Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Merinfo

Merinfo

Medlem
  • Namn Christian Nilsson
  • Registrerad 2013-07-10
  • Senast aktiv 2019-04-28
  • Antal inlägg 39

Foruminlägg

De senaste inläggen Merinfo har skrivit i forumet.

Hej Jesper och Lappen71,

Vi samlar inte in någon information hos oss, vi härmar från en av de leverantörer som köper sina nummer från teleoperatörerna.

Teleoperatörerna är ALLTID källan till dessa databaser, oavsett vem som hanterar ditt nummer.

När du tecknar ett abonnemang eller posterar ditt nummer samlas alla uppgifter i operatörernas databaser.

Om operatörerna säger att de har korrekt information hos sig finns det en brist i ledet till leverantörerna eller hos en eller flera leverantörer.

Vi kan INTE rätta hos oss då vi hämtar nummer från en av leverantörerna. Leverantörerna kan inte rätta om det är fel hos operatören och även om operatören har korrekt information men inte leverantören så är det enda rätta att göra en felanmälan hos operatören.

På samma sätt som du ändrar din adress hos Skatteverket eller dina företagsuppgifter hos Bolagsverket så MÅSTE ni vända er till källan.

Operatören kan, om ni felanmäler, åtgärda detta problemet.

Allt som krävs är ett samtal till er operatör.

Om vår leverantör har fel uppgifter är chansen stor att fler leverantörer har samma fel. Om du kontaktat någon av leverantörerna kommer de garanterat ge dig samma svar, kontakta din teleoperatör.

Mvh

Merinfo.se

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jösses. Det känns som ni har bestämt er för ett standardsvar till alla som klarar på felaktiga uppgifter: "Kontakta din operatör". Och sen upprepar ni det som en papegoja.

Men nu är vi flera stycken här som bestämt hävdar att informationen inte kan komma från vår operatör.

Så nu får ni nog skärpa till er lite, och faktiskt fundera lite på vad vi säger, och vad ni svarar.

Jag föreslår lösningen igen:
Redovisa källorna i anslutning till sökresultaten på er sajt!

Hej lappen71,

Om du kontaktat din operatör och de säger att informationen är korrekt gör du följande:

1. Kontakta din operatör på nytt, berätta för dem vad som felar. Någon av deras leverantörer (eller alla?) har felaktig information i sin databas. Denna information köper de in från teleoperatören och det finns i deras intresse att se till att informationen är korrekt genom hela flödet.

2. Be operatören felsöka för att se till att rätt information levereras till leverantörerna.

Genom att kontakta operatören kan man se till att detta fel rättas på många ställen samtidigt. Alternativet är att du kontaktat de leverantörer som finns av telefonnummer. Kontakta din operatör för att ta reda på vilka de levererar telefonnummer till.

Ponera att vi skulle rätta informationen hos oss, dagen efter är felet tillbaks då vi ersatt gårdagens databas med en ny version som vi fått av vår leverantör som i sin tur får datan från teleoperatören.

Vi kan inte ändra eller ta bort information i vårt register utan det måste ALLTID göras hos källan.

Mvh

Merinfo.se

Ursprungligen av lappen71:

Jag har varit i kontakt med min operatör och enligt dom och enligt mig så är den information dom har om mig rätt.
Dom har ingen felaktig information som dom kan skicka vidare så frågar kvarstår.
Vem är det ni får er information ifrån?

Frågan är om inte rättsliga åtgärder är det enda ni kommer förstå.

Hej Lappen71,

Tänk på hela flödet så ser du att det är logiskt.

Teleoperatören skickar antingen rätt eller fel information till vår leverantör av telefonnummer.

Vår leverantör skickar hela sin databas till oss varje dag som vi ersätter den tidigare versionen med. Inga gamla uppgifter sparas hos oss. Detta gör vi för att det inte skall kunna bli fel hos oss.

Om teleoperatören felsöker detta så kommer de se om de skickar rätt eller fel uppgifter till leverantören och kan också felanmäla detta.

En alternativ väg att felsöka är att vända sig till samtliga leverantörer av telefonnummer, detta är dock mer omständigt och mer tidskrävande och det räcker med 1 samtal till teleoperatören för att få det hela löst.

Hoppas jag kunnat utrycka mig på ett bra och lättförståeligt sätt.

Mvh

Merinfo.se

Ursprungligen av lappen71:

Min operatör har rätt uppgifter,ni hämtar uppgifterna från dom,ni visar fel uppgifter.
Jag ska klaga hos min operatör som har rätt!!!
Är det logiskt?

Hej Jesper,

Det stämmer att vi ha skilda åsikter om vart felet ligger.

Dock är enda lösningen att kontakta teleoperatören då vi ersätter hela databasen dagligen. Även om felet ligger hos vår operatör så är det via teleoperatören som en felanmälan skall göras.

Mvh

Merinfo.se

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är Merinfo som påstår att det är så.

Nonni123 hävdar ju tvärtom - dvs att det inte är fel hos operatören.

Hej Nonni123,

Varje dag så ersätter vi vår telefonnummerdatabas med en helt ny, vi gör inga ändringar eller uppdateringar i en befintlig utan varje dag raderas den gamla och ersätts av en ny version från vår leverantör. Om något skulle bli fel hos oss skulle felet per automatik rättas till inom 24 timmar.

Om informationen är felaktig på Merinfo.se är den också med 100% säkerhet fel hos teleoperatören alternativt hos vår leverantör.

Oavsett var felet ligger så krävs en felanmälan hos din teleoperatör för att problemet skall rättas till.

Såhär bör du göra för att rätta till detta:

1. Kontakta din teleoperatör, berätta för dem att det finns felaktiga uppgifter på sidor som via en leverantör hämtar uppgifterna från operatören.

2. Operatören kommer då felsöka det hela och se till att rätt information levereras till sina leverantörer.

3. När vår leverantör får rättat detta i sin databas kommer den rätta informationen per automatik att uppdateras hos oss.

Det kan inte skilja på informationen hos oss och vår leverantör och skall heller inte skilja i informationen mellan teleoperatören och vår leverantör.

Då vi är sista ledet i kedjan spelar det ingen roll om vi rättar informationen, fel som finns hos vår leverantör eller hos teleoperatören kommer alltid komma tillbaks senast dagen efter.

Vi har valt att inte svara på frågor om den information som publiceras på Merinfo.se av den enkla anledningen att vi inte kan ändra eller ta bort någon information i vårt register. Skulle vi göra detta kommer felet tillbaks dagen efter och det absolut bästa är att rätta hos källan vilket också kommer göra att det i slutändan rättas hos oss.

Vi har sammanställt en guide som alla som mailar oss får tillgång till vad det finns för möjligheter att ändra eller ta bort information på Merinfo.se.

Vi tar gärna emot synpunkter och funderingar på vår tjänst för att kunna göra denna bättre och bättre med tiden. Vår policy är att alltid svara på mail inom 24 timmar under vardagar på frågor som rör allt annat än önskemål om att ändra eller ta bort information.

Kanske är vi inte tillräckligt tydliga i vår guide? Kanske brister vi någon annanstans?

Maila gärna dina synpunkter till oss, vi läser alla mail även om vi inte svarar på dem.

Mvh

Merinfo.se

Ursprungligen av nonni123:

Hej

Ni är det enda personuppgiftsföretag jag känner till, som det blir rundgång med i kommunikationen.
Kollar man på länken du skickade så står det överallt att ni kan ändå inte kommer att göra något för att ta bort informationen.
"Vi på Merinfo.se har ingen som helst möjlighet att ändra eller ta bort uppgifter som publiceras på Merinfo.se och svarar därför inte heller på förfrågningar eller funderingar kring detta."
Det upprepar ni gång på gång...
Felinformationen ligger inte hos min operatör, jag har kontrollerat med dem två gånger för att vara säker.
Varför ska jag då kontakta dem som du skrivit tidigare då en annan person frågade samma sak, för att
fel anmäla det hos operatören då det är er server felaktigheten ligger på.
Ni krånglar och hänvisar bort människor för att ni tydligen inte vill ta bort informationen som är fel.
Ett Moment 22 för de stackare som drabbas av er.
Antagligen tycker ni att det ser bättre ut med ett telefonnummer än inget alls.
Observera igen ni är de ENDA företaget av alla dessa personuppgiftslämnande sajter på nätet som
absolut måste hålla på att krångla.
Det kommer ju att ge er ett dåligt namn och rykte om ni inte kan bli smidigare
utan vägrar att kommunicera genom att enbart skicka den information du hänvisar till.
Att dessutom skriva att ni har den mest kompletta personuppgiftsinformationen,
får mig att undra om det inte är så att ni har den mest FELAKTIGA informationen om människor på nätet.
Det viktigaste är för folk att man har rätt information, inte mest information, för det är värdelös
information om det är FEL information.
Så varför uppdaterar ni inte informationen mot andra företags servrar så att ni har korrekt information
på nätet ?
Varför lyssnar ni inte på när folk kommer med information om ändringar ?

Hej Nonni123,

Vi svarar alltid på mail inom 24 timmar. Vi svarar dock aldrig på mail som rör frågor kring information som publiceras på merinfo.se av anledningen att vi ej kan ta bort eller ändra informationen. Detta är vi också väldigt tydliga med att vi ej svarar på.

Du som mailar oss får alltid dock ett automatiskt svar med hänvisning till vår guide där du kan läsa om möjligheterna att ta bort och/eller ändra information via våra källor.

I detta fallet handlar det om ett felaktigt telefonnummer, om det visas fel på merinfo.se betyder det också att fel information finns hos teleoperatören.

Om du följer denna guiden så får du snabbt hjälp med hur du kommer tillrätta med problemet: http://blog.merinfo.se/ta-bort-uppgifter-pa-m...

Mvh

Merinfo.se

Ursprungligen av nonni123:

Är så trött på Merinfo, då vädjanden att ta bort telefonnummer som är fel nonchaleras.
Har mailat Merinfo och naturligtvis så skiter de i att svara.
Enligt mitt telefonbolag så ska inte det finnas något gammalt nummer synligt i deras server, så därför
borde Merinfo plocka bort felaktiga uppgifter.
Alla andra nummerupplysningsföretag har tagit bort mitt nummer efter att jag har hört av mig till dem utom Merinfo.
Att andra företag tagit bort uppgifterna i samma stund man kontaktat dem
ger ett enormt proffsigt intryck, av merinfo får jag dåliga vibbar ..
Varför hålla på att krångla ? Vad vinner Merinfo på det ?

Hej igen Privacy,

Länkarna du skickade med är från nyhetsarkivet 2009, det absolut bästa du kan göra är att kontakta Datainspektionen för aktuell information om vad som gäller.

Dock är lagen tydlig på vad man får göra och inte göra och vår ambition är att alltid följa de lagar och regler som finns gällande hantering och publicering av person och företagsuppgifter.

Mvh

Merinfo.se

Ursprungligen av Privacy:

Hej merinfo,

Datainspektionen:

"Myndigheten anser att det finns betydande problem med så kallade utgivningsbevis som ger webbplatser grundlagskydd. I sitt yttrande pekar Datainspektionen på en rad problem och ofullkomligheter med utgivningsbevis.

– Vi anser att kommittén underskattar problemet. Det finns ett antal sajter med utgivningsbevis som ägnar sig åt systematiska integritetskränkningar, säger Datainspektionens generaldirektör Göran Gräslund.

Det handlar bland annat om webbplatser som tillhandahåller registerbaserade folkbokföringsuppgifter och som massutlämnar namn, personnummer, adress, postnummer, telefonnummer och till och med karta med vägbeskrivning till personens bostad och fotografier på bostaden".

http://www.datainspektionen.se/press/nyheter/...

Tryckfrihetsförordning (din länk):

Tryckfrihet är rätt att ”i tryckt skrift yttra sina tankar och åsikter, offentliggöra allmänna handlingar samt meddela uppgifter och underrättelser i vad ämne som helst”.

Datainspektionen:

”Det är stor skillnad att på Internet uttrycka sina tankar, åsikter och känslor jämfört med att tillhandahålla hela befolkningsregister. Det kan knappast ha varit lagstiftarens avsikt att vem som helst kan sätta personuppgiftslagen ur spel genom att betala 2 000 kronor för ett utgivningsbevis, säger Göran Gräslund”.

http://www.datainspektionen.se/press/nyheter/...

Riksdagen:

Vad är allmänna handlingar? http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdage...

Vilka handlingar är inte offentliga?

”•Skyddet för enskilda medborgares personliga eller ekonomiska förhållanden”.

Hej Privacy,

PUL är inte tillämpligt på merinfo.se och/eller andra liknande sidor då det i grunden finns ett utgivningsbevis.

Läs mer hos Datainspektionen här: http://www.datainspektionen.se/fragor-och-sva...

Saxat från Datainspektionen:

Kan jag kräva att uppgifter om mig på Eniro, Hitta.se, Birthday.se, Ratsit och Merinfo tas bort?
Svar:
Nej.

Sajter som Eniro, Hitta.se, Birthday.se, Ratsit och Merinfo med flera har något som kallas för utgivningsbevis. Det gör att personuppgiftslagen inte gäller dessa sajter. Det i sin tur gör att Datainspektionen inte kan hjälpa dig.

Det du kan göra är att vända dig själv till webbplatsen ifråga och be att dina uppgifter tas bort.

Men om det finns ett utgivningsbevis för webbplatsen så har de alltså rätt att publicera uppgifterna och behöver inte ta bort dem, även om du skulle vilja det.

Att sidor på internet skulle behöva rätta sig efter lagar i andra länder är inte korrekt, om så var fallet skulle internet inte fungera överhuvudtaget.

Om du vill läsa mer om lagar och juridik kring detta så rekommenderar vi följande:

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19490105.ht...

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lag...

Rekommenderar också att ni kontaktar SPAR, http://www.statenspersonadressregister.se, där du kan få mer information om hur de levererar information till återförsäljare som i sin tur levererar till oss och övriga tjänster på nätet.

Det finns även ett antal företag i Sverige som har tillstånd av Datainspektionen för kreditupplysningar, http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regl..., en idé kan vara att kontakta dem för att få mer information om vilken typ av information de kan och får leverera till oss och övriga tjänster.

Våra servrar finns i Sverige eftersom vi är verksamma i Sverige och följer de lagar och regler som finns kring hantering och publicering av uppgifter på internet.

Mvh

Merinfo.se

Ursprungligen av Privacy:

Hej,

Ok, så ni säger att ni inte bryter mot någon av de lagar och regler som finns gällande hantering eller publicering av personuppgifter. Har ni bett om tillstånd av de människor vilkas personliga data ni använder för era egna kommersiella ändamål? Enligt Dataskyddsdirektivet:
30) För att vara tillåten skall en behandling av personuppgifter dessutom utföras med den registrerades samtycke
33) Uppgifter som på grund av sin natur kan kränka grundläggande fri- och rättigheter eller privatlivets helgd får inte behandlas utan samtycke av den registrerade.
Kan ni också förklara för mig vad det är för utvigningsbevis ni pratar om? Ni uttrycker ingen åsikt, ni bara använder våra personal data.
På er webbsajt skriver ni att ni använder information från Skatteverket, men Skatteverket skriver på sin webbsajt att ”Information tillgänglig för vidareutnyttjande (PSI-data). Information som framställs eller samlas in av myndigheter har ofta användningsområden utanför den offentliga förvaltningen. Olika aktörer i samhället kan vidareutnyttja informationen för att skapa kommersiella eller idella tjänster. Den typen av vidareutnyttjande av myndighetsinformation regleras i PSI-lagen. PSI står för Public Sector Information. Information för vidareutnyttjande omfattar aldrig information där privatpersoner eller företag kan identifieras direkt eller indirekt.”
http://www.skatteverket.se/omskatteverket/omo...
En annan sak är var ni bedriver er verksamhet. Ni säger att ni föjer svensk lagstiftning, men då skall ni begränsa er verksamhet till Sverige, ni erhåller era tjänster på svenska, så er ”jurisdiction” år således Sverige. Men informationen görs tillgänglig för hela världen, och enligt personuppgiftslagen (PUL), eftersom ni kontrollerar informationen, är ni ansvariga för den personliga information som ni bearbetar, och därför skall ni vidta de tekniska och organisatoriska åtgärder som behövs för att begränsa ert data till just Sverige.
Jag undrar också varför ni säger att ”Vi på Merinfo.se har ingen som helst möjlighet att ändra eller ta bort uppgifter som publiceras på Merinfo.se och svarar därför inte heller på förfrågningar eller funderingar kring detta”. Enligt PuL är det Merinfo som kontrollerar informationen eftersom det är ni som avgör för vilka ändamål och på vilket sätt som den personliga informationen bearbetas. Och den som kontrollerar informationen har en laglig skyldighet att svara på förfrågningar som gäller hur information görs tillgänglig. Om leverantörer som Eniro kan ta bort informationen, varför kan inte ni?
Ni säger också, http://blog.merinfo.se/personuppgifter-adress..., att ”Om du vill ta bort uppgifter från merinfo.se krävs det att dessa uppgifter döljs hos källan, Skatteverket. Det finns ingen annan möjlighet att radera uppgifter på merinfo.se”. Men som vi konstaterade ovan, säger Skatteverket att ”Information för vidareutnyttjande omfattar aldrig information där privatpersoner eller företag kan identifieras direkt eller indirekt”. http://www.skatteverket.se/omskatteverket/omo...
Detta gäller inte bara merinfo.se men också alla andra: ratsit.se; upplysning.se; hitta.se; infotorg.se; birthday.se ...
Kan ni berätta var ni har era servrar?

Ursprungligen av disktant:

Fungerar fortfarande inte för mig uppkopplad med Bahnhof

Ping
Traceroute

Hej Disktant,

Det kan vara så att ditt IP-nummer överlappar med en tidigare robots IP-nummer vilket i sin tur kan leda till att du blir blockerad.

För att lösa detta hade vi behövt veta ditt IP-nummer för att manuellt kunna avblockera dig. Vänligen maila till oss på kundtjanst (snabel a) merinfo.se så lovar vi att hjälpa dig inom 24 timmar.

Mvh

Merinfo.se

Ursprungligen av Privacy:

Det är inte bara telefonnummer men personliga uppgifter vi bör prata om.

Sökresultat på Google är tillgängliga i stort sett hela världen. Man behöver inte besöka Merinfo-siten, man bara skriver ett personnamn i Google, och den personens namn, ålder, adress, äktenskapsstatus och egenskaper visas i sökresultaten, för det mesta på första sidan av resultaten. Även om informationen är offentlig i Sverige, kanske inte det gäller i andra länder, men Merinfo gör den tillgänglig praktiskt taget överallt. Konsekvenserna av detta kan man bara gissa…..

Merinfo baserar sin affärsverksamhet på att återanvända offentlig data. Därför måste man följa till PSI-direktivet som gäller återanvändning av offentlig data. Under det nya PSI-direktivet, kan de återanvända information som redan är tillgänglig offentligt under nationella lagar, men bara om detta inte går emot gällande dataskyddslagstiftning. Detta i sin tur innebär att man måste följa regler och direkt från EU, såväl som nationella regler som gäller behandlandet av personliga data, i synnerhet direktiv 95/46 som gäller hanteringen av just personliga data (Europaparlamentet och Europarådet 1995).

Hej Privacy,

Det stämmer att uppgifter på Merinfo.se är tillgängliga över hela världen, precis som resten av internet. Då tjänsten utgår från Sverige är det svenska lagar och regler vi ser till att följa. Vi har inte för avsikt att på något sätt bryta mot någon av de lagar och regler som finns gällande hantering eller publicering av personuppgifter.

Då Merinfo.se idag har ett utgivningsbevis, precis som många andra tjänster som idag publicerar offentliga uppgifter, har vi ett starkt skydd av yttrandefrihetsgrundlagen. Informationen vi publicerar är redan idag tillgänglig för allmänheten på flera olika sätt, antingen direkt via myndigheterna eller hos återförsäljare.

Mvh

Merinfo.se

disktank - > Om du fortfarande har problem ber vi dig prova följande:

Öppna kommando prompten, skriv in "ping merinfo.se".

Om din dator inte försöker pinga merinfo.se nu är det något fel på DNS:en, om den försöker pinga en ip-adress men utan resultat så ligger felet någon annanstans och då måste vi felsöka och felanmäla.

Har du eller ni som har problem möjlighet att prova detta och återkoppla?

Tack för all hjälp!

disktank - > Tack för informationen, vi undersöker och återkommer!

lappen71 - > I vår fil från leverantören är det markerat hur ett nummer skall och får hanteras. Om ett nummer är dolt från operatören vid nummerupplysning visas det ej på merinfo.se. Om numret ej är markerat som dolt från operatören så visas det.

Om du anser att ditt nummer visas felaktigt så gör du på följande sätt:

1. Kontakta din operatör för att vara säker på att ditt nummer är markerat som dolt. Om så är fallet och ditt nummer varit markerat dolt i minst 14 dagar ber du operatören göra en felanmälan till oss på [email protected] med information om telefonnummer samt datum när det markerades som dolt.

2. Vi har nu underlag för att felanmäla till vår leverantör.

3. Vi återkommer till dig eller operatören med status så snart vi har mer information.

Om vår leverantör har fått felaktig information från operatören eller på annat sätt hanterat ditt telefonnummer "felaktigt" vill vi gärna ha in en felanmälan på detta för att höja kvalitén på vår tjänst.

Ursprungligen av muobu:

Det krävs enligt datainspektionen sk Utgivningsbevis för denna typ av verksamhet och konkret syfte & ändamål
Vem som helst kan få upplysning om dig UTAN att man får en kopia om VEM som begärt upplysning om dig
Informationen kan missbrukas av bedragare , folk som vill någon nåt illa ,abuse och förstöra ngns fortkomst.
Dom hänvisar till Bisnode Kredit AB som skydd, då de köper tjänster från dom och att man inte behöver legitimt
syfte för en personupplysning som användare av merinfo's sida och personuppgifter som finns där.
Andra sidor som Eniro , Hitta osv tar bort uppgifter om man vänder sig till dom ...men INTE merinfo.se
Samkörning av register fr myndigheter, SPAR, Posten osv sker normalt sett av Kreditupplysningsföretag.
Den enskilde personen får en kopia på VEM som begärt ut upplysningar om vederbörande.
Tillståndet / utgivningsbeviset för merinfo.se återkallades 2012-12-12 av Myndigheten för Radio & TV.
http://www.radioochtv.se/CaseDecisions/207843...
Om merinfo Sverige AB fått ett nytt tillstånd vet jag inte...

Hej muobu,

Självklart har Merinfo.se ett utgivningsbevis och har alltid haft under tiden vi varit verksamma.

http://www.radioochtv.se/Sok-arende/Tillstand...

Anledningen till att förra Utgivningsbeviset återkallades var pga att vi ej lanserade tjänsten under utsatt tid och fick därför ansöka på nytt. Per automatik återkallas då vårt tidigare utgivningsbevis.

Mvh

Merinfo.se

Ursprungligen av nackskott:

merinfo.se kokar ihop upggifter från vänster till höger
De har gammal information och info som inte är offentlig.
Upptäcker ni (befolkningen i Sverige) fel så anmäl sajten till polis och datainspektionen.

Hej,

Bemöter gärna dina synpunkter på merinfo.se.

1. Vi har inte och visar inte uppgifter som ej är offentliga. Om du anser att vi visar sådan information så ber vi dig kontrollera med myndigheterna att så verkligen är fallet. Vi har väldigt stränga krav på dels vår leverantör men även oss själva att information som inte skall/får visas inte heller visas.

2. Hur menar du med "hopkok" av uppgifter? Våra leverantörer är absolut störst i branschen och håller den absolut högsta möjliga kvalitet. Om du har exempel på uppgifter som på något sätt är inkorrekta ber vi dig att maila till oss på [email protected]. VI svarar alltid på frågor rörande felaktiga uppgifter inom 24 timmar under vardagar.

Mvh

Kundtjänst
Merinfo.se

Senast redigerat 2013-09-13 10:08
Ursprungligen av mac+:

?Merinfo lever upp till sitt företagsnamn.

Hej Mac+,

Tack för detta. Vi är dock aldrig nöjda utan jobbar för fullt med nya och spännande tjänster. Vi är också väldigt intresserade av att veta vad våra besökare vill kunna söka på för information och vad de vill ha för tjänster på Merinfo.se.

Vår ambition är att göra information tillgänglig för alla och givetvis både kostnadsfritt och enkelt.

Idéer och förslag på förbättringar som vi tycker är bra blir givetvis belönade

Mvh

Christian Nilsson
Ansvarit utgivare
Merinfo.se