Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förekommer det mobbing av "oliktänkande" på 99mac?

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det finns alltid code of conducts, regler för hur man får bete sig och vad man får säga, diskutera och inte. Till och med den svenska grundlagen begränsar rätten att säga vad man vill.

Det är ingen rättighet att få säga/diskutera vad man vill på ett internetforum. Deltagande är alltid frivilligt och ofta villkorat och det är bara att acceptera. Vill man diskutera det ändå, kan och får man skaffa sig ett forum där man kan göra det. Så enkelt är det.

Vill man ha en förändring av ett existerande forum kan man naturligtvis ta upp den diskussionen sakligt och i rätt forum, men när man fått nej och skälen därtill så får man också acceptera det.

Sen, kränkande behandling, för att det ska vara tal om det räcker det inte med att någon säger sig blivit kränkt för att det ska bli rättssak av det utan att det av flera bedöms vara det. Samma sak gäller här, vad som sägs står i öppen dager för alla att läsa och bedöma huruvida det är kränkande behandling eller inte i den kontext som detta forum är. Och än så länge finns det ingen grund för att kalla det det. Om det är de flesta av oss som läst och följt diskussionen överens, oavsett vad vi tycker i ämnet i fråga eller om de inblandade parterna.

Det kan naturligtvis förändras, men än så länge ser jag inget skäl till det. Och, märk väl, anklagelsen blir inte mer sann för att den upprepas om och om igen när sakförhållandet inte förändras.

Lysande sammanfattning av Mattias H, tycker jag.

eh, bara så ni vet. jag tror ingen riktigt bryr sig om vad ordet egentligen betyder, då alla i den här tråden förstår vad han menar. tack för mig.

Ursprungligen av lohmann:

eh, bara så ni vet. jag tror ingen riktigt bryr sig om vad ordet egentligen betyder, då alla i den här tråden förstår vad han menar. tack för mig.

Det handlar inte om vad orden betyder, det handlar om hur den som blir kallad så tar det.

Det är gansk utbrett här på 99.se att hata alla som säger något som kan likna att någon skulle säga något bra om win. Man är hela tiden beredd på att få skit bara är man är inte "med i gänget" som anser sig veta bäst. Mobbning innebär att någon blir utsatt för förtal/kränkningar/utfrysning mm.

Att inte få säga något negativt om ett system eller komponenterna till det kan inte tolkas på annat sätt än att de som uttrycker det är antingen köpta eller indoktrinerade att tycka något. För det finns sällan några hållbara och vetenskapliga fakta bakom.

Komkurens är i grunden bra, men den som vill ha det, dvs fler modeller och valfrihet vid köp av macdator, dem blir direkt utropad som en fiende i macland. Hur gynnar detta utmålande och smutskastande 99.se?

Högt i tak kan man inte påstå att det är här inne, för då skulle det vara tillåtat att diskutera saker som inte alltid gynnade apples produkter utan även kunna vara fritänkande och vara frammt utan at få vara med risken att bli kallas psykfall och idiot med jämna mellanrum.

Ursprungligen av micke_nkpg:

Det är gansk utbrett här på 99.se att hata alla som säger något som kan likna att någon skulle säga något bra om win. Man är hela tiden beredd på att få skit bara är man är inte "med i gänget" som anser sig veta bäst.

Men för tusan, det där är bara skitsnack! Tror du verkligen på det själv?

Ursprungligen av micke_nkpg:

Det handlar inte om vad orden betyder, det handlar om hur den som blir kallad så tar det.

Det är gansk utbrett här på 99.se att hata alla som säger något som kan likna att någon skulle säga något bra om win. Man är hela tiden beredd på att få skit bara är man är inte "med i gänget" som anser sig veta bäst. Mobbning innebär att någon blir utsatt för förtal/kränkningar/utfrysning mm.

Hata alla... nu är du där igen Micke. Kan du inte för en gångs skull ta ett steg tillbaka och läsa vad du själv skriver?

Vem hatar någon här? Skärp dig! Oj... tog jag i för mycket med ett utropstecken? Har jag mobbat dig nu? Naughty, naughty me.... jag smiskar mig själv å det bestämdaste som bestraffning...

Ursprungligen av micke_nkpg:

Att inte få säga något negativt om ett system eller komponenterna till det kan inte tolkas på annat sätt än att de som uttrycker det är antingen köpta eller indoktrinerade att tycka något. För det finns sällan några hållbara och vetenskapliga fakta bakom.

Att inte få säga negativt? Du får säga precis vad du vill. Och du får svar därefter.

Ursprungligen av micke_nkpg:

Komkurens är i grunden bra, men den som vill ha det, dvs fler modeller och valfrihet vid köp av macdator, dem blir direkt utropad som en fiende i macland. Hur gynnar detta utmålande och smutskastande 99.se?

Fiende?

Du kan inte se hur ditt språkbruk bara sätter dig i nya problem?

Ursprungligen av micke_nkpg:

Högt i tak kan man inte påstå att det är här inne, för då skulle det vara tillåtat att diskutera saker som inte alltid gynnade apples produkter utan även kunna vara fritänkande och vara frammt utan at få vara med risken att bli kallas psykfall och idiot med jämna mellanrum.

Det är tillåtet att diskutera vad som helst inom forumreglerna. Det är dock stor skillnad på att diskutera och att påstå något och förvänta sig unisont medhåll.

Du verkar tro att om man tycker något som är långt från den gängse uppfattningen så ska alla andra byta åsikt och hålla med, annars är det mobbing...

På det här forumet kommer inlägg om Apples sämre sidor att ges stort intresse, många inlägg och stor iver att motbevisa påståendet. Att det blir en livlig debatt betyder inte att du har fel. Du får tycka och tro precis vad du vill och anse att det här är rätt för mig. Du kan dock inte tro att alla andra ska tycka som dig.

När du upptäcker att du är ensam om en åsikt har du ingen rätt att bli sur, eller hävda någon högre rättighet än någon annan på forumet. Tål du inte en het debatt så sluta debattera helt enkelt.

Du måste även ta någon kurs i retorik eller något liknande om du vill vara med i heta debatter. Maken till ensidigt jag-har-rätt-debatterande har jag aldrig skådat. Och då har jag ändå läst alla mina egna inlägg på forumet ...

Ser du? Lite självironi gör det trevligare.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-16 01:57
Ursprungligen av micke_nkpg:

Det är gansk utbrett här på 99.se att hata alla som säger något som kan likna att någon skulle säga något bra om win. Man är hela tiden beredd på att få skit bara är man är inte "med i gänget" som anser sig veta bäst. Mobbning innebär att någon blir utsatt för förtal/kränkningar/utfrysning mm.

Att inte få säga något negativt om ett system eller komponenterna till det kan inte tolkas på annat sätt än att de som uttrycker det är antingen köpta eller indoktrinerade att tycka något. För det finns sällan några hållbara och vetenskapliga fakta bakom.

Det här är rent skitsnack. Vi är flera stycken som vid flera tillfällen har påpekat att vi inte alls är varken okritiska till Apple eller hatiska mot något annat. Jag har personligen gett diskussionerna om MacBook Air som exempel där majoriteten tycker att datorn suger och är säker på att den kommer att floppa.

Men du lyssnar inte, du skriver i blind okunskap och är helt immun mot nya intryck och ideer. Vad du har på ett diskussionsforum att göra är för mig en gåta, du borde blogga istället — på så vis slipper du andra människors åsikter.

Ursprungligen av micke_nkpg:

Att inte få säga något negativt om ett system eller komponenterna till det kan inte tolkas på annat sätt än att de som uttrycker det är antingen köpta eller indoktrinerade att tycka något. För det finns sällan några hållbara och vetenskapliga fakta bakom.

Det kan i högsta grad tolkas annorlunda. Det är ingen som förbjuder Apple-kritik och ingen förbjuder att man använder Windows.

Vad det handlar om är delvis det jag talade om i mitt förra inlägg: Triggerord. Man har starka känslor om en viss sak. Att Mac är bra och PC dåligt är bara ett exempel. Det är svårt att låta bli att sticka in en replik som egentligen kanske inte är så lyckad.

A: Jag tycker det är knepigt att äta meloner för jag blir kladdig om fingrarna.
B: Fyyyy för meloner! De borde förbjudas! Jag hatar dem!
C: B är dum. Meloner är bra.

och tråden fylls av pajkastande mellan B och C medan A ger upp och lämnar tråden utan att ha fått några tips. Och problemet var att B triggade på att meloner alls nämns, varvid C känner sig angripen för att han tycker om meloner.

Och efter ett tag kommer diskussionen till att:

B: Detta är ett skitforum för melonälskare där man inte får säga vad man vill.
C: B är en rabiat idiot som borde låsas in.
D. Jag är moderator och tycker inte att er diskussion är bra.
B och C: FÖRTRYCK! LÅGT I TAK! VI VILL HA YTTRANDEFRIHET!

B och C blir bannade eller lämnar forumet. Sedan går det en tid och A försöker igen:

A: Jag tycker det är knepigt att äta meloner för jag blir kladdig om fingrarna.
E: -- etc ---

Ursprungligen av micke_nkpg:

Att inte få säga något negativt om ett system eller komponenterna till det kan inte tolkas på annat sätt än att de som uttrycker det är antingen köpta eller indoktrinerade att tycka något. För det finns sällan några hållbara och vetenskapliga fakta bakom.

I en annan tråd har jag gett dig exempel på trådar där man framför kritik mot Apple - utan att bli idiotförklarad, mobbad eller utfryst.
Vill du ha fler exempel, eller kan du sluta använda det argumentet nu? Tycker du inte att det är bevisat att man får lov att kritisera Apple här?

Ursprungligen av micke_nkpg:

Konkurrens är i grunden bra, men den som vill ha det, dvs fler modeller och valfrihet vid köp av macdator, dem blir direkt utropad som en fiende i macland. Hur gynnar detta utmålande och smutskastande 99.se?

Det finns flera exempel på trådar där man framför önskemål om nya modeller, t.ex så har det varit diskussioner om att man vill ha en modell mellan Mac Mini och Mac Pro.
Och ingen har blivit utropad som fiende eller smutskastad för detta.

Visst har det kommit in svar i de trådarna som säger "Det kommer aldrig att hända". Anser du att detta är smutskastning, mobbing eller något annat av dina favoritord?

Ursprungligen av micke_nkpg:

Högt i tak kan man inte påstå att det är här inne, för då skulle det vara tillåtat att diskutera saker som inte alltid gynnade apples produkter.

Du får diskutera vad du vill, så länge du följer de regler som forumledningen satt upp.

Men om man sticker ut hakan, genom att framföra kritik mot Apple på ett Mac-forum, så får man vara beredd på att få motargument.

Men om man då - så fort man stöter på lite motstånd - slutar lyssna på motargumenten, slutar argumentera för sin egen sak, och i stället skriker "Mobbing", "Utfrysning", "För lågt i tak" eller "Yttrandefrihet!", så är det ju ingen som tar en på allvar till slut.

Och till slut något som flera andra redan har sagt: Om man blir "illa behandlad" i en tråd så är det väldigt sällan för VAD man har sagt, utan oftast för HUR man har sagt det (formuleringar, attityd, respektlöshet, ovilja att ta till sig argument, osv).

  • Medlem
  • 2008-04-16 09:24
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och till slut något som flera andra redan har sagt: Om man blir "illa behandlad" i en tråd så är det väldigt sällan för VAD man har sagt, utan oftast för HUR man har sagt det (formuleringar, attityd, respektlöshet, ovilja att ta till sig argument, osv).

Det där är väldigt sant. Ett annat exempel på hur man kan säga saker på bra och dåligt sätt är följande:

"Jag har läst massor av serietidningar, Fantomen är bäst enligt mig."
"Fantomen är bäst, alla andra är kletbajs!"
"Den som inte läser Fantomen har låg IQ och gillar getter på det fula sättet."

Dvs, man kan framföra sin åsikt om vad som är bra utan att racka ner på andra alternativ och de som väljer dem. Man får dock vara beredd på att andra har andra åsikter, och ibland är det enklast att konstatera att "vi tycker olika här" och låta det bero.

Ta inte forumslivet så allvarligt, känner du att du blir upprörd över någon/något, vänta gärna ett tag innan du svarar så att du har hunnit lugna ner dig. Vill man fortfarande svara sedan så se till att formulera det på ett bra sätt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du får diskutera vad du vill, så länge du följer de regler som forumledningen satt upp.

Är det tillåtet enligt reglerna att kalla folk psykfall? att kränka andra medlemmar? om det är så följer ni inte svenska lagar.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men om man då - så fort man stöter på lite motstånd - slutar lyssna på motargumenten, slutar argumentera för sin egen sak, och i stället skriker "Mobbing", "Utfrysning", "För lågt i tak" eller "Yttrandefrihet!", så är det ju ingen som tar en på allvar till slut.

Argumentera för en sak här går inte, om det nu inte är att hylla jobs och apple.

Varför har man en Switsch tråd när där inte får diskuteras just erfarenheter av switschning?

Sedan är det väldigt oprofesioneöölt av en/flera moderatorer att nogalera/idiotförklara männniskor som känner/känt sig kränkta av andra. Det är ett rent lagbrott. Dessutom har inte moderatorn tolkningsföreträde angående detta. Det har det som blivit utsatt.

Och jag som precis tänkte berömma dig för att du använde ord som "några få" och "en del", i stället för "alla" och "alltid". Och så kommer du med detta...

Ursprungligen av micke_nkpg:

Argumentera för en sak här går inte, om det nu inte är att hylla jobs och apple.

Jo, det går alldeles utmärkt att argumentera om allt (som ligger inom forum-reglerna). Om du har bra argument emot, och någon annan har bra argument för, så blir det en bra diskussion. Men om man skriker "mobbing" så fort någon har en annan åsikt än din, så blir det inga bra diskussioner.

Ursprungligen av micke_nkpg:

Varför har man en Switsch tråd när där inte får diskuteras just erfarenheter av switschning?

Det är klart att man får diskutera erfarenheterna.
I Switcher-forumet finns massor av bra diskussioner om erfarenheter om Switching.

Kom gärna med exempel på Switcher-frågor som du har blivit hindrad från att diskutera.

Ursprungligen av micke_nkpg:

Sedan är det väldigt oprofesioneöölt av en/flera moderatorer att nogalera/idiotförklara männniskor som känner/känt sig kränkta av andra.

Jag har skrivit det tidigare. Om du känner att ett inlägg kränker dig eller behandlar dig illa, tryck på "Rapportera", och berätta vad du känner, så får alla moderatorer reda på problemet, och kan ta ställning till det enskilda fallet.

Om man bara framför sina klagomål inne i den aktuella tråden, så är det inte säkert att moderatorerna ser det.

Ännu värre är det ju om man varken Rapporterar eller säger något i den aktuella tråden. Då är det ännu större risk att moderatorerna missar det kränkande beteendet. Vi läser inte alla inlägg, i alla diskussioner, varje dag.

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-04-16 13:24
Ursprungligen av micke_nkpg:

Argumentera för en sak här går inte, om det nu inte är att hylla jobs och apple.

Varför har man en Switsch tråd när där inte får diskuteras just erfarenheter av switschning?
.

Det är klart det går dagligen läser då jag ett flertal trådar och inlägg som handlar om önskemål för hur apple skulle kunna förändra sina produkter eller uppgradera för att tillfredsställa behov som finns hos användarna. Det är väl knappast att hylla apple. Jag förstår allvarligt talat inte vad du menar!

När jag själv switchade för ett år sedan hade jag stor nytta av just dom trådarna där jag kunde läsa in mig på vanliga problem som många andra hade haft före mig. Sen att komma och gapa om att allt är helt värdelöst för det här och det här fungerar inte som jag vill det är ju inte speciellt konstruktivt och då spelar det nog ingen roll i vilket forum du är gör man inget annat än gnäller så tror jag det är svårt att bli bemött på ett bra sätt.
Man får ju räkna med de när man väljer att switcha saker och ting kommer inte att fungera på det sätt man är van med det får man ju ta ingen produkt eller system är ju perfekt. Antagligen bytte man från pc till mac för att man inte var nöjd med hur sin pc fungerade var man däremot helt tillfreds med hur sin pc fungerade ser jag ingen anledning till att byta.

Ursprungligen av Tangen:

Av dina inlägg måste jag säga att du är lite vrickad.

tackar för påhoppet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-04-15 22:34

Vilka kärleksbrev som kom in i tråden nudå (sedan sist jag läste, för x antal timmar sedan). Ni kanske ska skicka PM till varann i stället, eller varför inte ses på något trevligt ställe med varsin nejlika i bröstfickan?

Ursprungligen av PF:

Vilka kärleksbrev som kom in i tråden nudå (sedan sist jag läste, för x antal timmar sedan). Ni kanske ska skicka PM till varann i stället, eller varför inte ses på något trevligt ställe med varsin nejlika i bröstfickan?

Anar en viss ironi här....

  • Medlem
  • 2008-04-15 22:49

Jag försöker med ännu en variant på svar till trådens rubrik: Nej. Däremot lägger man inte alltid fingrarna emellan när enstaka skribenter spyr galla, beklagar sig över omgivningens ohjälpsamhet, aktivt förlänger bråken genom att ideligen byta argument, gör generaliserande utfall mot communityn som helhet och därefter lägger skulden till sitt beteende på omgivningens "attityd".

Har du någonsin skrivit något konstruktivt, libertarianen?

  • Medlem
  • 2008-04-16 13:23

Mikael Persson, du är uppenbart ointresserad av att svara på direkta frågor. Jag tolkar det som att du inte vill lösa några problem. Jag upprepar:

Ursprungligen av lufra:

Har du någonsin skrivit något konstruktivt?

Ursprungligen av lufra:

Jag tolkar det som att du inte vill lösa några problem. Jag upprepar:
Har du någonsin skrivit något konstruktivt

Till Mickes försvar. Ja, det har han.

Det finns trådar där han har deltagit i "riktiga" diskussioner. Vilket du lätt hade kunnat se om du hade använt "Hitta fler inlägg av..."-funktionen

Ursprungligen av lufra:

Mikael Persson, du är uppenbart ointresserad av att svara på direkta frågor. Jag tolkar det som att du inte vill lösa några problem. Jag upprepar:

Gör du det, det är din fria vilja och ställningstagande.

Men det går inte att lösa saker här med den attityd som idag finns hos några få.

Citat:

7. Datorkrig är inte tillåtet. 99mac är skapat av Macanvändare för Macanvändare i en värld som domineras av PC. 99mac är inte rätt plats att argumentera för att byta till PC eller hetsa till diskussioner om respektive datorplattforms förträfflighet. Om du föredrar att diskutera PC hänvisar vi till vår forumkollega SweClockers.

Detta är direkt ur reglerna och det förekommer datorkrig så fort någon säger att apples prosukter inte når en viss nivå. Då kommer "sektmedlemmarna" och försvara allt som det någonsin stått apple på. sålänge detta försvar av allt det står apple på pågår kommer det inte kunna nås en bra stämming. Dvs alla mactalibaner måste bort eller bli tysta.

Hur gör man i en tråd som handlar om switschning när man inte får nämna ordet win utan att bli liknande vid ett psykfall eller liknande?

Ursprungligen av micke_nkpg:

Detta är direkt ur reglerna och det förekommer datorkrig så fort någon säger att apples prosukter inte når en viss nivå. Då kommer "sektmedlemmarna" och försvara allt som det någonsin stått apple på. sålänge detta försvar av allt det står apple på pågår kommer det inte kunna nås en bra stämming. Dvs alla mactalibaner måste bort eller bli tysta.

Har du läst inlägget där jag gav dig några exempel på trådar där man framför kritik mot Apple? I de trådarna har det inte blivit något krig. Jag kan leta upp fler exempel om du vill.

Men sluta nu hävda att all Apple-kritik leder till krig, dålig stämning, mobbing, utfrysning, osv. Är inte det argumentet lite uttjatat?

Det händer väl ibland, men inte alls i den omfattning du vill påskina! Och om medllemmarna rapporterar och moderatorerna då går in och modererar, så brukar det stävjas ganska snabbt.

  • Medlem
  • 2008-04-15 22:55

Jag tar det som ett "nej".

Ursprungligen av lufra:

Jag tar det som ett "nej".

ska jag ta detta som att du anser att kränkningar är oki?

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-04-16 09:24
Ursprungligen av micke_nkpg:

ska jag ta detta som att du anser att kränkningar är oki?

Nej men vad ovanligt du vänder och vrider på det andra säger för du är ju micke och du varken behöver eller vill lyssna. Du vill inte ta en diskussion för tänk om inte alla håller med mig då känner jag mig mobbad och utfryst!

Men du alltså 36 år och du kan inte ta att inte alla håller med dig i en diskussion utan att känna dig mobbad och kränkt?! Hmm det är lite som småttingarna brukar hålla på, tror ordet jag söker är sandlådevarning.

Snälla sluta med alla påståenden om att man inte får kritisera apple med mm du har fått hur många exempel som helst om att det går alldeles utmärkt!
Du får gärna fortsätta skriva om det som är dåligt med apple som du tycker men räkna med att du i vissa fall kommer att få mothugg och blir du då överbevisad att du har fel tagga ner då istället för att gå tillbaka till sandlådan och skrik mobbning!

  • Medlem
  • 2008-04-16 09:28
Ursprungligen av Raccha:

blir du då överbevisad att du har fel tagga ner då istället för att gå tillbaka till sandlådan och skrik mobbning!

Person A kan tycka att person B är överbevisad trots att person B inte håller med om det. Då är det läge att konstatera att man har olika åsikter istället för att fortsätta käbbla.

Ursprungligen av jgb:

Person A kan tycka att person B är överbevisad trots att person B inte håller med om det. Då är det läge att konstatera att man har olika åsikter istället för att fortsätta käbbla.

Detta har hänt många gånger. för en del här inne på 99mac anser att allt som jobs släpper är ett bevis på att alls som apple lervererar är bevis på överlägsenhet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 10:28
Ursprungligen av micke_nkpg:

Detta har hänt många gånger. för en del här inne på 99mac anser att allt som jobs släpper är ett bevis på att alls som apple lervererar är bevis på överlägsenhet.

??? ke

Ursprungligen av Raccha:

Snälla sluta med alla påståenden om att man inte får kritisera apple med mm du har fått hur många exempel som helst om att det går alldeles utmärkt!
Du får gärna fortsätta skriva om det som är dåligt med apple som du tycker men räkna med att du i vissa fall kommer att få mothugg och blir du då överbevisad att du har fel tagga ner då istället för att gå tillbaka till sandlådan och skrik mobbning!

jag har blivit kallad psykfall för att jag gjorde det. Detta tillåter moderatorer.

Ett forum som detta borde kunna ha bättre klimat än vad dettahar. Troligen beror det på att några få förstör och är mactalibaner.

Ursprungligen av micke_nkpg:

jag har blivit kallad psykfall för att jag gjorde det. Detta tillåter moderatorer.

Ett forum som detta borde kunna ha bättre klimat än vad dettahar. Troligen beror det på att några få förstör och är mactalibaner.

Du har bl a drivit en tes om att de slogans företag använder i reklamsammanhang ska vara 100% sanning och nothing but the 100% sanning.

Du har drivit den tesen in absurdum trots massor av motargument. Sen visade det sig att även Linux och MS sa i princip samma sak om sina produkter. Det var inte bara Apple som överdriver i reklamsammanhang...

Det finns en film från 1990 med Dudley Moore som handlar om en kille på en reklambyrå som plötsligt tappar tron på det han sysslar med. Han vill byta till konceptet "truth in advertising" bl a tar han fram förslaget "Volvo's are boxy - but good"

Filmens titel?

Crazy People

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-04-16 13:16
Ursprungligen av micke_nkpg:

jag har blivit kallad psykfall för att jag gjorde det. Detta tillåter moderatorer.

Ett forum som detta borde kunna ha bättre klimat än vad dettahar. Troligen beror det på att några få förstör och är mactalibaner.

Men än en gång precis som jag och flera sagt tidigare du blev inte kallad psykfall däremot ansåg man att du betedde dig som ett psykfall jag kan hålla med om att formuleringen absolut inte är den bästa men det är fortfarande en stor skillnad! Men du vägrar ju inse att så är fallet och påstår hela tiden att du blir kallad psykfall mm. Grunden för att kunna kommunicera på ett forum är ju att man läser vad som verkligen skrivs och inte hela tiden hävdar de man själv uppfattade att någon skrev! Du/jag och alla andra måste ju läsa vad som skrivs och inte bara köra på egna tolkningar av vad som skrivs annars faller ju hela konceptet!

Bevaka tråden