Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av adress@mac:

Inte vet jag. Jag använder  Watch till "alla" mail - meddelanden - sms - nyheter mm. När jag återgår till iPhone - har jag dubletter av alla notiser - där också. Så fungerar det hos mig. Använder jag iPhone fysiskt - får jag ingenting på  Watch under tiden. Men sedan kommer det igen som vanligt. Både på iPhone och
 Watch. Kan inte förklara det på ngt annat sätt. I inställningar har jag i huvudsak " spegla min iPhone" på nästan alla val. Oavsett - jag är nöjd som det fungerar.

Bara för att vara riktigt säker: Du får en ljudsignal och tänds skärmen på telefonen samtidigt som du får en notis i klockan? Eller landar notiserna bara i notiscentret?

Notiser i notiscentret får jag också och det vill jag också ha men telefonen "väcks inte till liv" när notiserna skickas till klockan. Det är bara när det ringer som det ringer i så väl klockan som i telefonen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Bara för att vara riktigt säker: Du får en ljudsignal och tänds skärmen på telefonen samtidigt som du får en notis i klockan? Eller landar notiserna bara i notiscentret?

Notiser i notiscentret får jag också och det vill jag också ha men telefonen "väcks inte till liv" när notiserna skickas till klockan. Det är bara när det ringer som det ringer i så väl klockan som i telefonen.

Då är det nog samma inställning vi har. Ingen telefon tänds upp vid notiser. Är det denna lösning frågeställaren vill - då har JAG missuppfattat. Det skulle jag inte vilja ha - då kunde jag lika gärna sparat pengarna på  Watch. För mycket aktiviteter/ ljud för mig.

Har jag mobilen tänd/olåst så kommer allt till mobilen om det inte bara berör endast klockan som då plingar/buzzar. Är mobilen släckt och låst kommer allt ljud/buzz enbart till klockan.
Ställda alarm/kalenderhändelser kommer till båda om mobilen låst, men man kan snooza/stänga av ljudet/larmet via lockan.

Tycker det funkar perfekt för mig.

Senast redigerat 2015-06-16 21:16

Fick adaptrar i stål 42 mm till  Watch på posten. 190kr inkl frakt. Helt ok att ha i "reserv".
Kanske ett " vanligt " armband framöver.

Idag hämtade jag ut vad jag trodde var ett Hoco läder.... Tämligen besviken men som vanligt man får vad man betalar för. Dock betalade jag $35 för ett band som såg betydligt trevligare ut på säljbilden. Har redan öppnat en dispyt med säljaren och kommer kräva tillbaka varenda liten krona.

Ursprungligen av grenhall:

Idag hämtade jag ut vad jag trodde var ett Hoco läder.... Tämligen besviken men som vanligt man får vad man betalar för. Dock betalade jag $35 för ett band som såg betydligt trevligare ut på säljbilden. Har redan öppnat en dispyt med säljaren och kommer kräva tillbaka varenda liten krona.

Skumt att det är olika struktur på dom? Hade väl varit ok annars.

Ursprungligen av CekariYH:

Skumt att det är olika struktur på dom? Hade väl varit ok annars.

Adaptrarna är ju inte riktigt rätt heller. Ska vara stainless steel inte black stainless steel.

Ursprungligen av grenhall:

Adaptrarna är ju inte riktigt rätt heller. Ska vara stainless steel inte black stainless steel.

Såg inte det först när jag kollade på bilden. Reagerade bara på strukturen på skinnet. Det var inte bra med svarta adaptrar. Hur ser baksidan ut ? Apple har ju samma skinn på baksidan - vilket naturligtvis är mera kostsamt. Vad hette säljaren - vi bör varna andra. På ett av Sveriges största klockforum har man en avdelning som heter " Bad and God Guys" Borde finnas på 99mac också tycker jag. Gäller både privata och handlare. Ger ofta en bra fingervisning för andra/oss köpare - eller säljare - för den delen också.
Skit vilken otur.

Ursprungligen av adress@mac:

Såg inte det först när jag kollade på bilden. Reagerade bara på strukturen på skinnet. Det var inte bra med svarta adaptrar. Hur ser baksidan ut ? Apple har ju samma skinn på baksidan - vilket naturligtvis är mera kostsamt. Vad hette säljaren - vi bör varna andra. På ett av Sveriges största klockforum har man en avdelning som heter " Bad and God Guys" Borde finnas på 99mac också tycker jag. Gäller både privata och handlare. Ger ofta en bra fingervisning för andra/oss köpare - eller säljare - för den delen också.
Skit vilken otur.

Det är samma typ av skinn på baksidan. Men äsch jag trodde bara det faktiskt skulle se bättre ut än det gjorde.

Inväntar det bruna som du tipsade om också. Får se om det iaf överensstämmer med bilderna.

Köpte härifrån:

http://www.aliexpress.com/item/4-Colors-HOCO-...

Ursprungligen av adress@mac:

Såg inte det först när jag kollade på bilden. Reagerade bara på strukturen på skinnet. Det var inte bra med svarta adaptrar. Hur ser baksidan ut ? Apple har ju samma skinn på baksidan - vilket naturligtvis är mera kostsamt. Vad hette säljaren - vi bör varna andra. På ett av Sveriges största klockforum har man en avdelning som heter " Bad and God Guys" Borde finnas på 99mac också tycker jag. Gäller både privata och handlare. Ger ofta en bra fingervisning för andra/oss köpare - eller säljare - för den delen också.
Skit vilken otur.

Så här ser ju originalet ut. Samma skinn på bak och framsida - och narurligtvis samma struktur.
Du råkade inte av en händelse betala med PayPal - då är det lättare att lösa - även returfrakten betalar dom.
Åtminstone kan du "hota" säljaren med det. Dom vill inte få problem med PayPal på EBay - om man säger så.

Ursprungligen av adress@mac:

Så här ser ju originalet ut. Samma skinn på bak och framsida - och narurligtvis samma struktur.
Du råkade inte av en händelse betala med PayPal - då är det lättare att lösa - även returfrakten betalar dom.
Åtminstone kan du "hota" säljaren med det. Dom vill inte få problem med PayPal på EBay - om man säger så.

Nej men det är lugnt. Aliexpress håller ju inne betalningen tills tvisten är löst.

I värsta fall får jag skicka tillbaka det. Rekommenderat.

Ursprungligen av grenhall:

Nej men det är lugnt. Aliexpress håller ju inne betalningen tills tvisten är löst.

I värsta fall får jag skicka tillbaka det. Rekommenderat.

Är det verkligen Hoco original ? Dom har ett ljusbrunt skinn på insidan. Säljaren kanske bytt ut.
Kolla hur det ser ut på EBay
http://www.ebay.com/itm/HOCO-Genuine-Leather-...

Ursprungligen av adress@mac:

Är det verkligen Hoco original ? Dom har ett ljusbrunt skinn på insidan. Säljaren kanske bytt ut.
Kolla hur det ser ut på EBay
http://www.ebay.com/itm/HOCO-Genuine-Leather-...

Nej det är inte original. Det kan säkert vara för det är inpräntat Hoco Leather på baksidan men originalförpackning osv. saknas också. Så det är en scam-artist. Märkligt med tanke på att de är enorma leverantörer på AliExpress. De säljarna brukar vara väldigt måna om sitt rykte.

Ursprungligen av grenhall:

Nej det är inte original. Det kan säkert vara för det är inpräntat Hoco Leather på baksidan men originalförpackning osv. saknas också. Så det är en scam-artist. Märkligt med tanke på att de är enorma leverantörer på AliExpress. De säljarna brukar vara väldigt måna om sitt rykte.

Ok. För metallänken från Hoco som jag köpte på Ebay - och zinned också - tror jag - var i en snygg förpackning från Hoco. Hoppas det löser sig med retur/ hävning av köpet. Massa extra krångel bara.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 23:08
Ursprungligen av adress@mac:

Ok. För metallänken från Hoco som jag köpte på Ebay - och zinned också - tror jag - var i en snygg förpackning från Hoco. Hoppas det löser sig med retur/ hävning av köpet. Massa extra krångel bara.

Yes, den kom i en ordentlig förpackning från HOCO.

Hoppas det löser sig, @grenhall.

Ursprungligen av adress@mac:

Ok. För metallänken från Hoco som jag köpte på Ebay - och zinned också - tror jag - var i en snygg förpackning från Hoco. Hoppas det löser sig med retur/ hävning av köpet. Massa extra krångel bara.

Ja det är lite struligt men å andra sidan är det inte några större summor det handlar om.

Ursprungligen av zinned:

Yes, den kom i en ordentlig förpackning från HOCO.

Hoppas det löser sig, @grenhall.

Det är fejk helt klart. Konstigt att de bemödar sig med det trots storleken på företaget.

När jag beställde hem delar till iPhone 4/4S tog det ungefär 15 leverantörer och rätt många tusenlappar innan jag hittade en leverantör med hög kvalité. Så det är inget ovanligt. Störigt men inte ovanligt.

Alla ni som har era Apple-klockor, skapa lite trådar för tillbehör, bästa armbanden, tips & tricks osv.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 23:43
Ursprungligen av keptang:

Alla ni som har era Apple-klockor, skapa lite trådar för tillbehör, bästa armbanden, tips & tricks osv.

Vi har ju denna, räcker inte det?

Ursprungligen av zinned:

Vi har ju denna, räcker inte det?

Jo absolut, bara väldigt lång.
Men om det funkar för er så, tummen upp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 23:46
Ursprungligen av keptang:

Jo absolut, bara väldigt lång.

Om vi skapar separata trådar då, tar du jobbet med att flytta alla inlägg i denna tråden till den nya tråden där de olika hör hemma?

Ursprungligen av zinned:

Om vi skapar separata trådar då, tar du jobbet med att flytta alla inlägg i denna tråden till den nya tråden där de olika hör hemma?

Yep, så gott det går.
En hel del blir nog kvar här, men vissa går nog att sprida ut, armband osv.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-18 13:29

En ny metallänk jag fick hem igår! Andra adaptrar, grövre, tyngre och en annan helt look

Ursprungligen av zinned:

En ny metallänk jag fick hem igår! Andra adaptrar, grövre, tyngre och en annan helt look

Obligatoriska frågan. Varifrån - och hur mycket ? ?

Intressant test av leather-loopen: http://iphoneguiden.se/tester/test-leather-lo...

Ursprungligen av kafferast:

Intressant test av leather-loopen: http://iphoneguiden.se/tester/test-leather-lo...

Konstigt det där. Vet inte om det är fel på hans Läderloop. Jag tycker precis tvärt om - och har till  Watch provat 3 olika armband. Classic Läder som den levererades med - stållänk - och nu loopen. Skönaste och bekvämaste armband jag haft under alla år. Har kommenterat hans " test " och får väl se om han svarar.
Två olika resultat - ger 50-50 - hyfsat resultat ändå. Kanske fel på hans handleder. Vem vet. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-18 22:54
Ursprungligen av adress@mac:

Obligatoriska frågan. Varifrån - och hur mycket ? ?

Bandet från Tyskland här och det kostar 43 Euro.

Adaptrarna här för knappa $20. Dock blev det en dyr historia då de endast skeppade inom USA och jag använde Borderlinx för att få hit dem, trodde inte att det skulle bli dyrt med så små grejor men ack vad jag bedrog mig...bara frakten gick nog på 300 spänn. Tyvärr är jag inte helt nöjd med dem heller då de inte har en 100% fit, de klappar en liten aning som kan skönjas på bilderna.

Metallänken är i mitt tyckte riktigt trevlig. Bra tyngd och jag gillar verkligen utseendet. Jag får min Milanese Loop troligtvis på måndag och kanske även en annan metallänk nästa vecka. Den senare får bli en liten överraskning

Min 7-åring läser högt. Av någon anledning kickar Siri igång på klockan.

Ursprungligen av pmarriott:

Min 7-åring läser högt. Av någon anledning kickar Siri igång på klockan.

Barn är underbara - men Siri också. Den var bra. ?

Ursprungligen av zinned:

Bandet från Tyskland här och det kostar 43 Euro.

Adaptrarna här för knappa $20. Dock blev det en dyr historia då de endast skeppade inom USA och jag använde Borderlinx för att få hit dem, trodde inte att det skulle bli dyrt med så små grejor men ack vad jag bedrog mig...bara frakten gick nog på 300 spänn. Tyvärr är jag inte helt nöjd med dem heller då de inte har en 100% fit, de klappar en liten aning som kan skönjas på bilderna.

Adaptrarna måste man bara ha så småningom i den modellen. Vill man ha några traditionella armband i 24 mm - då är det den adaptern som gäller - om det skall bli snyggt. Undrar varför en del inte säljer till Sverige ? Är det tull/moms som ställer till det tro.

Ursprungligen av adress@mac:

Adaptrarna måste man bara ha så småningom i den modellen. Vill man ha några traditionella armband i 24 mm - då är det den adaptern som gäller - om det skall bli snyggt. Undrar varför en del inte säljer till Sverige ? Är det tull/moms som ställer till det tro.

Tror inte att det är moms/tull som ställer till det. Det är ingenting som drabbar säljaren. Troligen är det att de inte orkar räkna ut kostnaden för frakt etc.

Adaptrar skulle jag beställa via dx.com, aliexpress.com etc eftersom de går att få för runt 100 kr (inklusive frakt) från dessa ställen. Det tar kanske lite längre tid men de kommer fram.

Bevaka tråden