Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sundsvall: Höstträff med en öl eller två...

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den epost adressen funkade inte....

Mattias

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det här går åt skogen. Jag kan logga in men jag kommer inte längre än en "Get Connected"-sida o därifrån kan jag inte nå någon grupp. Det ska nog funka men det krävs nog att jag hade varit med i gruppen innan mitt .Mac-konto gick ut. Den länken du la ut på förra sidan i denna diskussion, var det en inbjudan eller? Om inte kan du väl testa att skicka en sådan till mig per mail, alternativt lägga till mig bland användarna - mymac4ever@mac.com ska det vara o hoppas att det funkar på den vägen.

Det står inget om att jag måste bjuda in de som vill vara med utan man ska kunna lägga till sig själv.
De som vill vara med skicka ett PM till mig så fixar jag det, inbjudningsvägen.

Nä den e-posten funkar inte det vet jag. Det angivna är mitt .Mac-ID. Maila på adressen som finns i min profil.

Japp det ska räcka det... tydligen...

Inte för mig. Se bilden hur det ser ut för mig efter att jag loggat in med min inaktiva .Mac-id:

Senast redigerat 2005-12-07 12:19
  • Oregistrerad
  • 2005-09-26 17:56

Jag kommer iaf. på onsdag!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-27 14:41

Jag kommer också på onsdag runt 18 - 18.30. Det är dock Liverpool-Chelsea i Champions League som börjar 20.45 så jag kan inte stanna längre än till runt 20.30-21.00 max.

Fotboll fotboll *suck*
Vad är det jämfört med att döda någon i ett dataspel pulsen är då högre.
Jag kommer jag också men senare, som sist skulle jag tro 19.30 typ.
Jag kan trasta dit idag och förhöra mig om hur datorerna är grupperade och liknande.
Men vi är fortfarande bara 4 eller?

Är det en ny träff redan???

Den här gången sitter jag i en bubbelpool i Stockholms skärgård när ni träffas.
Det är den absolut bästa orsaken hittils varför jag inte kan komma.

- Slice -

Det var skoj att spela vet du.
Men du verkar ju ha mesat ur helt på att spela, nåja det ordnar sig snart när du kommer vara mer hemma och drömmer om att få komma hemifrån.

Problem med appleid kolla här:
http://www.mac.com/1/Groups_faq.html
Hoppas du kommer in där utan login.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-27 19:23

Är det 18-tiden som gäller? Jag ska byta halvljusinsatser på min gamla bil innan jag dyker upp, går det bra borde jag vara klar senast 18.30.

Fanns det tillgång till nätet via kabel där? Funderar på om det kunde vara läge att köra lite Programuppdatering och jag har inget AirPort, jag har ju bara 56k hemma och ingen leverantör är intresserad av att ändra på det

Ursprungligen av .Mac FAQ:

Yes. Even if your .Mac account has expired, your .Mac ID remains valid for membership in .Mac groups. Once you are invited, log in with your .Mac ID and accept the invitation and proceed to the group page. To receive mail from the group, click the Edit Profile link at the bottom of the group home page to add or choose an alternate email address. Your group correspondence will be sent to that alternate email address (once you have chosen it as your address for that group).

Måste alltså fortfarande få en inbjudan för att det ska funka.

peterkj > jodå det finns en internet snabel där som du kan få låna.

Cogito > Ge mig en mejladress osm funkar så ska du få en inbjudan på en gång.
Skicka ett PM till mig.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-28 11:27

Hur många blir det ikväll. Kanske inte är en hit om vi är fyra igen?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-28 12:15

Jag kommer som jag tidgare har sagt runt 18 - 18.30.

Få se nu:

G.Lindqvist
PatNil
Mattias
Jag
Henil ?
peterkj

Sex är inte dålig...

Jag kommer också runt 18-18.30. Måste hem o vända efter jag varit o tränat

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-09-28 13:00

Tyvärr jobbar jag och kommer hem tidigast 21.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-28 14:08

Spel?? Tetris?

haha you wish!
Battlefield 2 på PC.

Kommer du?

Är vi runt 7 st? WoW!
6 datorer finns det som står i grupp.
25 kr/timme kostar det att spela.

Jag får väl kasta bort någon när jag kommer vid 19.30 tiden...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-29 09:19

Jag tycker att man har fått till en snygg himmel i Battlefield 2, det var nämligen den jag fick beskåda mest. Hedman mejade ned allt i sin väg med sin favvotank

jo det var kul fast jag saknar den total mayem som man får i ut2k4. Du Hedman, när du ser detta, om du redan mailat det där du skulle så får du nog försöka igen för jag har inte fått något.

peterkj var den jag såg mest och tog ner mest. varför vet jag inte men han var där framför siktet varje gång jag kom springande...

Total Mayhem... blir vi fler kommer det bli hysteriskt jag lovar. Är vi 16 st med 8 på varje sida ja då du... eller om vi är 64... jisses vilket drag det är kan jag meddela.

Gå med i mitt99mac gruppen nu! För det är dit jag kommer flytta lla kommunikation där har vi vår egen maillista, kalender, fildelningsarea etc etc.
Jag har skrivit där om gårdagskvällen och jag passa på att dissa Härnösand och utmana världen...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-29 11:19

Hedman; fråga ang .mac-gruppen, följer jag länken på sidan två av denna tråd så får jag bara en tom sida. Måste man logga på först och sen följa länken eller är det något magiskt som krävs?

Springandes och springandes, kommer ihåg att nån sa att vi skulle skippa tanksen och vem kommer inte puttrandes runt hörnet strax efter? Jo capt.ratnose

  • Oregistrerad
  • 2005-09-29 12:09

Jo, den där spelare capt.ratnose är lumsk och går ej att lita på! Favotanksen är dem han gömmer sig bakom.

En sann historien om capt.ratnose:

Vi hade spelat någon timme in på kvällen, alla var överns om att tanksen användes lite för mycket. Plötsligen hör vi en lumsk litet viskande.

capt.ratnose: "Grabbar ska vi strunta i tanksen"

Alla instämde och nickade, det var dags att visa att vi var män (inga kvinnor denna gång), för kunde slåss med knivar. Det började bra, vi spände våra blicka mot våra datorskärmar, för nu skulle det avgöras! Svetten börja tillta ytterligare... man kände nervositeten ökade i lokalen.

Någon hade andra planer, fega sådana, capt.ratnose gormar ut i skratt (som bara han kan göra):

capt.ratnose: "...muahah!"

Övriga spelar ropar ut i kör:

"Va i helvete Hedman! Vi förbjöd juh tanks!"

De slutade med att kriget fortsätte i samma anda - dvs. alla mot Hedman!

Dessa nickningar som det pratas om här var nog i allas hjärnor för inte såg jag några.
Sedan när alla gick mot mig vann jag trots detta striden.
Speciellt när en viss person gjorde en kamikaze attack mot en tom stridsvagn, jag stod en bit därifrån och undrade vad föraren höll på med när han körde som en rattfull rätt i en stridsvagn.

Nästa gång kan ni köra hur mycket stridsvagnar som helst då kommer jag i helikoptern!
Yiipiikayey mf!

Capt.ratnose rules!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-29 12:39

Väljer man "special forces", ja då förväntas sådana dratiska uppdrag, alltså kamikaze attack.

Hm, som tur är (eftersom man har speciell utbildning inom området) har "GreenBeret" kollat upp samtliga ställen för luftvärnsrobotar och luftvärnstanks. Så kom och flyg i en helikopter, jag kommer se den som en lite fluga när jag styr målsökanderobotar mot den!

Även jag var "special forces" vid det tillfället och sådana löser situationen efter bästa förmåga därav stal jag er obevakade stridsvagn.

Nu har jag mer att berätta om våra planer inför en längre spelkväll, kolla mitt99mac.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-15 00:19

Gott folk gå in på mac-gruppen, gällande träffen!

Så passa på och anmäla dig/er till träffen, dvs. den som är innan den nya mac-butiken öppnar i Sundsvall.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-15 11:28

Vilken mac-grupp?
Har hört om den förut... Men aldrig sett något.

Bevaka tråden