Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fristående 99musik.se - Frågor & Svar

Tråden skapades och har fått 376 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är för en delning.
Skulle gärna betala en slant för att stödja 99musik, men är i nuläget inte betalande 99-supporter.

Ursprungligen av android:

jag är för en delning.
Skulle gärna betala en slant för att stödja 99musik, men är i nuläget inte betalande 99-supporter.

+1

.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-14 17:03
Ursprungligen av android:

Jag är för en delning.
Skulle gärna betala en slant för att stödja 99musik, men är i nuläget inte betalande 99-supporter.

+1

Har i princip bara varit inne och vänt på mac-delen, då oftast för att jag klickat fel..

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-01-13 17:45

För en delning jag med, betalar gärna.

Det låter toppen tycker jag! Jag är sällan här sedan sammanslagningen, och tycker det låter jättebra med ett enskilt musikforum. Något man t o m kan tänka sig att betala en slant för. Go!

Så länge 99musik förblir världens trevligaste forum stannar jag kvar. Kostar det så hostar jag upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-14 15:30

vad bra att det inte är något bråk i backgrunden!

håller med sawtooth:

Ursprungligen av sawtooth:

Så länge 99musik förblir världens trevligaste forum stannar jag kvar. Kostar det så hostar jag upp.

som med pundarens hårsmacka: höjs priset klaggar pundarfan... men visst köper han!

jac: Jag antar att det kommer gå tillbaks som det var innan sammanslagningen, dvs att kontona för 99.se och 99musik är skilda - vad som händer med ett konto påverkar inte det andra (tex sånt som antal inlägg, osv).

Gissningsvis kommer det vid delningen finnas möjlighet att bestämma om man vill ha konton på båda sajterna, och i annat fall vilket man vill radera/låsa.

Jag är lite kluven ...

Men dina ord lugnar mig oerhört, jgb. Du har förstås en långt större insikt än vad jag har i hur situationen ser ut rent tekniskt och administrativt. Jag har viu ett flertal tillfällen nästan loggat ut för sista gången de senaste två åren.

Jag är sedan kort betalande medlem på 99.se (även om det aldrig tycks registreras) men är lite rädd för att kombinationen inte gagnar oss på musikfronten. Om 99musik kunde bli som "back in the good old days" hade jag inte tvekat till att stanna kvar det minsta. I synnerhet inte om det skulle ge en generell nystart vad gäller aktiviteter även IRL.

Så, shoot om det verkar möjligt.

  • Medlem
  • 2009-01-13 18:45

Jag är helt för en delning bara inte risken är för stor att det självdör på grund av för små annonsintäkter. Äppeldelen av forumet tillför inte något för mig. Jag betalar gärna en slant också.

  • Medlem
  • 2009-01-13 18:47

jac: Som false messiah skriver, vill du ha ditt konto raderat från 99musik så fixar vi det.

Jag har en liten teknisk fråga som kanske bara rör mig, men eventuellt fler: Jag hade tidigare ett konto på 99musik och ett på 99ipod. Efter sammanslagningen är det ipod-kontot jag använder. Det andra kontots PM och inställningar kommer jag inte längre åt. Jag har bett om hjälp att få detta fixat upprepade gånger, utan gehör. Vad händer med dessa båda konton och de inlägg jag skrivit i ett nytt 99musik? Det vore trist att börja på ny kula igen...

Exempel på tråd skriven av gamle Glitzerstrahl: http://www.99.se/ovrig-hardvara/130160-bygga-rack.html

Annars vill jag säga att jag är för en delning, och också eventuellt kan tänka mig att betala.

  • Medlem
  • 2009-01-13 19:24

Hmm, intressant fall det där.

Som det är nu så kommer ditt nuvarande (ipod-kontot) vara det som splittas. Det andra kontot får Björnström eller någon annan som kan rota djupt i databaserna dona med. Kan inte ge något bättre svar än så. Med en hink tur så kanske det går att ordna, annars är det nog kört för det gamla kontot tyvärr.

  • Medlem
  • 2009-01-14 23:01

Som jag har väntat på detta JGB! Jag är för. Är inte betalande/supporter idag men betalar vad som behövs för att få 99an fristående igen. Efter senaste uppdateringen orkar jag mig knappast in längre, hittar inte musiken för alla macar:) Tror inte jag är ensam om detta.

Split 'em in two!
som de sa i en gammal film med Boris Karloff

Är liksom många andra beredd att bidra med supporteravgift till ett fritt 99musik.

Jag är också för en delning, tror det är bra för framtida tillväxt, jag hade inte hittat hit idag utan hade nog trott att forumet handlade om musikskapande på apple-datorer.

Hur realistiskt är det med en splitt? vad talar emot mer än ekonomi? Känns som att det borde gå att hitta reklamintäkter och det känns verkligen som det behövs ett bra renodlat fristående musikforum. Finns inga farliga konkurenter.

Förresten är jag bara för en splitt om PF och tapeten följer med!

Ursprungligen av timothy:

Förresten är jag bara för en splitt om PF och tapeten följer med!

+1 på den också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-13 21:35

indepedence! jag är för en utbrytar99musik.

En utbrytning har ju varit på tal förut. Jag är nog i grund och botten positiv till att 99musik skulle brytas loss från resten av 99.se.
Förut så har "förhandlingarna" strandat av ekonomiska skäl, inte bara server & trafik-kostnader utan framförallt på kostnaden att "köpa loss" 99musik från Mantaray. Men om någon är villig att betala det som krävs (i förhoppning om att gå break-even eller plus i slutändan) så är jag positiv.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

En utbrytning har ju varit på tal förut. Jag är nog i grund och botten positiv till att 99musik skulle brytas loss från resten av 99.se.
Förut så har "förhandlingarna" strandat av ekonomiska skäl, inte bara server & trafik-kostnader utan framförallt på kostnaden att "köpa loss" 99musik från Mantaray. Men om någon är villig att betala det som krävs (i förhoppning om att gå break-even eller plus i slutändan) så är jag positiv.

Mantaray skänker 99musik till en livskraftig ideell 99musik-förening så det är inga pengar inblandade.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-13 21:50

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-13 21:51

vill ha det mer kommunikativt och direk PÅ

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-13 22:00

men more, more, more -- kan bli jobbigt!
-- lite elitBantat 99.se för oss musiker vore NAIS!

Om det är problem med att köpa loss domännamnet, varför inte bara döpa om hela forumet? Vad sägs om "100musik", t ex? Då blir det ju en mer, liksom - en bättre.

  • Medlem
  • 2009-01-13 22:10

Det är inget problem med domännamnet.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-01-13 22:31

...och tapeten är helig!

  • Medlem
  • 2009-01-13 22:36

Hur blir det med tekniskt underhåll, tillägg och annan funktionalitet som automatiskt kommer oss på musikdelen tillgodo när Björnström och gänget donar och fixar?

Jag är som många andra positiv till en avknoppning och även om jag varit neutral till samgåendet och tyckte det funkade ganska ok för min del så känns 99musik verkligen som en katt bland hermelinerna. Det enda gemensamma med 99mac är ju att båda har 99 i namnet, typ.

jag är också positiv till en utbrytning, är gärna med och sponsrar i form av medlem eller liknande.

I mitt fall har sammanslagningen gjort att jag undvikit macdelen, där jag tidigare hade/har ett konto.

Bevaka tråden