Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 9-13 juni 2008

Tråden skapades och har fått 148 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-06 16:10
Ursprungligen av lufra:

och omvandlar syre till elektricitet.

Hade det inte varit bättre med koldioxid eller kanske tom kväve?

CO2 --> O2 + energi som ett resultat av klyvda kolatomer.

Tycker att de ändå borde ha lyckats få den att omvandla väte eller markbundet ozon till elektricitet istället... apples utvecklingsavdelning får allt ta och skärpa sig lite.

Jag tror Apple kommer med UBIK på WWDC.

Vore ju grymt bra att spreja det på saker så de inte regredierar....

Det vet ju alla att en pinfärsk Mac regredierar till en sop-burk på ett år ungefär.
Fram med UBIK - pffft! Som ny igen!

(Läs gärna boken UBIK UBIKav Philip K Dick, grymt rolig SF)
Amazon.ca: Ubik: Philip K. Dick: Books

  • Medlem
  • 2008-06-07 09:26

Netzach: Jo, absolut. Det borde dessutom få tyst på Greenpeace. Bra med någon som kan (till skillnad från undertecknad)!

Goflorp: Oj! Skrämmande... och samtidigt behagligt. Typisk K Dick.

Hmm. Steve Jobs som glasögonprydd, schackspelande chef i palatsliknande kontor med tam uggla. Hmmmm. Kommer Apple att lansera någon sorts iWo/man på WWDC?

Missade på något vis denna tråd och startade en ny O:-) Men men, mina fem cent:

När det gäller nya prylar så tror jag definitivt på en iPhone 3G med GPS, 5 mega pixel-kamera med optik i klass med Carl Zeiss (som i de bättre Nokiamobilerna). iPhone kommer vara lite tjockare och ha vanlig hörlursutgång, så att alla kan göra tillbehör på licens. Den kommer två modeller: Vit 16gb och Svart eller Aluminium 32gb.

Jag tror inte att vi får se någon "ny mini" än. Jag tror inte heller på nya MacBooks/Pros.

Ny .Mac lär vi väl se, men vad denna kan inbegripa har jag ingen aning om.

Nya iPods? Njae... Inte än. Senare i sommar, tillsammans med "Mac Nano", nya skärmar och nya Alu- och LED-MacBooks (ny MacBook Pro ett tag innan jul). Då tror jag att vi kommer få se en utveckling i stuk med den teorin jag nämnde här.

Däremot tror jag att herr Jobs visar upp en MacBook Air med 120gb SSD och 160gb HDD, samt speed bumpad processor.

Annars tror jag inte på särskilt mycket ny hårdvara. Jag tror på visning utav 10.6, .Mac (eller .Me), ny iPhone och något nytt och galet som vi inte kunnat föreställa oss...

  • Medlem
  • 2008-06-07 10:09

Henke, bränner pengarna illa i fickan?

Ursprungligen av lufra:

Henke, bränner pengarna illa i fickan?

Haha, vaddå? Bara för att jag tror på nya produkter behöver jag inte ha gott om pengar°

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 10:12

Jag tror folk läser in lite väl mycket i att Mac OS X har tappat Mac. Som vanligt är det tokskallarna som säger att Mac OS X nu, nu kommer Mac OS X till PC. Jag är tveksam på att det betyder något annat än att det ser bättre ut på banners. Tror inte de släpper Mac i namnet.

Dessutom tror jag att det kommer två olika iPhones. En stor med 3G, GPS och bättre kamera och videokonferans och en som är som dagens men mindre och billigare. Fast detta är ju ingen avancerad gissning direkt..

Ursprungligen av acke:

Jag tror folk läser in lite väl mycket i att Mac OS X har tappat Mac. Som vanligt är det tokskallarna som säger att Mac OS X nu, nu kommer Mac OS X till PC. Jag är tveksam på att det betyder något annat än att det ser bättre ut på banners. Tror inte de släpper Mac i namnet. .

Fast nu är det ju inte bara på banderollerna de skrivit på det sättet, utan även i pressmeddelandet från den 13 maj:

http://www.apple.com/pr/library/2008/05/13wwdc.html

Enda stället de skriver Mac OS X är i rubriken, överallt annars står det bara OS X Leopard...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 11:34
Ursprungligen av Mikamar:

Fast nu är det ju inte bara på banderollerna de skrivit på det sättet, utan även i pressmeddelandet från den 13 maj:

Apple Executives to Showcase Mac OS X Leopard and OS X iPhone Development Platforms at WWDC 2008 Keynote

Enda stället de skriver Mac OS X är i rubriken, överallt annars står det bara OS X Leopard...

OK, menade inte bara banners utan överhuvudtaget i all reklam och PR. Time will tell.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-11 12:28
Ursprungligen av acke:

OK, menade inte bara banners utan överhuvudtaget i all reklam och PR. Time will tell.

Det vore kul också om herr Jobs meddelade att nu lanseras AirTunes till iPhone och iPod Touch!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 11:00

9to5mac skriver nu att iPhone 2 med 2.0 kommer ha iChat med videokonferans. Dessutom ska iChat komma till Windows. Makes sense och känns bra.

  • Medlem
  • 2008-06-07 13:15

Det har läckt ut nya bilder på iphone 2. De känns ganska trovärdiga med tanke på att det är ganska troligt att bilder läcker ut några dagr innan den kommande keynoten. Jag kan dock inte lägga upp bilderna för jag är tekniskt efterbliven Men de finns här på 99.se. Kolla under iphone nyheter.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-07 15:49

Det ser onekligen äkta ut!

99.se - Visa enstaka inlägg - Första recensionerna av iPhone ute nu!

CrunchGear » Archive » Breaking: Exclusive leaked pics of the iPhone 2! Thinner design? Check! Different colors? Check! Video chatting? Check and check!

Ingen sleepbutton på den röda ju...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-07 15:55
Ursprungligen av mmmikael:

Ingen sleepbutton på den röda ju...

Sant! Kan kanske vara en fake isåfall!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-07 16:20

Givetvis är det fake.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-07 16:52

Det som är så gött med alla fakes är att Apple brukar överträffa det mesta. Det fanns en massa snygga fakes på hur folk trodde att iPhonen skulle bli, men den riktiga var mycket bättre än vad filka hade lyckats photoshoppa ihop.
Jag tror att vi får se något bättre än de här bilderna.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-07 23:11
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-07 23:20

Den som är unboxad är ju helt klart inte fejk. Läs kommentarerna för Guds skull.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-07 23:27
Ursprungligen av boris91:

Den som är unboxad är ju helt klart inte fejk. Läs kommentarerna för Guds skull.

Vilka kommentarer menar du?

Ursprungligen av boris91:

Den som är unboxad är ju helt klart inte fejk. Läs kommentarerna för Guds skull.

Ja det där får du nog förklara lite närmare.
Osså kan du passa på att berätta vad som hände den nionde också (nionde november eller?), som du refererar till i kommentaren ovan.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-06-08 02:46

Inga iPhone i hissar ännu?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-06-08 10:59
Ursprungligen av Kalle W:

Inga iPhone i hissar ännu?

Que? När jag såg ditt inlägg tänkte jag direkt på denna:
YouTube - Apple Store Ginza Elevator - iPods and Macs

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-06-08 12:00
Ursprungligen av Jetwash:

Que?

Jag syftade såklart på iHome-bilderna som dök upp inför Macworld -05. Punkt 8 här och bilder här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-08 19:50
Ursprungligen av Jetwash:

Que? När jag såg ditt inlägg tänkte jag direkt på denna:
YouTube - Apple Store Ginza Elevator - iPods and Macs

Det finns på film Jag älskar den hissen!!

Spy shots show OS X without the ‘Mac’; could clones return?

Till och börja med låt mig säga att jag är trätt, sliten och kanske något bakfull sedan igår.
Så min hjärna är inte riktigt sig själv.. men när jag såg detta.
Kloner? Nej! Apple slutar med egen hårdavara och blir ett mjukvaruföretag...

Med det menar jag att de "äger" hårdvarutillverkarna men tar inte den kostnaden på något sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-08 15:46
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Spy shots show OS X without the ‘Mac’; could clones return?

Till och börja med låt mig säga att jag är trätt, sliten och kanske något bakfull sedan igår.
Så min hjärna är inte riktigt sig själv.. men när jag såg detta.
Kloner? Nej! Apple slutar med egen hårdavara och blir ett mjukvaruföretag...

Med det menar jag att de "äger" hårdvarutillverkarna men tar inte den kostnaden på något sätt.

Ska äta upp valfri hatt om Apple slutar tillverka Macintosh datorer. Gå tillbaka till sängen fyllskalle.

Lite OT: Tror att folk blåser upp att folk bygger egna PC-maccar och hela affären med Psystar. Alla snackar om det och gillar att säga "nu får Apple passa sig", "alla jag känner har en och nu ska även jag ha en!" och "Apple, om du inte ändrar vad jag vill så kommer jag minsann..." Liten klick som är högljudd helt enkelt. Ett ickeproblem.

Alla artiklar är folk som vill ha träffar på sin blogg och därför sitter och skriver strunt. De tar gärna att de har fel 20 gånger om de lyckas pricka in 1 träff. "Jo, jag visste ju en hel del innan som jag inte fick säga så jag skrev lite kryptiskt i min blogg"

Bevaka tråden