Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Egil:

Har köpt en 42mm AWS som är från Tyskland. Hade tänkt köpa en HOCO-länk i svart från eBay, men jag undrar om det är olika länkar/adaptrar för AW och AWS? Kommer Apple Sverige ta emot klockor köpta i Tyskland om det är en garantireparation?

Det är olika material på adaptrarna men de passar om det var det du undrade.

Nej inga reparationer så länge klockan inte finns i Sverige. Trust me.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-06-23 23:33
Ursprungligen av grenhall:

Det är olika material på adaptrarna men de passar om det var det du undrade.

Nej inga reparationer så länge klockan inte finns i Sverige. Trust me.

Ja precis, funderade mest på om man behöver köpa länkarna/banden som det stod att de passade Sport eller om alla passade.

Men när klockan börjar säljas, tar de emot utlandsköpta klockor då?

Ursprungligen av Egil:

Ja precis, funderade mest på om man behöver köpa länkarna/banden som det stod att de passade Sport eller om alla passade.

Men när klockan börjar säljas, tar de emot utlandsköpta klockor då?

Ja. Europagaranti.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-23 23:47
Ursprungligen av Egil:

Har köpt en 42mm AWS som är från Tyskland. Hade tänkt köpa en HOCO-länk i svart från eBay, men jag undrar om det är olika länkar/adaptrar för AW och AWS? Kommer Apple Sverige ta emot klockor köpta i Tyskland om det är en garantireparation?

Adaptrarna skiljer ju sig åt i utseende då SS är blank medan Sport inte är det.

Ja, Apple Sverige kommer hantera garanti och rep. oavsett var klockan är köpt...när den väl säljs i Sverige.

Ursprungligen av Egil:

Ja precis, funderade mest på om man behöver köpa länkarna/banden som det stod att de passade Sport eller om alla passade.

Men när klockan börjar säljas, tar de emot utlandsköpta klockor då?

Som det skrivits - så passar adaptrarna med armband i alla  Watch - med begränsningen av bredd 38 eller 42 mm. Köper du ett original Hoco i svart - så är även adaptern svart. Blir dock inte intrigerad i klockan som på Apple original stållänk. Men kvalitén på Hoco är helt ok. Se till att du får original bara. Det är väl detta Hoco du funderar på:

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-06-24 00:15
Ursprungligen av adress@mac:

Som det skrivits - så passar adaptrarna med armband i alla  Watch - med begränsningen av bredd 38 eller 42 mm. Köper du ett original Hoco i svart - så är även adaptern svart. Blir dock inte intrigerad i klockan som på Apple original stållänk. Men kvalitén på Hoco är helt ok. Se till att du får original bara. Det är väl detta Hoco du funderar på:

Stämmer! Jag köpte en Space Grey, så den svarta länken ser ut att bli riktigt snyggt på.

Tack för svaren!

Ursprungligen av Egil:

Stämmer! Jag köpte en Space Grey, så den svarta länken ser ut att bli riktigt snyggt på.

Tack för svaren!

Återigen bara - kolla att det är ett original Hoco. Det säljs kopior även där. Armbandet kommer förmodligen att väga 2-3 ggr mer än din klocka i aluminium. Så du inte blir förskräckt . Snyggt är det. Har det i stål till
 Watch SS.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-06-24 01:36
Ursprungligen av adress@mac:

Återigen bara - kolla att det är ett original Hoco. Det säljs kopior även där. Armbandet kommer förmodligen att väga 2-3 ggr mer än din klocka i aluminium. Så du inte blir förskräckt . Snyggt är det. Har det i stål till
 Watch SS.

Det var en bra input, tänkte inte på vikten på klockan kontra länken.... Kanske får testa med ett läderband först.

Hur reptåliga är AWS? Tänkte på aluminium, risk för repor på den?

Ursprungligen av Egil:

Det var en bra input, tänkte inte på vikten på klockan kontra länken.... Kanske får testa med ett läderband först.

Hur reptåliga är AWS? Tänkte på aluminium, risk för repor på den?

Klockan klarar sig bättre än glaset. Det är lika känsligt som din iPhone.

Ursprungligen av CekariYH:

Hmmm, har inte startad om den alls sen jag fick den, utom då jag uppdaterade OS vilket var alldeles efter jag fick den vill jag minnas.
Får känna efter extra noga imorgon bitti då jag inte kan påminna mig om att dens känns varm efter att ha laddat under natten, men det kan väl också bero på att den laddat klart en tid innan jag tar upp den.

Svarar mig själv: Japp, klockan var lite varmare än själva stället när jag la båda mot armen i morse, men det var just bara precis märkbart.

Ursprungligen av adress@mac:

Som det skrivits - så passar adaptrarna med armband i alla  Watch - med begränsningen av bredd 38 eller 42 mm. Köper du ett original Hoco i svart - så är även adaptern svart. Blir dock inte intrigerad i klockan som på Apple original stållänk. Men kvalitén på Hoco är helt ok. Se till att du får original bara. Det är väl detta Hoco du funderar på:

Kan man själv justera längden på denna Hoco?

Någon som har en länk till äkta Hoco armband?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-24 10:52
Ursprungligen av CekariYH:

Kan man själv justera längden på denna Hoco?

Någon som har en länk till äkta Hoco armband?

http://www.ebay.co.uk/itm/151671150795?_trksi...

Denna köpte jag, som är äkta.

Ja, du kan plockabort länkar men ite microjustera i spännet.

Ursprungligen av CekariYH:

Kan man själv justera längden på denna Hoco?

Någon som har en länk till äkta Hoco armband?

Lätt att plocka den länkar. Det är sprintar - så ett verktyg är bra att ha. Fick ta bort 2 på varje sida. Satt som en smäck - så lite tur skall man ha. Som skrevs - finns ingen justering i spännet. Adaptrar sitter monterade.

Ursprungligen av CekariYH:

Svarar mig själv: Japp, klockan var lite varmare än själva stället när jag la båda mot armen i morse, men det var just bara precis märkbart.

I morse var min inte det. Reagerade direkt på att den var sval. Kanske beror på om ngn process är igång i klockan under laddning - eller ej. Lite som min iPad. Ibland varm vid laddning - ibland inte.

Ursprungligen av adress@mac:

Lätt att plocka den länkar. Det är sprintar - så ett verktyg är bra att ha. Fick ta bort 2 på varje sida. Satt som en smäck - så lite tur skall man ha. Som skrevs - finns ingen justering i spännet. Adaptrar sitter monterade.

Tja, verkyg i massor har jag tillgång till men rätt typ vet jag inte just nu

Ursprungligen av adress@mac:

I morse var min inte det. Reagerade direkt på att den var sval. Kanske beror på om ngn process är igång i klockan under laddning - eller ej. Lite som min iPad. Ibland varm vid laddning - ibland inte.

Kanske det.

Ursprungligen av CekariYH:

Tja, verkyg i massor har jag tillgång till men rätt typ vet jag inte just nu

Kanske det.

Om jag hade varit hemma så skulle jag ha lagt ut ett foto över vad du behöver:)

Enklast är nog att uppsöka en urmakare/klockbutik och be om hjälp. Jag vet inte exakt hur det där bandet ser ut men med lite otur så är det ett lätt elände utan rätt verktyg.

Ursprungligen av zinned:

http://www.ebay.co.uk/itm/151671150795?_trksi...

Denna köpte jag, som är äkta.

Ja, du kan plockabort länkar men ite microjustera i spännet.

Typiskt, ingen grå och 42mm out of stock Hur ser man om det är ett äkta Hoco då det fanns en uppsjö av olika säljare?

Ursprungligen av CekariYH:

Typiskt, ingen grå och 42mm out of stock Hur ser man om det är ett äkta Hoco då det fanns en uppsjö av olika säljare?

Jag hittade denna men har samma fundering som du har...

http://www.ebay.co.uk/itm/HOCO-Stainless-Steel-Dark-Grey-Buckle-Watch-Strap-Band-for-Apple-Watch-38mm-42mm-/161734486598?pt=LH_DefaultDomain_3&var=460711119101&hash=item25a8206a46

Ursprungligen av CekariYH:

Typiskt, ingen grå och 42mm out of stock Hur ser man om det är ett äkta Hoco då det fanns en uppsjö av olika säljare?

Jag har gråa stanless steel adapters som jag inte behöver.

Ursprungligen av BlackSmp:

Om jag hade varit hemma så skulle jag ha lagt ut ett foto över vad du behöver:)

Enklast är nog att uppsöka en urmakare/klockbutik och be om hjälp. Jag vet inte exakt hur det där bandet ser ut men med lite otur så är det ett lätt elände utan rätt verktyg.

Du kommer väl hem nån gång?
Jo, om jag inte ser att jag fixar det själv utan att riskera fula repor gör jag nog så.

Haha, ja, va just denna jag också tittade på, ser ju äkta ut?

Ursprungligen av grenhall:

Jag har gråa stanless steel adapters som jag inte behöver.

42mm? Original eller?

Edit:Nån som har ett stålarmband på en alu-klocka? känns det inte klumpigt/konstigt med en lätt klocka och ett tungt armband?

Ursprungligen av CekariYH:

Tja, verkyg i massor har jag tillgång till men rätt typ vet jag inte just nu

Kanske det.

Inga konstigheter. Vill man vara säker på att göra rätt och inga skador - är verktyget bäst. På armbandet finns pilar vid varje länk - i den riktningen skall du trycka ut.

Ursprungligen av CekariYH:

Du kommer väl hem nån gång?
Jo, om jag inte ser att jag fixar det själv utan att riskera fula repor gör jag nog så.

Haha, ja, va just denna jag också tittade på, ser ju äkta ut?

42mm? Original eller?

Edit:Nån som har ett stålarmband på en alu-klocka? känns det inte klumpigt/konstigt med en lätt klocka och ett tungt armband?

Här köpte jag mitt HOCO. Från England. Så skall förpackningen se ut - som finns på en av bilderna. Snabb leverans.
http://www.ebay.com/itm/151671150795?_trksid=...

Ursprungligen av CekariYH:

Du kommer väl hem nån gång?
Jo, om jag inte ser att jag fixar det själv utan att riskera fula repor gör jag nog så.

Haha, ja, va just denna jag också tittade på, ser ju äkta ut?

42mm? Original eller?

Edit:Nån som har ett stålarmband på en alu-klocka? känns det inte klumpigt/konstigt med en lätt klocka och ett tungt armband?

Finns inga grå original. Vet inte vad detta är men det är blanka gråa(ska nog efterlikna space black men svarta är dem inte).

Ursprungligen av adress@mac:

Inga konstigheter. Vill man vara säker på att göra rätt och inga skador - är verktyget bäst. På armbandet finns pilar vid varje länk - i den riktningen skall du trycka ut.

Japp, ett sånt verktyg har jag inte men det har ju urmakarn.

Ursprungligen av adress@mac:

Här köpte jag mitt HOCO. Från England. Så skall förpackningen se ut - som finns på en av bilderna. Snabb leverans.
http://www.ebay.com/itm/151671150795?_trksid=...

Det var ju tur att du posta länken till förpackningen, för de jag tittat på på har antingen ingen bild på den eller ser mycket "billigare" ut.
Får leta vidare.

Ursprungligen av grenhall:

Finns inga grå original. Vet inte vad detta är men det är blanka gråa(ska nog efterlikna space black men svarta är dem inte).

Nä visst nä, glömde att space-gray steel inte finns för leverans än.
Köper nog ett Hoco så jag passar denna gång.

Ursprungligen av Egil:

Har köpt en 42mm AWS som är från Tyskland. Hade tänkt köpa en HOCO-länk i svart från eBay, men jag undrar om det är olika länkar/adaptrar för AW och AWS? Kommer Apple Sverige ta emot klockor köpta i Tyskland om det är en garantireparation?

Är det din klocka min fru postade idag? Skulle till Borlänge.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-06-24 18:43
Ursprungligen av pmarriott:

Är det din klocka min fru postade idag? Skulle till Borlänge.

Önskar att så vore fallet, för då hade min varit på g snart

Ursprungligen av adress@mac:

Inga konstigheter. Vill man vara säker på att göra rätt och inga skador - är verktyget bäst. På armbandet finns pilar vid varje länk - i den riktningen skall du trycka ut.

Snyggt!

Jag har ett liknande setup?

Ursprungligen av BlackSmp:

Snyggt!

Jag har ett liknande setup?

Jag har nästan " för mycket " verktyg. Men har samlat på mig klockor under åren - som kräver lite" tyngre"
prylar - om man inte vill göra märken i armband och bandhorn. Inte så jätteroligt att göra en rispa i en DJ om man vill skifta mellan länk och armband. Det du har på bilden är ett måste - förutom en uppsjö med bandstiftsverktyg. Räcker inte alltid ändå. Vad skönt det är med  Watch - med bara en knapp - om man inte byter till något som inte är original........?

Ursprungligen av BlackSmp:

Snyggt!

Jag har ett liknande setup?

Ursprungligen av adress@mac:

Jag har nästan " för mycket " verktyg. Men har samlat på mig klockor under åren - som kräver lite" tyngre"
prylar - om man inte vill göra märken i armband och bandhorn. Inte så jätteroligt att göra en rispa i en DJ om man vill skifta mellan länk och armband. Det du har på bilden är ett måste - förutom en uppsjö med bandstiftsverktyg. Räcker inte alltid ändå. Vad skönt det är med  Watch - med bara en knapp - om man inte byter till något som inte är original........?

Hobbyurmakare, nice

Har en massa småverktyg för småttigt pillanden men inget för klockor, dom gamla jag försökt mig på har alltid slutat med en massa fjädrar, skuvar, kugghjul etc i en liten låda som sens glöms bort och försvinner

Ursprungligen av CekariYH:

Hobbyurmakare, nice

Har en massa småverktyg för småttigt pillanden men inget för klockor, dom gamla jag försökt mig på har alltid slutat med en massa fjädrar, skuvar, kugghjul etc i en liten låda som sens glöms bort och försvinner

Du har en poäng där. ?

Bevaka tråden