Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-11-20 16:26
Ursprungligen av Marcus F:

Nybliven Macägare sen någon vecka
Inte så avancerat än med andra ord.

Fruktansvärt ful bild! Du borde byta till den här istället: http://i28.tinypic.com/33ctf1f.jpg

Ursprungligen av Marcus F:

Nybliven Macägare sen någon vecka
Inte så avancerat än med andra ord.

Bastard. Helt fel lag.

http://henkeblomqvist.se/scr.png Så ser mitt ut.

Jag förstår inte tjusningen i att publicera en skärmdump, men visst.

Är det någon sorts live-rapportering uppe i högre hörnet, Marcus F?

Tobias Schelin//
Det är "Nu Spelas" i iTunes som rullar där
Utan musik ser den ut så här:

Det tänker jag inte ens kommentera...
Fy fan

Edit: Sen vet ju inte jag hur du ser på saken, men att byta lag är en dödssynd i min bok

Senast redigerat 2008-11-20 17:33
  • Medlem
  • 2008-11-20 20:05
Ursprungligen av Marcus F:

Edit: Sen vet ju inte jag hur du ser på saken, men att byta lag är en dödssynd i min bok

Inte i ditt fall...

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-11-22 03:39

Måste också delta lite då om den endå håller på att dö ut

(MacBook Unibody)

EDIT: ja de var ju tråkigt att man inte ens kan ladda upp en bild I forumet... aja då får jag väl lägga upp den på FTPn istället då...

bild

Ursprungligen av Dan1jel:

Måste också delta lite då om den endå håller på att dö ut

(MacBook Unibody)

EDIT: ja de var ju tråkigt att man inte ens kan ladda upp en bild I forumet... aja då får jag väl lägga upp den på FTPn istället då...

Du KAN ladda upp bild men du måste anpassa den efter en max-storlek på runt 100kb och detta går men då måste man tweaka lite. Jag har börjat köra med en variant där jag först öppnar bilden i GraphicConverter och ändrar storleken till kanske 70% av orginal och sparar. Sedan öppnar jag den i Preview(Förhandsvisning), väljer att spara som Jpeg och får då möjligheten att minska bildstorleken till runt 100kb(kan funka bra med 150) med ett dragreglage i fönstret, sparar och sedan är det bara att ladda upp.

Dessa instruktioner eller liknande borde finnas som en sticky någonstans på forumet, är osäker på om de gör det.

Den slutliga bilden blir såklart inte lika läcker som den du lagt upp eftersom upplösningen drabbas men det går att se vad det är du tänkt och per automatik får man en miniatyr som passar in i mallen (se vissa övriga). Om du vill visa i så stort format som nu så kanske ett eget utrymme eller någon bildtjänst är bättre.

Häftig bild btw - WOW!

Senast redigerat 2008-11-22 09:28
  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-11-22 09:46
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Du KAN ladda upp bild men du måste anpassa den efter en max-storlek på runt 100kb och detta går men då måste man tweaka lite. Jag har börjat köra med en variant där jag först öppnar bilden i GraphicConverter och ändrar storleken till kanske 70% av orginal och sparar. Sedan öppnar jag den i Preview(Förhandsvisning), väljer att spara som Jpeg och får då möjligheten att minska bildstorleken till runt 100kb(kan funka bra med 150) med ett dragreglage i fönstret, sparar och sedan är det bara att ladda upp.

Dessa instruktioner eller liknande borde finnas som en sticky någonstans på forumet, är osäker på om de gör det.

Den slutliga bilden blir såklart inte lika läcker som den du lagt upp eftersom upplösningen drabbas men det går att se vad det är du tänkt och per automatik får man en miniatyr som passar in i mallen (se vissa övriga). Om du vill visa i så stort format som nu så kanske ett eget utrymme eller någon bildtjänst är bättre.

Häftig bild btw - WOW!

tackar... jo men de e ju de med att visa bilden som jag tycker är hela poängen... inte klicka på länkar eller ha dålig upplösning så man inte ser nått på bilden :/
och ja märkte att de var 100kb gräns, tyckte bara de s*g lite granna

Ursprungligen av Dan1jel:

tackar... jo men de e ju de med att visa bilden som jag tycker är hela poängen... inte klicka på länkar eller ha dålig upplösning så man inte ser nått på bilden :/
och ja märkte att de var 100kb gräns, tyckte bara de s*g lite granna

Tyvärr är det något vi alla nog får vänja oss vid. Har sett önskemål på Feedback om att öka filstorleken men tror inte det kommer att hända

Min senaste. Gjord ungefär som jag beskrev ovan, fast denna gång valde jag att ta bilden med SnapzXPro och och spara i jpeg(högsta kvalitet) ->öppnade bilden med Preview(sker automatiskt) och drog ner storleken till cirka 170kb. Bilden är tagen från iTunes visualizern "Whitecap" i fullskärmsläge...

Tycker bildkvaliteten blev ovanligt bra.

Senast redigerat 2008-11-22 13:00
  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-11-22 18:53
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Min senaste. Gjord ungefär som jag beskrev ovan, fast denna gång valde jag att ta bilden med SnapzXPro och och spara i jpeg(högsta kvalitet) ->öppnade bilden med Preview(sker automatiskt) och drog ner storleken till cirka 170kb. Bilden är tagen från iTunes visualizern "Whitecap" i fullskärmsläge...

Tycker bildkvaliteten blev ovanligt bra.

faktiskt men f*n va iconer du har i meny raden

Ursprungligen av Dan1jel:

faktiskt men f*n va iconer du har i meny raden

Ledigt utrymme

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-11-22 19:12
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ledigt utrymme

jag gillar mer när de är stilrent å inte en massa saker ver allt ^^

Ursprungligen av Dan1jel:

jag gillar mer när de är stilrent å inte en massa saker ver allt ^^

Iofs men dels har jag nytta av de flesta av sakerna i menyraden och dels ger de en viss balans åt menyraden med ungefär mitten till vänster om Adium-ikonen.

Den lilla ikonen med +-tecknet tillhör tex ett program som täcker över eventuella ikoner på skrivbordet. Finnst gott om skräp där men det syns inte

Var har du hittat alu macbook ikonen?? Vill ha..!

Ursprungligen av Dan1jel:

Måste också delta lite då om den endå håller på att dö ut

(MacBook Unibody)

EDIT: ja de var ju tråkigt att man inte ens kan ladda upp en bild I forumet... aja då får jag väl lägga upp den på FTPn istället då...

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-11-24 18:07
Ursprungligen av the_karate_kid:

Var har du hittat alu macbook ikonen?? Vill ha..!

den jag använder:
Alumi Macbook by ~gpersaud on deviantART

en annan ifall du vill ha
New MacBook 2008 Icon by ~twinware on deviantART

Ursprungligen av Dan1jel:

aah..hygglo!

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-11-24 18:26
Ursprungligen av the_karate_kid:

aah..hygglo!

np

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-11-24 18:37

Dan1jel: Bakgrundsbild tack!

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-11-24 18:39
Ursprungligen av dayweed:

Dan1jel: Bakgrundsbild tack!

var så god
Play by =starfantazy on deviantART

Ursprungligen av Dan1jel:

Måste också delta lite då om den endå håller på att dö ut

(MacBook Unibody)

EDIT: ja de var ju tråkigt att man inte ens kan ladda upp en bild I forumet... aja då får jag väl lägga upp den på FTPn istället då...

Undrar bara om svampen är en nes emulator eller?

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-11-24 18:58
Ursprungligen av Hunter78:

Undrar bara om svampen är en nes emulator eller?

nope de e iTunes
tyckte dem gamla var så tråkiga
så de är Finder, Mail, Safari, iChat, Adium, Skype, iTunes, Disco, iCal, iPhoto, Papaya, Transmit, PS cs4, Transmit och quicktime

Jag kom att tänka på en bakgrund som jag såg här för kanske 2,5 år sedan. Nu hittar jag den inte, om någon med gott minne känner igen bilden jag beskriver så får den gärna hojta!

Bilden har helt svart bakgrund, det är en kille med ett par lurar på sig ritad/skissad i vitt med ett slags glow runtomkring, bättre än så kan jag inte förklara den. Någon som det ringer klockor hos?

Hur får ni det så att iTunes-låten scrollar däruppe till höger i listan, bredvid airport-status etc?

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-11-29 16:05
Ursprungligen av n00bkillaz:

Hur får ni det så att iTunes-låten scrollar däruppe till höger i listan, bredvid airport-status etc?

hur menar du ?

själva not-ikonen brevid time machine som jag har?

Ja, eller på din bild ser jag ju bara en not, nån annan hade så att man såg låtnamn etc. däruppe. Det kanske är samma som du har, fast du inte spelade en låt i iTunes när bilden togs?

Ursprungligen av n00bkillaz:

Ja, eller på din bild ser jag ju bara en not, nån annan hade så att man såg låtnamn etc. däruppe. Det kanske är samma som du har, fast du inte spelade en låt i iTunes när bilden togs?

Finns ett program som heter "You Control Tunes" eller något i den stilen som fungerar så som du beskriver.

Edit:
Länk
You Control: Tunes – Control and access your iTunes music library from any custom menu

Senast redigerat 2008-11-30 13:08
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-29 18:18

Skaffa bara Growl och något annat program som skickar nofitikationerna till growl, t.ex. quicksilver eller last.fm.

Bevaka tråden