Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för önskningar om nya iPhone-funktioner

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-10 15:10
Ursprungligen av applemagic:

Olika ringsignaler kan man ändra nu, samt även larm det har du rätt i.
Men sms,kalender,mm kan man ej ändra, inte vad jag kan se i allafall

Hur väljer man olika ringsignal på olika personer när dom ringer? Detta skulle medfölja 1.1.1 uppdateringen som jag har förstått det?

Ursprungligen av applemagic:

Olika ringsignaler kan man ändra nu, samt även larm det har du rätt i.
Men sms,kalender,mm kan man ej ändra, inte vad jag kan se i allafall

Sms, kalender, unlocksound m.m kan man ändra genom Customize som ligger i Installer.
Det som måste göras är antingen att ladda ner ett "pack" från installer som innehåller ljud eller så kan du göra det manuellt genom att gå på sftp:n och lägga in dom under sounds i Customize mappen!

Gå in under kontaktakter klicka på en kontakt,klicka på Ändra uppe till höger, post fyra under telnummer, välj ringsignal,klarrtt

Jaha, nu har jag gjort det, samt nullriver ringtones pack, men sen då?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-10 22:27

MMS!!!
Går ju iof att maila MMS har jag märkt men vilket bök..

Push mail till iPhone

Hej!
Jag har en granne som naturligtvis är helt knäckt av att inte ha en egen iPhone. Han frågade mig om man kan ha "Push Mail" till iPhone. Någon som vet?

ru4real?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-27 00:07

Skulle vilja se en bittorent client så man snabbt kan ladda hem filmer musik där man har wifi.

Önskning: En statuslampa som indikerar missade samtal eller nya SMS. Om man inte råkar vara i närheten av telefonen när man t.ex. får SMS eller missar ett samtal så ser man inte det när man kommer tillbaka eftersom skärmen är helt svart.

Apple skulle kunna lösa det snyggt på samma intrikata sätt som de mikroskopiskt små hålen i aluminiumhöljet på MacBook Pro eller på det nya tangentbordet, när lampan inte lyser så syns den inte alls, så det skulle inte förfula telefonen.

Ursprungligen av Adrian B:

Önskning: En statuslampa som indikerar missade samtal eller nya SMS. Om man inte råkar vara i närheten av telefonen när man t.ex. får SMS eller missar ett samtal så ser man inte det när man kommer tillbaka eftersom skärmen är helt svart.

Apple skulle kunna lösa det snyggt på samma intrikata sätt som de mikroskopiskt små hålen i aluminiumhöljet på MacBook Pro eller på det nya tangentbordet, när lampan inte lyser så syns den inte alls, så det skulle inte förfula telefonen.

Detta vore helt klart en bra funktion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 10:17

ru4real: Mig veterligen finns inte pushmail än...

Efter en tidsanvändning av iPhone så är det främst några saker som man verkligen saknar och det är:

- Copy/ paste (När man tex får ett lösenord per mail som ska användas till exempelvis telia surfzon, idag är bra korttidsminne eller papper och penna en nödvändighet.)

- Byte av låt i iPod läge på ett enklare sätt, idag är man tvungen att plocka upp sin dyrgrip för manövrering av den delen. Här skulle multi-touch gestures fungera. Problemet är möjligen att skärmen är nedsläckt i fickan.

- Radera flera mail/ sms åtgången - Detta skulle även kunna vara en möjlighet att utnyttja multi-touch på ett smart sätt.

- Man kan sakna snabbare uppkoppling nu när man faktiskt kan vara ute i cyber världen på riktigt.

Annars är det bara små grejer som stör.

Ursprungligen av draags:

- Byte av låt i iPod läge på ett enklare sätt, idag är man tvungen att plocka upp sin dyrgrip för manövrering av den delen. Här skulle multi-touch gestures fungera. Problemet är möjligen att skärmen är nedsläckt i fickan.

Har man originallurarna är det väldigt smidigt att göra det med ett dubbeltryck på micken.

Något jag skulle vilja ha är två små snabbknappar i menyraden för aktivering/deaktivering av edge och wifi.

Då kan man snabbt slå på det man behöver med endast ett tryck på skärmen, och sedan slå av det igen omedelbart efteråt för att spara på batteritiden.

Att böka inne i inställningar är för jobbigt.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-26 23:28

Skulle vilja att man kunde välja sms-signal själv.

Testade att lägga in en .m4a fil i /var/root/Library/Customize/Audiobackup, å och fungerade inte.
Jag för försäkte lägga in den i /var/root/Library/Customize/Audiobackup/sms-recevied.caf men jag kunde inte lägga inte, då jag inte kom in i den sista mappen.

Nån som vet hur jag kan lägga till egna sms-signaler?

Bevaka tråden