imorgon i tyskland, så han skickar det på Måndag.. Han påstår att de tar 5 dagar att skicka ett paket med DHL till Schweden. Det kan väl inte stämma?!

Skickar de med DHL Express ska det ta max en dag...om det inte som blir i mitt fall, att de sorterar det fel och skickar det 100 mil i fel riktning.

Ursprungligen av zinned:

Den lär nog hinna till dig idag.

Min däremot, skickades fel av DHL och landade på sorteringsterminal i Örebro istället för i Malmö och nu får DHL ordna det.

02.05 i Norrköping, så nu har dom haft 12h på sig mellan Norrköping och Nyköping vilket tar ca 45 minuter (inte inräknat alla avstickare dom måste göra ).

Suck ja, underliga äro Herrans och Postens vägar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-13 13:28

Intressant notering efter alla diskussioner om storlekar (38 vs 42). Verkar säljas väldigt många 38mm på Blocket pga folk som köpt fel storlek. Kan vara en hint till alla er som tror 42 är så stor som det ser ut på bild - Det är den inte.

Jag var väldigt förvånad över att 42mm är så pass liten som den är!

Kul att klockorna börjar dyka upp, själv sitter jag och väntar på att mitt extra band ska skeppas, nästa vänteproblem

Ursprungligen av phoricu:

Intressant notering efter alla diskussioner om storlekar (38 vs 42). Verkar säljas väldigt många 38mm på Blocket pga folk som köpt fel storlek. Kan vara en hint till alla er som tror 42 är så stor som det ser ut på bild - Det är den inte.

Jag var väldigt förvånad över att 42mm är så pass liten som den är!

Kul att klockorna börjar dyka upp, själv sitter jag och väntar på att mitt extra band ska skeppas, nästa vänteproblem

42mm är varken mycket större eller mindre än.. öh... 42 mm

Ursprungligen av CekariYH:

42mm är varken mycket större eller mindre än.. öh... 42 mm

42mm är mindre än motsvarande 42mm i analog klocka.

Ursprungligen av grenhall:

42mm är mindre än motsvarande 42mm i analog klocka.

Seamastern är
41 mm diameter på vridringen
46 mm på bredden (kronan inräknad)
47.5 mm horn-till-horn på höjden

Edit: Fast jag tror att jag höll Seamastern lite för lågt för att ge en helt rättvisande bild

Senast redigerat 2015-05-13 14:15

Skoj... Skrev till polaren att paketet nu blivit levererad och signad av hans anställda. Då säger han "hmm, den personen jobbar inte hos oss.. Hmm....." Sen när hör av inte av sig, skriver som en tok, så skriver han "Blev du skraj? Skojade bara. Paketet hämtas av DHL på Måndag." Haha shit! Lite nervigt ett tag där

Ursprungligen av BlackSmp:

Seamastern är
41 mm diameter på vridringen
46 mm på bredden (kronan inräknad)
47.5 mm horn-till-horn på höjden

Edit: Fast jag tror att jag höll Seamastern lite för lågt för att ge en helt rättvisande bild

Vet inte tycker fortfarande den är ganska liten även om jag nu har vant mig.

Min 42SSML preparing for dispatch idag, whoop. Blev ännu ett samtal med Apple-supporten innan för att ändra betalningsmetod då Paypal-betalningen avbrutits av Apple då de avbokade ordern 10/4 innan de accepterade vidarebefordringsadresser igen.

Efter att ha sett dagens rörelser av SS modellerna så blev man nästan liten sugen på att lägga in en order på en SSBSB för att se om det händer något med den snabbare än Sport-modellerna. Men priset som det blir, nästan 6500 kr, känns bara för mycket för klockan när det är en generation 1 produkt och utan att ha testat den först.

Ursprungligen av iAmFille:

Efter att ha sett dagens rörelser av SS modellerna så blev man nästan liten sugen på att lägga in en order på en SSBSB för att se om det händer något med den snabbare än Sport-modellerna. Men priset som det blir, nästan 6500 kr, känns bara för mycket för klockan när det är en generation 1 produkt och utan att ha testat den först.

Tro mig den är värd det.

Trodde jag släpade hem nån sorts tegelsten från posten idag, var onormalt tungt för att vara en liten klocka, men det var det:

Rastret som syns på bilden syns inte när man tittar på klockan normalt, blev väl fel timing mellan kamera-slutare och skärmuppdatering, men med lup ser man upplösnings-"prickar".
42mm på mina kycklingben-armar ser betydligt bättre ut än jag trodde, inte alls stor.
Satte Siri på engelska på iPhonen och sedan para och allt gick som på räls.
Fanken vad trevlig den känns och ser ut

Senast redigerat 2015-05-13 15:44
Ursprungligen av CekariYH:

Trodde jag släpade hem nån sorts tegelsten från posten idag, var onormalt tungt för att vara en liten klocka, men det var det:
https://farm6.staticflickr.com/5322/17412344520_ae4262522e_o.jpg

Rastret som syns på bilden syns inte när man tittar på klockan normalt, blev väl fel timing mellan kamera-slutare och skärmuppdatering, men med lup ser man upplösnings-"prickar.
42mm på mina kycklingben-armar ser betydligt bättre ut än jag trodde, inte alls stor.
Satte Siri på engelska på iPhonen och sedan para och allt gick som på räls.
Fanken vad trevlig den känns och ser ut

Kartongen är ofattbart tung. Förstår inte varför de gjort den så galet tung.

Ursprungligen av grenhall:

Vet inte tycker fortfarande den är ganska liten även om jag nu har vant mig.

Men GMT:n är ju så liten att du måste ha ett förstoringsglas till datumet ?

Ursprungligen av grenhall:

Kartongen är ofattbart tung. Förstår inte varför de gjort den så galet tung.

Precis min tanke! Och också väl stor om man jämför med hur andra Apple prylars kartonger ser ut.

Så där... Pengar dragna, nu väntar jag på nästa steg... Hoppas bara att allt gå som jag tror

42mm AWS SG (bekräftelsemejl vid 9:13 den 10/4)

Vilket gör att min "förutsägelse" verkar slå in och att jag definitivt inte ser någon prioritering av USA framför övriga marknader utan allt verkar löpa på i ungefär samma takt.

(Ta i trä, låt nu inte min självsäkerhet slå tillbaka på mig?

Edit: Nu slog den om i Apple Store, förebereder leverans!

Inom utsatt tid och dessutom tidigt inom fönstret som öppnade igår.

Ursprungligen av BlackSmp:

Så där... Pengar dragna, nu väntar jag på nästa steg... Hoppas bara att allt gå som jag tror

42mm AWS SG (bekräftelsemejl vid 9:13 den 10/4)

Vilket gör att min "förutsägelse" verkar slå in och att jag definitivt inte ser någon prioritering av USA framför övriga marknader utan allt verkar löpa på i ungefär samma takt.

(Ta i trä, låt nu inte min självsäkerhet slå tillbaka på mig?

Edit: Nu slog den om i Apple Store, förebereder leverans!

Inom utsatt tid och dessutom tidigt inom fönstret som öppnade igår.

Gött!! Snart är majoriteten av pre-orders klara.

Omg, "Preparing for dispatch". Inga pengar dragna än men det struntar jag i, det finns pengar på kortet och jag vill bara ha min klocka.

Ursprungligen av simulacra:

Omg, "Preparing for dispatch". Inga pengar dragna än men det struntar jag i, det finns pengar på kortet och jag vill bara ha min klocka.

Sällan man blivit så glad över det massiva hålet dragningen av pengar för Apple Watch gjort idag. Man har ju suttit och uppdaterat ordersidan med tanken "please take my money" i veckor:)

Precis vad jag upptäckte och gillar efter bara några få timmar med min Watch.
The little red dot: http://www.appy-geek.com/Web/ArticleWeb.aspx?...

Ursprungligen av CekariYH:

Precis vad jag upptäckte och gillar efter bara några få timmar med min Watch.
The little red dot: http://www.appy-geek.com/Web/ArticleWeb.aspx?...

Men läs dina notiser istället!

Bevaka tråden