Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sundsvall: Höstträff med en öl eller två...

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Saila Lindfors:

hm, jag är intresserad av att joina den där mac-gruppen, och jag tror jag skickade någon form av request nyss.

inget jag ser. PM mig din mailadress (gärna .mac) så bjuder jag in dig.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-11-18 01:06

oj! skrev i en annan tråd.

Trevlig kväll var det. Säger som sidde med den lilla skilnaden att jag ej kan några namn på icke härnösandsbor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 01:14

Ja, det där var ju lagom vansinnigt. Tack för en trevlig kväll!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-11-18 10:11

Det skulle vara trevligt med en bild på alla och allas nicknames här i forumet så att man kan träna in allas namn och utseende.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-18 15:03
Ursprungligen av VaCUm:

Det skulle vara trevligt med en bild på alla och allas nicknames här i forumet så att man kan träna in allas namn och utseende.

Borde gå och ordnas på någotvis. Vi borde ha en egen webbplats återkopplat till mac-gruppen, kan det vara något?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-11-18 15:06

Behöver mac-gruppen en hemsida eller nått kan jag bidra med server och sånt.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-18 15:29
Ursprungligen av VaCUm:

Behöver mac-gruppen en hemsida eller nått kan jag bidra med server och sånt.

Intressant, får se om vi kan dra ihop något. Våra träffar måste ju verkligen förevigas.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-18 15:31

En tråd i detta forum som är klistrad borde räcka, istället för en hemsida.

Gruppen har en hemsida redan... http://groups.mac.com/mitt99mac

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-11-19 02:08

Jag skulle i alla fall inte kalla det för en hemsida.
Yahoo groups är annars ett mycket mer komplett alternativ till .mac groups. Mer funktioner som bildgalleri, uppladdning av filer m.m. plus att det är riktigt gratis.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-19 15:52

Mina resultat från kvällen är flyttad från /temp/ i wlanmappen till
http://sidde.lokalen.org/wlan/#sundsvall

För min del tycke jag att den främsta fördelen med .Mac-gruppsidan är att om bilder läggs ut där så når de endast dem som har tillgång till det forumet medan i princip vartenda 99macmedlem eller vartenda 99macwannabeemedlem har tillgång till de bilder som läggs ut på 99mac. Jag skulle aldrig vilja stoltsera med namn o bild på ett offentligt forum oavsett om det finns risker med det eller ej. Jag är helt enkelt - som de säger over there - protective of my privacy. Yahoo-groups testades förövrigt men av någon anledning funkade det dåligt o för 17 vi är ju Mac-användare. Jag personligen omfamnar allt vad Mac är...

Om pubkvällen. Jo den var trevlig men alltför teknisk i många av diskussionerna...

Bevaka tråden