Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 11:38
Ursprungligen av xerent:

Nytt tangentbord.

Ser att du inte har kommit på någon lösning för alla grejor som ligger löst under din laptop. Du kan ju sätta dit några snygga mobilväskor som har fäste för bälte, på armarna på ditt mStand. Så kan du stoppa in grejor från sidorna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-09 12:08
Ursprungligen av Reisan:

Ser att du inte har kommit på någon lösning för alla grejor som ligger löst under din laptop. Du kan ju sätta dit några snygga mobilväskor som har fäste för bälte, på armarna på ditt mStand. Så kan du stoppa in grejor från sidorna.

Jag har funderat på någon slags lösning med små snygga kartonger som man kan dra ut och sortera saker i – det känns billigare än att köpa mobilväskor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-09 16:51
Ursprungligen av xerent:

Jag har funderat på någon slags lösning med små snygga kartonger som man kan dra ut och sortera saker i – det känns billigare än att köpa mobilväskor.

Ja, det är billigare. Tänkte ifall du inte ville ha något liggande under datorn så är mitt förslag helt ok.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-09-09 18:44

Våga vägra skrivbord.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-09-10 00:21
Ursprungligen av urkan:

Våga vägra skrivbord.

Helt rätt!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-09-09 15:02

Här är mitt skrivbord:

Ursprungligen av akesson:

Här är mitt skrivbord:

Snyggt golv...o Modesty på väggen

Ursprungligen av akesson:

Här är mitt skrivbord:

Och här har vi så klart den nya reklambilden för Apple och MacBook - eller kanske för 99mac?

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Och här har vi så klart den nya reklambilden för Apple och MacBook - eller kanske för 99mac?

...fast det ser lite obekvämt ut...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

...fast det ser lite obekvämt ut...

Jag kan tänka mig att det är väldigt bekvämt om man hittar rätt sätt att ligga på, och förutsatt att soffan är skönare än vad den faktiskt ser ut att vara. Hur som helst tycker jag att bilden som sådan ser riktigt bra ut.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-09 22:35

Jag tycker det ser jättebra ut. Skulle nästan passa som en banner om man la till lite loggor och text.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-11 14:12

Och så har jag tittat och kommit fram till att en 20" ACD inte kostar mer än 5.895;- ...

Tja, jag slog till direkt hos min lokala återförs. och nu är den på väg. Har alltså redan en 20" iMac G5 som är helt underbar och så kommer brorsan ACD 20", storleken räcker för mig och det blir vackert på skrivbordet. Skiskar bild så fort allt är installerat

Här är två uppslag till Er som gärna vägrar skrivbord. Den här killen byggde sin egen glidande datorupphängning över sängen (video) och japanska Thanko har skapat ett zik-zakställ som gör att du verkligen kan ligga skönt och använda datorn - utan risk för brännskador på det allra heligaste

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-13 21:20
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Här är två uppslag till Er som gärna vägrar skrivbord. Den här killen byggde sin egen glidande datorupphängning över sängen (video) och japanska Thanko har skapat ett zik-zakställ som gör att du verkligen kan ligga skönt och använda datorn - utan risk för brännskador på det allra heligaste

Finns ett skitbra sånt där på Ikea. Ser typ ut som en kudde fast med hård och stadig översida för både dator och mus. Har ingen bild dock. Priset var bara run 150:-.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-16 23:59

Altaret!

Ska kompletteras med min PS3:a och en Full-HD Bravia.

Ursprungligen av Solid:

Altaret!

Ska kompletteras med min PS3:a och en Full-HD Bravia.

Wow läckert!!

Vid första anblick så såg det ut som datorn stod på en skiva som på något magiskt sätt hängde i luften...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-17 20:44
Ursprungligen av Solid:

Altaret!

Ska kompletteras med min PS3:a och en Full-HD Bravia.

Schysst möbel. Din komplettering gör sig nog bra där!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-18 09:50
Ursprungligen av Reisan:

Schysst möbel. Din komplettering gör sig nog bra där!

Det är IKEAs FRIEL som jag tipsade om i Tv-bänk-tråden!
http://www.99.se/1331740-post14.html

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-18 19:49

Här kommer en bild på min och min sambos datorhörna.

Tove (min flickvän och sambo) har sin dator (min gamla) till vänster och jag har min till höger.

Min setup:
iMac Core2Duo 2.4 ghz 20"
4 GB RAM
320 GB HD

Dessutom har jag en fjärde generationens iPod med färgskärm, 20 GB.

Toves setup:
Powermac G4 Quicksilver 733 mhz
1.12 GB RAM
2x120 GB HD
Sony Multiscan E400 19" skärm

Senast redigerat 2007-09-18 20:57
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-18 20:00
Ursprungligen av bmo:

Här kommer en bild på min och min sambos datorhörna.

Jag kan inte se någon bild...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-09-18 20:57
Ursprungligen av Reisan:

Jag kan inte se någon bild...

Ah, det beror nog på att jag länkade från Macworlds forum. Här är bilden igen:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-18 21:18
Ursprungligen av bmo:

Ah, det beror nog på att jag länkade från Macworlds forum. Här är bilden igen:

Såja, nu ser jag bilden. Schysst arrangemang. Kul att ni båda kör med Mac.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-18 20:01
Ursprungligen av Solid:

Det är IKEAs FRIEL som jag tipsade om i Tv-bänk-tråden!
http://www.99.se/1331740-post14.html

Ja, jag kände igen den.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-09-18 00:37

Tillökning i familjen!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-18 01:24

L33t. Riktigt snyggt.

Önskar att jag hade det så cleant på bordet som du har det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-19 16:23

I Väntan på flytt och iMac 24tum
IMG_0342.JPG

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-19 17:19
Ursprungligen av Laroche:

I Väntan på flytt och iMac 24tum
IMG_0342.JPG

Ja, bilden kan antingen länkas in via webbadress eller bifogas som fil i inlägget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-19 19:48

Skrivbord och skrivbord.. Sedan flickvännen ville få plats så vart man utan skrivbord, så jag ställer min lilla rigg där det råkar bli, nu på barbordet i köket, men ofta vid soffan..

Gillar inte sladdar, så ni ser hur det ser ut. Sedan har jag en airport extreme med en rejäl hårddisk inkopplad undanstoppat i en tunna och en liten tv till stereon och tv'n. Tunnan står intill uttaget, så där ser man ingen sladd, vid tv'n går allt bakom böckerna i hyllan, så där ser man knappt någonting heller

Kul att se hur folk har det hemma förresten!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-19 20:54
Ursprungligen av MagnusG:

Skrivbord och skrivbord.. Sedan flickvännen ville få plats så vart man utan skrivbord, så jag ställer min lilla rigg där det råkar bli, nu på barbordet i köket, men ofta vid soffan..

Gillar inte sladdar, så ni ser hur det ser ut. Sedan har jag en airport extreme med en rejäl hårddisk inkopplad undanstoppat i en tunna och en liten tv till stereon och tv'n. Tunnan står intill uttaget, så där ser man ingen sladd, vid tv'n går allt bakom böckerna i hyllan, så där ser man knappt någonting heller

Kul att se hur folk har det hemma förresten!

Ååh, det nya, trådlösa tangentbordet! Snygg uppsättning! Stilpoäng för det. Dock skulle det inte skada med lite spakel och färg...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-20 17:49
Ursprungligen av MagnusG:

Skrivbord och skrivbord.. Sedan flickvännen ville få plats så vart man utan skrivbord, så jag ställer min lilla rigg där det råkar bli, nu på barbordet i köket, men ofta vid soffan..

Gillar inte sladdar, så ni ser hur det ser ut. Sedan har jag en airport extreme med en rejäl hårddisk inkopplad undanstoppat i en tunna och en liten tv till stereon och tv'n. Tunnan står intill uttaget, så där ser man ingen sladd, vid tv'n går allt bakom böckerna i hyllan, så där ser man knappt någonting heller

Kul att se hur folk har det hemma förresten!

Ser riktigt trevligt, btw vart köpte du tangentbordet?

Bevaka tråden