Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket Apple-inköp ångrar du?

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-16 09:33

Hmmm, dom flesta faktiskt. Just nu sitter jag och skriver detta inlägget på min Macbook där batteriet svullnat upp och sticker ut 1 cm När jag först köpte en Macbook var den dessutom DOA och efter en 13 månader så började den spricka i i nedre delen - jag skickade in den men dom bytte den övre delen som var det inte var fel på med motivationen "garantin täcker inte sprickor i nedre delen"?!?
Har även Ipod som inte fungerar, en Iphone som strular (jag har sålt den nu, använder min 2 år gamla Nokia tills jag bestämt mig vad jag ska köpa) 2 par hörlurar etc.
Tycker överlag att kvalitén är riktigt usel och deras support ibland idiotförklarar sina kunder.

Kört Apples grejer riktigt rejält sedan tidigt 90-tal. Aldrig haft ett rejält problem.

Näst senaste maskinen (bärbar Alu 15"), batteriet svällde - utbytt utan knot.
Samma med den maskinens CD/DVD som lade av - byttes utan gnäll.

Min iPhone 3GS lade av härom veckan, tydligen hade den massa skador inuti. Jag ville ha det till ett garantiärende, det godkändes inte. Jag försökte - och förlorade. Jag försökte iaf, det är väl det som är det viktigaste.

Tycker aldrig jag haft några problem med att Apple skulle ha kass kvalité.

Kan inte komma på ngt köp jag ångrar.

lite enkla regler för att se till att man inte ångrar ett köp;

Köp inte version 1.0 av något. Gäller från diskmaskiner till iPods
Kolla innan så mkt som möjligt.
Prata med andra om prylen - forum?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-07-16 16:41
Ursprungligen av Goflorp:

byttes utan gnäll.

Min iPhone 3GS lade av härom veckan, tydligen hade den massa skador inuti. Jag ville ha det till ett garantiärende, det godkändes inte. Jag försökte - och förlorade. Jag försökte iaf, det är väl det som är det viktigaste.

Jeezaz, är iPhone förbrukningsvara hos dig? Jag skulle i alla fall vara lite besviken på mig själv om jag slet ut en sextusenkronorstelefon på mindre än ett år.

Ursprungligen av planB:

Jeezaz, är iPhone förbrukningsvara hos dig? Jag skulle i alla fall vara lite besviken på mig själv om jag slet ut en sextusenkronorstelefon på mindre än ett år.

Klart man bev lack på det hela. Men men kan ju bara dra ett ärende en viss längd innan det liksom inte kommer nåt längre.

Man kommer ju till en punkt där man tvingas ge sig. Annars börjar man ju lukta rättshaverist

Ursprungligen av planB:

Jeezaz, är iPhone förbrukningsvara hos dig? Jag skulle i alla fall vara lite besviken på mig själv om jag slet ut en sextusenkronorstelefon på mindre än ett år.

Grejerna är till för att användas.

Jag införskaffade mig ett vitt trådlöst tangentbord, en Mighty Mouse och ett ställ till min dåvarande MacBook. Min tanke var att jag skulle sitta mer ergonomiskt vid skrivbordet. Tangentbordet var inte riktigt så trevligt som jag hade tänkt mig (pga. de höga tangenterna) så det tangentbordet är nog mitt sämsta köp.
Musen använder jag ibland och stället lånar min bror för tillfället, men det kommer jag att använda senare bara jag får plats med ett skrivbord i framtida bostad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-16 14:31

Ångar inget inköp, men å andra sidan har jag aldrig köpt någon av Apples billiga datorer, bara proffsvarianterna. Sitter på min åttonde Mac, en Mac Pro, och allt är prima.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-16 15:08

Ångrar mitt inköp av min första iPhone 3GS...

Endast p.ga. av att jag blev blåst på Tradera..

Annars så ångrar jag också att jag INTE köpta Apple tidigare i mitt liv...

Jag ångrar INGA Appleinköp alls. Vårat hem har i dag en iMac 21", en iMac 27", en iPhone 3Gs samt en Airport Extreme. Det enda jag möjligen ångrar är att jag inte tidigare i livet börjat köpa Applegrejer.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-07-16 18:39

Få se nu... ångrar inget... men jo tro fan att jag ångrar men inte inköp jag gjort utan inköp jag inte gjort.
Just nu sitter vi (min familj) på två MBP.Vi är tre så en till skulle sitta fint

microsoft kanske ångrar sitt apple-köp 1997...?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-17 19:55
Ursprungligen av gabriela:

microsoft kanske ångrar sitt apple-köp 1997...?

Varför? De borde ha tjänat på affären när de senare sålde appleaktierna

Ursprungligen av gabriela:

microsoft kanske ångrar sitt apple-köp 1997...?

Utan Apple hade de inte haft någon att kopiera.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Utan Apple hade de inte haft någon att kopiera.

utan apple hade de inte heller behövt kopiera apple.
hela affärsiden kring windows och de flesta microsoftprodukter är ju att harva vidare i samma spår som man redan råkar stå i.

apples ipad och iphone har nästan hela 'skulden' till att microsoft aldrig kommer att kunna dominera i den nya PC-världen där "PC" fått den nya betydelsen "portable computing".
om tio år kommer kanske inte alla, eller ens de flesta, 'hemdatorer' att ha ett äpple på baksidan, men de kommer absolut inte köra windows...

(ja - microsoft gör mer än bara windows för hemdatorer, men den andra biten är ju ointressant för de flesta som inte "jobbar it-service"...)

  • Medlem
  • 2010-07-17 20:24

Mighty Mouse är den sämsta mus som gjorts! Scrollhjulet fastnade 10 gånger per vecka. Jag grät nästan när nya Magic Mouse kom och beställde den redan första kvällen.

Annars ångrar jag att jag inte köpt Apple-aktier.

Ursprungligen av Dalle:

Mighty Mouse är den sämsta mus som gjorts! Scrollhjulet fastnade 10 gånger per vecka. Jag grät nästan när nya Magic Mouse kom och beställde den redan första kvällen.

Samma här. Mighty Mouse var cool i början, men sen kärdvade den igen med gammalt bôs. Magic mouse är den ena mus jag använder nu.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-07-18 01:32
Ursprungligen av Dalle:

Mighty Mouse är den sämsta mus som gjorts! Scrollhjulet fastnade 10 gånger per vecka. Jag grät nästan när nya Magic Mouse kom och beställde den redan första kvällen.

Annars ångrar jag att jag inte köpt Apple-aktier.

Förstår inte varför alla klagar scroll hjulet, Jag har använt min varje dag i 2 år och 3 månader, inga problem här! Folk kanske borde sluta käka chips vid datan

Ursprungligen av fedi-93:

Förstår inte varför alla klagar scroll hjulet, Jag har använt min varje dag i 2 år och 3 månader, inga problem här! Folk kanske borde sluta käka chips vid datan

Då har du haft ovanlig tur. Att det blir problem med scrollhjulet är ju allmänt känt, Apple har ju t o m artiklar om hur man ska rengöra det när det slutar fungera. Den jag har låter sig inte längre rengöras ordentligt, så jag har bytt till en Magic Mouse.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-17 21:11

Jag ångrar mitt köp av Mighty Mouse, men jag sålde den snabbare än kvickt till en 99:are. I övrigt ångrar jag inget inköp, fick en iPod shuffle 3G som avskedspresent, coolare pryl får man leta efter.

Bevaka tråden