Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11 public beta är ute

Tråden skapades och har fått 252 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-06 19:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Det kom en ny tvOS version igår. Kan det vara den som hjälpte? Dvs om du har automatiskt installation av nya uppdateringar och du inte lade märke till uppdateringen?

Uppdaterar Apple TVn manuellt och igår fanns ingen uppdatering tillgänglig utan jag var på public beta 8 (15J5378a) sedan i lördags. Nu ikväll körde jag in public beta 9 (15J5380a) och SVT Play funkar fortsatt felfritt. Så något bra har SVT fixat

Ursprungligen av kenjon:

Det är väl bara ChromeCast som funkar så, ATV tar väl inte över strömmen. I så fall hade man ju kunnat slå av sin iPhone/iPad, och strömmen skulle fortsätta.

Helt rätt, jag blanda ihop det med hur ChromeCast och Sonos kan fungera med vissa tjänster. Men det var märkligt att det inte fungerade att AirPlaya från fungerande SVT Play-app i iOS 10 till tvOS beta 11.

  • Medlem
  • Gothenburg
  • 2017-09-07 17:36

Någon mer som har problem med SAS appen och PB9?
Först problem att checka in
Avinstallerade och installerade igen nu fungerar det inte att logga in

Jag fattar inte att dom har tagit bort 3d touch för att byta appar på 7:an och ios11. Sjukt dåligt!

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-09-19 20:02
Ursprungligen av westerlu77:

Jag fattar inte att dom har tagit bort 3d touch för att byta appar på 7:an och ios11. Sjukt dåligt!

Jag använder bakåt-funktionen hela tiden men att växla appar på det sättet fick jag aldrig in känslan för så jag är glad att det är borta, då jag gjorde det av misstag ibland.

Fast att dubbelklicka är ju så sjukt tråkigt!

3D touch för byta appar ?

Force touch kanske det heter förresten.

  • Medlem
  • 2017-09-19 20:40
Ursprungligen av ibeardtech:

3D touch för byta appar ?

Ja, man kunde trycka hårt längst ut till vänster på skärmen och sedan svepa lite till höger och få samma effekt som att dubbeltrycka på hemknappen för att bläddra bland de appar som är öppna (eller snarare bläddra i listan över de appar som senast varit öppna).

  • Medlem
  • 2017-09-19 20:49
Ursprungligen av westerlu77:

Force touch kanske det heter förresten.

Det heter Force touch på klockan och 3D touch på telefonen. Det finns säkert någon anledning till varför det heter olika på de olika prylarna.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-09-19 20:54
Ursprungligen av Ljung:

Det heter Force touch på klockan och 3D touch på telefonen. Det finns säkert någon anledning till varför det heter olika på de olika prylarna.

3D Touch är just 3 lager, medan Apple Watch bara har 2 olika trycklägen.
Force Touch kom före och har kanske det tydligaste namnet av de två. Mer kraft (force) är en annan händelse. 3D Touch är 3 olika "hårdhet" med olika händelser.

  • Medlem
  • 2017-09-19 21:22
Ursprungligen av westerlu77:

Jag fattar inte att dom har tagit bort 3d touch för att byta appar på 7:an och ios11. Sjukt dåligt!

Verkligen, jättetråkigt! Förmodligen gjorde de det för att inte förvirra det för mycket mellan iPhone X och andra generationer. På iPhone X drar man nerifrån men stannar ett tag i mitten, medan man på andra modeller får dubbeltrycka på hemknappen.

iOS 11.3 public beta 1 är nu ute för den som vill testa.

Bevaka tråden