Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-11-29 20:15

de jag har heter CoverSutra (Sophiestication | CoverSutra)

och de vissa andra har heter TotalTunes Control (TotalTunes Control)

om jag får rekomendera så tycker jag CoverSutra e snyggare och bättre, men alla har ju olika smak

Senast redigerat 2008-11-29 20:27
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-11-30 15:32

Just nu. Byts mot en ny när iTunes ( med hjälp av DockArt ) byter låt.

...och genast undrar man vad "Bowtie" är för något (förutom en fluga)...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

...och genast undrar man vad "Bowtie" är för något (förutom en fluga)...

Bowtie.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-12-10 09:04
Ursprungligen av Marco:

Just nu. Byts mot en ny när iTunes ( med hjälp av DockArt ) byter låt.

Kan man ställa in så att programmet endast visar en bild? Det där med att upprepa bilden ser inte Macigt ut och påminner om bakgrunder i internets barndom.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-12-10 16:56
Ursprungligen av MatsOlov:

Kan man ställa in så att programmet endast visar en bild? Det där med att upprepa bilden ser inte Macigt ut och påminner om bakgrunder i internets barndom.

Tyvärr inte, men bilden är beroende av hur stor den är i iTunes.

En vacker vinterbild från en annan snörik och kall vinter än i år, 2005/2006 tror jag. Temperaturen i menyn stämmer dock inte, det är -6 grader utanför mitt fönster och i natt var det -15 sköna kalla grader

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-12-26 17:36
Ursprungligen av MatsOlov:

Kan man ställa in så att programmet endast visar en bild? Det där med att upprepa bilden ser inte Macigt ut och påminner om bakgrunder i internets barndom.

Ursprungligen av Marco:

Tyvärr inte, men bilden är beroende av hur stor den är i iTunes.

Upptäcke precis att efter uppdateringen till Leopard (julklapp) så visas endast en bild default och såg att under Systeminställningar > Skrivbord och skärmsläckare kan man ställa in hur man vill ha bilden. Tror inte att det gick att ändra där förut. Tack för det Apple.:)

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2008-12-16 11:52
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-12-16 12:05

Hur får du mellanrum mellan ikonerna i docken ? ? ? ?

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2008-12-16 17:38
Ursprungligen av basic:

Hur får du mellanrum mellan ikonerna i docken ? ? ? ?

Docker 1.6.1 software download - Mac OS X - VersionTracker

Ursprungligen av basic:

Hur får du mellanrum mellan ikonerna i docken ? ? ? ?

Om ni bara vill lägga till mellanrum i er Dock så finns även Leopard Docks, oerhört enkelt program att använda, även enkelt att ladda ner andra Docks i stället förden tråkiga grå..:D

http://www.leoparddocks.com/index.php

Det undrar jag med? Samt var du har fått Eva (wall-e's flickvän) ikonen ifrån?
Soft helhet!

Ursprungligen av klarabara:

Det undrar jag med? Samt var du har fått Eva (wall-e's flickvän) ikonen ifrån?
Soft helhet!

Förmodligen någon av dom här Adium - Xtras - Categories: All, Search: wall-e

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2008-12-17 16:49

isabi4 by ~barrymieny on deviantART

Dessa var de enda jag kunde hitta igen. Wall-E ikonen till Adium är länkad längre upp. Sök på DeviantArt efter Replacement Icons så kommer du nog hitta samma ikoner som jag.

Jag har som pinnar som har genomskinligt utrymme runt sig men är små program som inte gör något alls...tror man kan hitta det genom att googla på dock-dividers eller nåt..

Vore dock nice med att bara ha mellanrum för ibland klickar man fel...

Ursprungligen av klarabara:

Jag har som pinnar som har genomskinligt utrymme runt sig men är små program som inte gör något alls...tror man kan hitta det genom att googla på dock-dividers eller nåt..

Vore dock nice med att bara ha mellanrum för ibland klickar man fel...

Använde dessa jag med innan jag drog ner Leopard Docks (tycker det är snyggare med mellanrum än de där pinnanrna..) Pinnarna kan laddas ner från Apple.com för er som vill ha dom (behöver ni fler pinnar än de ni får, kopiera bara dom ni får);)

Gjorde bara om bilden till .jpg och den gick från 800+ kb till 80 kb
Men Dock döljs automatiskt;) Det ska ju vara rent och snyggt på skrivbordet:cool:

Senast redigerat 2008-12-21 03:40
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 22:26
Ursprungligen av Pain Reaper:

Gjorde bara om bilden till .jpg och den gick från 800+ kb till 80 kb
Men Dock döljs automatiskt;) Det ska ju vara rent och snyggt på skrivbordet:cool:
[ATTACH]19693[/ATTACH]

Vad är "heter" docken?

Ursprungligen av marQz:

Vad är "heter" docken?

Nu slog du knut på min trötta hjärna haha.
Vad är det du undrar?:p

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 11:19
Ursprungligen av Pain Reaper:

Nu slog du knut på min trötta hjärna haha.
Vad är det du undrar?:p

Haha - Jo att, vad heter själva temat på docken? För du måste väl ha tankat den någonstans och sedan använt den i något program?

Ursprungligen av marQz:

Haha - Jo att, vad heter själva temat på docken? För du måste väl ha tankat den någonstans och sedan använt den i något program?

Haha absolut!
Jag har använt mig av Leopard Docks ( http://www.leoparddocks.com/index.php ) och även hämtat Dockan där i från. Dockan heter "Tinted Glass Shelf". Men jag har tagit de blå indikatorerna från Dockan "Blue LED Indicator" - kopierade helt enkelt in dom i "Tinted Glass Shelf"-dockan och ersatte de som fanns där från början.. Finns några stycken att välja på, inte så värst många men ett par.. Finns även 2 st custom Docks för höger/vänster Docks (om du vill ha den på ena sidan i stället för i mitten)..

Mycket nöje!:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 20:07

Byggde om mitt skrivbord lite häromdagen. Ut åkte allt lullull, in kom minimalism och funktionalitet; se skärmdump nedan. Får se hur länge det består…

All text genereras av GeekTool. fortune står för centertexten, uppdaterar var 20:e minut. Nere till höger visas de två största CPU- och minneshoggarna samt lasten, till vänster är nuvarande nätverksprofil, IP för en0 samt IP och kanalinfo + mottagning för en1.

Sjyst bild! Alla finns ju med! Du har inte källan till originalet tro?:p

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-23 09:31
Bevaka tråden