Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tusan vilken lång väntan det har varit i Varberg...men, men nu är vi igång...första MMS funkade fint och utan krångel.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 20:36

skön feature att i Senaste samtal även står om det är mob eller hem på kontakterna...

Men fattar inte varför find my iphone inte reglerar ljudvolymen när man skickar meddelande till den. spelar ju ingen roll om det är ljud eller ljudlös om man har sänkt ringsignalstyrkan

Capeman kom inte och påstå att du inte svär när du är pissed, 25 är min ålder om du vill veta,

Klart man blir pissed när andra länder får göra och köpa saker i sina iphones och vi får inte ett smack, Vad tror du igentligen ?

Har man gått och betalat för en Iphone så ska man också få uttnytja den fullt ut , Som dom i USA och UK gör, Varför ska vi inte få göra det ?

Har fan slängt 7 pap på min iphone, så klart man blir förbanad när små detaljer inte finns med , Har väntar på MMS, har väntat på att kunna köpa FILM osv. sånna saker.

Ursprungligen av Lionhart:

Capeman kom inte och påstå att du inte svär när du är pissed, 25 är min ålder om du vill veta,

Klart man blir pissed när andra länder får göra och köpa saker i sina iphones och vi får inte ett smack, Vad tror du igentligen ?

Har man gått och betalat för en Iphone så ska man också få uttnytja den fullt ut , Som dom i USA och UK gör, Varför ska vi inte få göra det ?

Har fan slängt 7 pap på min iphone, så klart man blir förbanad när små detaljer inte finns med , Har väntar på MMS, har väntat på att kunna köpa FILM osv. sånna saker.

Haha, ja du är för rolig!

Ursprungligen av Capeman:

Haha, ja du är för rolig!

Du vet att jag har rätt

Ursprungligen av Lionhart:

Du vet att jag har rätt

Nej, därför att ingen utom du väntade sig film i Sverige idag.

Ursprungligen av Capeman:

Nej, därför att ingen utom du väntade sig film i Sverige idag.

Ok, vi säger väll så då.

Ursprungligen av Lionhart:

Capeman kom inte och påstå att du inte svär när du är pissed, 25 är min ålder om du vill veta,

Klart man blir pissed när andra länder får göra och köpa saker i sina iphones och vi får inte ett smack, Vad tror du igentligen ?

Har man gått och betalat för en Iphone så ska man också få uttnytja den fullt ut , Som dom i USA och UK gör, Varför ska vi inte få göra det ?

Har fan slängt 7 pap på min iphone, så klart man blir förbanad när små detaljer inte finns med , Har väntar på MMS, har väntat på att kunna köpa FILM osv. sånna saker.

Ursprungligen av Lionhart:

Tackar så mycket, Kan inte inställningarna för 3 operatör, ska nog ringa dom och fråga imorgon

Du gnäller över att MMS inte funkar och du har inte ens ställt in den rätt först?
Tja!

Och du fattar inte att film-frågan är långt mycket mer avancerad rättighetsfråga än att bara trycka på en knapp så det fungerar även här?!!?

Överbelastning?

Är detta pågrund av överbelastningen?

Ursprungligen av peterwatz:

Är detta pågrund av överbelastningen?

Fungerar nu!

YouTube funkar inte

Jag har letat o letat o läst mig genom sidorna i tråden efter en lösning på hur jag ska få Youtube att funka igen. Någon som kAn hänvisa mig till ett specifikt inlägg eller bara ge mig lösningen så blir jqg glad?

Ny fråga: hur blir ljudkvaliteten (musik) i teleheadsets(sånna för mobil)? Jag hör bara på höger öra så om ljudkvaliten är bra o om kanalerna slås ihop så kunde detta kanske varra ett alternativ nu när stereobt finns på Touchen.

Senast redigerat 2009-06-18 14:21
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag har letat o letat o läst mig genom sidorna i tråden efter en lösning på hur jag ska få Youtube att funka igen. Någon som kAn hänvisa mig till ett specifikt inlägg eller bara ge mig lösningen så blir jqg glad?

Ny fråga: hur blir ljudkvaliteten (musik) i teleheadsets(sånna för mobil)? Jag hör bara på höger öra så om ljudkvaliten är bra o om kanalerna slås ihop så kunde detta kanske varra ett alternativ nu när stereobt finns på Touchen.

Hmmm...har för mig att det varit liknande problem tidigare...

Vad har du för språk inställt på din iPhone? Finns någon tråd om att det kan funka om man byter till engelska som språk har jag för mig, men den gången var nog i och för sig själva problemet bakom något annat...som jag glömt.

Ska se om jag hittar den tråden och kolla lite mer noga.

Ursprungligen av Karlsson:

Hmmm...har för mig att det varit liknande problem tidigare...

Vad har du för språk inställt på din iPhone? Finns någon tråd om att det kan funka om man byter till engelska som språk har jag för mig, men den gången var nog i och för sig själva problemet bakom något annat...som jag glömt.

Ska se om jag hittar den tråden och kolla lite mer noga.

säker på att de inte var den här tråden?

http://www.99.se/ipod-touch/265377-problem-med-latsortering-ipod-touch-g1.html

Ursprungligen av kalle94:

Nej det var inte den jag tänkte på men tack ändå.

Tänkte lite fel och ursäktar mig då det jag tänkte på var den gången det gällde något om att youtube fick svensk sida. Detta jag tänkte på hade ju inget med frågan att göra så jag brydde mig aldrig om att bifoga den tråden i denna tråd då det inte hörde hemma här.

Hoppas att det löst sig med youtube för "Cogito ergo Mac" ändå.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-17 20:43

Äntligen fick jag fram MMS!
Lionhart; du måste gå in i "Inställningar" > "Allmänt" > "Nätverk" > "Mobilt datanätverk" och där får du fylla inställningar för mobilt surf och MMS manuellt. Starta sedan om telefonen så finns MMS-knappen nu i meddelanden-inställningarna!

Ursprungligen av CEk:

Äntligen fick jag fram MMS!
Lionhart; du måste gå in i "Inställningar" > "Allmänt" > "Nätverk" > "Mobilt datanätverk" och där får du fylla inställningar för mobilt surf och MMS manuellt. Starta sedan om telefonen så finns MMS-knappen nu i meddelanden-inställningarna!

Tackar så mycket, Kan inte inställningarna för 3 operatör, ska nog ringa dom och fråga imorgon

dom står inte på deras hemsida då ?

Ursprungligen av Lionhart:

Tackar så mycket, Kan inte inställningarna för 3 operatör, ska nog ringa dom och fråga imorgon

Ursprungligen av the_leopard:

dom står inte på deras hemsida då ?

Det står info om andra mobiler , APPLE IPHONE finns inte med

provat på uk sidan då den säljs med tre där har jag för mig, och finns det inga manuella uppgifter ?

Ursprungligen av Lionhart:

Det står info om andra mobiler , APPLE IPHONE finns inte med

Ursprungligen av the_leopard:

provat på uk sidan då den säljs med tre där har jag för mig, och finns det inga manuella uppgifter ?

Är det inte bara i Hong Kong den säljs med 3?

a så kanske det va, men borde finnas alla uppgifter på sidan i sverige tycker ja, finns på tele 2 i alla fall

Ursprungligen av Capeman:

Är det inte bara i Hong Kong den säljs med 3?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-17 20:56

Jo, men problemet är att Apple har sina egna termer på saker och ting och Tre kallar det nåt annat. Man får på vissa punkter gissa sig till vad som ska vara var. Har lyckats få in någorlunda som det ska vara men skickar-mätaren går nästan till slutet men stannar där och mms:et skickas inte. Antar att jag får kasta om inställningarna på nåt vis.

Ursprungligen av the_leopard:

dom står inte på deras hemsida då ?

Ursprungligen av CEk:

Jo, men problemet är att Apple har sina egna termer på saker och ting och Tre kallar det nåt annat. Man får på vissa punkter gissa sig till vad som ska vara var. Har lyckats få in någorlunda som det ska vara men skickar-mätaren går nästan till slutet men stannar där och mms:et skickas inte. Antar att jag får kasta om inställningarna på nåt vis.

Precis det problemet har jag också. Telia.

Ursprungligen av Lionhart:

Tackar så mycket, Kan inte inställningarna för 3 operatör, ska nog ringa dom och fråga imorgon

gå in på http://www.swirlyspace.com/forum/search.php
och skriv in inställningarna där ifrån och starta om telefonen
fungerade för mej

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 23:11
Ursprungligen av kimmens:

gå in på http://www.swirlyspace.com/forum/search.php
och skriv in inställningarna där ifrån och starta om telefonen
fungerade för mej

Någon frågade här någonstans hur fördelningen män/kvinnor var på forumet just nu
*hint*

Hoppas bara att alla som hade samma fel som jag, ser mitt inlägg så de löser sig för dem också.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-06-17 23:12

Testade att stänga av internet under tiden iTunes extraherar programvaran. Det funkar prima. Den uppdaterar och bootar om. Telefonen sätt sedan i emergency mode. Då matar du ut den, aktiverar uppkopplingen och ansluter telefonen igen. Då hittar den tillbaks till telia och aktiverar. Smidigaste work arounden so far.

Lycka till.

Ursprungligen av babyman:

Testade att stänga av internet under tiden iTunes extraherar programvaran. Det funkar prima. Den uppdaterar och bootar om. Telefonen sätt sedan i emergency mode. Då matar du ut den, aktiverar uppkopplingen och ansluter telefonen igen. Då hittar den tillbaks till telia och aktiverar. Smidigaste work arounden so far.

Lycka till.

Gjorde precis detta och funkade helt kanoners! Grymt smidigt. Tackar för det tipset!

när jag har uppdaterat iphonen så kommer det upp att jag bara kan ringa nödsamtal, och en bild som visar att jag ska koppla ihop med itunes; och i itunes kan jag inte göra ngt för det är vitt och så står det iphone i mitten men inget händer?!?!? snälla hjälp!

Ursprungligen av Mongoul:

när jag har uppdaterat iphonen så kommer det upp att jag bara kan ringa nödsamtal, och en bild som visar att jag ska koppla ihop med itunes; och i itunes kan jag inte göra ngt för det är vitt och så står det iphone i mitten men inget händer?!?!? snälla hjälp!

Har du testat det jag skrev i ett par inlägg ovanför?

Ursprungligen av Mongoul:

när jag har uppdaterat iphonen så kommer det upp att jag bara kan ringa nödsamtal, och en bild som visar att jag ska koppla ihop med itunes; och i itunes kan jag inte göra ngt för det är vitt och så står det iphone i mitten men inget händer?!?!? snälla hjälp!

samma händer för mig, men mitt iTunes försöker kontakta iTunes Store, och där blir det timeout. Verkar som servern/servrarna är lite överlastade...

Bevaka tråden