Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Envis G3:a vägrar OS X!

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-02 16:39

Fråga?
Går det boota från interna SCSI-kanalen??? Då kunde man ju ha fyra diskar och CD-RW...
(eller mer om man hittar plats - men min desktop är lite fullknökad ...) [/B][/QUOTE]

Japp ! Min gör det med interna SCSI-kanalen.
Bra sätt att utnyttja oanvända gamla scsi hårddiskar.

Efter mardrömmen med att installera OSX på min desktop-G3 så tycker jag att installation på modernare maskin och sen flytta skivan låter bra.
OSX dåliga stöd för desktop-G3 fördröjde min start med OSX med minst ett år och åt resurser som jag hade tänkt använda för att porta program. Det är inte kul. Om en maskin inte stöds ordentligt så får Apple tala om det. Jag installerade massor av gånger på alla tänkbara sätt jag kunde hitta på, och det blev aldrig mer OSX än en snurrande badboll. Blä!

  • Oregistrerad
  • 2003-04-02 16:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av REP
Japp ! Min gör det med interna SCSI-kanalen.
Bra sätt att utnyttja oanvända gamla scsi hårddiskar.

Gött
Då kan man ju slänga dit en gammal sur scsi-CD i värsta
fall eftersom apati:sarna verkar bli lite apati:ska med åren

Måste prova att fylla "volumes" mappen i rooten *skratt*

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-04-06 18:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Jag som bara hade två HD och en CD-RW...
Innan moderkortet blev "knas"
(körde det lite över spisplattan och nu verkar det okey igen - amatöromlödning )

Utveckla gärna det där lite... moderkortet över spisplattan?
Hur får man ens en sån galen idé?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-06 22:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nillon
Hur får man ens en sån galen idé?

äh... du vet... tevereparatörer kör ju jämt med det... lödningar blir gamla och då värmer man om dom... på ett moderkort är det ju femtiomillioner så det går ju inte göra för hand... men om man värmer upp det lite snabbt (komponenter tål ju vanligen 200-250grader i några sekunder utan problem) så smälter man ju om allt tenn lite snabbt och lätt... funkar det inte så har man ju inte mycket att förlora

Bevaka tråden