Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av paulreedsmith:

Jo jag skämtar. Du har nästan förstått det.

Nej det var lite av ett impulsköp. Det jag vet är att batteriet skulle räcka lite mer än en dag. Detta när den synkar med luren hela tiden. Tänkte att i flyplansläge skulle jag få 4 dagar, då jag får 7 daga med min Gear 2 i det läget.

Rapporter från vad ni andra har för batteritid efterfrågas fortfarande.

Jag tar min från laddning ca kl 7 på morgonen. När jag går och lägger mig vid 23 har jag beroende på dagens aktiviteter mellan 65 och 35 % kvar.

Ursprungligen av paulreedsmith:

Neeej!! Är det så? Har du klockan själv?

Om du kollar - och läser lite på inläggen i forumet - så får du svar både på batteritiden - och att jag haft min i ca 4 månader. Att ha en  Watch som inte är synkad med iPhone - verkar vara som att ha en bil - och skjuta på i stället för att tanka. Finns mycket billigare alternativ i det fallet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-24 16:38
Ursprungligen av paulreedsmith:

Neeej!! Är det så? Har du klockan själv?

72 timmar, dvs tre dagar, är precis vad Power Reserve ska klara av. Det är det officiella från Apple, där man då har räknat med att kolla klockan fyra gånger per timme.

Dock tycker jag det verkar som att du har något problem med din klocka, att den inte rullar som den ska. Testa en återställning och är det fortfarande samma sak så tycker jag du ska kontakta Apple om detta.

Ursprungligen av zinned:

72 timmar, dvs tre dagar, är precis vad Power Reserve ska klara av. Det är det officiella från Apple, där man då har räknat med att kolla klockan fyra gånger per timme.

Dock tycker jag det verkar som att du har något problem med din klocka, att den inte rullar som den ska. Testa en återställning och är det fortfarande samma sak så tycker jag du ska kontakta Apple om detta.

OK kolla vidare. Jag har aldrig kört den i botten så kanske de sista 50% räcker mycket längre än den första halvan. Strömspar är inte riktigt något allternativ då jag vill ha stegräknaren/aktivitets appen igång, men ska testa den under någon dag framöver iaf.

Nej inte optimalt att köpa denna om du inte vill synka etc, men tycker den är lite lyxigare och framförallt mindre än andra alternativ.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-24 22:00
Ursprungligen av paulreedsmith:

Vad har ni för batteritid på eran klocka. Har just skaffat en 38 milanes loop tror jag den heter. Har den i flyplansläge och ändå drar den nästan 50% om dagen. Har den avstängd ca 10 timmar per dygn, under natten då. Har igång aktivitet/stegräknaren och den svarta urtavlan med väckningsrörelse endast. Ska det vara såhär?

Jag vill ha minst 3 dagars batteri i flygplansläge annars säljs den. Detta är ett hot!!!!

Har du köpt en AppleWatch för att köra den i flygplansläge? Duger inte en Casio eller Swatch då?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-08-24 23:17
Ursprungligen av paulreedsmith:

Rapporter från vad ni andra har för batteritid efterfrågas fortfarande.

Min ligger på ca 2 - 2,5 dagar/laddning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-24 23:19

Då har du inte flygplansläge?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-08-24 23:30
Ursprungligen av kenjon:

Då har du inte flygplansläge?

Precis. Jag kör med allt påslaget.

Har allt som har med motion och hälsa avstängt - när jag sätter den på laddning varje kväll när jag går och lägger mig så är det 50-75% kvar av batteristryrka. Som jag förväntade mig.

Angående batteritider... Andy Ihnatko

Och jag håller med. Jag har kört klockan upp till 24 timmar i sträck (någon enstaka gång) utan problem. Efter en normal dag så startar jag min nattladdning från mellan 20-40% mest hela tiden.

Jag har aldrig kört den i botten men kontrollerat laddtiderna och den laddar upp från 0-100 på cirka 90 minuter så laddtiderna är inget problem.

Citat:

4) Extended battery life isn’t a significant feature.

This is a signature feature of the Pebble: the battery lasts almost a whole week. That’s swell, but it’s overkill. I’m going to take the watch off and put it on a bedside table every night, no matter what. It’s no trouble to take the extra step of clicking it into charger on that table.

The battery only needs to last a whole day, with enough left over to get you through one of those freakishly long days. Like, you fell asleep on the couch and don’t have time to charge your watch before you have to leave for work. Once, while wearing the Moto 360, I had to check out of my San Francisco hotel at 5 a.m. so I could get to San Jose for breakfast with a friend, followed by a meeting, and then I returned to San Francisco for a day of revels before I boarded a 10 p.m. redeye home. I wasn’t back at my house (and able to drop the Moto into a charger) until 8 the next morning.

That sort of stuff. So, yes, 24 hours on one charge plus another six to 12 “just in case” is plenty.

(A fitness band is a different story. It does its best work for you when you wear it 24/7, including while you’re sleeping.)

Hej!
Orkade inte gå genom alla kommentarer här. Så frågan kan ha kommit tidigare. Men är det någon som vet när andra butiker får sälja Apple W? som tex Elgiganten, Webhallen osv

Ursprungligen av Torskpålina:

Hej!
Orkade inte gå genom alla kommentarer här. Så frågan kan ha kommit tidigare. Men är det någon som vet när andra butiker får sälja Apple W? som tex Elgiganten, Webhallen osv

mStore i Västerås och Stockholm ska ha. De är de enda som jag känner till.

Ursprungligen av Torskpålina:

Hej!
Orkade inte gå genom alla kommentarer här. Så frågan kan ha kommit tidigare. Men är det någon som vet när andra butiker får sälja Apple W? som tex Elgiganten, Webhallen osv

Orkar inte kolla ?

Så, efter några månader tycker jag fortfarande att en riktigt bra och häftig pryl, ser verkligen fram emot AWOS2.
Har också lagt märke till att batteritiden nog skulle räcka 2 dygn om man inte pillar allt för mycket på den.

Ursprungligen av CekariYH:

Så, efter några månader tycker jag fortfarande att en riktigt bra och häftig pryl, ser verkligen fram emot AWOS2.
Har också lagt märke till att batteritiden nog skulle räcka 2 dygn om man inte pillar allt för mycket på den.

Håller med. Batteritiden - inga större problem. Har nu införskaffat ett ställ/laddare för " nattläget " som kommer i nästa uppdatering. Kan lika gärna ladda den på sängbordet - och använda funktionen - om andan faller på.

Ursprungligen av adress@mac:

Håller med. Batteritiden - inga större problem. Har nu införskaffat ett ställ/laddare för " nattläget " som kommer i nästa uppdatering. Kan lika gärna ladda den på sängbordet - och använda funktionen - om andan faller på.

Vilket då, har sett några ute i handeln men vet ej om jag behöver ett?

Ursprungligen av CekariYH:

Vilket då, har sett några ute i handeln men vet ej om jag behöver ett?

Orzly Night Stand. Liknande modell som Spigen - men till en bråkdel av priset. EBay England - 9£ inkl frakt på 4-5 dagar. Spigen ligger på ca 399kr + frakt i Sverige.
Stadig - och fungerar bra. 3M tejp i botten - som jag inte behöve använda.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-09 22:19

Denna kör jag, rätt billig tycker jag, inga problem att lägga klockan på sidan även med ej öppningsbar länk.
http://griffintechnology.com/us/device/apple-...

Ursprungligen av kenjon:

Denna kör jag, rätt billig tycker jag, inga problem att lägga klockan på sidan även med ej öppningsbar länk.
http://griffintechnology.com/us/device/apple-...

Varför jag ville ha en låg stadig hållare - är för sängbordet - utan att jag knuffar ner den. Om jag använder
Night Watch funktionen i mörkret och halvvaken...... 9£ inkl frakt.
Får se hur det fungerar den 16 september.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-09-16 11:08

Kan man på nåt sett slänga alla sina sms samtidigt, eller måste man slänga ett i taget?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-16 11:24

Du kan slänga hela konversationen från en mottagare.

Ursprungligen av nufc78:

Kan man på nåt sett slänga alla sina sms samtidigt, eller måste man slänga ett i taget?

Från klockan eller telefonen?

Annars så kan du alltid göra en force press för att få upp dialogen där du avfärdar alla meddelanden på en gång om det är det som du tänker på

Idag blir det en ny klocka...

Fast det är inte lika roligt att skriva här som på FB. Alla här fattar ju vad jag menar:)

Ursprungligen av nufc78:

Kan man på nåt sett slänga alla sina sms samtidigt, eller måste man slänga ett i taget?

Menar du på  Watch.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-09-16 11:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Från klockan eller telefonen?

Annars så kan du alltid göra en force press för att få upp dialogen där du avfärdar alla meddelanden på en gång om det är det som du tänker på

Ska slänga på klockan. Och jag vill slänga alla meddelanden samtidigt, inte bara dom nya. Det funkar inte med force press, utan då kommer jag bara till skriva nytt meddelande.

Ursprungligen av nufc78:

Ska slänga på klockan. Och jag vill slänga alla meddelanden samtidigt, inte bara dom nya. Det funkar inte med force press, utan då kommer jag bara till skriva nytt meddelande.

Jag tänkte på forcetouch vid notifieringen för nya meddelanden men det är för att avfärda notifieringarna men det var inte vad du ville ha.

Svep åt vänster tar väl bara bort ett meddelande?

Nej, jag vet inte - det kanske blir bättre i watchOS 2.0?

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-09-16 12:37

Har börjat fundera på att göra mig av med min klocka, den har blivit mindre och mindre använd den senaste tiden och har egentligen inte saknat den heller.
Om någon söker en Apple Watch så överväger jag att sälja min. Det är en Apple Watch SS Milanese Loop.

Ursprungligen av Egil:

Har börjat fundera på att göra mig av med min klocka, den har blivit mindre och mindre använd den senaste tiden och har egentligen inte saknat den heller.
Om någon söker en Apple Watch så överväger jag att sälja min. Det är en Apple Watch SS Milanese Loop.

Samma situation för mig, fick klockan i slutet av april och första veckorna använde jag den varje dag, numera ett par dagar i veckan. Den ger mig lite för lite nytta och utseendemässigt har den inte en chans mot mina traditionella klockor. Version två kan nog bli bra men befintliga versionen känns beta.

Ursprungligen av nufc78:

Ska slänga på klockan. Och jag vill slänga alla meddelanden samtidigt, inte bara dom nya. Det funkar inte med force press, utan då kommer jag bara till skriva nytt meddelande.

Om du trycker fingret hårt på skärmen - när ngt meddelande/sms är framme - får du då inte upp ett X i en ring. När du trycker där - försvinner det som är sparat från tidigare på skärmen/ klockan. Fungerar inte det ?
Har aldrig haft ngt problem med det.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-09-16 13:58
Ursprungligen av adress@mac:

Om du trycker fingret hårt på skärmen - när ngt meddelande/sms är framme - får du då inte upp ett X i en ring. När du trycker där - försvinner det som är sparat från tidigare på skärmen/ klockan. Fungerar inte det ?
Har aldrig haft ngt problem med det.

Ska testa detta nästa gång

Bevaka tråden