Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: OS X 10.4 'Tiger' kommer i April

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-01 11:22

någon som vet ungefär hur mycket kalaset kommer att kosta?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-01 11:26
Ursprungligen av Filip:

någon som vet ungefär hur mycket kalaset kommer att kosta?

Panther kostar idag 1495:-, Tiger lär väl hamna på ungefär detsamma.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2005-04-01 11:23

ca 1500 kr skulle jag gissa.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-01 11:30

skiiit, tror ni inte man kan få tiger på köpet om man köper en iPod Photo?

Hatar att ha ont om pengar...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-01 11:33
Ursprungligen av Filip:

skiiit, tror ni inte man kan få tiger på köpet om man köper en iPod Photo?

Hatar att ha ont om pengar...

Haha, vore en schyst kombo...

Jag kommer köpa en familjepack och installera på alla 3 datorerna så fort 10.4.0 släpps.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 18:45

Jaha ... Kan man lita på detta?

Citat:

Mac OS X version 10.4 "Tiger" will be available on Friday, April 15, 2005 beginning at 8:00 p.m. through the Apple Store®, at Apple’s retail stores and through Apple Authorized Resellers for a suggested retail price of $129 (US).

(MacDailyNews)

Edit: Hmm... klicka på författarens namn, lägg märke till adressen!

Du har nog rätt. http://www.museumofhoaxes.com/top100.html var dock underhållande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-01 23:42
Ursprungligen av Code Red:

Du har nog rätt. http://www.museumofhoaxes.com/top100.html var dock underhållande.

mmm... Trean är bäst :D!!!

Var och pratade med killarna på macoteket, de hävdade 2 veckor. Hur säker källa det nu är???

  • Oregistrerad
  • 2005-04-02 02:48
Ursprungligen av Alfons_sbg:

Var och pratade med killarna på macoteket, de hävdade 2 veckor. Hur säker källa det nu är???

Två veckor till vad? Till annonsering eller till att det finns att köpa i butik? En annan kille (mycket osäker källa) vad övertygad om att det skulle annonseras på tisdag.

Idag blev det i alla fall inget.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-02 12:52

Så där ja! Ni kan tacka mig, allihop, jag har fixat det. Tiger kommer garanterat att annonseras i början av nästa vecka.

Anledningen är jag jag inte orkade vänta längre och beställde en PowerBook 12" med Panther för några minuter sedan. Och enligt Murphys lag -- ni förstår själva. Jag känner mig som en riktig filantrop.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-02 19:34
Ursprungligen av MfAP:

Så där ja! Ni kan tacka mig, allihop, jag har fixat det. Tiger kommer garanterat att annonseras i början av nästa vecka.

Anledningen är jag jag inte orkade vänta längre och beställde en PowerBook 12" med Panther för några minuter sedan. Och enligt Murphys lag -- ni förstår själva. Jag känner mig som en riktig filantrop.

Hur vet du det? Om det är sant så: Jippie!!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-02 20:31
Ursprungligen av iigloo:

Hur vet du det? Om det är sant så: Jippie!!

Han menade såklart att bara för att han beställer med panther nu, så kommer såklart Tiger att släppas just för det..

Du vet, som när man beställer en prenumeration på favorittidningen för 700kr bara för att i första numret få ett erbjudande om "beställ helårsprenumeration för bara 450kr just nu, du får en cd-spelare på köpet!" eller liknande

DOH! Jag postade i FEL tråd med mitt inlägg ovan och jag kan inte redigera bort det heller (eftersom jag inte är Plus/pro) -- kul... Det måste väl vara där till någon moderator kommer och tar/flyttar bort det.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

DOH! Jag postade i FEL tråd med mitt inlägg ovan och jag kan inte redigera bort det heller (eftersom jag inte är Plus/pro) -- kul... Det måste väl vara där till någon moderator kommer och tar/flyttar bort det.

Jag tog bort inlägget åt dig (men jag kan plocka fram det igen om du ångrar dig). Jag trodde alla användare kunde redigera sina egna inlägg, men det kanske inte är så nuförtiden?

Niklas,
Jag kan det. Jag är varken Plus eller Pro.
Det finns en röd knapp vid Citera nere i hörnet av inlägget där det står Redigera.
När man tryckt på den så komme man in på en sida där man får redigera, högst upp så fnns det alternativ som heter:
*Don't delete messege
*Delete messege
-eller nåt liknande..
Välj sedan delete efter att du valt Delete messege.

Jo, man kan, men bara i ett antal minutar.

Ursprungligen av Leftrustle:

Jo, man kan, men bara i ett antal minutar.

Jag är varken Pro eller Plus eller vad det nu heter och jag kan radera gamla inlägg utan problem.

Hah, röda redigeraknappen fungerade! trodde den var röd eftersom den var diaktiverad

okej.. hum... tillbaka till topic

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-02 18:55
Ursprungligen av Leftrustle:

Jo, man kan, men bara i ett antal minutar.

Jag deletade just ett 2 månader gammalt meddelande...
Så, nej, det finns ingen tidsgräns i hur länge man kan editera/ta bort sitt inlägg

däremot finns det en tidsgräns (typ 3 minuter) innan det står att den är redigerad, redigerar man innan denna tid så blir det ingen Senast Redigerad Av Gurkmannen <datum>

Jag kan deleta meddelanden som jag skrev för ett år sedan om jag vill. Ändra meddelanden kan jag också göra när som hellst. Vad är problemen? Allt funkar fint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-03 10:23

ahh... jag är lite seg... aja... synd....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-03 13:21

Haha, ja, vi kan ju inte bryta mot Murphys lagar!

Egentligen är ju lagen formulerad så här: "Om man kan göra ett val där ett leder käpprätt åt helvete så kommer någon att välja det". Den lagen är även formulerad matematiskt. Lite mer skämtsamt har man skrivit om den till "Allt som kan gå fel kommer att göra det", vilket egentligen alltså inte är Murphys lag utan "lagen om alltings jävlighet". Den är inte bevisad (ännu ).

Det ska till och med vara "If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way". Allt enligt Edward Murphys son Robert Murphy.

Tiger släpps den 15de april, hört från en säker källa...

Ursprungligen av quiksilver_90:

Tiger släpps den 15de april, hört från en säker källa...

Annonseras eller kan man ladda ner?

Ursprungligen av Code Red:

Annonseras eller kan man ladda ner?

Ladda ner kommer du inte kunna göra, möjligen köpa dig ett eget exemplar över disk eller via postorder.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Ladda ner kommer du inte kunna göra, möjligen köpa dig ett eget exemplar över disk eller via postorder.

/M

tänkte mig torrentformat.

Ursprungligen av Code Red:

tänkte mig torrentformat.

Hoppas du inte menar allvar.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-03 22:10
Ursprungligen av Code Red:

tänkte mig torrentformat.

tror vi skall fästa stor vikt vid smileisen

Bevaka tråden