Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Junghage:

Ja man har ju väntat sååå länge på os 2

Watch OS2 heter det väl......?

watchOS 2 för att vara exakt!

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-21 20:32

Känns som whatOS 2 nu

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-21 20:33

Efter en hard reset på både telefon och klocka så dök den upp på hela 515MB.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-21 23:58
Ursprungligen av _empty:

watchOS 2 för att vara exakt!

watchOS 2.0

Någon som hittat någon app som stödjer komplikationer än? Mest för att prova.

http://www.99mac.se/forum/p/2252964
Har startat en tråd för en stund sedan på WatchOS 2. Vilket jag tycker den hör till. ?

Ursprungligen av _empty:

Någon som hittat någon app som stödjer komplikationer än? Mest för att prova.

Star Walk 2
DataMan
iTranslate
Night Sky
Trivia Crack

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-22 15:59

Har spenderat lite tid med att läsa på om native apps och det verkar som om många har problem med att just de appar som nu har stöd för att köras native inte fungerar att installera, står endast och tuggar "Installerar...". Tittar man under den tiden på homescreen så ser appen ut att vara installerad då ikonen är där och ser klar ut men trycker man på den så pajar man installationen som trots det pågår och appen blir helt obrukbar. Gör INTE det.

Till er har jag hittat ett tips som i det närmaste också verkar vara en lösning:

1) När appen står och tuggar "Installerar..." så går ni till homescreen på klockan
2) Gå in i "Settings"
3) Titta nu på telefonen och ni ser att "Installerar..." är borta.
4) Appen är nu korrekt installerad, fungerar och startar blixtsnabbt som native appar ska göra.

Ursprungligen av zinned:

Har spenderat lite tid med att läsa på om native apps och det verkar som om många har problem med att just de appar som nu har stöd för att köras native inte fungerar att installera, står endast och tuggar "Installerar...". Tittar man under den tiden på homescreen så ser appen ut att vara installerad då ikonen är där och ser klar ut men trycker man på den så pajar man installationen som trots det pågår och appen blir helt obrukbar. Gör INTE det.

Till er har jag hittat ett tips som i det närmaste också verkar vara en lösning:

1) När appen står och tuggar "Installerar..." så går ni till homescreen på klockan
2) Gå in i "Settings"
3) Titta nu på telefonen och ni ser att "Installerar..." är borta.
4) Appen är nu korrekt installerad, fungerar och startar blixtsnabbt som native appar ska göra.

Hmmm, har inte haft några problem än med detta, men kanske kommer.

Har trillat in en del appupdateringar i mindre högar sen iOS 9 men idag kom det 15 st på en gång, så kommer nog en del intressanta snart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-22 20:23
Ursprungligen av CekariYH:

Hmmm, har inte haft några problem än med detta, men kanske kommer.

Har trillat in en del appupdateringar i mindre högar sen iOS 9 men idag kom det 15 st på en gång, så kommer nog en del intressanta snart.

Jag förväntade mig också en del nu men har bara två med komplikationer och jag tror jag endast har två som kör native, Trivia Crack och Star Walk 2.

Det konstigaste tycker jag är att Apples egna appar inte är native än, t ex Apple Store-appen. De borde ju vara först ut med sina egna appar.

Någon annan som använder "Buy me a Pie" appen?

Sedan iOS 9xx / WOS 2 kan jag inte få listan på Apple Watch:en, står bara och "tuggar" i evigheters evighet.

Ursprungligen av CekariYH:

Någon annan som använder "Buy me a Pie" appen?

Sedan iOS 9xx / WOS 2 kan jag inte få listan på Apple Watch:en, står bara och "tuggar" i evigheters evighet.

Den funkar men det skulle kunna gå fortare tycker jag.

Ursprungligen av westerlu77:

Den funkar men det skulle kunna gå fortare tycker jag.

Den va lite seg innan, men funkar den inte alls på Watch för mig vilket är synd :-/

Något nytt hände idag med min Watch , Märkte att den inte kunde visa nånting från iPhonen och när jag kollade på skärmen på Watch där man ser uppkopplad, så var där ett litet moln istf mobilen.
Hur kommer man dit och därifrån??? Hittade inte hur utan startade om bägge enheterna så blev det normalt igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-04 22:42
Ursprungligen av CekariYH:

Något nytt hände idag med min Watch , Märkte att den inte kunde visa nånting från iPhonen och när jag kollade på skärmen på Watch där man ser uppkopplad, så var där ett litet moln istf mobilen.
Hur kommer man dit och därifrån??? Hittade inte hur utan startade om bägge enheterna så blev det normalt igen.

Det betyder bara att klockan inte har någon BT-koppling till din telefon utan är kopplad mot nätet för viss funktionalitet då den befinner sig på samma nät som din telefon.

Ursprungligen av CekariYH:

Något nytt hände idag med min Watch , Märkte att den inte kunde visa nånting från iPhonen och när jag kollade på skärmen på Watch där man ser uppkopplad, så var där ett litet moln istf mobilen.
Hur kommer man dit och därifrån??? Hittade inte hur utan startade om bägge enheterna så blev det normalt igen.

Kollade du att den var parad och inom räckvidd för/mot iPhone. Hände en gång för mig då hade bluetooth släppt i inställningar i iPhone.

Ursprungligen av zinned:

Det betyder bara att klockan inte har någon BT-koppling till din telefon utan är kopplad mot nätet för viss funktionalitet då den befinner sig på samma nät som din telefon.

Ah, men hur blev det så, var inte utanför lägenheten på hela dan?

Ursprungligen av adress@mac:

Kollade du att den var parad och inom räckvidd för/mot iPhone. Hände en gång för mig då hade bluetooth släppt i inställningar i iPhone.

Den va inom räckvidd men verkade ej parad sas.
Hade visserligen startat om iPhone några timmar innan av annan anledning och det har jag gjort förut utan att detta händer.

Senast redigerat 2016-01-05 10:02
  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-02-16 21:57

Vet att många har klagat på batteritiden på Apple Watch. Har jag bara haft tur eller använder jag klockan så mycket mindre än alla andra?

Har min klocka på från jag vaknar vid 07.00 till runt 22-23.00..

Ursprungligen av Pontzy:

Vet att många har klagat på batteritiden på Apple Watch. Har jag bara haft tur eller använder jag klockan så mycket mindre än alla andra?

Har min klocka på från jag vaknar vid 07.00 till runt 22-23.00..

Tror inte att det är så många som klagat på batteritiden på det sättet. Mera att man vill att det skall räcka flera dagar. Sedan beror det också hur pass "aktiv" man är med klockan. Finns ju appar som tar mera ström - aktivitet - motion osv. Jag har min på armen ungefär samma tidsrymd. Dock använder jag den mest till notiser - mail - calender och sådana saker. Laddar på natten i stället. Är nöjd med det och den fyller mina önskemål. Mer som en förlängning av iPhone. Den ligger oftast kvar i fickan - eller på bordet.

Jag tror att de som klagar på batteritiden är de som inte har klockan. Jag skulle inte säga nej till längre batteritid men den är inget problem och jag är aldrig i batterikris oavsett hur länge som jag är igång

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-02-17 08:22

Ah, ja så kan det ju vara. Är nybliven ägare så var väl mer att man var orolig över batteritiden innan man köpte den då man hört mycket bä om batteriet. Men man blev glatt överraskad iaf Har tidigare även kört Moto 360 tillsammans med en Sony Z3, och den klockan hade aldrig över 10% kvar på kvällen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-02-17 11:10

Jag har kört både watchOS 1.x och 2.x och ser en skillnad i batteritid med den senare till det bättre.

  • Medlem
  • 2016-02-17 20:15
Ursprungligen av Pontzy:

Köpte den, fast på Media Markt, för samma pris.
Blev förvånad över kvalitén på den. Var rädd för att den skulle vara plastig (av någon konstig anledning) men det är den ju verkligen inte

Och så köpte jag det här armbandet och klockan blev ännu snyggare nu

Fungerar det bra med ett band som egentligen är till för watch sitter på en watch sport. Har du möjligtvis möjlighet att lägga ut en bild på hur det ser ut?

Ursprungligen av danjo:

Fungerar det bra med ett band som egentligen är till för watch sitter på en watch sport. Har du möjligtvis möjlighet att lägga ut en bild på hur det ser ut?

Det är samma fästen så varför skulle det inte fungera?

  • Medlem
  • 2016-02-17 20:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är samma fästen så varför skulle det inte fungera?

Jag tänkte bara att fästena är i stål som inte är samma färg som aluminium

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-02-17 21:27

Kanske inte de bästa bilderna. Men alltid något..

Stör mig inte på att fästet är silver men klockan svart. Tycker annars det silvriga stålet funkar bra mot det svarta.

  • Medlem
  • 2016-02-17 22:04
Ursprungligen av Pontzy:

Kanske inte de bästa bilderna. Men alltid något..

Stör mig inte på att fästet är silver men klockan svart. Tycker annars det silvriga stålet funkar bra mot det svarta.

Tack!

Någon som fått sömnanlys att funka? När jag öppnar hälso appen då e det helt tömt i sömnanalysen verkar som att den läser inte data från Apple watch hur gör man??? Tacksam för ett svar

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-03-13 10:58
Ursprungligen av mactopen:

Någon som fått sömnanlys att funka? När jag öppnar hälso appen då e det helt tömt i sömnanalysen verkar som att den läser inte data från Apple watch hur gör man??? Tacksam för ett svar

Nä Apple Watch kan inte mäta sömn. Det finns i hälsoappen pga det finns andra enheter man kan köpa som sedan synkad mot hälsoappen.

Bevaka tråden